Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1Y] Jesienna sesja str.1

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 26 sty 2011, 14:46

W sumie nie pomyślałem że dołoże i ori soczki bedą :mrgreen: Ale to dalsze plany...

PS: Siedziałem sobie tak wczoraj z ojcem i tak gadaliśmy nad zmianą silnika. Myśle sobie że mam zdrową bude w sumie, bo jest w dobrym stanie, blacharke się tylko zrobi za jakiś czas no i przydałby sie mocniejszy motor. Wiem że przekroczy to koszt auta ale myśle że warto...
Myśłałem nad 1Z bądź AFN jeśli się uda... od razu bym sobie wrzucił wspomaganie bo kreci mi się ciężkawo :-> Czy ktoś kto już SWAPOWAŁ autka może mi powiedzieć czy to mi się uda ?? Jak bd to kosztować ok. 10 000 tys to zrezygnuje i pomyśle nad jakimś turbo do mojego 1Y. Proszę o rady na ten temat.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 26 sty 2011, 17:15

ogolnie temat ciezki ale do ogarniecia. przede wszystkim mocowania silnika i elektryka. jezeli chodzi o wybor miedzy 1Z a AFN to moge Ci powiedziec z wlasnego doswiadczenia ze 1Z jest mniej awaryjny jezeli chodzi o osprzet. w AFN jest juz dwumasowe kolo zamahowe ktorego regeneracja troche kosztuje, ew istnieje mozliwosc zmiany na zwykly zamach od 1Z. druga sprawa to zapiekajace sie kierownice w turbo AFN. wlasnie mnie to dopadlo takze troche jest zabawy z wyczyszczeniem tego turbo ale skoro bralbys sie za swap to z tym tez bez problemu bys sobie poradzil.

osobiscie jezeli myslalbym nad swapem to zdecydowalbym sie na 1.6TD SB/RA - mialem taki silnik w B3 i daje rade przy czym idzie go bardzo latwo podkrecic przy czym jest bardzo trwaly. istnieje opcja zbudowania mTDI ale tu juz potrzeba troche doswiadczenia zeby to wszystko sensownie wyregulowac.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 26 sty 2011, 17:19

Olszak, wydaje mi się, że 1Z by Ci spokojnie starczył... A jakiej mocy oczekujesz??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 sty 2011, 17:25

No panie, do swapa na 1Z potrzebujesz:
- pedałów
- silnika z wtryskami
- pompy, turbiny,
- okablowania
- ecu
- czujników
- intercoolera

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 26 sty 2011, 18:28

Najtaniej to pakuj SB i podkręcaj go. Będziesz zadowolony.

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 26 sty 2011, 18:37

Niki20 pisze:Olszak, wydaje mi się, że 1Z by Ci spokojnie starczył... A jakiej mocy oczekujesz??
1Z można podkręcić wiec by wystarczyło jak dla mnie. Ale widze troche zabawy jest. Do M-TDI też potrzebna jest elektryka np. ECU ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 sty 2011, 18:41

Olszak pisze:Do M-TDI też potrzebna jest elektryka np. ECU ?
Chyba do sterowania stroboskopami we wnętrzu ;-) Pompa na linkę to po co ECU?

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 26 sty 2011, 18:45

Aha. SB tez nie głupia myśl wyszło by taniej ?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 26 sty 2011, 18:56

I to dużo taniej ...

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 26 sty 2011, 19:06

I mniej przeróbek by było raczej. Pomyśle nad tym bo tak mi turbo brakuje że masakra...
Bo w SB nie ma chyba żadnej elektroniki tak jak w 1Y ? Myśle że SB bądź RA bardziej realne niż 1Z/AFN

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 26 sty 2011, 19:20

Mocowania silnika bez zmian, tylko szukaj SB z kompletnym osprzętem oraz z IC.

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 26 sty 2011, 19:37

Czemu Olszak chcesz zrezygnować z tego silniczka? Toż to jeden z najszybszych diesli (oprócz mojego) i najładniej klekoczących, jak nie masz problemów, to zostaw lepiej ;-)

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 26 sty 2011, 19:43

Marcin_89 pisze:Czemu Olszak chcesz zrezygnować z tego silniczka? Toż to jeden z najszybszych diesli (oprócz mojego) i najładniej klekoczących, jak nie masz problemów, to zostaw lepiej ;-)
Wytrzymały i mało pali ale nieraz mam strach jak za tira sie biore z 4 osobami i bagażem :D Znalazłem jak narazie na allegro kompletne RA za 1200 ze wszystkim ale jeśli już bym miał kupować to zwiedze szroty z rozbitkami jakimiś albo po klubowiczach jakoś.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 26 sty 2011, 19:53

1Y to jest wytrzymała, ale jednak mizernie jeżdżąca jednostka. Rezaj SB/RA i podkręcaj a na pewno będziesz zadowolony <ok>

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 26 sty 2011, 20:06

Nie ma sensu zmieniac silnika dla 20KM wiecej jak juz to tdi albo wcale bo szkoda pieniedzy. Zreszta podobno 1Y ma natrysk na denka tlokow wiec pompa suszarka z kolektorem i ogien. :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl