[All] Naprawa karoserii
[All] Naprawa karoserii
witam
mam jeden element do szpachlowania i mam takie pytanie..
wyczytalem ze robi sie tak :
Epoksyd, później szpachla, na to akryl i dopiero właściwy lakier .
A wiec co to ten epoksyd ?
A moze polecacie jakis inny sposob ?
mam jeden element do szpachlowania i mam takie pytanie..
wyczytalem ze robi sie tak :
Epoksyd, później szpachla, na to akryl i dopiero właściwy lakier .
A wiec co to ten epoksyd ?
A moze polecacie jakis inny sposob ?
Ostatnio zmieniony 24 sty 2011, 10:51 przez Audi88, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Naprawa karoserii
kolego poczytaj gogole nawet sa filmiki jak co i kiedy robić, dasz rade
Epoksyd to nic innego jak podklad :mrgreen: Rozni sie od akrylowego wytrzymaloscia, jest bardziej odporny na uszkodzenia, twardszy ale jednoczesnie elestyczny. Robisz tak, nie walisz podkladu pod szpache. Czyscisz element z odpadajacego lakieru, matowisz, szpachlujesz, oczywiscie wycierasz szpachle i na to kladziesz podklad ktory tez trzesz, na koniec baza plus bezbarwny ew sam akryl. Jak dla mnie epoksyd jest o tyle lepszy ze nie siada jak akryl, jest twardszy zatem ciezej sie go obrabia
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
W zasadzie koledzy wyżej już wszystko powiedzieli. Dodam tyko że w pierwszej kolejności musisz umyć dany element, najlepiej również go odtłuścić rozpuszczalnikiem. Matujesz i dokładnie czyścisz miejsce szpachlowane. Nie może tam być ani grama rdzy. Później szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla którą docierasz stopniowy coraz drobniejszym papierem. W końcowej fazie używasz już papieru wodnego i nie bój się na sam koniec zaszpachlować cienko znacznie większej części niż tylko tego uszkodzonego miejsca bo w ten sposób zlikwidujesz rysy które pozostawiłeś na lakierze szlifując szpachlę grubszym papierem. Po nałożeniu podkładu matujesz go papierem wodnym aż uzyskasz śliską powierzchnię, trzeba z tym uważać aby nie zetrzeć go w całości. Następie flekujesz jeszcze. To znaczy nakładasz małe ilości szpachli na różne niedoskonałości które na pewno jeszcze będą typu małe dziurki, rysi itp. Czasami konieczne jest nałożenie podkładu jeszcze raz gdyby okazało się że tych niedociągnięć było sporo.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
jest do tego specjalny spray ktorym lekko spryskujesz do matowania powierzchnie, jesli go zetrzesz to wiesz ze juz tu zmatowales, a najlepszym sposobem sprawdzenia czy juz zmatowane, to lejesz wode jesli nie splywa a stoi, to masz matLabiel pisze:Po nałożeniu podkładu matujesz go papierem wodnym aż uzyskasz śliską powierzchnię, trzeba z tym uważać aby nie zetrzeć go w całości.
ten spray sie nadaje tylko tam gdzie chcesz uzywac do matowania papieru wodnego
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
papier jaki to ci niepowiem bo jakis rok temu mialem z tym stycznosc wiec juz pozaponialem troche, jako rade moge ci jeszcze napisac ze zalatw sobie klocki drewniane o roznych profilach o dlugosci okolo 15cm, po to sa one potrzebne abys owinal nim papier scierny, i mial wygode podczas wyrownywania, jest tez to potrzebne aby uzyskac zadana plaszczyszne
klocki ci sie przydadza glownie przy wyrownywaniu szpachli
klocki ci sie przydadza glownie przy wyrownywaniu szpachli
Audi88, zależy od Twoich zdolności szpachlowania jeśli zrobisz idealnie płasko szpachlą to tylko matujesz i pożniej podkład i malujesz a jeśli zrobisz fale to musisz jechać papierem aby wyrównać kup sobie kilka arkuszy papieru (jeden kosztuje coś koło 1,50zl) bo przydają Ci się różne gradacje. Rdze możesz jechać szczotką drucianą albo papierem powiedzmy 40 w zależności od tego ile masz tej rdzy itd... później ładnie musisz odtłuścić rozpuszczalnikiem (nie żałuj go..) następnie szpachla i jazda papierkiem żeby było gładziutko... chcesz to potrenuj sobie przed właściwą pracą
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: