AR90QCRT 44 Rajd Festiwalowy
- Grzegorz7A
- Forum Audi 80
- Posty: 501
- Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
- Lokalizacja: Opole
No to lecimy https://audi80.pl/-forumowa-zrzutka- ... htm#689105 <ok>
- Grzegorz7A
- Forum Audi 80
- Posty: 501
- Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
- Lokalizacja: Opole
- Grzegorz7A
- Forum Audi 80
- Posty: 501
- Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
- Lokalizacja: Opole
Zabrałem się za montaż Torsena do tylnego dyferencjału.
Od razu chciałbym podziękować osobą które pomogły mi zorganizować graty i osobie która to wcześniej opisała - DeS http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=92409
Część pierwsza. Kompletowanie części.
1. Mechanizm różnicowy Torsen z dyfra Audi V8 AFV lub AXZ
2. Flansza półosi prawej na podmianę z drugiego dyfra AEC 100 mm
3. Uczelniacz duży półosi lewej (wąska szpara na flanszę) numer: 017 525 400C
4. Olej Motul do dyfra
Część druga. rozkręcanie dyfrów
Chciałbym opisać przeszczep torsena do dyfra AEC na półosie 100 mm, bo to wydaje mi się trochę inne niż przy montażu do dyfra z S2 na 108mm.
Tak jak opisywał to Des z dyfra z audi V8 można zabrać prócz torsena również Flanszę półosi prawej bo też ma 108 mm by uzyskać układ symetryczny.
W dyfrze AEC trzeba mieć flanszę 100mm, dlatego zmuszony byłem kupić drugiego AEC żeby z niego wymontować właśnie tą część.
I tu uwaga bo zauważyłem różnicę. Flansza półosi prawej 108 mm jest dłuższa na części wchodzącej do torsena o 1 cm. To akurat cześć flaszy która ma wieloklin i którą "blokuje", łączy się z torsenem. Flansza 100 mm jest w tym miejscu krótsza więc o tyle właśnie jest mniej połączona z torsem. Jaki będzie miało to wpływ na trwałości to się okaże. Dodam dla porównania że flansza 108 mm ma 3,5 cm wieloklinu a flansza 100 mm a AEC ma 2,5 cm.
Poniżej wklejam foto z ETKA, może się komuś przyda:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
OK, żeby pozyskać flanszę półosi prawej z dyfra AEC wystarczy odkręcić jedną śrubę, trzeba jedynie zblokować flanszę. Następnie wystarczy ją wyciągnąć.
Demontaż i rozkręcenie dyfrów tak jak pisał DeS jest taki sam dla AEC i z V8.
1. odkręcamy obie śruby mocujące flansze
2. odkręcamy śruby dekla przy flanszy z prawej
3. wybijamy dekiel. UWAGA ostrożnie bo to delikatny materiał. Polecam gumowy młotek mocny kawałek drewna i równomiernie należy pobijać dookoła.
4. wyjmujemy mech różnicowy od strony dekla oczywiście
5. wewnątrz dyfra zostaje wałek atakujący który musi pracować z właściwym kołem zębatym.
6. z mechanizmu różniocowego - każdego, odkręcamy koło zębate. Ja odkręciłem to posługując się dwoma kluczami nasadowymi, nie używałem imadła. Koło wybiłem młotkiem gumowym.
7. koło zębate z mech różnicowego AEC przykręcamy do mech torsen,
8....
jutro reszta
foto z dziś
dyfer AEC
Uploaded with ImageShack.us
dyfer V8
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
odkręcamy dekiel
Uploaded with ImageShack.us
torsen
Uploaded with ImageShack.us
odkrecenie koła zębatego z torsena
Uploaded with ImageShack.us
flansza półosi prawej z AEC
Uploaded with ImageShack.us
Od razu chciałbym podziękować osobą które pomogły mi zorganizować graty i osobie która to wcześniej opisała - DeS http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=92409
Część pierwsza. Kompletowanie części.
1. Mechanizm różnicowy Torsen z dyfra Audi V8 AFV lub AXZ
2. Flansza półosi prawej na podmianę z drugiego dyfra AEC 100 mm
3. Uczelniacz duży półosi lewej (wąska szpara na flanszę) numer: 017 525 400C
4. Olej Motul do dyfra
Część druga. rozkręcanie dyfrów
Chciałbym opisać przeszczep torsena do dyfra AEC na półosie 100 mm, bo to wydaje mi się trochę inne niż przy montażu do dyfra z S2 na 108mm.
Tak jak opisywał to Des z dyfra z audi V8 można zabrać prócz torsena również Flanszę półosi prawej bo też ma 108 mm by uzyskać układ symetryczny.
W dyfrze AEC trzeba mieć flanszę 100mm, dlatego zmuszony byłem kupić drugiego AEC żeby z niego wymontować właśnie tą część.
I tu uwaga bo zauważyłem różnicę. Flansza półosi prawej 108 mm jest dłuższa na części wchodzącej do torsena o 1 cm. To akurat cześć flaszy która ma wieloklin i którą "blokuje", łączy się z torsenem. Flansza 100 mm jest w tym miejscu krótsza więc o tyle właśnie jest mniej połączona z torsem. Jaki będzie miało to wpływ na trwałości to się okaże. Dodam dla porównania że flansza 108 mm ma 3,5 cm wieloklinu a flansza 100 mm a AEC ma 2,5 cm.
Poniżej wklejam foto z ETKA, może się komuś przyda:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
OK, żeby pozyskać flanszę półosi prawej z dyfra AEC wystarczy odkręcić jedną śrubę, trzeba jedynie zblokować flanszę. Następnie wystarczy ją wyciągnąć.
Demontaż i rozkręcenie dyfrów tak jak pisał DeS jest taki sam dla AEC i z V8.
1. odkręcamy obie śruby mocujące flansze
2. odkręcamy śruby dekla przy flanszy z prawej
3. wybijamy dekiel. UWAGA ostrożnie bo to delikatny materiał. Polecam gumowy młotek mocny kawałek drewna i równomiernie należy pobijać dookoła.
4. wyjmujemy mech różnicowy od strony dekla oczywiście
5. wewnątrz dyfra zostaje wałek atakujący który musi pracować z właściwym kołem zębatym.
6. z mechanizmu różniocowego - każdego, odkręcamy koło zębate. Ja odkręciłem to posługując się dwoma kluczami nasadowymi, nie używałem imadła. Koło wybiłem młotkiem gumowym.
7. koło zębate z mech różnicowego AEC przykręcamy do mech torsen,
8....
jutro reszta
foto z dziś
dyfer AEC
Uploaded with ImageShack.us
dyfer V8
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
odkręcamy dekiel
Uploaded with ImageShack.us
torsen
Uploaded with ImageShack.us
odkrecenie koła zębatego z torsena
Uploaded with ImageShack.us
flansza półosi prawej z AEC
Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony 30 gru 2011, 23:55 przez Grzegorz7A, łącznie zmieniany 4 razy.
- Grzegorz7A
- Forum Audi 80
- Posty: 501
- Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
- Lokalizacja: Opole
Dopiero pod koniec przyszłego tygodnia, czekam jeszcze na kilka części.
Ale możecie być pewni...że dam znać. Jestem bardzo ciekaw jak to działa, szukam od dłuższego czasu opisu montażu torsena na niePL forach i nie mogę znaleźć. NIC...tylko u nas tak robią? Mam nadzieje że opinie tych co już śmigają się sprawdzą i będzie dobrze. Na razie podchodzę sceptycznie.
Ale możecie być pewni...że dam znać. Jestem bardzo ciekaw jak to działa, szukam od dłuższego czasu opisu montażu torsena na niePL forach i nie mogę znaleźć. NIC...tylko u nas tak robią? Mam nadzieje że opinie tych co już śmigają się sprawdzą i będzie dobrze. Na razie podchodzę sceptycznie.
Grześ poprostu ci co robili nie maja czasu i nie bawia się w fora i opisywanie przeróbek.
Z tego co wiem pierwszy był Viper jakies 3/4 lata temu. A on niechce się dzielić swoimi pomysłami. Tak prostu bo nie.
Moim zdaniem słusznie postąpiłeś zakładając torsena w most. Niestety mnie też to czeka
jakoś na wiosnę.
Z tego co wiem pierwszy był Viper jakies 3/4 lata temu. A on niechce się dzielić swoimi pomysłami. Tak prostu bo nie.
Moim zdaniem słusznie postąpiłeś zakładając torsena w most. Niestety mnie też to czeka
jakoś na wiosnę.