[B3] Wymiana zderzaka z korekiem od LPG
[B3] Wymiana zderzaka z korekiem od LPG
witam chce wymienic tylni zderzak ale znalazlem problem gdyz w tym zderzaku mam wlew do gazu i nie wiem jak sie do tego zabrac co mam zrobic zeby wymienic zderzak? da sie jakos ten wlew odkreic czy jakos tak? czy mam jechac do gazownika zeby mi gaz od butli odkrecił tak??
Ostatnio zmieniony 22 gru 2014, 12:15 przez talka06, łącznie zmieniany 1 raz.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Do odkręcenia wlewu gazu potrzebne są dwa klucze płaskie (nie pamiętam rozmiarów), jednym przytrzymuje się wlew, a drugim odkręca nakrętkę na rurce wlewowej. Co do zabezpieczenia wypływu gazu, to ja się spotkałem z dwoma możliwościami. Pierwsza to, zawór manualny przy zbiorniku na rurce wlewowej (tej o większej średnicy), którego należy zakręcić. Następnie powinno się wypuścić pozostałość gazu z rurki, poprzez naciśnięcie i przytrzymanie kulki we wlewie do momentu aż stanie sie luźna. Druga możliwość to, automatyczny zawór odcinający (wtedy przy zbiorniku powinien być tylko jeden zawór manualny), którego uruchamia się tak jak wspomniałem wyżej, czyli przez naciśniecie tej kulki we wlewie i opróżnieniu rurki z gazu. Tylko pamiętaj, żeby przy wykonywaniu tej czynności odsunąć głowę od wlewu, bo można dostać gazem po oczach :!: Wlew w nowym zderzaku zamontuj w tym samym miejscu co w starym, ponieważ rurka wlewowa nie ma zbytniego pola manewru i przy dokręcaniu jej do wlewu może sie okazać, że będzie za krótka i bez jej wymiany się nie obejdzie.
Zrób dokładnie tak jak pisze IC69 z tym że ja bym doradzał pracować w rękawiczkach bo gazem można sobie odmrozić skórę (efekt jak poparzenie) dlatego na stacjach tankują w rękawicach. A jak masz wlew zrobiony z boku zderzaka to przenieś go do tyłu w jakieś mniej brudzące się miejsce. Ja mam z boku i zimą szlag mnie trafia jak muszę skuć lód żeby zatankować gazu. Wydasz na nowy przewód a będziesz miał święty spokój zimą.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Powinny go trzymać dwa wkręty (widoczne od strony wlewu). Jak znam życie, to będę już zardzewiałe i przez to niemożliwe do odkręcenia. Ja z takimi przypadkami radzę sobie tak, że przykładam do takiego zardzewiałego wkręta grot lutownicy i rozgrzewam tak długo, aż zacznie się ruszać i dopiero wtedy biorę się za jego wykręcanie.