Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT + LPG]ubywa płyn chłodniczy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
cudzilo2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lip 2008, 14:25

[B4 ABT + LPG]ubywa płyn chłodniczy

Post autor: cudzilo2 » 01 gru 2008, 12:55

Witam mam problem z układem chłodniczym. Chodzi o to że ubywa mi płyn wszystkimi możliwymi miejscami dokładnie na opaskach np przy trójnikach do gazu czy też przy samej chłodnicy. Dzieje się to po tym jak odstawie rozgrzane autko i na drugi dzień są już wycieki.Z tego co widzę płyn nie ucieka do silnika bo olej mam w normie a nawet czasem dolewam wiecie(260tys) robi swoje.
Co zauważyłem jest bardzo duże ciśnienie w obwodzie i czy to normalne że po całej nocy przewód główny między chłodnicą a blokiem jest nabity jak kamień i dopiero po odkręceniu korka, ciśnienie spada rozumiem jak silnik jest gorący ale jak jest zimny po 10 godz stania.Jeden mechanik stwierdził że, nawet w czasie jazdy ciśnienie jest za duże.
Podejrzewam uszczelkę pod głowicą gdyż przedmuchy mogły by powodowac dodatkowe ciśnienie w obwodzie. Sprawdzałem w zbiorniczku płynu chłodniczego czy nie idą tzw(bulki) przy odpalonym silniku i odkręconym korku ale nic cisza i spokój. Wymieniłem już termostat płyn i 2x zakrątkę raz na nową a raz na używaną. Jeden mechanik powiedział mi że może to byc związane z LPG tzn że gaz dostaje się do obwodu i wytwarza (dodatkowe) ciśnienie. Byłem tez na badaniach które wykrywają spaliny w płynie chłodniczym (taki test czy uszczelka jest do wymiany) i niby cos wykryło ale mechanik od testu nie był do końca pewny czy to jeszcze uszczelka cytuje '' dopiero zaczyna się cos dziac z tą uszczelką ale tak nic na 100%''
Mam dylemat co robic.
Wymienic parownik czy uszczelkę Jedno i drugie jest kosztowne. A może to nic z tych żeczy. Proszę o rady w tej sprawie może ktos się już spotkał z takim problemem. <osohozi>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 gru 2008, 13:10

_uwaga

Zacznij od wymiany korka zbiorniczka wyrównawczego. Podociagaj tez opaski tam gdzie ci leci tylko z umiarem zeby nic nie pękło.

Gucio_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gucio_1989 » 01 gru 2008, 13:14

Witam :-) Proponuje najpierw wymienić wszystkie możliwe opaski na nowe (nie zaszkodzi a pomóc napewno pomoże) Układ chłodzenia w audi jest układem ciśnieniowym i jak sprawdziłem w programie to ciśnienie układu chłodzącego powinno być w graniach 1.2- 1.5 (bar) Termostat powinien się otwierać przy 87st C. Ja po rozgrzaniu silnika i zostawieniu go na noc też mam węże twarde bo ciśnienie w nich zostaje. Reduktor do gazu zwiększa zapotrzebowanie na płyn chłodniczy i jak go wlejesz za dużo to też nie dobrze bo nie ma miejsca w zbiorniczku wyrównawczym, i dlatego należy zostawić troszke rezerwy. Nagrzewnica grzeje poprawnie? żadnych innych objawów nie zauważyłeś?
Był VW Golf II 1.6+LPG, była Astra F 1.4+LPG, jest Audi 80 B3 1.8S+LPG.
KST Jedynka Bochnia
www.jedynka.org.pl

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 01 gru 2008, 13:16

WOJTEK26 pisze: Zacznij od wymiany korka zbiorniczka wyrównawczego.
przecież napisał, że już dwa kupił: nowy i używkę,

musisz znaleźć dokładne miejsce gdzie cieknie, i dowiedzieć się skąd ten wzrost ciśnienia, może jakaś niedrożność przewodów? Też mi ciekło przy króćcu wodnym i jego wymiana pomogła, tylko ja mam TD <ok>

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 01 gru 2008, 13:32

cudzilo2, skoro masz Lpg, to może masz wlane zadużo płynu do układiu chłodzenia? na jakim poziomie jest płyn w zbiorniczku wyrównawczym? gdy jest instalacja LPG, to do układu wchodzi więcej płyni i jak będziesz zalewał płyn kierunąc się oznaczeniami MIN i MAX na zbiorniczku wyrównawczym, to wlejesz go poprostu zadużo i skutkem będzie zaduże ciśnienie w układzie

Ponadto sprawdź plastikowy króciec znajdujący się na tylnej części bloku (ten, którędy z bloku idzie płyn do węża od nagrzewnicy). Może króciec ma wycieki i układ zasysa tamtędy powietrze :roll:

cudzilo2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lip 2008, 14:25

Post autor: cudzilo2 » 01 gru 2008, 14:01

grzanie mam aż nad to a z opaskami to jest tak że jak w jednym miejscu docisnę to w drugim wypcha i tak w kółko. Co to jest ten króciec gdzie się znajduje?Jeżeli chodzi o poziom płynu to teraz mam na samym dnie zbiorniczka i muszę dolac bo silnik zatrę i tak co tydzień zależnie od przejechanych kilometrów ale mniej więcej zbiornik płynu tygodniowo.Wiec to chyba nie jest nadmiar płynu tym bardziej że wcześniej tak nie miałem a dzieje mi się to już jakies kilka miesięcy nawet do belgi nim objechałem lecz w trasie nic nie dolewałem bo jak jest rozgrzany to nie ubywa tylko jak postoi np. całą noc to wtedy.
Miałem też przypadek niedawno że stałem w korku i wąż mi pękł zaraz przy opasce może ze starości ale pewnie i z ciśnienia.

[ Dodano: 2008-12-01, 14:10 ]
Jeśli chodzi wam o ten krócic to go wymieniłem jakis czas temu bo właśnie z niego najpierw zaczął uchodzic płyn :arrow: http://allegro.pl/item480907142_kruciec ... ociec.html

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 01 gru 2008, 14:57

cudzilo2 pisze:Jeśli chodzi wam o ten krócic to go wymieniłem jakis czas temu bo właśnie z niego najpierw zaczął uchodzic płyn http://allegro.pl/item480...00_krociec.html
nie o ten, przecież napisałem Ci wyraźnie gdzie od się znajduje. Masz go zaznaczonego numerem 13 na obrazku załączonym do tego wątku: viewtopic.php?t=23407

cudzilo2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lip 2008, 14:25

Post autor: cudzilo2 » 01 gru 2008, 15:13

ok teraz wiem gdzie on jest Czy jest dostępny w sprzedaży ten króciec ?? na aukcjach np

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 01 gru 2008, 16:01

sprawdź go najpierw czy nie ma na nim śladów po wycieku płynu jest on dostępny w sprzedaży. w ASO można go kupić za ok. 45 zł ale są też tańsze zamienniki. popytaj w sklepach z częściami.

koyot_25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 lis 2008, 16:11

Post autor: koyot_25 » 02 gru 2008, 21:37

heja jestem po wymianie " króćców" jakas chinsczyzna jeden 6,50zł ten tylni, a ten z czujnikami 7,50 :mrgreen:

tydzien wczesniej Pan sprzedal mi uszczelke do króćca za 3,50 :shock: ale i tak lało /one lubią sie wyginać/odkształcać/

ja walczyłem 2 lata z wyciekami

jakbym policzyl ilość straconego płynu to mógłym wymienic wszystkie przewody gumowe na nowe <osohozi>

w lecie jak już bylem zrezygnowany lałem wode :roll:


1. nowe króćce
2. nowe opaski
3. obcięcie 2 cm kazdego przewodu gumowego !!! i zacisniecie opaski na "swieżym" miejscu !!!


pomogło <ok>

ogólnie uważam "cisnieniowe rozwiązanie za DUP....ne :evil: jest 100 miejsc z mozliwością wybuchu :evil:

[ Dodano: 2008-12-02, 21:52 ]
aaa i najważniejsze !!!


"przewody nabite jak kamień"

u mnie powodem jest zapowietrzenie układu /zardzewiała sróbka odpowietrznika/

po wszelkiej naprawie "pompy" wymianie gazu, płynu - wypracowałem własną metodę odpowietrzania


odkrecam przewód do nagrzewnicy/zakładam ja pod kątem aby u góry była szparka - odpalam - po pewnym czasie- płyn zaczyna tryskać :lol: - jak już skonczą sie pecherzyki powietrza - zakładam i dokrecam

100% skuteczność


PS. silnik ABT to mega odporny model na głupote

mialem przyjemnosc jezdzic z okolo 2l płynu !!!!! i nic sie stało

PS. umieszczenie czujnika tak wysoko to głupota !!! przy braku płynu czujnik ogrzewany tylko oparami wskazywał 90' :shock: :evil: /niektore modele ABT w zbiorniczku wyr. nie mialo czujnika poziomu płynu/ najwieksze gówno jakie widzialem w AUDI :!: mozesz gotować silnik i nawet nie bedziesz o tym wiedział <osohozi>


czujnik jak nic powinien być w bloku <ok>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 gru 2008, 08:29

Oryginalny króciec z czujnikami to koszt około 75zł ten tylny około 40zł wiec ceny nie sa kosmiczne. Przy wymianie króćców zawsze wymieniam na inne oringi uszczelniajace ( grubsze) bo te co sa to za cienkie i dobrze nie uszczelniają.

cudzilo2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lip 2008, 14:25

Post autor: cudzilo2 » 03 gru 2008, 10:29

Czy tylni króciec ten tańszy jest dostępny gdzieś w sieci. Ja na razie znalazłem tylko ten z czujnikami. A i jak możecie dajcie mi namiary też na czujnik temperatury co łączy się z zegarem na desce, ten co znajduje się przy krócu. Pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 03 gru 2008, 11:13

WOJTEK26 pisze:Przy wymianie króćców zawsze wymieniam na inne oringi uszczelniajace ( grubsze) bo te co sa to za cienkie i dobrze nie uszczelniają.
a mógłbyś zdradzic jakie dokładnie oringi zakładasz? pytałem w motoryzacyjnym ale mają tylko te standardowe. skąd wziac grubsze? czy potem dodatkowo doszczelniasz to silikonem?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 gru 2008, 11:34

Te oringi pasuja od Forda Transita od Vacupompy :-P koszt u mnie to 3zł taki oring.

cudzilo2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lip 2008, 14:25

Post autor: cudzilo2 » 09 gru 2008, 08:54

Na razie nie wymieniłem króca tego mniejszego gdyż nic z pod niego nie Cieknie i wątpie żeby to było przyczyną Ciśnienia w układzie. Teraz zauważyłem coś nowego. Jak autko postało 3 dni i jak odpaliłem go to nie działało na jeden tłok przez jakieś 45s. Czy w jednym tłoku mógłby znajdowac się płyn chłodniczy który dostałby się tam przez wadliwą uszczelkę.
Jak na razie nikt z was nie zasugerował że to może byc uszczelka, a może właśnie to ona jest przyczyną tego wszystkiego. :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga