Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

AR90QCRT 44 Rajd Festiwalowy

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 29 gru 2011, 22:43

Czy po tej zmianie środek obrotu auta przeniesie sie bardziej z podszybia gdzies np na fotele kierowcy, czy chodzi poprostu o to by miec wiecej przyczepnosci w gripie?

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 29 gru 2011, 22:53

Grzegorz gratuluję. Z tego co pamiętam to poskładałeś wszystko tak jak należy. Faktycznie występują tutaj różnice, o których wspomniałeś między flanszami fi100 i fi108 - ja miałem ułatwione zadanie i takie też opisałem.

Podziękowania należą się przede wszystkim Derbiakowi, bo to On był mózgiem tej przeróbki. Nie zająknał się kiedy go pytałem o szczegóły. Ja tylko przelałem to na papier elektroniczny. ;-)

Swoją drogą gdyby nic nikt nigdy nie opisywał to dalej bylibyśmy w lesie albo jaskini. A ludkom, którzy podpisują się pod cudzymi opisami oczekując poklasku ciskam to:Obrazek

Pozdrawiam

P.S. Grzechu szykuj miejsce na moją reklamę <piwo>

300zx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 04 maja 2011, 20:29

Post autor: 300zx » 29 gru 2011, 23:02

Karolas, tutaj masz wrażenia S2NAKE:
Oś obrotu podczas kręcenia bączka przeniosła się z okolic przedniej szyby między przednie fotele. Więc siedzimy przed osią obrotu :kac: - czasami da się to osiągnąć na zablokowanym dyrze na wyprostowanych kołach.
Ja temat zagranicą widziałem tylko tutaj - http://forums.eurocca.net/showthread.ph ... -Rear-Diff

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 30 gru 2011, 00:05

nie wiem jak się będzie jeździło. zamontuje ustawie kamerę - nagram ...ocenicie sami a ja opiszę wam moje odczucia.

robię to z ciekawości

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 30 gru 2011, 23:52

OK, żeby pozyskać flanszę półosi prawej z dyfra AEC wystarczy odkręcić jedną śrubę, trzeba jedynie zblokować flanszę. Następnie wystarczy ją wyciągnąć.

Demontaż i rozkręcenie dyfrów tak jak pisał DeS jest taki sam dla AEC i z V8.
1. odkręcamy obie śruby mocujące flansze
2. odkręcamy śruby dekla przy flanszy z prawej
3. wybijamy dekiel. UWAGA ostrożnie bo to delikatny materiał. Polecam gumowy młotek mocny kawałek drewna i równomiernie należy pobijać dookoła.
4. wyjmujemy mech różnicowy od strony dekla oczywiście
5. wewnątrz dyfra zostaje wałek atakujący który musi pracować z właściwym kołem zębatym.
6. z mechanizmu różniocowego - każdego, odkręcamy koło zębate. Ja odkręciłem to posługując się dwoma kluczami nasadowymi, nie używałem imadła. Koło wybiłem młotkiem gumowym.
7. koło zębate z mech różnicowego AEC przykręcamy do mech torsen....



jutro reszta

foto z dziś


dyfer AEC
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

dyfer V8
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

odkręcamy dekiel

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

torsen

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

odkrecenie koła zębatego z torsena

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

flansza półosi prawej z AEC
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

c.d


7. koło zębate z mech różnicowego AEC przykręcamy do mech torsen, przy przykręcaniu musiałem użyć imadła, korpus torsena przykręciłem przez dwa kawałki deski, śrub użyłem z mech AEC nie widziałem różnicy między tymi z mech V8, śruby dokręcałem kluczem dynomometrycznym
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us
Gotowe
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us

8. z dyfra AEC należy teraz wyjąc flanszę lewą, wyjąc pierścienie zębate z blokady &#8211; wszystkie. Zostanie tylko dźwignia załączająca blokadę, jest w kształcie litery C. To zostaje na miejscu.
9. Od wewnątrz wybiłem uszczelniacz flanszy lewej, bardzo łatwo wychodzi, nie ma z tym problemu. Zostaje nam czysta obudowa dyfra AEC.
Obudowa dyfra AEC
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us
Uszczelniacze, z lewej stary AEC, z prawej nowy na z mniejszym otworem na flanszę prawą na podmianę.
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us
10. nabijamy uszczelniacz, dobrze jest oczyścić krawędź. Należy to zrobić delikatnie i po zewnętrznej krawędzi uszczelniacza. Użyłem do tego kawałka drewienka i młotka gumowego. Uszczelniacz jest delikatny &#8211; UWAGA. Będzie wyraźnie czuć kiedy dojdzie do końca.
Nabijanie uszczelniacza
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us
I na miejscu
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us

11. Montujemy torsena wewnątrz obudowy dyfra, wyczuwalne jest kiedy będzie on wsunięty do końca.
12. Na tym etapie zamontowałem flanszę z lewej strony. I tu kolejna różnica dla flansz 100 mm, należy je docelowo przykręcić śrubami które występowały z flanszami z V8, 108 mm. Te śruby niestety się od siebie różnią. Podobnie jak flansze, śruby z V8 są dłuższe o 1cm i dodatkowo mają inną główkę. Te z V8 są na klucz nasadowy I wykończone są jak typowa śruba. ŚTe z AEC są krótsze a główka jest na imbus i od wewnątrz wykończone są w stożek od strony do flanszy. Tu jest właśnie problem. Flanszę 100 mm trzeba przykręcić śrubami z V8 bo inaczej nie dojdą do gwintu w torsenie.
Niestety przez to nie dociskają odpowiednio flansze. Nie wyczuwam luzu ale na pewno to połączenie nie jest tak pewne jak przy oryginale. Dlatego zastosowałem LOCTITE na gwint śruby. Liczę na to, że po złożeniu z półosiami dodatkowo zostaną dociśnięte.
Różnica między śrubami mocującymi flansze
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
13. Przykręcamy równomiernie dekiel
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us
14. Wsuwamy flanszę prawą 100 mm tak jak w oryginale i przykręcamy śrubą z dyfra V8. Przy przykręcaniu śrub flansz można zablokować sobie flanszę nakręcając dwie śruby na flanszę i zblokować je w przeciwną stronę tak by z oporem dokręcić śrubę mocującą flanszę z torsenem.
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us
15. zalewamy olejem 1.1 -1.2 litra, i gotowe!!!
Obrazek
Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Prace przy pomocy drugiej osoby zajmą 2 &#8211; 3 h.

Dzięki i pozdrawiam
G.

LU CASH

Post autor: LU CASH » 31 gru 2011, 01:58

Kawał dobrej roboty żeś odwalił <ok> .Chwała i pokłony :mrgreen:

Awatar użytkownika
archi-85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 26 mar 2007, 22:48
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: archi-85 » 31 gru 2011, 11:39

a ja myslalem ze jestem uparty :-) gratuluje roboty i podziwiam :-)

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 31 gru 2011, 12:39

dopiero jak dyf będzie na aucie, będzie działać, nie będzie ciekł to można powiedzieć, że się udało. Wbrew pozorom to prosta robota, i każdy sobie z tym poradzi.

g.

kuba2955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 25 paź 2007, 17:26
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: kuba2955 » 31 gru 2011, 13:00

no widzę że dyfer się przydał dość szybko :) czekamy na opis z wrażeń jazdy :-D

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 02 sty 2012, 20:20

zapraszam Was na facebook do CONICracing

...każde Lubię to daje 10 KM do mojej R90Q - sprawdźmy ile ma KM

G

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 04 sty 2012, 09:05

Grzegorz7A, podrzuc tutaj link do profiu na FB.

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 04 sty 2012, 09:27


Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 06 sty 2012, 18:45

Dziękuję za wpłaty,

Cały czas pracuję nad stroną www.conicracing.pl tam również podane jest konto bezpośrednio do mnie. To niestety zabiera mi dużo czasu - robię to sam. W aucie zachodzą istotne zmiany i ulepszenia m.in sportowa miska, sprzęgło...bardzo bym chciał do końca stycznia mieć to już poskładane, tym bardziej że imprezy już ruszyły.


Pozdrawiam G

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 sty 2012, 19:44

info dot. miski poproszę :)

kuba2955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 25 paź 2007, 17:26
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: kuba2955 » 06 sty 2012, 22:11

dołączam się do prośby opisów przeróbek ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl