Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 Avant] Tylna wycieraczka B4 Avant

pala121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 paź 2009, 21:58

[b4 Avant] Tylna wycieraczka B4 Avant

Post autor: pala121 » 01 paź 2009, 22:24

Witam
Wiem ze to smieszne ale nie potrafie zalaczyc tylnej wycieraczki.
Pomijam fakt ze prawdopodobnie(niedawno kupilem auto) jest uszkodzona ale nie wiem co zrobic z prawa dzwignia przy kierownicy zeby ja zalaczyc, bo wydaje mi sie za wszystkie mozliwosci sa zajete tzn.
przesuwajac dzwignie:
do gory(3 stopnie): kolejne predkosci przedniej wycieraczki
na dol: pojedynczy ruch przednich wycieraczek
do tylu: spryskiwacz przedniej szyby
do przodu: sprzyskiwacz tynej szyby

no i braklo mozliwosci na zalaczenie tylnej wycieraczki...zadnego przcsku nie ma:(

z gory dzieki za rozwiazanie tego jakze zawilego problemu;)
Ostatnio zmieniony 01 paź 2009, 22:40 przez pala121, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 01 paź 2009, 22:36

Otwórz klapę bagażnika i zobacz czy nie poprzecierały Ci się przewody po lewej stronie przy zawiasie.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 01 paź 2009, 23:15

pala121 pisze:do przodu: sprzyskiwacz tynej szyby
Zaraz po siknięciu spryskiwacza powinna zastartować wycieraczka, wyłącza się ją w identyczny sposób.
Jeżeli spryskiwacz działa a wycieraczka nie chodzi, to tak jak radzi sagem, sprawdź przewody w lewej przelotce pokrywy. Jeżeli tam będzie wszystko ok, to podłącz silnik wycieraczki "na krótko", w celu sprawdzenia jego sprawności. Sprawdź jeszcze przekaźnik pod tylną kanapą, po lewej stronie.

pala121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 paź 2009, 21:58

Post autor: pala121 » 30 gru 2009, 15:04

"Sprawdź jeszcze przekaźnik pod tylną kanapą, po lewej stronie."



Niestety nie mam pod tylną kanapą przekaźników...zresztą nic tam nie ma (poza lekkim kurzem). Więc gdzie mogę go znaleźć, bo dotychczasowe dochodzenie (bezpieczniki, przelotka, podłączenie na krótko) wskazuje na to że jest uszkodzony.

adi74

Post autor: adi74 » 30 gru 2009, 22:00

Witajpala121, ale nie piszesz czy dochodzi napięcie do silniczka wycieraczki :-/ czy spryskiwacz działa? nie pomagasz zbytnio :cry:

pala121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 paź 2009, 21:58

Post autor: pala121 » 31 gru 2009, 09:06

Wiec tak:
- jak sprawdzałem miernikiem czy przychodzi napięcie do pompki spryskiwacza to pokazywało mi ze przychodzi 12V z małym haczykiem, ale jak wtyczkę wpiąłem do pompki to nie buczy (na krotko buczy)...tak jakby nie było masy...a te 12V z pomiaru miernikiem wynika chyba z tego ze płynie mały prąd w czasie pomiaru i może on się zamknać przez "inną" masę

- do silniczka z wycieraczki przychodzi 12V na dwa druty a na trzeci na który należy podać impuls +12V, impuls ten nie dochodzi (na krótko wycieraczka chodzi)

z tego wywnioskowałem, że prawdopodobnie przekaźnik jest "walnięty" i będzie on sterował tylną wycieraczkę plusem (wspomnianym już impulsem +12V) i masą spryskiwacz.
Jest to możliwe??

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 02 sty 2010, 23:44

Niestety nie mam pod tylną kanapą przekaźników
Dokładnie sprawdziłeś? U mnie, ten przekaźnik podczepiony jest do lewej krawędzi tego metalowego szkieletu pod dywanem.
Zaraz, zaraz...a czy zdemontowałeś w ogóle, tą czarną wyściółkę pod tylnymi siedziskami?

adi74

Post autor: adi74 » 04 sty 2010, 20:33

Witaj pala121, i co tam z tą twoją wycieraczką uruchomiłeś ją :?: . Podziel się wiedzą na forum.

pala121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 paź 2009, 21:58

Post autor: pala121 » 05 sty 2010, 16:45

Niestety troszkę za zimno żeby grzebać przy aucie...garaż mam kawałek od domu do tego bez światła i ogrzewania. Jak tylko coś zrobię to zaraz się pochwale.

A propos czarnej wyściółki pod tylnymi siedziskami...to nie demontowałem jej... <mur>

Awatar użytkownika
JacekSol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: JacekSol » 30 sty 2010, 19:36

Witam, pozwólcie że się podepnę pod temat ponieważ mam podobny problem. Tylna wycieraczka padła nagle i nie chce wstać. Wymieniałem już trzy przekaźniki (ze szrotu bo w sklepie nawet w katalogu takiego numeru nie ma), rozebrałem silniczek i podczas składania urwałem szczotki :evil: Jakoś je dorobiłem i silnik ruszył na stole zasilany prostownikiem. Teraz prośba, czy mógłby ktoś z kolegów sprawdzić kolor przewodu podającego cały czas + na końcówkę silniczka ? I następna prośba, w jaki sposób przekaźnik ma zasilanie po zwolnieniu dźwigni pająka (musi mieć jakieś dodatkowe bo podaje czasowo impuls na jeden styk silniczka) ?
Doszedłem tylko do kilku przewodów, mianowicie przewód zielony z białym paskiem wychodzi spod pająka i doprowadza + do przekaźnika na styk L i przelotem leci dalej (chyba do pompki). Drugi przewód zasilający przekaźnik (- styk 31) jest koloru brązowego.

Ps. zasilany jest styk 15 + z bezpiecznika cały czas po zapłonie.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 20:49 przez JacekSol, łącznie zmieniany 2 razy.
Jacek.

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 01 lut 2010, 13:20

Ja dalej mam problem z tylną wycieraczką, dzisja było na tyle ciepło że rozebrałem sobie klape,z nalazłem przekaźnik pod siedzeniem i tak jak załanczam tylną wycieraczke to słychać cyknięcia na przekaźniku czyli przekaxnik działa sam silniczek wycieraczki też kable przy kostakch tez sprawdzałem czyli zostaje mi tylko wiązke wyjąć i sporzwdzić ?
Mój zetorek - 0.216, gwint K&W, Aluett Turbo 4x8J 17", Porsche 2x8.5J 2x10J 19",RS4 4x8,5 18", 122kuca 322Nm, Bi-xenon
https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t36449.htm


DIESEL MUSI DYMIĆ!!!

Seat Ibiza FR 6l 1.9TDI BLT-GTB22-235kuca/420momentu, heble prosie

Audi S4 B6 :-D

Awatar użytkownika
JacekSol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: JacekSol » 04 lut 2010, 10:48

Ja już znalazłem powód kłopotów. Po prostu zatarła się tylna panewka w silniczku. Rozebrałem cały mechanizm na części pierwsze i znalazłem jeszcze ślad korozji na ośce przechodzącej przez szybę. Ośka była chromowana (przynajmniej tak wygląda) i w jednym miejscu był wżer który przeczyściłem. Poskładałem wszystko do kupy, no i gdy nie ma tylnego dekla na silniku a tylko sam szczotkotrzymacz to silnik kręci się w miarę żwawo, po złożeniu całości i zamontowaniu w klapie zrobi jakieś 3 cm. i staje. Gdy pomogę jej ręką to przejdzie całą szybę a sama nie chce.
Dzisiaj postanowiłem wydać te 150 PLN na używkę, nie widzę innego wyjścia.
Jacek.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 07 maja 2010, 16:16

jeśli cyka bezpiecznik co 5 s to dobrze czy źle bo wycieraczka jak stanęła tak stanęła na dobre

pala121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 paź 2009, 21:58

Post autor: pala121 » 18 maja 2010, 14:15

Witam po dłuuuugiej naprawie.
Wycieraczkę mam w końcu prawie:( sprwaną, tzn. uszkodzony "pająk" przy kierownicy(podaje impuls co 10-20 raz). W moim przypadku na awarie złożyły się trzy rzeczy, a mianowicie:
1. uszkodzony przekaźnik spod tylnej kanapy...po wyciągnięciu go i rozebraniu zauważyłem rozerwaną ścieżkę na małej płytce drukowanej...w miejsce ścieżki wlutowałem kawałek drucika i śmiga
2. jednak połamane kable pomiędzy dachem a tylną klapą (po lewej stronie)...poucinałem wszystkie przewody i przedłużyłem je nowymi kawałkami
3. wcześniej wspomniany "pająk"

A propos:
levis1991 pisze:jeśli cyka bezpiecznik co 5 s to dobrze czy źle
jak najbardziej dobrze...w naszych cackach;) nietypowo załącza się i wyłącza wycieraczkę...a mianowicie: podając impuls drążkiem przy kierownicy pobudzamy przekaźnik i wycieraczka chodzi w trybie czasowym (co 5-7 sek. jeden cykl), aby ją wyłączyć należy ponownie podać impuls drążkiem.

A co do kolorów przewodów i nóżek przekaźnika to:
L - zielono-biały - +12V z dźwigienki przy kierownicy
31 - brązowy - zasilanie GND
15 - czerwono-niebieski - ciągłe zasilanie +12V
53 - żółto-czerwony - do wycieraczki +12 załączane wewnętrznym przekaźnikiem

Pozdro

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 18 maja 2010, 16:35

bardzo czesta przyczyna awariii tylnej wycieraczki jest własnie połaczenie miedzy tylna klapa a nadwoziem, kolo zawiasow po lewej stronie. poprzecierane i pourywane kable, podobnie rzecz ma sie ze swiatłami cofania, przeciw mgłowymi i oswietleniem tablicy rej.... przerabiałem ten temat juz kilka razy,..... ostatni jakies 2 tyg temu. mam nadzieje ze po raz ostatni...
Było: B4 ABK Avant- Pozostało tylko wsponienie...
Jest: A4 B5 AFN Avant- rodzą sie pomysły

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga