Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[B4] Regulacja zamka drzwi

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4865
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: IC69 » 17 sty 2011, 16:18

Szara80tkaTdi pisze:jest tez mozliwosc regulacji na bolcu zamka w slupku
Tak, jest taka możliwość, tylko wtedy ranty drzwi nie będą się pokrywać z resztą.
hudy pisze:jak reguluję je tą śrubą to wtedy drzwi się podnoszą do góry czy tylko się przesuwają bliżej przodu lub tyłu samochodu??
Regulując dolny zawias, kasujesz tylko jego luz, a w zasadzie luz jest nadal, tylko drzwi już nie "podskakują" przy zamykaniu.
hudy pisze:niektórzy z was pisali że podkładali podkładki pod zawias by trochę podnieś drzwi.w którym miejscu je podkładaliście?
Podkładki możesz podłożyć w miejscu styku dolnego zawiasu z drzwiami. Lepszym rozwiązaniem w tym wypadku, byłoby dorobienie takich kwadratowych podkładek z kawałków blach.
Górnego zawiasu nie ruszaj.

Awatar użytkownika
hudy
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4856
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: hudy » 17 sty 2011, 17:25

dziś wyregulowałem drzwi ta śruba jednak zauważyłem że jak przestawię drzwi śruba imbusową i przykręcę tą śrub zewnętrzna to drzwi są mniej więcej ustawione.jednak jak dociągnę trochę mocniej tą śrubę zewnętrzna to drzwi już się trochę gorzej zamykają.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4865
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: IC69 » 17 sty 2011, 17:40

jak dociągnę trochę mocniej tą śrubę zewnętrzna to drzwi już się trochę gorzej zamykają.
W takim razie, wkręć jeszcze trochę tą tulejkę regulacyjną.

Awatar użytkownika
hudy
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4856
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: hudy » 17 sty 2011, 17:54

raczej wykręć bo jak drzwi opadły to chcę by się spód lekko podniósł wtedy muszę wykręcić tą śrubę na imbus.ale tak czy inaczej udało mi się wyregulować...

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4865
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: IC69 » 17 sty 2011, 19:01

hudy pisze:raczej wykręć bo jak drzwi opadły to chcę by się spód lekko podniósł wtedy muszę wykręcić tą śrubę na imbus
Czyli nie popuszczałeś drugiej śruby mocującej zawias, tej od strony błotnika.

Awatar użytkownika
hudy
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4856
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: hudy » 17 sty 2011, 19:25

IC69 pisze:
hudy pisze:raczej wykręć bo jak drzwi opadły to chcę by się spód lekko podniósł wtedy muszę wykręcić tą śrubę na imbus
Czyli nie popuszczałeś drugiej śruby mocującej zawias, tej od strony błotnika.
czekaj czekaj bo się pogubiłem ;-) robiłem tak jak pokazałeś w poście na poprzedniej stronie.odkręciłem dolną śrubę od zawiasu,pod nią jest śruba na imbus która popuściłem ok 1,5 obrotu i przykręciłem tą śrubę która wcześniej wykręciłem.jakoś inaczej miałem to zrobić??

Awatar użytkownika
siejek
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 566
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 17 sty 2011, 20:39

jak wkręcasz tą śrube na imbus to ona odpycha zawias przez co drzwi sie podnoszą, tak samo jest w drugą strone, jak wykręcasz to zawias dochodzi do błotnika i drzwi opadaja.
Nie ważne gdzie jedziesz...Ważne że bokiem! :)

[center]-->Avant by siejek<--[/center]

Awatar użytkownika
hudy
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4856
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: hudy » 17 sty 2011, 21:41

wiem wiem tylko Irek wspomniał o jakiejś drugiej śrubie i dlatego mnie to zmyliło...

Awatar użytkownika
siejek
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 566
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 17 sty 2011, 22:48

a tego to nie wiem, musisz sie jego zapytać.
Nie ważne gdzie jedziesz...Ważne że bokiem! :)

[center]-->Avant by siejek<--[/center]

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4865
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: IC69 » 17 sty 2011, 23:56

hudy pisze:robiłem tak jak pokazałeś w poście na poprzedniej stronie
No właśnie teraz przeglądnąłem poprzednią stronę i brakuje mi tam jednego postu...ale nie ważne.

Zawias, przykręcony jest dwoma śrubami, jedną widoczną, a drugą schowaną pomiędzy słupkiem a błotnikiem. Jeżeli popuścisz tą drugą, to regulacja przebiega w sposób opisany przez siejka. Natomiast odpuszczając sobie popuszczenie tej śruby, zawias nie przesuwa się, tylko wygina. Poprzez wykręcanie tulejki, robi się luka pomiędzy zawiasem a słupkiem i wtedy dokręcanie śruby kontrującej, powoduje wyginanie się zawiasu do wewnątrz, przez co drzwi się podnoszą.

Awatar użytkownika
hudy
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4856
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: hudy » 18 sty 2011, 10:04

czyli tak naprawdę jest potrzebne wykręcanie tej drugiej śruby bo ja jej nie wykręcałem i udało mi się ustawić drzwi.chodzi mi o to czy nic się nie stanie z zawiasem jeśli tej drugiej nie popuściłem??

Awatar użytkownika
siejek
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 566
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 18 sty 2011, 10:06

IC69 pisze:Zawias, przykręcony jest dwoma śrubami, jedną widoczną, a drugą schowaną pomiędzy słupkiem a błotnikiem. Jeżeli popuścisz tą drugą, to regulacja przebiega w sposób opisany przez siejka. Natomiast odpuszczając sobie popuszczenie tej śruby, zawias nie przesuwa się, tylko wygina. Poprzez wykręcanie tulejki, robi się luka pomiędzy zawiasem a słupkiem i wtedy dokręcanie śruby kontrującej, powoduje wyginanie się zawiasu do wewnątrz, przez co drzwi się podnoszą.
a nawet nie zwróciłem uwagi czy sie wygina czy nie, ale u mnie drzwi sie podniosły i jest dobrze.
Nie ważne gdzie jedziesz...Ważne że bokiem! :)

[center]-->Avant by siejek<--[/center]

Awatar użytkownika
hudy
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4856
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: hudy » 18 sty 2011, 10:29

no właśnie u mnie też nie widać by było coś wygięte.a do tej drugiej śruby jest strasznie kijowy dostęp...

Awatar użytkownika
Plastman
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 18 sty 2011, 14:05

Regulacja drzwi, a szczególnie dłubanie przy zamkach i klamkach to w Audi 80 historia wprost magiczna. Zawiasowi ciężko zrobić krzywdę, nie bój się. Polecam poluzowanie wszystkiego, co dostępne, po czym ktoś Ci trzyma drzwi i albo je podnosi, albo opuszcza. Delikatnie przykręcasz po 1 śrubie i delikatnie przymykasz drzwi. Jak są źle, to kolejna próba. Ciesz się że to nie BMW E34 z podkładkami regulacyjnymi. Zgrubna regulacja potrafi tam przyprawić o pianę.
Turbodiesel, czyli frajda tak, koszty nie.

Mam plan pokazać wyższość niższego, czyli przewagę komory wstępnej nad wtryskiem bezpośrednim. Głupie? Tak. Bez sensu? Owszem. Ale za to ile frajdy...

1,6TD is not for senior citizens

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4865
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: IC69 » 18 sty 2011, 18:30

hudy pisze:jest potrzebne wykręcanie tej drugiej śruby bo ja jej nie wykręcałem i udało mi się ustawić drzwi
siejek pisze:u mnie drzwi sie podniosły i jest dobrze.
Skoro jest dobrze, to już nie trza psuć. ;-)
siejek pisze:nie zwróciłem uwagi czy sie wygina czy nie
hudy pisze:u mnie też nie widać by było coś wygięte
Nie powiedziałem przecież, że coś się z trzaskiem wygnie, tylko wytłumaczyłem różnice w sposobie regulacji.
hudy pisze:czy nic się nie stanie z zawiasem jeśli tej drugiej nie popuściłem?
A co się ma stać, sam chyba zauważyłeś z jakiego grubego żelastwa jest zrobiony. :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon
Ubezpieczenie OC