[Audi Avant 2.2T Q]rodzinne kombi, MTM
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
UP@2015 - w skrócie, montaż kolektora ssącego MTM, chłodnica boczna i dodatkowa wraz z wentylatorem RS2, elektryczne wspomaganie, hebel.
Dokładniejszy opis modyfikacji -
- Montaż kolektora ssącego MTM, obróbka wewnątrz, przekładka termiczna 10mm, nowe króćce, gniazda wtryskiwaczy, mocowanie linki oraz łożysko kierujące linkę gazu, dodatkowo przedłużona linka gazu na potrzeby dłuższego kolektora
- Kolektorek wodny 3B wraz z kompletem nowych oringów, nowy czujnik temperatury
- Listwa wtryskowa AAN przerobiona pod kol. Ssący MTM, nowe oringi na wtryski, regulator ciśnienia paliwa, nowe przewody podciśnieniowe
- wyrzucenie całej przedniej łapy silnika trzymającej pompę wspomagania, alternator, kompresor klimatyzacji, napinacz paska PK celem „odkrycia” chłodnicy wody
- montaż alternatora z prawej strony silnika u dołu z customowym napinaczem, pasek 5PK x 835mm, alternator 90A z 1.8T
- mocowanie chłodnicy S2 wraz z wentylatorem 500W oraz przedniej dodatkowej chłodnicy wody S2 w przednim pasie
- dorobienie kierownic powietrza na chłodnicę główną z blachy kwasoodpornej
- montaż chłodnicy oleju przed chłodnicą wody wraz z zakuciem nowych węży ( chłodnica 300x250x50mm )
- montaż elektrycznego wspomagania zaraz za wentylatorem chłodnicy głównej, dorobienie łap mocujących oraz zakucie węży siłowych i dołożenie na wężu powrotnym chłodnicy płynu wspomagania przed chłodnicą oleju silnikowego, chłodnica 10rzędzowa.
- położenie nowej instalacji zasilającej auto, pojedynczy kabel 35mm2 od akumulatora do HEBLA ( główny wyłącznik prądu ), rozdzielone na Plus pod maskę z C4, na rozrusznik, alternator oraz skrzynkę bezpieczników. Nowa instalacja z dużymi przekaźnikami pod wentylator chłodnicy oraz pod pompę wspomagania, dodatkowo wentylator jak i pompa wspomagania załączana/wyłączana przełącznikiem z pozycji kierowcy, bezpieczniki 40 i 50A, wszystko zakute na odpowiednich miedzianych zaciskach
- montaż separatora oparów odmy ze stali kwasoodpornej wraz z wyjściem na filterek odpowietrzający ( FI 18 ) z miarką poziomu napełnienia i siatkami separującymi w środku
- przy okazji montażu świeżej chłodnicy S2 oraz chłodnicy dodatkowej z S2 wymiana nagrzewnicy z ori na Swag’a, nowy termostat Wahler z temperaturą otwarcia 80stopni, czujnik w chłodnicy 88stopni.
- przy okazji wymienione wszystkie opaski na wężach gumowych, na małych podciśnieniowych zaciskane 9-11mm, dalej skręcane od 14 do 26mm i potem SGB w układzie dolotowym
- wymiana oleju na LM10W60 wraz z uprzednim płukaniem silnika płukanką LM, filtr knecht, filtr kabinowy bosch oraz paliwowy bosch
- zważylem auto na takim setupie, w baku +/- 20L PB - 1330kg, uważam że jak na tak ciężki napęd, duże koła i rollbar jest nieźle.
Ogólnie jestem z całej modyfikacji mega zadowolony, auta nie idzie wręcz przegrzać, chyba że ktoś 20minut będzie kręcił się w miejscu. Włączają wentylator na stałe zbija temperaturę w oczach, lepiej nie podchodzić bo może zassać . Wspomaganie działa jak seryjne, jedynie przy kręceniu w miejscu słychać pompę, za to pobór prądu jest znikomy.
Nowa instalacja elektryczna radzi sobie świetnie, mimo długiego kabla od początku do końca auta nie ma problemów ze spadkiem napięcia nawet przy dużych poborach prądu.
kilka fotek niżej, kolejne prace w krótce.
Dokładniejszy opis modyfikacji -
- Montaż kolektora ssącego MTM, obróbka wewnątrz, przekładka termiczna 10mm, nowe króćce, gniazda wtryskiwaczy, mocowanie linki oraz łożysko kierujące linkę gazu, dodatkowo przedłużona linka gazu na potrzeby dłuższego kolektora
- Kolektorek wodny 3B wraz z kompletem nowych oringów, nowy czujnik temperatury
- Listwa wtryskowa AAN przerobiona pod kol. Ssący MTM, nowe oringi na wtryski, regulator ciśnienia paliwa, nowe przewody podciśnieniowe
- wyrzucenie całej przedniej łapy silnika trzymającej pompę wspomagania, alternator, kompresor klimatyzacji, napinacz paska PK celem „odkrycia” chłodnicy wody
- montaż alternatora z prawej strony silnika u dołu z customowym napinaczem, pasek 5PK x 835mm, alternator 90A z 1.8T
- mocowanie chłodnicy S2 wraz z wentylatorem 500W oraz przedniej dodatkowej chłodnicy wody S2 w przednim pasie
- dorobienie kierownic powietrza na chłodnicę główną z blachy kwasoodpornej
- montaż chłodnicy oleju przed chłodnicą wody wraz z zakuciem nowych węży ( chłodnica 300x250x50mm )
- montaż elektrycznego wspomagania zaraz za wentylatorem chłodnicy głównej, dorobienie łap mocujących oraz zakucie węży siłowych i dołożenie na wężu powrotnym chłodnicy płynu wspomagania przed chłodnicą oleju silnikowego, chłodnica 10rzędzowa.
- położenie nowej instalacji zasilającej auto, pojedynczy kabel 35mm2 od akumulatora do HEBLA ( główny wyłącznik prądu ), rozdzielone na Plus pod maskę z C4, na rozrusznik, alternator oraz skrzynkę bezpieczników. Nowa instalacja z dużymi przekaźnikami pod wentylator chłodnicy oraz pod pompę wspomagania, dodatkowo wentylator jak i pompa wspomagania załączana/wyłączana przełącznikiem z pozycji kierowcy, bezpieczniki 40 i 50A, wszystko zakute na odpowiednich miedzianych zaciskach
- montaż separatora oparów odmy ze stali kwasoodpornej wraz z wyjściem na filterek odpowietrzający ( FI 18 ) z miarką poziomu napełnienia i siatkami separującymi w środku
- przy okazji montażu świeżej chłodnicy S2 oraz chłodnicy dodatkowej z S2 wymiana nagrzewnicy z ori na Swag’a, nowy termostat Wahler z temperaturą otwarcia 80stopni, czujnik w chłodnicy 88stopni.
- przy okazji wymienione wszystkie opaski na wężach gumowych, na małych podciśnieniowych zaciskane 9-11mm, dalej skręcane od 14 do 26mm i potem SGB w układzie dolotowym
- wymiana oleju na LM10W60 wraz z uprzednim płukaniem silnika płukanką LM, filtr knecht, filtr kabinowy bosch oraz paliwowy bosch
- zważylem auto na takim setupie, w baku +/- 20L PB - 1330kg, uważam że jak na tak ciężki napęd, duże koła i rollbar jest nieźle.
Ogólnie jestem z całej modyfikacji mega zadowolony, auta nie idzie wręcz przegrzać, chyba że ktoś 20minut będzie kręcił się w miejscu. Włączają wentylator na stałe zbija temperaturę w oczach, lepiej nie podchodzić bo może zassać . Wspomaganie działa jak seryjne, jedynie przy kręceniu w miejscu słychać pompę, za to pobór prądu jest znikomy.
Nowa instalacja elektryczna radzi sobie świetnie, mimo długiego kabla od początku do końca auta nie ma problemów ze spadkiem napięcia nawet przy dużych poborach prądu.
kilka fotek niżej, kolejne prace w krótce.
Szła pięknie... kibicowałem Ci na torze:)
Na moje to masz za krótką albo za długą półośkę i urywa albo ściska Ci przegub w momencie jak silnik/skrzynia zaczyna się skręcać na poduszkach. Ogarniesz...
Mam w planach kupić Competition w quattro i modzić podobnie jak u Ciebie
1:19 Twoje... 1:21 Derbiaka, 1:23 było szwagra Darka... a ja miałem 1:24 Kartę mam.... nie oddałem Emsi hybrydą kręcił 1:15... szok nie ?
Na moje to masz za krótką albo za długą półośkę i urywa albo ściska Ci przegub w momencie jak silnik/skrzynia zaczyna się skręcać na poduszkach. Ogarniesz...
Mam w planach kupić Competition w quattro i modzić podobnie jak u Ciebie
1:19 Twoje... 1:21 Derbiaka, 1:23 było szwagra Darka... a ja miałem 1:24 Kartę mam.... nie oddałem Emsi hybrydą kręcił 1:15... szok nie ?
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Sprzedam Avanta Quattro.
Stan jak na foto - bez silnika i wydechu, po za tym wszystko.
Cena obejmuje wszystko prócz silnika z osprzętem i układu wydechowego.
Auto w 2007 roku sprowadzone do PL osobiście, jeden właściciel w DE, później ja do obecnej chwili.
Pełna dokumentacja serwisowa.
Auto CAŁKOWCIE bezwypadkowe, bezstłuczkowe, BEZ napraw blacharskich/lakierniczych.
Na CAŁYM aucie pierwszy i fabryczny lakier Ly5L ( prócz zderzak przód, zderzak tył, klapa tył - klapę kupiłem z lotką ori zendera, starą mogę dorzucić )
Wszystkie szyby z tego samego roku ( 1994 ), z tego samego miesiąca, wszystkie oryginalne Audi - tył i przód też.
Zderzak przedni S2 kompletny ( NIE KLEJONY ), delikatnie podcięty od spodu pod duży IC ( nic nie widać ) ze spryskami, instalacją, pompkami,kratkami ( ASO 2013 kupione nowe ), halogeny nie wypiaskowane, nowe oryginalne pomarańczowe kierunki.
Zderzak tył Oryginalny RS2, bledna RS2, oryginalne tylne lampy SEIMA w stane idealnym, klamka z RS2 ( pod blendę RS2 ) - wszystko w stanie perfekt.
Lotka tylna oryginał Zender dla Audi
Lusterka Audi RS 2
Soczewki przednie po regeneracji odbłyśników 2012-2013, szkła nie wypiaskowane, ze WSZYSTKIMI zaczepami ( nie klejone ) - perfekt
Felgi ori AVUS 18 w BDB stanie, opony komplet nowe kupione w 2013, federal 595 evo 205/40 - bieżnik 7mm+
Dystanse Aluminiowe 20 i 30mm przelotowe lub drugi komplet FK przykręcane 20,30mm.
Zwrotnice, piasty, 4x nowe łożyska SKF ( przebieg 3k km ) 5x112 oryginalne Audi
Półosie po regeneracji, piaskowane, malowane, 6 nowych przegubów ( 2 reuville, 4 SKF )
Dyfer czyszczony, uszczelniony, pomalowany, zalany nowym olejem.
Zawieszenie gwintowane tył oryginał KW, przód nowy zestaw customowy 2013, nowe amory i sprężyny.
Przednie hamulce Audi S2 oryginał, tylne seria A80Q, nowe tarcze, klocki. Całe zawieszenie bez luzów.
Klatka ( rollbar ) spawany, gotowe elementy z Ireco motorsport.
Dwa nowe kubełki BIMARCO FUTURA Z haftem Quattro + pasy 3cale doł/3cale góra OMP - 2015 rok produkcji, z homologacją FIA
Licznik i zegary dodatkowe z Audi S2, licznik z termometrem, AC/BC
Deska poliftowa, nie zniszczona, wskaźnik doładowania, kierownica Audi sport w stanie BDB +++.
Skrzynia biegów + wał quattro 5 biegów
Akumulator przeniesiony do bagażnika.
Do auta posiadam dywan, wszystkie obicia/dywaniki, półka tylna, boczki tylne, roleta, pokrywa na koło zapasowe,
kupę częsci i dorbiazgow ze środka ( bez boczków drzwiowych ).
Oferta bez stresu, znaczy to iż przy braku zainteresowania na taki zestaw w komplecie zacznę rozsprzedawać wszystko na części.
Więcej informacji PW
p.s Auto ma oczywiście aktulane OC i Przegląd.
Stan jak na foto - bez silnika i wydechu, po za tym wszystko.
Cena obejmuje wszystko prócz silnika z osprzętem i układu wydechowego.
Auto w 2007 roku sprowadzone do PL osobiście, jeden właściciel w DE, później ja do obecnej chwili.
Pełna dokumentacja serwisowa.
Auto CAŁKOWCIE bezwypadkowe, bezstłuczkowe, BEZ napraw blacharskich/lakierniczych.
Na CAŁYM aucie pierwszy i fabryczny lakier Ly5L ( prócz zderzak przód, zderzak tył, klapa tył - klapę kupiłem z lotką ori zendera, starą mogę dorzucić )
Wszystkie szyby z tego samego roku ( 1994 ), z tego samego miesiąca, wszystkie oryginalne Audi - tył i przód też.
Zderzak przedni S2 kompletny ( NIE KLEJONY ), delikatnie podcięty od spodu pod duży IC ( nic nie widać ) ze spryskami, instalacją, pompkami,kratkami ( ASO 2013 kupione nowe ), halogeny nie wypiaskowane, nowe oryginalne pomarańczowe kierunki.
Zderzak tył Oryginalny RS2, bledna RS2, oryginalne tylne lampy SEIMA w stane idealnym, klamka z RS2 ( pod blendę RS2 ) - wszystko w stanie perfekt.
Lotka tylna oryginał Zender dla Audi
Lusterka Audi RS 2
Soczewki przednie po regeneracji odbłyśników 2012-2013, szkła nie wypiaskowane, ze WSZYSTKIMI zaczepami ( nie klejone ) - perfekt
Felgi ori AVUS 18 w BDB stanie, opony komplet nowe kupione w 2013, federal 595 evo 205/40 - bieżnik 7mm+
Dystanse Aluminiowe 20 i 30mm przelotowe lub drugi komplet FK przykręcane 20,30mm.
Zwrotnice, piasty, 4x nowe łożyska SKF ( przebieg 3k km ) 5x112 oryginalne Audi
Półosie po regeneracji, piaskowane, malowane, 6 nowych przegubów ( 2 reuville, 4 SKF )
Dyfer czyszczony, uszczelniony, pomalowany, zalany nowym olejem.
Zawieszenie gwintowane tył oryginał KW, przód nowy zestaw customowy 2013, nowe amory i sprężyny.
Przednie hamulce Audi S2 oryginał, tylne seria A80Q, nowe tarcze, klocki. Całe zawieszenie bez luzów.
Klatka ( rollbar ) spawany, gotowe elementy z Ireco motorsport.
Dwa nowe kubełki BIMARCO FUTURA Z haftem Quattro + pasy 3cale doł/3cale góra OMP - 2015 rok produkcji, z homologacją FIA
Licznik i zegary dodatkowe z Audi S2, licznik z termometrem, AC/BC
Deska poliftowa, nie zniszczona, wskaźnik doładowania, kierownica Audi sport w stanie BDB +++.
Skrzynia biegów + wał quattro 5 biegów
Akumulator przeniesiony do bagażnika.
Do auta posiadam dywan, wszystkie obicia/dywaniki, półka tylna, boczki tylne, roleta, pokrywa na koło zapasowe,
kupę częsci i dorbiazgow ze środka ( bez boczków drzwiowych ).
Oferta bez stresu, znaczy to iż przy braku zainteresowania na taki zestaw w komplecie zacznę rozsprzedawać wszystko na części.
Więcej informacji PW
p.s Auto ma oczywiście aktulane OC i Przegląd.