Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[B4] Regulacja zamka drzwi

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 27 wrz 2007, 11:23

Te imbusy które widać na obudowie zamka. Niemam pojęcia jak to wyregulować :-( :-(

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4865
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: IC69 » 27 wrz 2007, 22:14

Krzysiek, tego się nie reguluje :-> musisz wyregulować drzwi na zawiasach.
Odkręć śrubę w dolnym zawiasie dzwi (tą na słupku)
Obrazek
Po wykręceniu tej śruby odsłoni Ci się tuleja regulacyjna
Obrazek
Obrazek
Za pomocą klucza imbusowego 12 wykręć tą tuleje o jakieś pół obrotu i z powrotem wkręć śrubę w zawias. Sprawdź jak po tym zabiegu zamykają się drzwi, jeżeli jeszcze będą opadnięte musisz ponowić regulację. Pamiętaj żeby za każdym razem przykręcać zawias.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 28 wrz 2007, 11:55

Witaj dziękuje za rade, jak tylko przestanie padać i będe miał chwilke to sie za to wezmę. Narazie męczy mnie nieszczelność w uszczelce szyby przedniej :-(

Powiedz mi jeszcze czy ta tuleja regulacyjna jest tylko na dole czy u góry też ?
Czy ktoś jest poprzebny do pomocy czy można to zrobic samemu ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4865
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: IC69 » 28 wrz 2007, 22:52

Tuleje są we wszystkich zawiasach, a do pomocy nie potrzebujesz nikogo. Możliwe że podczas regulacji będzie konieczne lekkie popuszczenie tej drugiej śruby w zawiasie, dostaniesz się do niej kluczem płasko-oczkowym.

Jeżeli masz przeciek przez szybę czołową, to napewno nie jest to wina uszczelki. Szyba przednia jest wklejana, a uszczelka pełni tylko funkcję jej wykończenia.

Awatar użytkownika
yawor
Rodem z Inglostadt
Rodem z Inglostadt
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 30 maja 2008, 16:50

Próbowałem wyregulować przednie drzwi w mojej B4, ale mam z tym wielki problem. Nie jestem w stanie odkręcić bocznych śrub od dolnych zawiasów. Są mocno dokręcone i nie ma możliwości regulacji imbusem (zero zmian). Próbowałem kilkoma różnymi kluczami, ale śruba nie daje za wygraną. Może macie jakiś sposób na to? Bo jedyne co mi przychodzi jeszcze tylko do głowy to odkręcenie błotnika lub drzwi, a tego bym nie chciał robić.
Obrazek
Jest:
BMW 520d e39

Było:
Audi 80 B4 2.0E ABK

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4865
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: IC69 » 30 maja 2008, 17:23

yawor, jeżeli masz opadnięte drzwi, to możesz jeszcze sobie pomóc podkładając podkładki pod dolny zawias od strony drzwi.

Diana
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 cze 2007, 14:38

Regulacja drzwi

Post autor: Diana » 28 paź 2008, 11:35

Wlaśnie wymieniłem dolny zawias .Sworzeń zawiasu należy kupić , albo zlecić wykonanie ślusarzowi .Ja kupiłem używany zawias , który niestety także miał luz .Faktycznie są problemy ze znalezieniem odpowiedniego klucza 16 mm.Dobrym rozwiązaniem jest klucz nasadowy z przedłużką elastyczną ( można kupić na allegro ) albo można nawierić 16 mm nasadkę w celu przełożenia przez wykonane otwory hartowanego bolca .Niektórzy doginają odpowiednio zwykłe klucze nasadowe ( te za 2 zł - nie pękają przy odkształcaniu ) .

Awatar użytkownika
hudy
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4856
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: hudy » 16 sty 2011, 22:32

temat dawno temu wałkowany ale odświeżę go trochę.niech ktoś mi powie czy regulacja tymi śrubami w drzwiach która jest tutaj opisana ma jakiś sens gdy drzwi są lekko opadnięte ale odczuwalne jest to dopiero w końcowej fazie zamykania drzwi tzn jakieś 20cm przed zamknięciem można je o jakieś 5mm podnieś do góry jednak jak otworzę drzwi szerzej to nie ma takiej możliwości... druga sprawa to niektórzy z was pisali że podkładali podkładki pod zawias by trochę podnieś drzwi.w którym miejscu je podkładaliście?? dałem zdjęcie dolnego i górnego zawiasu.jak ktoś wstawiał jakieś podkładki niech zaznaczy w którym miejscu.z góry dzięki...

Awatar użytkownika
siejek
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 566
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 16 sty 2011, 22:45

hudy, regulcja jest na dolnym zawiasie, musisz wykręcic tą śrube, po jej wykreceniu zobaczysz śrube do regulacji na klucz imbusowy ni pamiętam już jaki i muisz ta srube wkrecic zeby podniesc drzwi, w zaleznosci ile chcesz podniesc, tylko pamietaj zeby za kazdym razem wkrecac ta pierwsza srube.
Nie ważne gdzie jedziesz...Ważne że bokiem! :)

[center]-->Avant by siejek<--[/center]

Awatar użytkownika
hudy
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4856
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: hudy » 16 sty 2011, 23:04

wiem wiem że jest tam regulacja ale jak reguluję je tą śrubą to wtedy drzwi się podnoszą do góry czy tylko się przesuwają bliżej przodu lub tyłu samochodu??

Awatar użytkownika
siejek
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 566
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 16 sty 2011, 23:11

logicznie rzecz biorąc to sie troche podniosą i minimalnie drzwi dołem przesuną się do tyłu, ale myśle że te przesunięcie nie będzie widoczne, jak podnosiłem u siebie to nie zauważyłem różnicy.
Nie ważne gdzie jedziesz...Ważne że bokiem! :)

[center]-->Avant by siejek<--[/center]

Awatar użytkownika
hudy
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4856
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: hudy » 17 sty 2011, 07:23

a jaka jest możliwość regulacji, ile max można je podnieść za pomocą tej śruby?? a druga sprawa to u mnie ten górny zawias wygląda jakby był złączony z karoseria,możliwe że nie był jeszcze ruszany i jest zamalowany...

Awatar użytkownika
Niki20
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 7504
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Lokalizacja: Harta/Rzeszów

Post autor: Niki20 » 17 sty 2011, 08:18

hudy pisze:górny zawias wygląda jakby był złączony z karoseria,możliwe że nie był jeszcze ruszany i jest zamalowany...
Prawdopodobnie tak ;-) Moim zdaniem tak 0,5cm da radę wyregulować...

Awatar użytkownika
hudy
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4856
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: hudy » 17 sty 2011, 09:27

no to mi wystarczy jakieś 2-3 mm bo z tego co widzę to jak złapie lekko za klamkę i ja pociągnę trochę do góry to wtedy zamyka się luźno.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 2669
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 17 sty 2011, 14:56

jeszcze jest tez mozliwosc regulacji na bolcu zamka w slupku, potrzebna jest dluga 15stka nasadka, lekko odkrecamy i ewentualnie stuknac w kierunku nam potrzebnym, i zakrecic zpowrotem
'92 Audi 80 1.9 TDI - :(
- wersja włoska
4,02 l/100km (na ukraińskiej) polska instrukcja obsługi Audi 80

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon
Ubezpieczenie OC