Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Nierównomierne ścieranie klocków i tarcz z tyłu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

[All] Nierównomierne ścieranie klocków i tarcz z tyłu

Post autor: dawid91 » 18 sie 2018, 20:47

Cześć. Ostatnio po dłuższym nieużywania samochodu ( około 5 dni) gdy naciskałem hamulec to szumiało dość mocno z prawej strony auta. Po kilku przejażdżkach jest to już ledwo słyszalne. Ciężko jest ocenić czy to przód czy tył więc sprawdziłem oba hamulce. Z przodu poza rysą wszystko ok, z tyłu klocki wyglądają tak:

Obrazek

Po lewej stronie klocek wewnętrzny, który posiada dość duże ranty na swoich zewnętrznych krawędziach. Czy to normalne czy coś z zaciskiem? Tam gdzie rant klocek jest zjechany około 1mm bardziej. Do tego klocek nierównomierne się ścierał - u góry ma grubość 8,5mm a na dole 6,5 mm.

Klocek zewnętrzny ma minimalny rancik i wszędzie 8mm grubości. Z drugiej strony, tzn. na lewym tylnym kole klocki wyglądają podobnie jak na prawym (zdjęcie poniżej, po prawej stronie klocek wewnętrzny)

Obrazek

Klocki i tarcze są TRW, mają już prawie 5 lat, a przejechane 37 tys. km. Wtedy były też regenerowane oba zaciski.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Próbowałem zmierzyć tarcze suwmiarką z podkładkami, wyniki od 9,7mm do 10 mm, a 10 mm miała nowa więc te pomiary można sobie wsadzić 8-)

Co radzicie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 sie 2018, 21:00

Co do krzywizny ścierania masz luzy w jarzmie, choć nie można wykluczyć złego montażu nowych klocków bo czyszczenie osadzeń to podstawa a sporo to olewa . Co do dźwięku to ujowe tarcze zbyt słabo stal węglowa i bierze je szybko rdza.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 18 sie 2018, 21:15

Rozumiem, że chodzi tobie o różnicę ścierania klocka górna-dół. A te duże ranty po zewnętrznej stronie wewnętrznego klocka to normalne?

Klocków nie musiałem wybijać młotkiem, wchodziły w miare normalnie z lekkim oporem bez luzów. Chyba, że luz ma sworzeń jarzma?

TRW ujowe? Nie były takie najtansze. A jakie są lepsze?

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 18 sie 2018, 21:30

Co do nierównego ścierania to obstawiam combo czyli już zapieczony klocek w jarzmie i zapieczone prowadnice jarzma mogą być. Obadaj gumki na jarzmach czy nie mają dziur. Jak się poza tym zagląda raz na 5 lat do hebli no to sorry ale nie dziw się. Raz do roku chociaż wyczyść jarzma żeby klocek luźno chodził i czy prowadnice nie zapieczone. O tłoczkach nie wspominam bo to już elementarz.

[ Dodano: 2018-08-18, 21:30 ]
Oporu zero luźno mają wchodzić. Trw ok ale dymią felunek strasznie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 sie 2018, 22:48

dawid91 pisze:TRW ujowe? Nie były takie najtansze. A jakie są lepsze?
Na to pytanie ciężko odpowiedzieć bo to czas pokazuje, Producenci nie podają stopień zawartości metalu w sensie składu kompozycji. Ale nie od dzis wiadomo że im bardziej węglowe tym mniej rdzewieją jak auto stoi. Ale tym się nie przejmuj bo to normalna rzecz po prostu trzeba jeździć.

Po drugie już takie technologie są specjalne przeciwko rdzy na tarczy edycje specjalne itd.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 19 sie 2018, 16:47

Jarzma wciskały się normalnie, gumki są ok. Możliwe, że faktycznie zapiekły się klocki, ale wytłumaczcie mi dlaczego są takie duże te wyżłobienia na wewnętznych klockach?

Obrazek

Zmierzyłem szerokość równej powierzchni klocka i wyżłobienie na tarczy to szerokości są takie same więc klocek nie tańczy tylko jakby od początku docisk był mocniejszy na środku? Przecież klocek powinien całą swoją powierzchnią dociskać? Ten typ tak ma czy co?
hubert26w pisze:O tłoczkach nie wspominam bo to już elementarz.
A co z tłoczkami? Jak nie daje oznak zapieczenia i nic nie cieknie, gumki całe to mimo to co jakiś czas trzeba zacisk rozbierać? Wiem dobrze, że to pięta achillesowa tych samochodów, ale hamowało normalnie to nie zaglądałem. Kontrolowałem tylko stan kloców, a tarczami się nie przejmowałem, bo powinny 2x taki przebieg przejechać, a przynajmniej przetrwać 2 komplety klocków.
hubert26w pisze:Oporu zero luźno mają wchodzić.
Ale mimo wszystko z dwóch stron ocierać lekko o prowadnice czy luz powinien być większy?

Teraz jak klocki będę wymieniał to będę musiał przetoczyć tarcze. Jaki jest mniej więcej koszt przetoczenia takiej jednej tarczy? Tarcze widzę za 60zł/szt np. Febi Bilstein można kupić to nie wiem czy jest sens to toczyć

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 sie 2018, 17:54

dawid91 pisze:ale wytłumaczcie mi dlaczego są takie duże te wyżłobienia na wewnętznych klockach?
to prawie norma, bardzo rzadko się zdarza by ich nie było - są mniejsze, większe ale są

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 sie 2018, 18:25

To nie jest piotrku norma w sensie że każdy tak ma. To efekt nie czyszczenia tarczy przy zakładaniu nowych klocków po prostu kolega skłamał że wymieniał komplet czyli tarczę i klocek a ten rant się bierze że klocki nie są takie same są mniejsze większe itd. Poprzednie były ciut mniejsze i pracowały od rantu do rantu a później założył większe nie czyszcząc tarczy. A rant to nalot sklepienie pyłu bo poprzednie były mniejsze i nie miały takiego zasięgu. 4 zdjęcie górne

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 sie 2018, 19:18

Jarewa pisze:To nie jest piotrku norma w sensie że każdy tak ma.
faktycznie teraz tak dokładnie zerknąłem że ma jakby dwa ranty a to świadczy o tym co Ty piszesz - także mój błąd

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 19 sie 2018, 19:29

Jarewa pisze:To nie jest piotrku norma w sensie że każdy tak ma. To efekt nie czyszczenia tarczy przy zakładaniu nowych klocków po prostu kolega skłamał że wymieniał komplet czyli tarczę i klocek a ten rant się bierze że klocki nie są takie same są mniejsze większe itd. Poprzednie były ciut mniejsze i pracowały od rantu do rantu a później założył większe nie czyszcząc tarczy. A rant to nalot sklepienie pyłu bo poprzednie były mniejsze i nie miały takiego zasięgu. 4 zdjęcie górne
Kolega Jarewa teraz popłynął :D Wymieniłem klocki razem z tarczami w tym samym dniu pięć lat temu, dlatego mnie to bardzo zdziwiło. Mam wszystko ładnie zapisane i to pamiętam.
Zresztą gdyby było tak jak mówisz to dlaczego rant na jednym klocku jest minimalny, a na drugim dużo większy? Były dwa różne klocki na jednej tarczy? Nie no nic nie kłamię, bo jaki w tym interes ;-)

Tu widać najlepiej, że ten rant nie jest wynikiem sklepienia pyłu (a przynajmniej jego ukośna część), tylko normalnie wytarło tarczę w ten sposób (widać jak się odbija światło flesza od nierównej powierzchni tarczy)

Obrazek
tak to wygląda jakby stare klocki były założone do nowej tarczy, ale na serio był nowy komplet
Ostatnio zmieniony 19 sie 2018, 19:46 przez dawid91, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 sie 2018, 19:46

dawid91, a nigdy ich nie wyjmowałeś i zamieniałeś miejscami?

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 19 sie 2018, 19:48

PieterB pisze:dawid91, a nigdy ich nie wyjmowałeś i zamieniałeś miejscami?
Wyjmowałem rok później, bo malowałem zaciski przód i tył. Jeślii zamieniłbym to przez pomyłkę, bo na pewno nie specjalnie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 sie 2018, 20:00

dawid91 pisze:Zresztą gdyby było tak jak mówisz to dlaczego rant na jednym klocku jest minimalny, a na drugim dużo większy? Były dwa różne klocki na jednej tarczy?
Nie ma idealnych klocków nawet te z tej samej firmy partii kartona są minimalne różnice. Często zakładam klocki w różnych aut i właśnie te ranty często są problemem bo nieraz trzeba flexem zjechać fazować nowy klocek bo jest większy niż starszy. Producent tylko trzyma wymiary osadzeń klocka ale już okładzin jest różnie.
dawid91 pisze:Tu widać najlepiej, że ten rant nie jest wynikiem sklepienia pyłu (a przynajmniej jego ukośna część), tylko normalnie wytarło tarczę w ten sposób (widać jak się odbija światło flesza od nierównej powierzchni tarczy)
Uderz młotkiem a zobaczysz jak odleci, ale pierw uderz w górny róg by zobaczyć że odleci zewnętrzny próg bo do wewnętrznego trzeba ściągnąć tarczę.


Tu masz przykład czystej tarczy ale zjechanej że starszy klocek był mniejszy niż nowy.


Obrazek

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 19 sie 2018, 20:26

Możliwe, że pył z rdzą tworzył skorupę i tak wybierało klocki po zewnętrznych stronach. Po przebiegu widać, że to auto więcej stoi niż jeździ. Zestaw był jednak nowy od początku. Ewentualnie mogło mi się zamienić klocki rok po założeniu, ale bardzo mocno w to wątpię, bo skoro teraz pamiętałem by je oznaczyć to wtedy raczej też.

To tak od początku tematu zaczynając co radzicie zrobić teraz z tymi hamulcami by było wszystko ok? Wyczyszcze te prowadnice jeszcze raz, ale klocek już krzywo jest zjechany. Czy to wszystko należałoby już wymienić?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 sie 2018, 20:48

Wyczyść tarcze zmień klocki na nowe. Zlikwiduj te progi na tarczy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl