Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Naprawa karoserii

Awatar użytkownika
Audi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 555
Rejestracja: 17 gru 2010, 10:04
Lokalizacja: Kościerzyna

[All] Naprawa karoserii

Post autor: Audi88 » 23 sty 2011, 15:00

witam ;)

mam jeden element do szpachlowania i mam takie pytanie..
wyczytalem ze robi sie tak :

Epoksyd, później szpachla, na to akryl i dopiero właściwy lakier .

A wiec co to ten epoksyd ? ;)


A moze polecacie jakis inny sposob ?
Ostatnio zmieniony 24 sty 2011, 10:51 przez Audi88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Re: Naprawa karoserii

Post autor: diablo228 » 23 sty 2011, 18:56

kolego poczytaj gogole nawet sa filmiki jak co i kiedy robić, dasz rade :-P

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 23 sty 2011, 19:57

Epoksyd to nic innego jak podklad :mrgreen: Rozni sie od akrylowego wytrzymaloscia, jest bardziej odporny na uszkodzenia, twardszy ale jednoczesnie elestyczny. Robisz tak, nie walisz podkladu pod szpache. Czyscisz element z odpadajacego lakieru, matowisz, szpachlujesz, oczywiscie wycierasz szpachle i na to kladziesz podklad ktory tez trzesz, na koniec baza plus bezbarwny ew sam akryl. Jak dla mnie epoksyd jest o tyle lepszy ze nie siada jak akryl, jest twardszy zatem ciezej sie go obrabia :-)

Awatar użytkownika
Audi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 555
Rejestracja: 17 gru 2010, 10:04
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: Audi88 » 23 sty 2011, 20:37

Czytalem z emusi byc cos pod szpachle bo szpachla zatrzymuje wode ;)

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 23 sty 2011, 22:54

Audi88, jeżeli na szpachlę położysz podkład to możesz jeździć spokojnie i nic się z tym nie stanie. co innego jak położysz szpachlę i jeżdzisz autem co widziałem nie raz bo to jest glupota i bez sensu bo szpachla wciaga wodę i będzie to gnić pod spodem.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 24 sty 2011, 10:49

Tak jak kolega wyzej napisal, szpachla pije wode i miedzy innymi podklad jest po to zeby ja odizolowac. Jesli sie przetrzesz przez podklad do szpachli to przed samym lakierowaniem daj cienka warstwe podkladu do plastiku, robi robote :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 sty 2011, 10:58

W zasadzie koledzy wyżej już wszystko powiedzieli. Dodam tyko że w pierwszej kolejności musisz umyć dany element, najlepiej również go odtłuścić rozpuszczalnikiem. Matujesz i dokładnie czyścisz miejsce szpachlowane. Nie może tam być ani grama rdzy. Później szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla którą docierasz stopniowy coraz drobniejszym papierem. W końcowej fazie używasz już papieru wodnego i nie bój się na sam koniec zaszpachlować cienko znacznie większej części niż tylko tego uszkodzonego miejsca bo w ten sposób zlikwidujesz rysy które pozostawiłeś na lakierze szlifując szpachlę grubszym papierem. Po nałożeniu podkładu matujesz go papierem wodnym aż uzyskasz śliską powierzchnię, trzeba z tym uważać aby nie zetrzeć go w całości. Następie flekujesz jeszcze. To znaczy nakładasz małe ilości szpachli na różne niedoskonałości które na pewno jeszcze będą typu małe dziurki, rysi itp. Czasami konieczne jest nałożenie podkładu jeszcze raz gdyby okazało się że tych niedociągnięć było sporo.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 24 sty 2011, 13:21

Labiel pisze:Po nałożeniu podkładu matujesz go papierem wodnym aż uzyskasz śliską powierzchnię, trzeba z tym uważać aby nie zetrzeć go w całości.
jest do tego specjalny spray ktorym lekko spryskujesz do matowania powierzchnie, jesli go zetrzesz to wiesz ze juz tu zmatowales, a najlepszym sposobem sprawdzenia czy juz zmatowane, to lejesz wode jesli nie splywa a stoi, to masz mat
ten spray sie nadaje tylko tam gdzie chcesz uzywac do matowania papieru wodnego

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 24 sty 2011, 13:39

Szara80tkaTdi pisze:jest do tego specjalny spray ktorym lekko spryskujesz do matowania powierzchnie, jesli go zetrzesz to wiesz ze juz tu zmatowales
To jest tzw. kontrast.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 24 sty 2011, 13:40

percevalle pisze:To jest tzw. kontrast.
dokladnie, wylatalo mi to z glowy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 sty 2011, 13:48

Ale nie jest to niezbędne. Wystarczy dobre oświetlenie i sprawne oko.

Awatar użytkownika
Audi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 555
Rejestracja: 17 gru 2010, 10:04
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: Audi88 » 24 sty 2011, 16:31

okey . a jakie granulacje papieru beda mi potrzrebne ?
rozumiem ze do usuniecia rdzy to ze 100- 120 ? a dalej do szpachli ? od 200-300 ? czy jeszcze mniejszy ?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 24 sty 2011, 16:50

papier jaki to ci niepowiem bo jakis rok temu mialem z tym stycznosc wiec juz pozaponialem troche, jako rade moge ci jeszcze napisac ze zalatw sobie klocki drewniane o roznych profilach o dlugosci okolo 15cm, po to sa one potrzebne abys owinal nim papier scierny, i mial wygode podczas wyrownywania, jest tez to potrzebne aby uzyskac zadana plaszczyszne
klocki ci sie przydadza glownie przy wyrownywaniu szpachli

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 24 sty 2011, 18:41

Audi88, zależy od Twoich zdolności szpachlowania :-P jeśli zrobisz idealnie płasko szpachlą to tylko matujesz i pożniej podkład i malujesz a jeśli zrobisz fale to musisz jechać papierem aby wyrównać kup sobie kilka arkuszy papieru (jeden kosztuje coś koło 1,50zl) bo przydają Ci się różne gradacje. Rdze możesz jechać szczotką drucianą albo papierem powiedzmy 40 w zależności od tego ile masz tej rdzy itd... później ładnie musisz odtłuścić rozpuszczalnikiem (nie żałuj go..) następnie szpachla i jazda papierkiem żeby było gładziutko... chcesz to potrenuj sobie przed właściwą pracą :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 sty 2011, 18:56

Jeśli chodzi o papier to na sam koniec drobny. Dawno nie bawiłem się w te rzeczy ale z tego co pamiętam to końcówkę robiłem papierem 800.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl