Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80, 1.6TD RA] Audik Boryska . Turbo T3 Garrett założone.

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
borysekman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
Lokalizacja: Bogatynia

[80, 1.6TD RA] Audik Boryska . Turbo T3 Garrett założone.

Post autor: borysekman » 27 gru 2012, 15:24

Witam. Postanowiłem teraz sprezentować na forum swój pojazd. Dlaczego dopiero teraz ? Akurat znalazłem troszkę więcej czasu <ok>
Troszkę historii ... kupiony ponad dwa lata temu za cenę 2100zł.
:arrow: Jest to rocznik 1989, przebieg wg. licznika 378 978km - a pewnie już ponad 500 000km <ok> , wersja silniczka RA, turbosprężarka Garett T2 ( obecnie jej pozostałości ). Wspomagania brak, za to elektryka - szyby oraz lusterka, centralny zamek. Nawet alarm był ( niefabryczny oczywiście ), lecz się go pozbyłem.
:arrow: Silnik przeszedł remont tzn. wymieniona głowica, po kupnie dziwnym trafem pękła i płyn chłodzący wywalało. Co za tym idzie to wymienione trzonki zaworów, uszczelniacze zaworowe, zawory dodarte. Uszczelka podgłowicowa Victor Reinz ( uszczelniacze Elring oraz Febi ). Przy okazji zająłem się dołem - wymieniłem tylko pierścienie Goetze i panewki korbowodowe Glyco. Zawieszenie także wymieniane, hamulce też, nawet nowe przewody miedziane całe pociągnięte.
:arrow: Oprócz w/w to rozrząd, szklanki ( hydropopychacze ), pompa wody Ruville, paski, założony oryginalny obrotomierz od diesla, a co najważniejsze - zregenerowana turbosprężarka... tak tak, sam ją regenerowałem i sprawowała się a lekko nie miała ( A4 często latałem 150-160km/h, maksymalną prędkość jaką udało mi się uzyskac to licznikowo prawie 180km/h ), wytrzymała prawie rok, czyli ponad 7 000km przebiegu - objaw to rzyganie olejem przy wyższej prędkośc obrotowej np. 2000obr/min a ona mi smarka olejem w dolot. Z braku gotówki zaślepiłem ją czyli wyjąłem cały środek, dorobiłem zaślepki na wydech i dolot i mam wolnossaka.
:arrow: Teraz pora na prezentację:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2013, 09:15 przez borysekman, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 gru 2012, 15:29

Co masz w miejscu filtra paliwa? Elektrycznej pompki wody również nie masz.

Awatar użytkownika
borysekman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: borysekman » 27 gru 2012, 15:31

Filtr paliwa, korpus z pompką ręczną. Taki był od początku.

Teraz dylemat, otóż jak pisałem turbosprężarka jest zaślepiona. Opłaca się regenerować z ''profesjonalnym'' zakładzie ? Jak jest mniej więcej z wytrzymałością tych turbawek regenerowanych ? Czy też może uzywaną ?

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 05 sty 2013, 21:06

ja bym polecał używaną turbinkę bo te regenerowane lubią padać, a czasem można dopaść fajną używkę w fajnej kasie ;-)

Awatar użytkownika
borysekman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: borysekman » 05 sty 2013, 21:53

Aktualizacja. Dzisiaj zrobiłem wolną odmę i własnej konstrukcji Oil Catch Tank z puszki po spreju, w środek dodatkowo dałem filtr powietrza który znalazłem, idealnie wpasował się do puszki.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Odnośnie turbosprężarek - miałem ogromne dywagacje wobec tej do mojego auta. Przespałem się z tym i w związku z wielkim ''bum'' na montaż fotoradarów gdziekolwiek się da, szkoda wydawać wypłatę na tą małą a zarazem wredną rzecz, jaką jest turbinka.
Samochód bez niej jeździ , spala tyle samo a nawet ciut mniej, wg. wyliczeń 0,3l/100km mniej oraz porusza się tymi 90-100km/h po drodze.
W planach - montaż dodatkowych zegarów Audi, głośniki na tył oraz montaż haka :arrow:

Aktualizacja:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zamontowałem turbosprężarkę T3 Garrett, kupioną od usera z forum. Nie obyło się bez drobnej rzeźby ale wszytko jest już na swoim miejscu. Niedługo zdjęcia :arrow:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 07 lip 2013, 21:45

Przed moim 1.6D jeździłem kiedyś trochę 1.6td bez turbo, urzekła mnie wtedy moc takiego auta ;-)

michal_93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 maja 2013, 01:09
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: michal_93 » 15 lip 2013, 21:06

Kolego powiedz mi jaka jest fabryczna w tym modelu?(1,6 td) bo moje się kończy a może bym taką założył, ale nie wiem jaka jest też oryginalna? garrett 2??, i co dała Ci ta większa turbina?

Awatar użytkownika
borysekman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: borysekman » 15 lip 2013, 22:23

U mnie była Garrett T2. Obecnie T3 pompuje do samego końca czyli w trasie fajnie się wyprzedza do prędkości obrotowej 4000 obr/min. Przyspieszenie czuć od 2800 obr/min i do 4000 obr/min zapierdziela aż miło. Ja mam jeszcze na tym grubszym wałku.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 15 lip 2013, 22:27

Pobaw sie PIN-em w pompie bedzie lepiej. Czemu nie ma Intercoolera??

Awatar użytkownika
borysekman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: borysekman » 15 lip 2013, 22:29

Nie wystarczyło węży :( . Nie mogłem dostać takich co by pasowały a szkoda było przerabiać.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 15 lip 2013, 22:37

Bez IC troche lipa bedzie sie grzał mocniej szczególnie olej

Awatar użytkownika
borysekman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: borysekman » 17 lip 2013, 20:58

Właśnie kolega mi mówił, że Intercooler powoduje straty ciśnienia :idea: . Oryginalny Intercooler mam, w wolnej chwili może go jakoś rozplanuje zamontować. Muszę doprowadzić auto do perfekscyjnego wyglądu.

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 17 lip 2013, 22:04

Żeby to jeździło dobrze z turbiną to cały układ musi być szczelny... więc jakie straty ciśnienia...?


Drugie pytanie, IC chłodzi powietrze doładowania, jaki to ma wpływ na olej?

Czysta ciekawość...

Awatar użytkownika
Szpyrka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 mar 2011, 16:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szpyrka » 31 lip 2013, 19:18

Ładnie działasz :) T3 pewnie "wstaje" troche później niż T2 ? Czym jest chłodzona ? Jakie ciśnienie doładowania osiąga ?. Ja mam ori T2 i drugą niepotrzebną która leży i czeka aż moze ktoś ją kupi :P Koniecznie zamontuj IC nawet seryjny :) Pokrywa rozrządu chyba nie jest od 1.6TD ? :)

Awatar użytkownika
borysekman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: borysekman » 31 lip 2013, 22:05

Pokrywa rozrządu jak najbardziej jest od 1.6td. Ciśnienie wynosi 0.8 bara.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga