[B4] Audio w cabrio
Widać, że Marcin nie jedno już słyszał. Podpisuję się. Mamy na forum jedno cabrio, gdzie jest wedle najlepszych zasad stworzone car audio, ale nie jest to koncept do osiągnięcia za 2000zł, tylko kilkukrotnej wielokrotności tej sumy. Na szczęście nie każdy jest audiofilem, ponadto jada cabrio to szum we włosach, lub szum przy zamkniętym dachu, nigdy nie będzie to system jak w zamkniętym aucie. Jednak da się zbliżyć do perfekcji. Powodzenia!mgruszecki pisze:To tylko moja opinia subatri wiec sie nie zlosc ani nie bulwersuj ale wg mnie te 4sztuki 2- czy 3-droznych pukawek "pajoniera" pod tylnym siedzeniem to blad w sztuce Nie dlatego, ze pionki sa zle ale fakt sa cienkie, tylko no jak by to powiedziec... to przeczy wszelakim prawidlom odsluchowym. Reasumujac, TYLKO dobry odseparowany przod+tlumienie, bedzie milion razy lepszym rozwiazaniem - i zagra tak jak powinien - i napewno lepiej, mocniej, glosniej. W Twoim pomysle mysle, ze dzwiek sie gubi i wsumie... jest bo jest ale zero konkretu, szczegolu.subratri pisze:sory ludu, myslalem, ze sie czegos dowiem w ty temacie, ale widze, ze jesli glosniki maja sluzyc do sluchania muzy przez pasazerow a nie przez przechodniow i nie do wygladania zgodnie ze standardem amerykanskich slamsow, to moje rozwiazanie wciaz jest najlepsze.. :shock: .
Tak jak mowilem, to moja subiektywna opinia Kazdego cenie za indywidualnosc i nie dla kazdego jest dobre to co dla innych
Znam takich co graja na radiach z biedronki i buszmenach z gieldy czy allegro i jak mu powiesz, ze masz zestaw DLS czy PolkAudio to cie wysmieje, bo on o takich nie slyszal, to szajs a wzmacniacz jest zbedny bo radio z biedronki ma 4x200watt a glosniki po 800 - wiec po co wzmacniacz? ;]
Jak wrocisz z zagramanicy spotkamy sie u Ciebie czy u mnie, zobaczysz i stwierdzisz sam czy przedni zestaw nie "zap...piernicza" ;] Przy okazji pewnie cos sie znajdzie to "porezania" - bynajmniej w moim szerszeniu
- mgruszecki
- Forum Audi 80
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jedno nie jedno, przez 3 lata mialem salon car audio, montaze, klocki, cuda na kiju ale poszedlem w bardziej dochodowe tematy wiec to zamknalem. Dzis rynek Car-Audio zamyka sie na allegro... hurt, marza 3% dla obrotu zeby utrzymac ilosciowke... tragedia, trzeba bylo z tego uciekac bo sami dystrybutorzy i hurtownicy niszcza rynek (no moze poza Hertz'em bo narzuca minimalne ceny sprzedazy w detalu). Stad tez byc moze slyszalem i nie jedno ale tez nie jedno chcialbym jeszcze miec w zyciu okazje uslyszecATLAS pisze: Widać, że Marcin nie jedno już słyszał.
Reasumujac, zestaw przedni w granicy 400zl, porzadne zrobienie drzwi, fajnie jak by jakis maly piecyk (uzywka sonego czy alpajna) i jednostka sterujaca. Koszty - przy minimalnym nakladzie okolica 1000zl i mamy ladny przod. Do cabrio chyba nic wiecej nie trzeba no chyba, ze ma wies tanczyc i spiewac to mozna wrzucic bum bum do kufra ale to raczej z celem sie mija
mgruszecki pisze:Chcialbym odswiezyc temat
Czy ktos probowal cos pokombinowac z band-pass'em w cabrio? Mysle czy bylby efekt jak by zrobic taki myk jak robi Bose np. w audi a4/b6. Zeby tunelem wypuscic wylot z pand pass'a ktorego by zrobic oczywiscie wlasnorecznie zabudowujac go w lewym boczku bagaznika.
Fajnie jak by wypowiedzial sie ktos kumaty w temacie jeszcze poki zima bo jest czas na modyfikacje ;]
EDIT:
Albo moze ktos sie wypowie kto probowal suba pod siedzenie, sa fajne Juniory na alegroszu, cena 799 nie nalezy do najnizszych ale ciekawosc mnie zjada jak to bangla
Witam,
-odświeżę trochę temat,ale padło pytanie więc może się przyda...
Zamieściłem w dawnym tunelu na narty suba aktywnego U-dimension Glow 08.100 o mocy RMS 120W i..,-i w końcu jest bas w aucie..,-mi sie podoba..,-ale sub musi byc ustawiony z radia na maxymalne granie..,-bo jednak bass z płaskiego-aktywnego suba jest jakby pozbawiony głębi...Do tego posiadam głośniki w 4 oryginalnych miejscach czyli 10 na podszybiu i 13tki w tylnych boczkach podpięte pod wzmacniacz alpine ktp 445 4x45W RMS który sprawia,że dzwięki wysokie i srednie w gośnikach są bardzo wyraziste. .Powiem tak,-w środku jest wszystko co potrzeba..,-gra to ładnie i kiedy trzeba głośno,-wyraziście..,-poza autem nie słychac i dobrze,-bo nie o to chodziło.
Pozdrawiam.
- mgruszecki
- Forum Audi 80
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ale to jest sub "podfotelowy"... Szczerze jakos tego nie widze tzn nie slysze <mikolaj> Mysle, ze montujac go tam nie poznasz nigdy jego mozliwosci ktore pokazalby bedac w swoim miejscu przeznaczonym, czyli pod Twoja "pupka"hubertm pisze: Zamieściłem w dawnym tunelu na narty suba aktywnego U-dimension Glow 08.100 ...
Tak,-wiem jaki to typ suba..,ale zamieściłem go dokładnie po środku,-w oparciu tylnej kanapy..,-głośnikiem do środka...Gra naprawdę dobrze...A jak gra w innych miejscach? ,-nie wiem..,-inaczej nie próbowałem... W instrukcji jednak jest pokazane że może byc umiejscowiony w różnych mejscach i dobrze tam spełniać swoją role. Zaraz wrzucę fotkę...mgruszecki pisze:Ale to jest sub "podfotelowy"... Szczerze jakos tego nie widze tzn nie slysze <mikolaj> Mysle, ze montujac go tam nie poznasz nigdy jego mozliwosci ktore pokazalby bedac w swoim miejscu przeznaczonym, czyli pod Twoja "pupka"hubertm pisze: Zamieściłem w dawnym tunelu na narty suba aktywnego U-dimension Glow 08.100 ...
Pozdrawiam.
- mgruszecki
- Forum Audi 80
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
No niby go mozna montowac wszedzie, ale nie wszedzie bedzie porzadany efekt a zwlaszcza jak dales go glosnikiem do kabiny samochodu... Jak bedziesz mial za duzo czasu sprobuj go umiejscowic na chwile pod swoim fotelem, a potem dla odmiany pod fotelem pasazera - wtedy uslyszysz co ta konstrukcja potrafi. Nastepnie w ramach podzieki mozesz postawic flaszke - przechylimy ja razem ;]
Fotke dawaj, chetnie kukne jak to wymodziles
Fotke dawaj, chetnie kukne jak to wymodziles
Poważnie?,-a ja myślałem,że własnie głośnikiem do środka i w tym miejscu z tyłu będzie najlepszy efekt... .Ha,ha..,-no dobra..,-w takim razie czeka mnie przekładka kabli żeby zobaczyć a właściwie odsłuchac jak sobie będzie radził pod siedzeniami...A flaszka(?)..,-w dobrym towarzystwie zawsze miło wypić...mgruszecki pisze:No niby go mozna montowac wszedzie, ale nie wszedzie bedzie porzadany efekt a zwlaszcza jak dales go glosnikiem do kabiny samochodu... Jak bedziesz mial za duzo czasu sprobuj go umiejscowic na chwile pod swoim fotelem, a potem dla odmiany pod fotelem pasazera - wtedy uslyszysz co ta konstrukcja potrafi. Nastepnie w ramach podzieki mozesz postawic flaszke - przechylimy ja razem ;]
Fotke dawaj, chetnie kukne jak to wymodziles
Póki co jest tak...
- mgruszecki
- Forum Audi 80
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wyglada to calkiem
Kurcze no jak by CI to powiedziec, przodem głośnik pracowałby do kabiny i w schowku na narty, ale byłaby wyliczona dziura schowka ktora robiłaby za BassReflex a z tyłu grałby głośnik w bagaznik albo jakąś obudowe. Czaisz ? Teraz dalej... Przesuniecia fazowe. Zobacz, wszytskie glosniki za po obu stronach, i spotykaja sie mniej wiecej po srodku samochodu, idzie dzwiek rowno od prawej i od lewej strony. Czyli sa zgodne w fazie po srodku (pod warunkiem, ze jeden nie jest podlaczony w przeciwfazie). I teraz montujesz ten sub glosnikiem do przodu, tez po srodku i on Ci zywcem zmiata pasmo! Tym samym wszystko sie gubi.
Czy jakos to jasno napisalem ? ;P
Jak masz czasu chwile i checi, zamontuj go pod fotelem. Sam jedynie wybierzesz czy pod prawym czy pod lewym - Twoj gust, posluchasz, zdecydujesz
Kurcze no jak by CI to powiedziec, przodem głośnik pracowałby do kabiny i w schowku na narty, ale byłaby wyliczona dziura schowka ktora robiłaby za BassReflex a z tyłu grałby głośnik w bagaznik albo jakąś obudowe. Czaisz ? Teraz dalej... Przesuniecia fazowe. Zobacz, wszytskie glosniki za po obu stronach, i spotykaja sie mniej wiecej po srodku samochodu, idzie dzwiek rowno od prawej i od lewej strony. Czyli sa zgodne w fazie po srodku (pod warunkiem, ze jeden nie jest podlaczony w przeciwfazie). I teraz montujesz ten sub glosnikiem do przodu, tez po srodku i on Ci zywcem zmiata pasmo! Tym samym wszystko sie gubi.
Czy jakos to jasno napisalem ? ;P
Jak masz czasu chwile i checi, zamontuj go pod fotelem. Sam jedynie wybierzesz czy pod prawym czy pod lewym - Twoj gust, posluchasz, zdecydujesz
mgruszecki jeśli chodzi o zestaw odseparowany w drzwi plus tłumienie i wzmacniacz i reszta o której pisałeś to się totalnie i kompletnie z tobą zgadzam bo bez tej pozycji myślę iż nie ma nawet sensu pchać czego kolwiek do bagaja no ale sa różne typy ;D a co do tej aktywnej skrzyni coś czuje że tą flaszkę przechylisz z kolegą bo teoretycznie i w sumie praktycznie powinno być lepiej
mgruszecki pisze:Wyglada to calkiem
Kurcze no jak by CI to powiedziec, przodem głośnik pracowałby do kabiny i w schowku na narty, ale byłaby wyliczona dziura schowka ktora robiłaby za BassReflex a z tyłu grałby głośnik w bagaznik albo jakąś obudowe. Czaisz ? Teraz dalej... Przesuniecia fazowe. Zobacz, wszytskie glosniki za po obu stronach, i spotykaja sie mniej wiecej po srodku samochodu, idzie dzwiek rowno od prawej i od lewej strony. Czyli sa zgodne w fazie po srodku (pod warunkiem, ze jeden nie jest podlaczony w przeciwfazie). I teraz montujesz ten sub glosnikiem do przodu, tez po srodku i on Ci zywcem zmiata pasmo! Tym samym wszystko sie gubi.
Czy jakos to jasno napisalem ? ;P
Jak masz czasu chwile i checi, zamontuj go pod fotelem. Sam jedynie wybierzesz czy pod prawym czy pod lewym - Twoj gust, posluchasz, zdecydujesz
Na tyle jasno żebym zrozumiał,że teraz mam "źle,-gorzej"... Ok,-dzięki za fachowe rady..,-na pewno wypróbuję z opcją pod fotelem..,-i pewnie już tak potem zostawię,ale taka zamiana to zabawa na ładne parę godzin,-wiec póki co jeszcze przez jakiś czas będę miał żywcem pozamiatane pasma...
Pozdrawiam.
te 4 sztuki ida po wzmacniaczu i robia jedynie za bas.,mgruszecki pisze:To tylko moja opinia subatri wiec sie nie zlosc ani nie bulwersuj ale wg mnie te 4sztuki 2- czy 3-droznych pukawek "pajoniera" pod tylnym siedzeniem to blad w sztuce Nie dlatego, ze pionki sa zle ale fakt sa cienkie, tylko no jak by to powiedziec... to przeczy wszelakim prawidlom odsluchowym. Reasumujac, TYLKO dobry odseparowany przod+tlumienie, bedzie milion razy lepszym rozwiazaniem - i zagra tak jak powinien - i napewno lepiej, mocniej, glosniej. W Twoim pomysle mysle, ze dzwiek sie gubi i wsumie... jest bo jest ale zero konkretu, szczegolu.subratri pisze:sory ludu, myslalem, ze sie czegos dowiem w ty temacie, ale widze, ze jesli glosniki maja sluzyc do sluchania muzy przez pasazerow a nie przez przechodniow i nie do wygladania zgodnie ze standardem amerykanskich slamsow, to moje rozwiazanie wciaz jest najlepsze.. :shock: .
Tak jak mowilem, to moja subiektywna opinia Kazdego cenie za indywidualnosc i nie dla kazdego jest dobre to co dla innych
Znam takich co graja na radiach z biedronki i buszmenach z gieldy czy allegro i jak mu powiesz, ze masz zestaw DLS czy PolkAudio to cie wysmieje, bo on o takich nie slyszal, to szajs a wzmacniacz jest zbedny bo radio z biedronki ma 4x200watt a glosniki po 800 - wiec po co wzmacniacz? ;]
Jak wrocisz z zagramanicy spotkamy sie u Ciebie czy u mnie, zobaczysz i stwierdzisz sam czy przedni zestaw nie "zap...piernicza" ;] Przy okazji pewnie cos sie znajdzie to "porezania" - bynajmniej w moim szerszeniu
Nie wiem wiec skad pomysl o bledzie w sztuce.
Bledem jest proba sluchania dzwieku ktory musi sie przedostac przez sito wiotkich blach, zbiornik paliwa i sciane grodziowa. Zawsze bedzie slychac lepiej na chodniku niz w samochodzie.
o jakim ty sicie mówisz i blachach skoro Kolega napisał o odseparowanych drzwiach ?? że dobrze zrobione drzwi potrafią grać dobrze bez suba w bagaju i mogą narobić wielkiego zamieszania a jeśli chodzi o tych twoich przechodniów wiesz po co się wygłusza drzwi klapy bagażników i ogólnie całe bagażniki ?? tak właśnie po to by fale odbijały się i zostawały w środku pozdrawiam i radzę trochę posłuchać innych systemów CA prócz swojego wtedy to można zobaczyć błędy i niedociągnięcia a jeśli ci chodzi o tą twoją blache bak i inne wynalazki ja mam u siebie w bagaju 250w w rmsie i jakoś nic się nie wydostaje po za kabinę bardziej przedostaje się do jej wnętrza więc tu niestety się z tobą nie zgodzę
- mgruszecki
- Forum Audi 80
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
mezik0, ale nie w tym sek, nie znasz kompozycji Subati'ego. Subatr powiedz... odciales zywcem syczki? Pusciles je na LPF? Liczyles kubature tej powierzchni w ktorej siedza? gluszyles czyms wnetrze? Te glosniki nie nadaja sie do grania basem bo to jest srednio-nisko, sa to raczej przetworniki typu FA niz do montowania w closed. Dodatkowo... parametrow do obliczenia im kubatury raczej nie da sie znalesc bo to pionek, a kubatura jaka jest w takiej siedza. Wiec o bledzie w sztuce mozna mowic na kazdym kroku hehe
Dobra juz sie nie czepiam bo wsumie to sie nie znam.
Dziekuje
EDIT: Takie przemyslenie male... Naglosnienie cabrio wedle sztuki na wysokim poziomie to prawdziwe wyzwanie chlonace mase kasy, czasu, prob, testow, nerwow, nieprzespanych nocy etc. Otwierajac dach cale to wyzwanie leci w powietrze. Bass w cabrio bedzie na poziomie jedynie z konkretnego, wypasnie zamontowanego, dobrze napedzonego przedniego zestawu - problemem bagaznika sa m.in. dach ktorego nie ma, blacha w bagazniku, zbiornik paliwa.
Odgrzewajac kotleta pytalem o zabudowe typu band-pass i zrobienie z tunelu na narty - po odpowiednich wyliczeniach - tunelu Bass Reflex - ja to poprobuje jak przygotuje auto do sezonu i bede tu odgrzewal kotleta dalej, zeby opisac moje emocje zwiazane z odsluchem. Metoda prob i bledow. Lubie to, wiec bede dzialal jak czas pozwoli.
Jeszcze takie jedno przemyslenie... Na przykladzie osobowki, w zamknietym aucie muzyka to przyjemnosc, otiwerasz okno... czar pryska - czy nie tak?
Dobra juz sie nie czepiam bo wsumie to sie nie znam.
Dziekuje
EDIT: Takie przemyslenie male... Naglosnienie cabrio wedle sztuki na wysokim poziomie to prawdziwe wyzwanie chlonace mase kasy, czasu, prob, testow, nerwow, nieprzespanych nocy etc. Otwierajac dach cale to wyzwanie leci w powietrze. Bass w cabrio bedzie na poziomie jedynie z konkretnego, wypasnie zamontowanego, dobrze napedzonego przedniego zestawu - problemem bagaznika sa m.in. dach ktorego nie ma, blacha w bagazniku, zbiornik paliwa.
Odgrzewajac kotleta pytalem o zabudowe typu band-pass i zrobienie z tunelu na narty - po odpowiednich wyliczeniach - tunelu Bass Reflex - ja to poprobuje jak przygotuje auto do sezonu i bede tu odgrzewal kotleta dalej, zeby opisac moje emocje zwiazane z odsluchem. Metoda prob i bledow. Lubie to, wiec bede dzialal jak czas pozwoli.
Jeszcze takie jedno przemyslenie... Na przykladzie osobowki, w zamknietym aucie muzyka to przyjemnosc, otiwerasz okno... czar pryska - czy nie tak?
mgruszecki, co radzisz do w miarę taniego i dobrego wygłuszenia drzwi? Mam CA na poziomie entry level - zestaw 3 częściowy w komplecie ze zwrotnicą. Słupki dopiero dziś będę próbował przygotować pod tweeter. A nie wiem jakie maty zastosować do drzwi. Głośniki za 1000zł i tak szału nie zrobią, więc nie mam ochoty przepłacać za nie wiadomo jakie wygłuszenie. Kiedyś koledze pomagałem wyklejać matami, i wiem, że sporo zabawy w wycinanie i klejenie.
PS wzmacniacz mam w bagażniku, akumulator pod maską. Gdzie dać zwrotnice? Planuję z przodu. Kable 3,5mm2 będą ok?
PS wzmacniacz mam w bagażniku, akumulator pod maską. Gdzie dać zwrotnice? Planuję z przodu. Kable 3,5mm2 będą ok?