Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]bicie w kierownicy podczas hamowania

ODPOWIEDZ
niteart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:37
Lokalizacja: czewa

Post autor: niteart » 12 mar 2007, 10:07

Ja mam ten sam problem co poprzednicy!Wymieniłem tulejki na wahaczach bo myslalem ze to one powodują te drgania. Moj mechanik przejechał sie moim samochodem i jednoznacznie stwierdził ze kupilem szjasowate tarcze<hart>jezdziłem na nich moze z miesiac!!Powiedział mi ze sa tak zwichrowane ze w ogóle sie nie nadaja<bardzo słaby materiał!!>Więc jesli bije kierownicą przy hamowaniu to przede wszystkim trzeba przypatrzyc sie tarczom!!Jesli hamujesz z bardzo malej predkości <np 10 km/h> a samochód hamuje tak jakby raz lapal a pozniej puszczał to tez tarcze!!Przekonałem sie o tym ze na tarczach nie wolno oszczedzać bo wydasz 2 razy!!pozdr

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 mar 2007, 13:48

Dokładnie tak. Osobiście polecam tarcze firm ATE i Brembo. Są droższe, ale znacznie lepsze od konkurencji. Ostatnio klient chciał przyoszczędzić i zamontowałem mu też z tej samej firmy. Dzis dzwonił i umawiał się na ich wyjęcie, gdyż woli uzbierać pieniążków na cos lepszego a do tego czasu pojeździć na starych. Podobno tylko raz przejechał po kałuży i znów bicie się pojawiło.

Dadus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 09 mar 2007, 19:56

Post autor: Dadus » 12 mar 2007, 22:42

U mnie były tarcze za cieńkie.Po wymianie zadnego bicia przy hamowaniu.

Awatar użytkownika
hascher85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: hascher85 » 08 lip 2007, 19:44

witam a ja mamam tarcze nówki boscha i nowe klocki lucasa wywarzone felgi nowe opony nowe zawieszenie amory sworznie tuleje koncówki itd i przy chamowaniu ze 100 to mi kierownica drga na lewo i prawo i nie mam pojecia co to jest czytałem ze trzeba wyczyscic piaste ale czy to napewno to a moze zniwelowac luzy na maglownicy czy ktos moze mi doradzic

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 09 lip 2007, 02:01

Piaste trzeba oczyscić bo moze być przyczyną, luz na maglownicy raczej też ale niech mądrzejsi sie wypowiedzą ;-)

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 10 lip 2007, 17:03

Wygłąda mi na skrzywione tarcze hamulcowe skoro przy małej prędkości odczuwasz takie pływanie przód tył.
Sprawdz również opony, może któraś ma niewielkiego balona.

Awatar użytkownika
hascher85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: hascher85 » 11 lip 2007, 12:42

Witam wszystkich u mnie to były luzy na kierownicy które powodowały że auto bylo takie niestabilne wystarczylo dokrecic jedna srubke i autko jezdzi nie do poznania heheheh pozdrawiam wszystkich audimaniaków

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 11 lip 2007, 13:34

kaszebe1 pisze:Pytałem dziś w dwóch punktach o felgi stalowe 15" do b4 i trochę mnie zaskoczyli wysoką ceną .... 280 zł/sztuka ! Ktoś się orientuje czy to rozsądna cena ?

To jest cena z kosmosu. Używki są po 50-70 zł za sztukę, a są to przeważnie oryginały w dobrym stanie

Markos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 24 cze 2007, 16:25
Lokalizacja: żywiec

bicie przy hamowaniu

Post autor: Markos » 02 sty 2008, 12:20

Witam, od około miesiąca mam podobny problem, otóż przy hamowaniu właśnie od około 50-60 km/h jest szarpanie, bicie na lewo i prawo kierownicą. Ponadto przy hamowaniu z niewielkich prędkości jest faktycznie takie przemienne łapanie hamulców.

Wszystkie te objawy i konsultacje u mecherów wskazują na tarcze. Tarcze jak sprawdziłem maja wyraźny obustronny rant na około 1,2 mm z każdej strony, czyli nominalna grubośc tarczy została pomniejszona o jakieś 2,5 mm. Jak wyczytałem nominalna grubość tarczy NIEWENTYLOWANEJ to 12 mm, a minimalna to 10 mm - czyli tarcze mam za cieńkie. Ciekawe jest to, że nie ma na nich żadnych wżerów czy sladów nierównomiernego działania klocków (prócz tych rantów). Same klocki maja spory zapas okładzin.

Postanowiłem nie bawić sie w toczenie tarcz, a wymienić je wraz z klockami tylko pytanie jaka marka jest w miare pewna, jak sie czyta posty na forum to sa bardzo różne opinie na ten temat. Prosze o info na temat polecanej marki oraz potwierdzenie trafnej diagnozy. Obrazek

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 02 sty 2008, 14:50

Witam, jeśli zrobiłeś już wszystko co ludzie piszą na tym forum i pozostała ci tylko wymiana hamulców to radzę nie dać sie nabić w butelkę po tanim winie i kupować nic innego niż ATE. Zarówno klocki i tarcze. Inne zamienniki to porażka i jeśli sie na nie zdecydujesz to nie pozbędziesz sie drgań na fajerce nigdy. Ceny są umiarkowane, za ATE 280 mm niewentylkowane chcą w Interze ok 120 w detalu/sztuka.
Pozdrawiam

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 02 sty 2008, 16:00

dolacze sie do tematu i zapytam czy w ABk z wentylowanymi tarczami z przodu i z tylu sa takie same rozmiary tarcz i klockow czy jest innaczej
a jezeli inaczej to jak :?:

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 02 sty 2008, 16:48

u mnie był ten sam problem wymieniłem tarcze klocki końcówki drążków całe zawieszenie i nic co się okazało zapomniałem wymienić "łożyska amortyzatorów przednich" i od tej pory jest wszystko oki

ps. jeśli ktoś będzie je wymieniał to kupujcie komplet wraz ż poduszką w którą wchodzi łożysko

laki87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 25 lis 2007, 22:01
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: laki87 » 02 sty 2008, 17:05

znajomy miał ten sam problem okazało sie ze miał po 1 zle załozone klocki hamulcowe ze jakis luz sie tam pojawił i do tego doszło jeszcze zle dokrecona jedna śruba mocujaca koło.

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 02 sty 2008, 17:09

więc jaki morał z tego?
zacznij od tego na co będziesz miał pieniądze ale pamiętaj "możesz jeżdzić zgniłkiem ale układ chamulcowy i jezdny jest najważniejszy"

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 02 sty 2008, 18:35

witam a ja radzę ći na początku zamien koła z tyłu na przód jak bedzie to samo to zdecydowanie tarcze ;-) ps jak bedziesz zmieniał tarcze to na firmę ATE albo BREMBO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl