Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z tdi] prowadnice zacisków smarować czy nie

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1z tdi] prowadnice zacisków smarować czy nie

Post autor: hudy » 27 lis 2013, 17:54

Witam.Panowie powinno smarować się prowadnicę zacisków hamulcowych czy nie? Wymieniałem ostatnio tarcze i klocki z przodu i posmarowałem prowadnicę.Teraz w jednym kole nie odbija do końca tłoczek.Koło się nie grzeje ale masakrycznie szumi podczas jazdy jak bym kawał blachy za sobą ciągnął.Smarować czy nie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lis 2013, 18:04

Czy powinno się to nie wiem ja tam posmarowałem oczywiście smarem do łożysk z grafitem aby tam gdzieś na tarczę nie kapał we wszystkich miejscach gdzie tylko uznałem to za stosowne.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 lis 2013, 18:13

Jedni twierdzą że powinno się smarować inni że ma chodzić na sucho.Posmarowałem i pojawił się problem.Sam nie wiem jak ma być.

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 27 lis 2013, 18:26

hudy, może to Ci pomoże :arrow: http://www.hamulce.net/smary.pdf

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 lis 2013, 19:20

Byłem teraz w krótkiej trasie i to chyba nie wina prowadnic tylko tych pieprzonych klocków hamulcowych.Otóż szumi podczas jazdy ale szumi tez przy hamowaniu.gdyby zacisk nie odbijał to przy zahamowaniu szumienie powinno zaniknąć a tu szumi nadal.Nawet nie cichnie.Także winowajca chyba już jest.Zrobiłem na nich dopiero 60km więc może jeszcze sie dotrą i ułożą i przestana szumieć.

.Ale pytanie nadal otwarte.Prowadnice smarować czy nie??

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 27 lis 2013, 22:00

Ja prowadnicę po których pływa zacisk smaruję mazidłem z PTFE. Czoło tłoczka gdzie styka sie z klockiem smarem miedziowym. Prowadnice/jażmo na ktorych pracują klocki czyszczę tylko z rdzy i przecieram lekko pilnikiem by powierzchnia byla równa. Robilem tak hample w motocyklu, aucie i nigdy nie mialem problemów.

Prawda jest taka, ze co mechanik to inna wizja :)

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 27 lis 2013, 22:06

Trzeba nasmarować to ustrojstwo za każdym razem podczas naprawy... smar daje się tam tylko po to, żeby na skutek korozji nie dochodziło do zapiekania prowadnic, mozna użyc pasty do montażu tłoczków... nada sie... bądz taki grafitowy.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 27 lis 2013, 22:20

Gniazdo w jarzmie i prowadnica zacisku (bolec) jest z metalu więc nie smarowanie tego układu spowoduje szybkie zużycie części. Rozkręcając zaciski, których on nowości nikt nie ruszał widziałem, że stary smar znajduje się w gnieździe prowadnicy. Aby smar nie wylatywał na klocki i tarczę, są przecież osłony harmonijkowe. Uważam, że prowadnice trzeba smarować.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 lis 2013, 22:24

Właśnie każdy ma inną teorię na ten temat.Jedni smarują inni nie.Podobno grafitowym nie można smarować a inni smarują.Co człowiek to inna teoria.

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 28 lis 2013, 00:25

Ja smarowalem pastą do tloczkow i nie mam problemów

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 28 lis 2013, 10:15

Ja smaruję miedziowym prowadnice i nie widzę żadnych przeciwskazań, jest odporny na temp. I zabezpiecza przed wycieraniem prowadnic.

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 28 lis 2013, 11:01

cytat.z linka który Ci podałem wyżej
''Przed montażem klocków hamulcowych, należy prowadnice w uchwycie
zacisku hamulcowego pokryć warstwą smaru, tak aby zapewnić klockowi
hamulcowemu swobodę ruchu w kierunku prostopadłym do części roboczej
tarczy hamulcowej.''
Przy każdym montażu klocków hamulcowych, należy czyste
prowadnice uchwytu zacisku hamulcowego, w których przesuwają
się prowadnice płytki nośnej klocka hamulcowego,
pokryć cienką warstwą smaru (fot.10.). Oczywiście, jeśli montowany
klocek pracował już wcześniej, i jest montowanych
ponownie, to jego elementy prowadzące należy przed montażem
też oczyścić.
Smar ma na celu:
• ochronę powierzchni prowadnic uchwytu zacisku hamulcowego przed korozją;
• zapewnienie klockowi hamulcowemu możliwości swobodnego
przemieszczania się,, co jest szczególnie ważne,
aby klocek hamulcowy, po cofnięciu tłoka zacisku hamulcowego,
odsuwał się od tarczy hamulcowej, aby tarcza nie ocierała o niego.

Może tu tkwi problem odnośnie szumów.
Ja za każdym razem czyściłem te elementy i smarowałem i było <ok>

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 28 lis 2013, 21:35

Prowadnice sie smaruje z użyciem pasty do montażu tłoczków, smaru grafitowego, ewentuialnie smar ceramiczny (ma bardzo lepką konsystencje i swoje zachowuje właściwości).
A smar miedziowy to pewna porażka... po paru godzinach twardnieje i prowadnice są nie do ruszenia.

h4k3r0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 04 wrz 2011, 23:24
Lokalizacja: KGR

Post autor: h4k3r0 » 28 lis 2013, 23:13

można też użyć smaru takiego jak do przegubów

Klusekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 16 kwie 2012, 23:25
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Klusekk » 29 lis 2013, 22:21

Ja zawsze smaruje czy w swoim aucie czy u kogoś smarem grafitowym i do tej pory nigdy nie było z niczym problemu. Słyszałem że nie można smarem miedzianym ale ile w tym prawdy to ci nie powiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga