Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

AR90QCRT 44 Rajd Festiwalowy

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 18 gru 2011, 20:17

+1. Podpisuje się pod tym pomysłem.

300zx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 04 maja 2011, 20:29

Post autor: 300zx » 18 gru 2011, 20:48

A może coś w stylu "Audi-wariaci są z tobą szoferze!"? Niemniej jednak co by to nie było to ja się piszę. Grzesiek tylko jedź Kamionki! :)

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 18 gru 2011, 20:59

300zx mówisz o kryterium kamionki? jest już data na 2012?

300zx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 04 maja 2011, 20:29

Post autor: 300zx » 18 gru 2011, 21:33

Tak, jeszcze pewnie nie ma, ale tak na przyszłość mówię :) Wybieram się w nadchodzącym roku na ogladarę i było by kozacko Twoje i fiaton'a auto tam ujrzeć <czapa>

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 18 gru 2011, 22:06

Ja też z chęcią dorzucę kilkanaście cm2 do klubowej wlepy na Grzesia aucie. Róbcie zbiórkę na klubową reklamę i obklejmy mu auto dobrą vlepką. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 19 gru 2011, 08:25


Awatar użytkownika
archi-85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 26 mar 2007, 22:48
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: archi-85 » 20 gru 2011, 17:10

jak auto bedzie obklejone to daj znac jak bedziesz kolo wawy :-) np. tarczyn :-)

to odrazu spocik zrobimy i oblukamy autko i naklejki :-) i popatrzymy jak idziesz na podium !!! <ok> <ok> <ok> <ok>

slonik masz pomysl zajeb.........

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 21 gru 2011, 20:51

z tym podium to spokojnie. Raczej będą mnie wrzucać do klasy pow 2 l. bez t. wiec konkurencja jest duża. Ale cel jest taki żeby być jak najbliżej pierwszej 3.

G.

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 29 gru 2011, 18:21

Zabrałem się za montaż Torsena do tylnego dyferencjału.

Od razu chciałbym podziękować osobą które pomogły mi zorganizować graty i osobie która to wcześniej opisała - DeS http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=92409

Część pierwsza. Kompletowanie części.

1. Mechanizm różnicowy Torsen z dyfra Audi V8 AFV lub AXZ
2. Flansza półosi prawej na podmianę z drugiego dyfra AEC 100 mm
3. Uczelniacz duży półosi lewej (wąska szpara na flanszę) numer: 017 525 400C
4. Olej Motul do dyfra

Część druga. rozkręcanie dyfrów

Chciałbym opisać przeszczep torsena do dyfra AEC na półosie 100 mm, bo to wydaje mi się trochę inne niż przy montażu do dyfra z S2 na 108mm.
Tak jak opisywał to Des z dyfra z audi V8 można zabrać prócz torsena również Flanszę półosi prawej bo też ma 108 mm by uzyskać układ symetryczny.
W dyfrze AEC trzeba mieć flanszę 100mm, dlatego zmuszony byłem kupić drugiego AEC żeby z niego wymontować właśnie tą część.

I tu uwaga bo zauważyłem różnicę. Flansza półosi prawej 108 mm jest dłuższa na części wchodzącej do torsena o 1 cm. To akurat cześć flaszy która ma wieloklin i którą "blokuje", łączy się z torsenem. Flansza 100 mm jest w tym miejscu krótsza więc o tyle właśnie jest mniej połączona z torsem. Jaki będzie miało to wpływ na trwałości to się okaże. Dodam dla porównania że flansza 108 mm ma 3,5 cm wieloklinu a flansza 100 mm a AEC ma 2,5 cm.

Poniżej wklejam foto z ETKA, może się komuś przyda:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

OK, żeby pozyskać flanszę półosi prawej z dyfra AEC wystarczy odkręcić jedną śrubę, trzeba jedynie zblokować flanszę. Następnie wystarczy ją wyciągnąć.

Demontaż i rozkręcenie dyfrów tak jak pisał DeS jest taki sam dla AEC i z V8.
1. odkręcamy obie śruby mocujące flansze
2. odkręcamy śruby dekla przy flanszy z prawej
3. wybijamy dekiel. UWAGA ostrożnie bo to delikatny materiał. Polecam gumowy młotek mocny kawałek drewna i równomiernie należy pobijać dookoła.
4. wyjmujemy mech różnicowy od strony dekla oczywiście
5. wewnątrz dyfra zostaje wałek atakujący który musi pracować z właściwym kołem zębatym.
6. z mechanizmu różniocowego - każdego, odkręcamy koło zębate. Ja odkręciłem to posługując się dwoma kluczami nasadowymi, nie używałem imadła. Koło wybiłem młotkiem gumowym.
7. koło zębate z mech różnicowego AEC przykręcamy do mech torsen,
8....


jutro reszta

foto z dziś


dyfer AEC
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

dyfer V8
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

odkręcamy dekiel

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

torsen

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

odkrecenie koła zębatego z torsena

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

flansza półosi prawej z AEC
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony 30 gru 2011, 23:55 przez Grzegorz7A, łącznie zmieniany 4 razy.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 29 gru 2011, 18:29

Działa i się nie urywa. Viper i Derbiak tak latają w swoich B2 z V8.

Jak dla mnie bardzo słuszny mod i w dobra strone.

pozdro

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 29 gru 2011, 19:26

O fajnie sie dzieje widze :)

300zx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 04 maja 2011, 20:29

Post autor: 300zx » 29 gru 2011, 22:04

Witamy po podwójnego torsena stronie mocy! Ciekawie, ciekawie :) Jutro pewnie będziesz już opisywał pierwsze wrażenia :)

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 29 gru 2011, 22:11

Dopiero pod koniec przyszłego tygodnia, czekam jeszcze na kilka części.
Ale możecie być pewni...że dam znać. Jestem bardzo ciekaw jak to działa, szukam od dłuższego czasu opisu montażu torsena na niePL forach i nie mogę znaleźć. NIC...tylko u nas tak robią? Mam nadzieje że opinie tych co już śmigają się sprawdzą i będzie dobrze. Na razie podchodzę sceptycznie. ;)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 29 gru 2011, 22:33

Grześ poprostu ci co robili nie maja czasu i nie bawia się w fora i opisywanie przeróbek.
Z tego co wiem pierwszy był Viper jakies 3/4 lata temu. A on niechce się dzielić swoimi pomysłami. Tak prostu bo nie.
Moim zdaniem słusznie postąpiłeś zakładając torsena w most. Niestety mnie też to czeka
jakoś na wiosnę.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 gru 2011, 22:38

i mnie, zarówno do eski jak i do 90tki. Do esy prościej, do 20v tak jak do Ciebie Grzegorz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl