Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3]Naprawa błotnika tylnego

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

[80 B3]Naprawa błotnika tylnego

Post autor: Gosia » 02 mar 2010, 14:05

Niestety tegoroczna zima, nie posłużyła mojej niuni... na prawym tylnym nadkolu zrobiły się pasudne pęcherze... wchodzi rudy oczywiście, ale dziur nie ma jeszcze na szczeście :->

Bede chciała niebawem to robić i bym prosiła o radę, czy kazac, zeby to robili na szpachlę, bądż watę szklaną itp. czy zeby robić tam wstawke - w przypadku wstawki słyszałam taką opinię, ze wtedy pali sie ocynk jak to wstawiają itp... ile w tym prawdy to nie wiem, więc proszę o rady

edit://
jest to jedyne "chore" miejsce, reszta blach zdrowa, mogę zrobić fotkę jak chcecie zobaczyc
Ostatnio zmieniony 03 mar 2010, 20:51 przez Gosia, łącznie zmieniany 2 razy.

no name
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1561
Rejestracja: 22 mar 2009, 12:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: no name » 02 mar 2010, 14:09

ja slyszalem ze sa specjalne srodki ktore zapobiegaja dalszemu rozwijaniu sie rdzy ale czy to prawda :-o

bo jak dasz wstawkie to najczesciej na spawach wchodzi rudy

Awatar użytkownika
kafarafa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 14 sie 2007, 21:49

Post autor: kafarafa » 02 mar 2010, 14:54

jest takie coś Brunox Epoxy łączy sie z rdzą (tlenkami żelaza) gdy się posmaruje na rudą to robi sie to czarne zachodzi reakcja chemiczna ale nie wiem jak te cudo się sprawdza po czasie mi sie odpryski od kamyków porobiły na natkolach przez te wieczne remonty trzeba będzie zaprawki robić narazie ocynk trzyma ale teżnie na długo a apropos spawania to odrazu powstają tlenki czyli rdza najmniej przy spawaniu palnikiem chyba

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 02 mar 2010, 19:48

a moze ktoś z kolegów z Łodzi i okolic, by mi polecił niedrogiego lakiernika, który solidnie mi to zrobi

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 03 mar 2010, 06:37

mowimy o nadkolu czy blotniku?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 03 mar 2010, 10:24

W Bratoszewicach jest gościu , który bardzo ładnie robi wstawki .
Jeżeli chodzi o nadkole , to ja u siebie robiłem na gorąco lepik asfaltowy z olejem wygotowany i kładłem to na gorąco . Wytrzymało co prawda tylko 5 lat ale naniosłem poprawkę w ten sam sposób i jeżdżę dalej .

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 03 mar 2010, 14:06

kolczat pisze:mowimy o nadkolu czy blotniku?
Obrazek Obrazek Obrazek
kliknij, zeby powiększyć

chodzi dokładnie o to co na fotach

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 03 mar 2010, 14:20

wiem ze to glupio zabrzmialo ale jest znaczaca roznica pomiedzy nadkolem a blotnikiem ;p teraz koledzy ktorzy pomagali chyba widza ta gafe ;p
najlepiej bylo by wymienic ten element bo blacha ocynk spelnia swoje wlasciwosci do czasu az nie zostanie naruszona, a tu skoro juz widac rdze to znaczy ze byla naruszona, a co za tym idzie... to czy Ty ja zespawasz czy nie to i tak juz Ci ten element bedzie rdzewial - gnil, nie wiem jak u Ciebie jest z montazem tego blotnika, a takze czy latwo dostac ten blotnik w dobrym stanie i jak pzoniej ze spasowaniem, ale mimo wszystko, nie masz nowego auto wiec byle lakiernik wzial by za to ze 400 pln i jakos by to wygaldalo

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 03 mar 2010, 14:31

Koleżanko , a czy sprawdziłaś nadkole , bo obawiam się że w miejscu gdzie masz wykwity na błotniku to pod spodem nie ma już nadkola , ale mogę się mylić .

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 03 mar 2010, 14:32

nadkole jest z plastiku ;]

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 03 mar 2010, 14:34

no chyba jest coś nie tak, bo mozna tam włozyc reke od spodu a z drugiej lewej strony jest inaczej
obejrze to jeszcze dokładnie i porównam z drugą stroną i napisze
Ostatnio zmieniony 03 mar 2010, 14:35 przez Gosia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 03 mar 2010, 14:35

pewnie pare sezonow zimowych tak pojezdzilas, troche soli sie dostalo no i tu nawet podwojny ocynk nie pomoze ;]

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 03 mar 2010, 14:36

ja go mam od września 2008, a z blachą nic nie było przy nim robione u mnie
kolczat pisze:troche soli sie dostalo no i tu nawet podwojny ocynk nie pomoze ;]
no to jak się teraz wziąc za naprawe tego, zeby było najlepiej? wstawki? szpachla?
...no i zeby było ładnie i nie było widać, bo ta moja niunia taka jest 100% ori z wyglądu i nie chce jej oszpecić :P

Obrazek

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 03 mar 2010, 15:45

kolczat pisze:nadkole jest z plastiku ;]
Z przodu tak a z tyłu może nie być plastikowych wstawek

Szpachla po sezonie odpadnie , jeżeli ma to być autko dla Ciebie to tylko wstawki ale robione przez szpeca na cykanego ( spawanie punktowe migomatem co pewien kawałek - długa zabawa ale daje małe uszkodzenia ocynku , nie przegrzewa balchy i nie powoduje jej pofalowania w okolicach spawu ) . Po dobrym zespawaniu praktycznie nie ma śladu i szpachla nie jest potrzebna . Nie pozwól spawać gazowo :evil:

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 03 mar 2010, 20:44

tak jak marko, pisze lakiernik-blacharz-spec... tylko on pomoze
marko pisze:Z przodu tak a z tyłu może nie być plastikowych wstawek
kolego rozrozniasz dwa pojecia blotnika i nadkola?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga