AR90QCRT 44 Rajd Festiwalowy
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- DeS
- Audi 80 Klub
- Posty: 780
- Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
- Imię: Paweł
- Model: Audi A8
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Grzegorz gratuluję. Z tego co pamiętam to poskładałeś wszystko tak jak należy. Faktycznie występują tutaj różnice, o których wspomniałeś między flanszami fi100 i fi108 - ja miałem ułatwione zadanie i takie też opisałem.
Podziękowania należą się przede wszystkim Derbiakowi, bo to On był mózgiem tej przeróbki. Nie zająknał się kiedy go pytałem o szczegóły. Ja tylko przelałem to na papier elektroniczny.
Swoją drogą gdyby nic nikt nigdy nie opisywał to dalej bylibyśmy w lesie albo jaskini. A ludkom, którzy podpisują się pod cudzymi opisami oczekując poklasku ciskam to:
Pozdrawiam
P.S. Grzechu szykuj miejsce na moją reklamę
Podziękowania należą się przede wszystkim Derbiakowi, bo to On był mózgiem tej przeróbki. Nie zająknał się kiedy go pytałem o szczegóły. Ja tylko przelałem to na papier elektroniczny.
Swoją drogą gdyby nic nikt nigdy nie opisywał to dalej bylibyśmy w lesie albo jaskini. A ludkom, którzy podpisują się pod cudzymi opisami oczekując poklasku ciskam to:
Pozdrawiam
P.S. Grzechu szykuj miejsce na moją reklamę
Karolas, tutaj masz wrażenia S2NAKE:
Ja temat zagranicą widziałem tylko tutaj - http://forums.eurocca.net/showthread.ph ... -Rear-DiffOś obrotu podczas kręcenia bączka przeniosła się z okolic przedniej szyby między przednie fotele. Więc siedzimy przed osią obrotu :kac: - czasami da się to osiągnąć na zablokowanym dyrze na wyprostowanych kołach.
- Grzegorz7A
- Forum Audi 80
- Posty: 501
- Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
- Lokalizacja: Opole
- Grzegorz7A
- Forum Audi 80
- Posty: 501
- Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
- Lokalizacja: Opole
OK, żeby pozyskać flanszę półosi prawej z dyfra AEC wystarczy odkręcić jedną śrubę, trzeba jedynie zblokować flanszę. Następnie wystarczy ją wyciągnąć.
Demontaż i rozkręcenie dyfrów tak jak pisał DeS jest taki sam dla AEC i z V8.
1. odkręcamy obie śruby mocujące flansze
2. odkręcamy śruby dekla przy flanszy z prawej
3. wybijamy dekiel. UWAGA ostrożnie bo to delikatny materiał. Polecam gumowy młotek mocny kawałek drewna i równomiernie należy pobijać dookoła.
4. wyjmujemy mech różnicowy od strony dekla oczywiście
5. wewnątrz dyfra zostaje wałek atakujący który musi pracować z właściwym kołem zębatym.
6. z mechanizmu różniocowego - każdego, odkręcamy koło zębate. Ja odkręciłem to posługując się dwoma kluczami nasadowymi, nie używałem imadła. Koło wybiłem młotkiem gumowym.
7. koło zębate z mech różnicowego AEC przykręcamy do mech torsen....
jutro reszta
foto z dziś
dyfer AEC
Uploaded with ImageShack.us
dyfer V8
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
odkręcamy dekiel
Uploaded with ImageShack.us
torsen
Uploaded with ImageShack.us
odkrecenie koła zębatego z torsena
Uploaded with ImageShack.us
flansza półosi prawej z AEC
Uploaded with ImageShack.us
c.d
7. koło zębate z mech różnicowego AEC przykręcamy do mech torsen, przy przykręcaniu musiałem użyć imadła, korpus torsena przykręciłem przez dwa kawałki deski, śrub użyłem z mech AEC nie widziałem różnicy między tymi z mech V8, śruby dokręcałem kluczem dynomometrycznym
Uploaded with ImageShack.us
Gotowe
Uploaded with ImageShack.us
8. z dyfra AEC należy teraz wyjąc flanszę lewą, wyjąc pierścienie zębate z blokady – wszystkie. Zostanie tylko dźwignia załączająca blokadę, jest w kształcie litery C. To zostaje na miejscu.
9. Od wewnątrz wybiłem uszczelniacz flanszy lewej, bardzo łatwo wychodzi, nie ma z tym problemu. Zostaje nam czysta obudowa dyfra AEC.
Obudowa dyfra AEC
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uszczelniacze, z lewej stary AEC, z prawej nowy na z mniejszym otworem na flanszę prawą na podmianę.
Uploaded with ImageShack.us
10. nabijamy uszczelniacz, dobrze jest oczyścić krawędź. Należy to zrobić delikatnie i po zewnętrznej krawędzi uszczelniacza. Użyłem do tego kawałka drewienka i młotka gumowego. Uszczelniacz jest delikatny – UWAGA. Będzie wyraźnie czuć kiedy dojdzie do końca.
Nabijanie uszczelniacza
Uploaded with ImageShack.us
I na miejscu
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
11. Montujemy torsena wewnątrz obudowy dyfra, wyczuwalne jest kiedy będzie on wsunięty do końca.
12. Na tym etapie zamontowałem flanszę z lewej strony. I tu kolejna różnica dla flansz 100 mm, należy je docelowo przykręcić śrubami które występowały z flanszami z V8, 108 mm. Te śruby niestety się od siebie różnią. Podobnie jak flansze, śruby z V8 są dłuższe o 1cm i dodatkowo mają inną główkę. Te z V8 są na klucz nasadowy I wykończone są jak typowa śruba. ŚTe z AEC są krótsze a główka jest na imbus i od wewnątrz wykończone są w stożek od strony do flanszy. Tu jest właśnie problem. Flanszę 100 mm trzeba przykręcić śrubami z V8 bo inaczej nie dojdą do gwintu w torsenie.
Niestety przez to nie dociskają odpowiednio flansze. Nie wyczuwam luzu ale na pewno to połączenie nie jest tak pewne jak przy oryginale. Dlatego zastosowałem LOCTITE na gwint śruby. Liczę na to, że po złożeniu z półosiami dodatkowo zostaną dociśnięte.
Różnica między śrubami mocującymi flansze
Uploaded with ImageShack.us
13. Przykręcamy równomiernie dekiel
Uploaded with ImageShack.us
14. Wsuwamy flanszę prawą 100 mm tak jak w oryginale i przykręcamy śrubą z dyfra V8. Przy przykręcaniu śrub flansz można zablokować sobie flanszę nakręcając dwie śruby na flanszę i zblokować je w przeciwną stronę tak by z oporem dokręcić śrubę mocującą flanszę z torsenem.
Uploaded with ImageShack.us
15. zalewamy olejem 1.1 -1.2 litra, i gotowe!!!
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Prace przy pomocy drugiej osoby zajmą 2 – 3 h.
Dzięki i pozdrawiam
G.
Demontaż i rozkręcenie dyfrów tak jak pisał DeS jest taki sam dla AEC i z V8.
1. odkręcamy obie śruby mocujące flansze
2. odkręcamy śruby dekla przy flanszy z prawej
3. wybijamy dekiel. UWAGA ostrożnie bo to delikatny materiał. Polecam gumowy młotek mocny kawałek drewna i równomiernie należy pobijać dookoła.
4. wyjmujemy mech różnicowy od strony dekla oczywiście
5. wewnątrz dyfra zostaje wałek atakujący który musi pracować z właściwym kołem zębatym.
6. z mechanizmu różniocowego - każdego, odkręcamy koło zębate. Ja odkręciłem to posługując się dwoma kluczami nasadowymi, nie używałem imadła. Koło wybiłem młotkiem gumowym.
7. koło zębate z mech różnicowego AEC przykręcamy do mech torsen....
jutro reszta
foto z dziś
dyfer AEC
Uploaded with ImageShack.us
dyfer V8
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
odkręcamy dekiel
Uploaded with ImageShack.us
torsen
Uploaded with ImageShack.us
odkrecenie koła zębatego z torsena
Uploaded with ImageShack.us
flansza półosi prawej z AEC
Uploaded with ImageShack.us
c.d
7. koło zębate z mech różnicowego AEC przykręcamy do mech torsen, przy przykręcaniu musiałem użyć imadła, korpus torsena przykręciłem przez dwa kawałki deski, śrub użyłem z mech AEC nie widziałem różnicy między tymi z mech V8, śruby dokręcałem kluczem dynomometrycznym
Uploaded with ImageShack.us
Gotowe
Uploaded with ImageShack.us
8. z dyfra AEC należy teraz wyjąc flanszę lewą, wyjąc pierścienie zębate z blokady – wszystkie. Zostanie tylko dźwignia załączająca blokadę, jest w kształcie litery C. To zostaje na miejscu.
9. Od wewnątrz wybiłem uszczelniacz flanszy lewej, bardzo łatwo wychodzi, nie ma z tym problemu. Zostaje nam czysta obudowa dyfra AEC.
Obudowa dyfra AEC
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uszczelniacze, z lewej stary AEC, z prawej nowy na z mniejszym otworem na flanszę prawą na podmianę.
Uploaded with ImageShack.us
10. nabijamy uszczelniacz, dobrze jest oczyścić krawędź. Należy to zrobić delikatnie i po zewnętrznej krawędzi uszczelniacza. Użyłem do tego kawałka drewienka i młotka gumowego. Uszczelniacz jest delikatny – UWAGA. Będzie wyraźnie czuć kiedy dojdzie do końca.
Nabijanie uszczelniacza
Uploaded with ImageShack.us
I na miejscu
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
11. Montujemy torsena wewnątrz obudowy dyfra, wyczuwalne jest kiedy będzie on wsunięty do końca.
12. Na tym etapie zamontowałem flanszę z lewej strony. I tu kolejna różnica dla flansz 100 mm, należy je docelowo przykręcić śrubami które występowały z flanszami z V8, 108 mm. Te śruby niestety się od siebie różnią. Podobnie jak flansze, śruby z V8 są dłuższe o 1cm i dodatkowo mają inną główkę. Te z V8 są na klucz nasadowy I wykończone są jak typowa śruba. ŚTe z AEC są krótsze a główka jest na imbus i od wewnątrz wykończone są w stożek od strony do flanszy. Tu jest właśnie problem. Flanszę 100 mm trzeba przykręcić śrubami z V8 bo inaczej nie dojdą do gwintu w torsenie.
Niestety przez to nie dociskają odpowiednio flansze. Nie wyczuwam luzu ale na pewno to połączenie nie jest tak pewne jak przy oryginale. Dlatego zastosowałem LOCTITE na gwint śruby. Liczę na to, że po złożeniu z półosiami dodatkowo zostaną dociśnięte.
Różnica między śrubami mocującymi flansze
Uploaded with ImageShack.us
13. Przykręcamy równomiernie dekiel
Uploaded with ImageShack.us
14. Wsuwamy flanszę prawą 100 mm tak jak w oryginale i przykręcamy śrubą z dyfra V8. Przy przykręcaniu śrub flansz można zablokować sobie flanszę nakręcając dwie śruby na flanszę i zblokować je w przeciwną stronę tak by z oporem dokręcić śrubę mocującą flanszę z torsenem.
Uploaded with ImageShack.us
15. zalewamy olejem 1.1 -1.2 litra, i gotowe!!!
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Prace przy pomocy drugiej osoby zajmą 2 – 3 h.
Dzięki i pozdrawiam
G.
- Grzegorz7A
- Forum Audi 80
- Posty: 501
- Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
- Lokalizacja: Opole
- Grzegorz7A
- Forum Audi 80
- Posty: 501
- Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
- Lokalizacja: Opole
- Grzegorz7A
- Forum Audi 80
- Posty: 501
- Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
- Lokalizacja: Opole
Dziękuję za wpłaty,
Cały czas pracuję nad stroną www.conicracing.pl tam również podane jest konto bezpośrednio do mnie. To niestety zabiera mi dużo czasu - robię to sam. W aucie zachodzą istotne zmiany i ulepszenia m.in sportowa miska, sprzęgło...bardzo bym chciał do końca stycznia mieć to już poskładane, tym bardziej że imprezy już ruszyły.
Pozdrawiam G
Cały czas pracuję nad stroną www.conicracing.pl tam również podane jest konto bezpośrednio do mnie. To niestety zabiera mi dużo czasu - robię to sam. W aucie zachodzą istotne zmiany i ulepszenia m.in sportowa miska, sprzęgło...bardzo bym chciał do końca stycznia mieć to już poskładane, tym bardziej że imprezy już ruszyły.
Pozdrawiam G