Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3]Naprawa błotnika tylnego

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 03 mar 2010, 20:55

Mam jeszcze jedno takie pytanie, chodzi o ten element do wstawki... czy to się kupuje orginalny uzywany błotnik zdrowy jako materiał? Oraz ile lakieru kazać na to dobrać

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 03 mar 2010, 20:59

jak mialem astre, to gnil sam dol blotnika, w czesci najblizszej kołu no i taki sierp mozna bylo kupic na allegro bez roblemu za grosze bo duzo osob to robilo to ktos wyniuchal biznes, ale czy do b3 znajdziesz taka wstawke... watpie :/ lepiej bylo by chyba kupic orginalny nie naruszony blotnik, caly blotnik i go polakierowac i wymienic

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 03 mar 2010, 21:21

kolczat pisze:lepiej bylo by chyba kupic orginalny nie naruszony blotnik, caly blotnik i go polakierowac i wymienic
Może teraz głupie pytanie zadam, ale tylny błotnik chyba się nie odkręca tak jak przedni, tylko jest wspawany, to prawie pół auta jest wtedy do bebeszenia tak, bo musża mój wyciąc?

niech mnie ktoś uświadomi jak to jest ;-) ..ze jak pojade do lakiernika, to konkretnie zebym mogła powiedziec co ma robic i zeby mnie nie próbował naciągac i "wciskac" jakieś dziwne rzeczy

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 mar 2010, 21:35

Wykwity piękne...
Jak już tyle z tej strony wychodzi to boję się myśleć co jest od środka.

Taniej chyba będzie kupić nowy błotnik, przyspawać i pomalowac. Każdy samochód ma punkty fabryczne, gdzie należy ciąć aby wymienić dany element. Dobry blacharz będzie wiedział o co biega ;-)

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 03 mar 2010, 21:44

kolczat pisze:kolego rozrozniasz dwa pojecia blotnika i nadkola?
Kolego , wydaj mnie się że tak ale mogę się mylić , gdymym był w błędzie to mnie oświeć :
błotnik - wierzchni element blacharki na na którym u koleżanki widać piękny wikwit po tynkarzu artyście ,
nadkole - element blacharski znajdujący się nad kołem , między błotnikiem a kołem - na nadkolu zbiera się cały syf z opony i u mnie w B3 jest ten element na 100% z blachy i nie ma tam plastikowych wstawek .

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 03 mar 2010, 23:10

Kupić cały element. Jak chcesz to robić to się narobisz jak osioł a i tak efekt nie będzie odpowiedni - moim zdaniem.

Co do lakieru, to podjedź do mieszalni lakierów, możesz im dać swoja klapkę wlewu benzyny i Ci kolor dobrze dobiorą. A ile tego będzie...ze 100-150ml.. zależy ile warstw będzie malowane. i pamiętaj, że zakup lakieru to nie wszytko, potrzebny będzie jeszcze klar. Podkładów i szpachli nie liczę. Po takim malowanku warto zrobić polerkę, żeby nie było widać przejścia na lakierze pomiędzy elementami starymi a tym nowo lakierowanym.

PS to co gnije to błotnik. nie drapcie się już, dziewczyny ;)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 04 mar 2010, 06:32

slugs, ja wiem ze to blotnik ;p

marko, wierzchnia warstwa blachy zaraz nad kolem to moze byc albo podloga bagaznika albo wewnetrzny blotnik zalezy jak konstruowane jest auto, a nadkole to plastikowy element montowany pod ta podloge w celu ograniczenia dostepnosci wody i zwiazkow chemicznych mogacych zniszczyc blache, tyle wiem z pracy na spawalni w fabryce fiata ;]

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 04 mar 2010, 22:42

Wiesz co , ja się na tym nie znam , blacharzem nie jestem ale jak patrze w ETKE to to co nazwałem błędnie błotnikiem nazywa się "poszycie boczne" natomiast element znajdujęcy się nad kołem nazwali "nadkole" i nie piszą że jest ono wykonane z plastiku jak w przypadku wstawki nadkola przedniego .

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 05 mar 2010, 10:58

to naprawde dziwne bo gdzie bys nie pojechal po jakas czesc, czy na szrot czy na gielde, to jak powiesz nadkole to dostaniesz plastikowe zabezpieczenie na blotnik

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 24 mar 2010, 19:33

Odgrzewam temacik. Dziś moja niuńka została zaatakowana na parkingu, co gorsza przez samochód kumpla i co najgorsze to było Audi. Ucierpiał tylko tylni zderzak, a wygląda to tak:

Obrazek

Teraz czym to naprawić samodzielnie. Lakier zdarty tylko do podkładu, więc mój pomysł to odtłuścić, położyć na to lakier, potem klar no i lekka polerka. Zda to egzamin tak żeby się nie wyróżniało to malowanie? Znalazłem na allegro taki zestaw:

LAKIER

"KLAR"

wg tego co piszą o lakierze to z doborem koloru nie powinno być problemu. Co myślicie koledzy?

Awatar użytkownika
Fronek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 07 mar 2009, 02:12
Lokalizacja: Lipsko

Post autor: Fronek22 » 07 sie 2010, 15:54

Witam
Niedawno jakaś sierota uderzyła we mnie starem, Jego polisa z Warty wypłaciła mi kase w ciągu 1,5 tygodnia w kwocie 1882,26 i teraz chciałem się zabrać za naprawę tego i tak mam uszkodzony błotnik który wcześniej był szpachlowany prawdopodobnie w niemczech i chciałem zrobić sobie wstawkę nowego błotnika (bo jest tam dziura i jak już pisałem było to wcześniej już robione i będzie mi to zapewne gnić) tak jak tu piszecię migomatem tak żeby nie uszkodzić zbytnio ocynku i teraz chciałem was poprosić o adresy jakiś dobrych blacharzo-lakierników na terenie warszawy i mniej więcej jaki byłby koszt tego remontu, (zderzak do wymiany, lampe już mam)

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 07 sie 2010, 16:21

BorysTDI czym to naprawić samodzielnie. Lakier zdarty tylko do podkładu, więc mój pomysł to odtłuścić, położyć na to lakier, potem klar no i lekka polerka. Zda to egzamin tak żeby się nie wyróżniało to malowanie? Znalazłem na allegro taki zestaw:
Na poczatku nie bedzie nic widac, po jakims czasie wyjdzie laczenie nowego i starego lakieru.


Fronek22 Co do adresow to nie wiem, naprawa to koszt nowej reperaturki ok 100pln, kup mozliwie jak najbardziej wierna oryginalowi, blacharz za wstawienie wezmie kolo 150pln i w zaleznosci jakiego lakiernika znajdziesz wezmie ok 350pln.

Awatar użytkownika
Fronek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 07 mar 2009, 02:12
Lokalizacja: Lipsko

Post autor: Fronek22 » 08 sie 2010, 01:39

Fronek22 Co do adresow to nie wiem, naprawa to koszt nowej reperaturki ok 100pln, kup mozliwie jak najbardziej wierna oryginalowi, blacharz za wstawienie wezmie kolo 150pln i w zaleznosci jakiego lakiernika znajdziesz wezmie ok 350pln.[/quote]

Ale co to jest ta REPERATURKA bo szukałem na allego i wyskakują mi tylko jakieś nadkola, a ja natomiast chcę wymienić cały ten błotnik poniaż on już był wcześniej szpachlowany i pewnie teraz albo już go zacznie rdza zjadać, dodatkowo jest on od środka pęknięty w okolicach lampy i czy to prawda jak będzie to wspawywał migomatem punktowo to nie uszkodzi zbytnio ocynku??

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 08 sie 2010, 02:38

Reperaturka to jest jakas czesc blotnika, zazwyczaj rant blotnika i w gore 10-15 cm, jesli chcesz wymienic calosc jak piszesz to kup gdzies na szrocie tanio poszycie lub cala cwiartke. Ocynk tak czy siak zejdzie wokolo spawanego elementu, ogolnie spawa sie punktowo zeby nie odksztalcic blachy. Grunt zeby lakiernik to dobrze zabezpieczyl, ja np w pracy mam podklad cynkowy, ktory w 90% sklada sie z cynku, podobno jest to najlepsza opcja do zabezpieczenia blachy.

artii320
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 09 sie 2010, 14:05

Post autor: artii320 » 09 sie 2010, 14:49

pojechac do lakiernika i sie nie martwic z pomalowaniem max 400zl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga