Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupé 8B] Colour Edition

Prezentacja w/w od 1980 do 1996 lub od 1991 do 2000.
Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 04 mar 2012, 19:46

Moje chęci to jedno a możliwości to drugie póki co ;-) chęci sa ogromne bo bardzo bym chcail u siebie mieć 130 KM i 285 Nm na start :lol:
Póki co nadal nie wiadomo co z pomysłem bo ubezpieczalnie się kłócą i jak wiadomo każdy chce wyciągnąć z tego jak największe korzyści i musimy walczyć żeby nam dali to co się należy.
I do tego ojciec sceptycznie podchodzi do mojego planu bo wtedy i on będzie stratny o parę tysięcy.. :-/ :-)

A swoją droga żeby pogodzić technologie różne o 10 lat, w szczególności elektryke i elektronike to też musiałbym kogoś kumatego poszukac i z zapałem do roboty.

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 05 mar 2012, 19:47

No i po marzeniach o swapie..... :-( będzie trzeba sprzedać jednak A4 taką jaka jest bo z nieba się pieniędzy na kolejny samochód nie wyczaruje.. a to wiadomo, niemały wydatek.. Ale dobrze było choć pomarzyć, nawet już sobie załatwiłem całe zaplecze, jak dobrze by poszło to swap potrwałby tydzień ;-)

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 28 kwie 2012, 21:00

Dostałem nie lada niespodziankę od QPy..
Jadę sobie jadę i czuje jak mi samochód w koleinę wjeżdża ale kierownica się nie poruszyła... Myślę sobie dziwne ale jadę dalej. Długo nie czekałem bo po jakichś 100 m zaczęło coś wibrować i stukać, pomyślałem że złapałem papcia. Zjechałem delikatnie na pobocze, oglądam koła i nic, wszystko ok ale chwyciłem za lewe przednie koło i okazało się całe luźne.. Patrzę pod samochód i widzę pęknięty wahacz przy tylnej tulei... :shock:
Na lawetę wjechałem jeszcze o własnych siłach ( na całe szczęście !! ) Ale z lawety już nie było kolorowo.. koło poszło do przodu, wyskoczył zderzak nawet, wypadła półośka ze skrzyni także straciłem napęd no i cała masa cyrków przy spychaniu jej na ziemię.
Na szczęście mam bardzo ogarniętego i pomysłowego mechanika i jakoś pasami wszystko pospinał i pokombinował, że udało się dotoczyć na podnośnik, gdzie czeka już na nowy wahacz i kto wie co jeszcze bo nie wiadomo jak wygląda sprawa z wewnętrznym przegubem..
Dzięki Bogu stało się to podczas wolnej jazdy w sznurku samochodów dojeżdżających do ronda.. Nawet boję się pomyśleć jakby mi pękł ten wahacz np na autostradzie czy innej drodze przy znacznej prędkości i w zakręcie....

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 29 kwie 2012, 09:52

Mam komplet wahaczy blaszanych po 30zł/szt.

Co było przyczyną pęknięcia? Rdza, udar czy coś jeszcze innego?
Daj foty wahacza jak go zdemontujesz.

Zdrówka.

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 04 maja 2012, 14:35

Wahacz zamówiłem już tego samego dnia kompletny i czekam aż do mnie dojdzie, teraz byłem na majówce i myślałem, że już będzie jak wróce ale narazie lipa.
Jeszcze nie wiem co było przyczyną pęknięcia bo nie widziałem samochodu od tego czasu i jeszcze nie był robiony. Podejrzewam, że musiał kiedyś dostać jakiegoś strzała i pękał sobie dalej powoli, jak go obejrzę to więcej się wypowiem i porobie jakies zdjęcia jaqk będę miał czym.

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 17 lis 2012, 22:41

Witam ponownie w tym temacie, dawno tu nic nie aktualizowałem a trochę się zmieniło ;-)
Z zewnątrz to nareszcie doprowadziłem tył do ładu, został wyklepany i polakierowany i znów wygląda pięknie jak powinna ;-)
Z mechaniki znalazł się nowy rozrząd, olej, filtry i chyba coś jeszcze robiłem ale teraz nie pamietam ;-)
W środku generalnie niedużo sie zmieniło, wyprałem fotele ale efektu jeszcze do końca nie znam bo prałem u kolegi w garażu gdzie nie było zbyt dobrego oświetlenia ale mam nadzieję, że coś tam udało się doczyścić ;-) Zabieram się do oddania auta do tapcera, mam do zrobienia podsufitkę i może fotel kierowcy, zalezy jak fundusze pozwolą.

Co do silnika to zauważyłem w lusterku, że zaczyna mi dymić jak jadę pod obciążeniem większym.. zaniepokoiło mnie to lekko i udałem sie do kolegi, który dysponuje miernikiem ciśnienia sprężania i uzyskałem takie wyniki:
1 cyl. - 12,5 bar
2 cyl. - 12,5 bar
3 cyl. - 12 bar
4 cyl. - 12 bar
z tego co sie orientuję to całkiem dobre wyniki prawda?
Zatem co może być przyczyną dymienia pod obciążeniem? dodam, że czasem dolewam oleju, co nalezy zrobić aby silnik chodził jak nówka? uszczelniacze zaworowe?
Prosze tutaj o podpowiedź :-)
pozdrawiam !!

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 17 lis 2012, 23:36

Kelis.Zx145, ja bym zaczął od uszczelniaczy zaworowych, a rano nie zauważyłeś dymka zaraz po odpaleniu?

domyślam się że próba olejowa nie była robiona, a szkoda

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 17 lis 2012, 23:52

Próby olejowej nie było bo wyniki wydają się satysfakcjonujące, pomiar kompresji był robiony jak należy, tzn. cieply silnik, wykręcone wszystkie świece, gaz w podłogę i wyjęty bezpiecznik o pompy paliwa.
Audi zaczyna dymić dopiero jak dostaje spore obciążenie, np. ruszanie pod gorę na wyższych obrotach.
Ile kosztuje remont głowicy? Myślę, że to załatwiło by problem ale może są jeszcze jakieś metody sprawdzenia kondycji silnika przed jego rozebraniem..
Pomiar komresji i takie wyniki chyba wykluczają dół silnika?

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 18 lis 2012, 10:04

zrób uszczelniacze i będzie dobrze, koszty remontu są w tym silniku bardzo małe, wiem bo ojciec cały silnik wyremontował od panewek po pierścienie itp. ;-) na jakim oleju jeździsz?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 18 lis 2012, 12:06

Glowica to koszt jakichs 450zl nie liczac uszczelek i robocizny zeby to potem zlozyc do kupy.
Zalezy jeszcze co fachman od glowic bedzie chcal zrobic, tylko uszczelniacze i dotarcie gnioazd zaworowych plus ewentualnie dwie trzy prowadnice wymieni czy bedzie on albo ty chcial robic komplet tj wszystkie zawory nowe, nowe prowadnice, nowe szklanki, sprezynki zaworowe etc .
Najlepiej podjedz i zapytaj u siebie ktoregos fachowca jak on to widzi bo ceny napewno beda rozne w roznych czesciach naszej pieknej Polski.

Ja zawsze robie tak, sciagam glowe, wioze fachowcowi i mowie zeby wrzucil nowe uszczelniacze dotarl gniazda, splanowal i przejrzal wszystko a co trzeba to wymienic dodatkowo.

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 18 lis 2012, 12:38

Co do oleju to przeszedłem na mineralny jakiś czas temu bo za dużo mi go ubywało. Teraz dolewam mniej ale jakbym zrobił remont głowicy to może wrócę na półsyntetyk.

Muszę w takim razie rozeznać się gdzie jest jakiś dobry fachura w mojej okolicy i powierzyć mu głowicę ;) mam nadzieję, że to wystarczy żeby silnik chodził jak nówka ;-)
Taki remoncik pomoże tez na grające zawory? Tzn. na zimnym rozruchu słychać je chwile, po paru minutach już w ogóle są niesłyszalne, ale na początku lekko grają.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 18 lis 2012, 12:41

Nie grajace zawory tylko popychacze hydrauliczne tzw szklanki.
Jak ich nie wymienisz na nowe to nie pomoze.
Obowiazkowo polsyntetyk spowrotem, zmiana na mineralny to nie lekarstwo na ubywajacy olej ;)

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 18 lis 2012, 12:45

Mineralny to taki półśrodek dopóki nie zrobię głowicy ;-) Czyli na pewno mam do zrobienia uszczelniacze zaworowe i szklanki. Koszt chyba nie będzie powalający, bo dołu nie muszę dotykać wnioskuję.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 18 lis 2012, 13:08

Kelis.Zx145, wiesz o tym że mineralka jest gęsta więc i kompresja lepsza wyszła, także uszczelniacze mogą tu nic nie pomóc, remont konkretny ci się szykuje czyli pierścionki, popychacze, uszczelniacze i wszystkie uszczelki, oraz tak jak napisał Słonik reszta która wyjdzie w praniu, do tego pasuje już zrobić rozrząd dla spokoju i nie ma zmiłuj...
myśle, że z robocizną zamkniesz się w 1500zł jak ma to być zrobione na dobrych częściach

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 18 lis 2012, 13:13

A co ma zalanie oleju mineralnego do silnika do pomiaru kompresji na cylindrach?
Nie maccie w glowie chlopakowi.
Nie ma sensu robic remontu generalnego silnika za 1500zl jak sprawny slupek mozna za 500 kupic tak swoja droga.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi Coupe / Cabrio.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl