Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

czerwone AAH paquito88

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

czerwone AAH paquito88

Post autor: paquito88 » 27 paź 2016, 11:13

Witam,

Mam problem a moim AAH.
Auto kupiłem od gościa, u którego stało ok rok czasu nie używane. Niedawno po doprowadzeniu go do znośnego stanu zacząłem nim jeździć i okazuje się, że auto maksymalnie rozpędzi się do ok 170km/h.
Kilka dni temu po odpaleniu pod pracą po kilku sekundach zaczął się dławić, przygasać ale jeszcze go wyciągnąłem.
Następnego dnia rano odpaliłem, poszedłem otworzyć bramę a on w tym czasie się zdusił i zgasł.
Dodam, że problem ten mam w ostatnich dniach zawsze po odpaleniu auta. Dam mu gaz do dechy a efektem jest tylko duszenie się silnika i gaśnięcie. Jak już po 2. odpaleniu jakoś nim ruszę to przez chwilę ledwo się toczy bez reakcji na pedał gazu ale jak już zacznie jechać to problem znika, jedzie normalnie. No poza tym, że prędkość max wyniosła ok 170km/h.
Wcześniej nie jeździłem 2.8 ani żadną V6 więc nie wiem jak to powinno jechać i się zbierać ale 170 to chyba dosyć mało jak na taki silnik.

PS. Auto miało LPG I gen ale wydarłem butlę na samym początku bo i tak trzeba ją zalegalizować a ja przełożę do koła. Opisywany problem dotyczy jazdy na benzynie.

Specem nie jestem ale na "chłopski" rozum wygląda to tak, jakby auto dostawało na początku zbyt małą dawkę paliwa lub w ogóle paliwo nie dochodziło. Podobnie gaśnie moja kosiarka gdy w zbiorniczku jest pusto, jeszcze coś tam powalczy by chodzić ale w końcu zgaśnie.

Tak się zastanawiam czy te 2 problemy: gaśnięcie na początku i dosyć niska prędkość maksymalna mogą być efektem jednej usterki?

Czy ktoś ma pomysł co się może dziać?

Będę wdzięczny za pomoc.

W wolnej chwili dodam filmik, jak auto się zachowuje, może to wam zobrazuje problem trochę lepiej.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2017, 19:53 przez paquito88, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 paź 2016, 11:17

Po takim staniu to zmierz kompresję na cylindrach, po pierwsze. Po drugie - poziom oleju Ci sie czasem nie podnosi ?
To, że gaśnie, może być w dwie strony - albo za mało albo za dużo paliwa.
Powiem tylko co masz sprawdzić:
- ciśnienie paliwa
- wspomniane ciśnienie sprężania (na ciepłym bez świec z gazem w podłodze, tak dla pewności napiszę)

to już da podgląd na sprawę. Dużo nie ma więc to sprawdź.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 27 paź 2016, 14:01

Leoś niech zacznie od kompresji. Jak długo stało to się progi zrobiły i pierścionki poszły się...

Sprawdź ciśnienie paliwa na wyjściu z pompy, nawet zaśniedziała końcówka przykręcona może dawać zbyt małe napięcie a dalej zbyt niskie ciśnienie paliwa.

Kolejnym etapem jeśli powyższe będzie ok to sprawdzenie czujnika położenia wałka rozrządu (prawa głowica 4-6). Najlepiej wymienić bo wilgoć psuje go również elektrycznie. Ponadto warto sprawdzić stukowce - jak będą pokruszone (są pod kolektorem) mogą czytać stuk pomimo, że go nie ma i podlewają paliwem aby to zniwelować.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 27 paź 2016, 14:29

Dodaj jeszcze, że po zakupie:
- zregenerowane zostały hamulce
- wymienione przewody hamulcowe na miedziane
- wymienione łożysko
- wymieniona na nową pompa paliwa wraz z filtrem paliwa
- wymienione przewody paliwowe na całej długości
- mechanik ściągał rozrząd by zmienić obudowę rozrządu bo stara była pokruszona
- filtry
- olej
- przegub
- zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego
- uszczelka pod pokrywą zaworów

i inne drobiazgi ale to już w kwestii wizualnej.

Na dniach sprawdzę to co sugerujecie. Spróbuję podpiąć też komputer, może coś wyjdzie.

Wyświetlacze na zegarach mam uszkodzone więc nie za bardzo widać jakie pokazuje spalanie, ciężko ocenić czy nie jest zbyt duże.

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 27 paź 2016, 23:17

A może po prostu problem tkwi w tym że masz LPG I gen, i zamontowany mikser, zmniejsza średnicę przepływu powietrza, co objawia się tym, że jest tak niska prędkość maksymalna. I może ten sam zmniejszony przepływ powietrza może powodować dławienie się silnika bo go zalewa?

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 28 paź 2016, 07:24

Tylko, ze tak jak pisałem, teraz butli nie mam i jeżdżę tylko na benzynie. Wczoraj juz tak jakby dużo lepiej przyspieszsl to moze tylko trzeba by pojeździć ny sie wszystko rozruszalo. Ale dalej go dlawi gdy odpalę po dłuższej chwili postoju

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 28 paź 2016, 10:36

Dobrze, butli nie masz, ale mikser dalej jest zamontowany w rurze dolotowej, przez co zwęża średnicę tej rury. Spróbuj wymontować mikser, i wtedy sprawdź czy to coś zmieni, nic nie kosztuję a może coś to zmieni.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 paź 2016, 19:41

A tak z ciekawości po co wymieniałeś rurki z mosiądzu na miedziane??

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 28 paź 2016, 22:20

Jeden z przewodów hamulcowych był dziurawy, stwierdziłem, że wymienię całość

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 paź 2016, 21:33

Ja bym proponował poszukać kogoś z sondą szerokopasmową i sprawdzić jakie AFR będzie przy gazie w podłodze. Jeśli nie będzie odbiegać od normy to szukać w dolocie, wydechu, rozrządzie, zapłonie, czujnikach.

A jak nie masz dostępu do sondy szerokopasmowej to zobaczyć jak pracują wąskopasmowe podczas jazdy i średniego przyspieszania i czy przy gazie w podłodze idą na bogato. Do tego testu wystarczy kawałek kabla (aby przedłużyć sobie podłączenie z sondy do środka) i byle jaki miernik za 10-20zł.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 30 paź 2016, 00:33

dzięki Panowie za wskazówki, na dniach mechanik ma znaleźć czas, przekażę mu wszystkie uwagi, może coś uda się znaleźć i zakończę część mechaniczną. Zostanie etap wizualny.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 04 lis 2016, 13:34

u mnie występuje podobny problem ;)
tylko, że ja mam gaz ;) i niskie sprężanie na cylindrach ;)

maksiu432
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 10 paź 2016, 09:58

Post autor: maksiu432 » 04 lis 2016, 13:36

U mnie mam podobnie tylko że też na gazie :P XD Na gazie to normalka nie ?
Ostatnio zmieniony 04 lis 2016, 14:08 przez maksiu432, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lis 2016, 19:29

maksiu432 pisze:Na gazie to normalka nie ?
Przy słabej i źle wyregulowanej instalacji LPG to tak.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lis 2016, 19:53

Bo parowniki maja wyśrubowane parametry a często instalatorzy źle stosują bez zapasu. O ile nowy parownik to może daje rade ale jak trochę ma już nie daje rady.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga