[80 B3]Naprawa błotnika tylnego
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
jak mialem astre, to gnil sam dol blotnika, w czesci najblizszej kołu no i taki sierp mozna bylo kupic na allegro bez roblemu za grosze bo duzo osob to robilo to ktos wyniuchal biznes, ale czy do b3 znajdziesz taka wstawke... watpie lepiej bylo by chyba kupic orginalny nie naruszony blotnik, caly blotnik i go polakierowac i wymienic
Może teraz głupie pytanie zadam, ale tylny błotnik chyba się nie odkręca tak jak przedni, tylko jest wspawany, to prawie pół auta jest wtedy do bebeszenia tak, bo musża mój wyciąc?kolczat pisze:lepiej bylo by chyba kupic orginalny nie naruszony blotnik, caly blotnik i go polakierowac i wymienic
niech mnie ktoś uświadomi jak to jest ..ze jak pojade do lakiernika, to konkretnie zebym mogła powiedziec co ma robic i zeby mnie nie próbował naciągac i "wciskac" jakieś dziwne rzeczy
Kolego , wydaj mnie się że tak ale mogę się mylić , gdymym był w błędzie to mnie oświeć :kolczat pisze:kolego rozrozniasz dwa pojecia blotnika i nadkola?
błotnik - wierzchni element blacharki na na którym u koleżanki widać piękny wikwit po tynkarzu artyście ,
nadkole - element blacharski znajdujący się nad kołem , między błotnikiem a kołem - na nadkolu zbiera się cały syf z opony i u mnie w B3 jest ten element na 100% z blachy i nie ma tam plastikowych wstawek .
Kupić cały element. Jak chcesz to robić to się narobisz jak osioł a i tak efekt nie będzie odpowiedni - moim zdaniem.
Co do lakieru, to podjedź do mieszalni lakierów, możesz im dać swoja klapkę wlewu benzyny i Ci kolor dobrze dobiorą. A ile tego będzie...ze 100-150ml.. zależy ile warstw będzie malowane. i pamiętaj, że zakup lakieru to nie wszytko, potrzebny będzie jeszcze klar. Podkładów i szpachli nie liczę. Po takim malowanku warto zrobić polerkę, żeby nie było widać przejścia na lakierze pomiędzy elementami starymi a tym nowo lakierowanym.
PS to co gnije to błotnik. nie drapcie się już, dziewczyny
Co do lakieru, to podjedź do mieszalni lakierów, możesz im dać swoja klapkę wlewu benzyny i Ci kolor dobrze dobiorą. A ile tego będzie...ze 100-150ml.. zależy ile warstw będzie malowane. i pamiętaj, że zakup lakieru to nie wszytko, potrzebny będzie jeszcze klar. Podkładów i szpachli nie liczę. Po takim malowanku warto zrobić polerkę, żeby nie było widać przejścia na lakierze pomiędzy elementami starymi a tym nowo lakierowanym.
PS to co gnije to błotnik. nie drapcie się już, dziewczyny
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
slugs, ja wiem ze to blotnik ;p
marko, wierzchnia warstwa blachy zaraz nad kolem to moze byc albo podloga bagaznika albo wewnetrzny blotnik zalezy jak konstruowane jest auto, a nadkole to plastikowy element montowany pod ta podloge w celu ograniczenia dostepnosci wody i zwiazkow chemicznych mogacych zniszczyc blache, tyle wiem z pracy na spawalni w fabryce fiata ;]
marko, wierzchnia warstwa blachy zaraz nad kolem to moze byc albo podloga bagaznika albo wewnetrzny blotnik zalezy jak konstruowane jest auto, a nadkole to plastikowy element montowany pod ta podloge w celu ograniczenia dostepnosci wody i zwiazkow chemicznych mogacych zniszczyc blache, tyle wiem z pracy na spawalni w fabryce fiata ;]
Odgrzewam temacik. Dziś moja niuńka została zaatakowana na parkingu, co gorsza przez samochód kumpla i co najgorsze to było Audi. Ucierpiał tylko tylni zderzak, a wygląda to tak:
Teraz czym to naprawić samodzielnie. Lakier zdarty tylko do podkładu, więc mój pomysł to odtłuścić, położyć na to lakier, potem klar no i lekka polerka. Zda to egzamin tak żeby się nie wyróżniało to malowanie? Znalazłem na allegro taki zestaw:
LAKIER
"KLAR"
wg tego co piszą o lakierze to z doborem koloru nie powinno być problemu. Co myślicie koledzy?
Teraz czym to naprawić samodzielnie. Lakier zdarty tylko do podkładu, więc mój pomysł to odtłuścić, położyć na to lakier, potem klar no i lekka polerka. Zda to egzamin tak żeby się nie wyróżniało to malowanie? Znalazłem na allegro taki zestaw:
LAKIER
"KLAR"
wg tego co piszą o lakierze to z doborem koloru nie powinno być problemu. Co myślicie koledzy?
Witam
Niedawno jakaś sierota uderzyła we mnie starem, Jego polisa z Warty wypłaciła mi kase w ciągu 1,5 tygodnia w kwocie 1882,26 i teraz chciałem się zabrać za naprawę tego i tak mam uszkodzony błotnik który wcześniej był szpachlowany prawdopodobnie w niemczech i chciałem zrobić sobie wstawkę nowego błotnika (bo jest tam dziura i jak już pisałem było to wcześniej już robione i będzie mi to zapewne gnić) tak jak tu piszecię migomatem tak żeby nie uszkodzić zbytnio ocynku i teraz chciałem was poprosić o adresy jakiś dobrych blacharzo-lakierników na terenie warszawy i mniej więcej jaki byłby koszt tego remontu, (zderzak do wymiany, lampe już mam)
Niedawno jakaś sierota uderzyła we mnie starem, Jego polisa z Warty wypłaciła mi kase w ciągu 1,5 tygodnia w kwocie 1882,26 i teraz chciałem się zabrać za naprawę tego i tak mam uszkodzony błotnik który wcześniej był szpachlowany prawdopodobnie w niemczech i chciałem zrobić sobie wstawkę nowego błotnika (bo jest tam dziura i jak już pisałem było to wcześniej już robione i będzie mi to zapewne gnić) tak jak tu piszecię migomatem tak żeby nie uszkodzić zbytnio ocynku i teraz chciałem was poprosić o adresy jakiś dobrych blacharzo-lakierników na terenie warszawy i mniej więcej jaki byłby koszt tego remontu, (zderzak do wymiany, lampe już mam)
BorysTDI czym to naprawić samodzielnie. Lakier zdarty tylko do podkładu, więc mój pomysł to odtłuścić, położyć na to lakier, potem klar no i lekka polerka. Zda to egzamin tak żeby się nie wyróżniało to malowanie? Znalazłem na allegro taki zestaw:
Na poczatku nie bedzie nic widac, po jakims czasie wyjdzie laczenie nowego i starego lakieru.
Fronek22 Co do adresow to nie wiem, naprawa to koszt nowej reperaturki ok 100pln, kup mozliwie jak najbardziej wierna oryginalowi, blacharz za wstawienie wezmie kolo 150pln i w zaleznosci jakiego lakiernika znajdziesz wezmie ok 350pln.
Na poczatku nie bedzie nic widac, po jakims czasie wyjdzie laczenie nowego i starego lakieru.
Fronek22 Co do adresow to nie wiem, naprawa to koszt nowej reperaturki ok 100pln, kup mozliwie jak najbardziej wierna oryginalowi, blacharz za wstawienie wezmie kolo 150pln i w zaleznosci jakiego lakiernika znajdziesz wezmie ok 350pln.
Fronek22 Co do adresow to nie wiem, naprawa to koszt nowej reperaturki ok 100pln, kup mozliwie jak najbardziej wierna oryginalowi, blacharz za wstawienie wezmie kolo 150pln i w zaleznosci jakiego lakiernika znajdziesz wezmie ok 350pln.[/quote]
Ale co to jest ta REPERATURKA bo szukałem na allego i wyskakują mi tylko jakieś nadkola, a ja natomiast chcę wymienić cały ten błotnik poniaż on już był wcześniej szpachlowany i pewnie teraz albo już go zacznie rdza zjadać, dodatkowo jest on od środka pęknięty w okolicach lampy i czy to prawda jak będzie to wspawywał migomatem punktowo to nie uszkodzi zbytnio ocynku??
Ale co to jest ta REPERATURKA bo szukałem na allego i wyskakują mi tylko jakieś nadkola, a ja natomiast chcę wymienić cały ten błotnik poniaż on już był wcześniej szpachlowany i pewnie teraz albo już go zacznie rdza zjadać, dodatkowo jest on od środka pęknięty w okolicach lampy i czy to prawda jak będzie to wspawywał migomatem punktowo to nie uszkodzi zbytnio ocynku??
Reperaturka to jest jakas czesc blotnika, zazwyczaj rant blotnika i w gore 10-15 cm, jesli chcesz wymienic calosc jak piszesz to kup gdzies na szrocie tanio poszycie lub cala cwiartke. Ocynk tak czy siak zejdzie wokolo spawanego elementu, ogolnie spawa sie punktowo zeby nie odksztalcic blachy. Grunt zeby lakiernik to dobrze zabezpieczyl, ja np w pracy mam podklad cynkowy, ktory w 90% sklada sie z cynku, podobno jest to najlepsza opcja do zabezpieczenia blachy.