Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.O] pytanie o tłoczek hamulcowy przedni

venol20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 gru 2009, 16:02
Lokalizacja: Gliwice

[B4 ABT 2.O] pytanie o tłoczek hamulcowy przedni

Post autor: venol20 » 06 paź 2010, 18:53

Witam. Mam pytanko czy w przednich zaciskach hamulcowych tłoczek jest na gwincie czy się poprostu go wpycha? Chciałbym kupić sobie klucz do cofania tych tłoczków bo tarcze będą wymieniane z klockami i nie chce kupić złego. Proszę o jakąś podpowiedź
b3 1.8 1988r. 5 lat--> b4 2.0 1994r.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 06 paź 2010, 19:32

Na co ci klucz?One sa "wpychane" .Aby je wcisnac wystarczy ci zacisk stolarski :) I bedzie wszystko ok
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

Awatar użytkownika
mezik0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 668
Rejestracja: 01 wrz 2008, 13:33
Lokalizacja: Ostrowiec Św Opatów

Post autor: mezik0 » 06 paź 2010, 20:09

ja zamiast zacisku używam jeszcze tzw żabki łapie za tłoczka i wpycham go kręcąc nim wchodzi bez problemu

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 06 paź 2010, 22:41

ale zacisk najlepszy :mrgreen: do tylnych to już lepiej klucz

Awatar użytkownika
andre1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2008, 18:19
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: andre1987 » 07 paź 2010, 20:05

przednie tłoczki są wciskane wystarczy np za pomocą klucza francuskiego je wcisnąć, z tyłem jest już gorzej bo trzeba wkręcać ale tu przydatny jest nam klucz do zmieniania tarcz w szlifierce pasuje jakby stąd był:) wystarczy kręcić i wciskać przy okazji:)
Gdzie ja idę tam koniec bo za mną kroczy piekło!! prawdziwe piekło!!!

artur.konkol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 27 wrz 2010, 20:47
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol » 07 paź 2010, 21:43

na cofniecie tloczka jest kilka peostych sposobow i wustarczy dluga gruba sruba z nakretka + szeroka podkladka -wkladasz podkladke w miejsce zew. koloka( przy zdjetum zacisku) do srodka wkladasz naskretke i wkrecasz srube az wepchnie tlkczek. mozna tez uzyc sciagacxza dwuraniennego wystarczy zdjac nastawne ramiona . robi sie to wszystko bez niepotrzebnego rzezniczenia . co do tylu to niestety sprawa jest bardziej skomplikowana...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 paź 2010, 22:12

Panowie takie ot pytanie. Co do przednich.

Po co wam jakieś sróby ściskacze żabki itd. Nie prościej wepchąć ręką? Przeciesz jeżeli są sprawne to musi pujść, A jak nie idzie to znaczy że do czyszczenie bo cięszko chodzą i nie będą dobrze odbijaći będzie się grzać itd. to musi pujść siłą palców.

No chyba że macie mało pary w palcach <ok>

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 07 paź 2010, 22:20

a jak jest ktoś jak "herkules" to i panem "wackiem" wciśnie

[ Dodano: 2010-10-07, 22:22 ]
nie wiem czy tak reka sie go tak latwo wepchnie
było C3
jest B4

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 07 paź 2010, 22:25

Ja wciskałem swoje (przednie) przed demontażem za pomocą śrubokręta płaskiego. Wkładałem go pomiędzy klocek a kopyto i na przeciwwagę.
Sławek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 paź 2010, 22:28

Aj tam herkules. Wciskam zawsze dwoma kciukami. I to nie tylko w audi.

Teoretycznie czyma go tylko jedna uszczelka. Miedzy korpusem a tłoczkiem musi być minimalny luz. Kiedy jest cieszko można mówić o zapieczonym tłoczku. Prawidłowo to ma chodzić nie za cięszko.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 07 paź 2010, 23:39

[quote="Jarewa"]Teoretycznie czyma go tylko jedna uszczelka.[/quote]
a praktycznie CZYMA :evil: go płyn hamulcowy który trzeba (choć naprawdę mam ochotę napisać CZEBA) przepchnąć przez cały układ. To trochę tak jak z odkręcaniem kół. Pewnie że się da bez rurki ale po co to robić jak można z rurką ?? śrubokręt to dobre narzędzie. Inne specjalistyczne "rozpychacze" to chamskie zaglądanie do portfela.
po przeczytaniu tych postów jestem w lekkim szoku
Problem jest jedynie w tym, że tłoczek nie cofnie się od razu, on się cofa powoli bo przez przewód o bardzo małym przekroju trzeba przepompować płyn o dużej lepkości. To musi potrwać. Jednak nie ma większego znaczenia czym to będzie pchane. Dźwignia ze śrubokręta jest najwygodniejsza i zawsze pod ręką.

Co do tyłu. To tez nie jest żaden problem. Chodzi w całym zabiegu tylko o to, żeby na początku czymś tłoczek obrócić. Płaskim kluczem, czymkolwiek... sam "rozruch" wymaga przyłożenia siły, później to już byle czym lekko kręcąc sam właściwie wchodzi. tutaj faktycznie najbardziej uczciwy jest kawałek płaskownika którym można czasami tłoczek wepchnąć podczas obracania. Ale to nie jest zabieg trwający "półdnia" !! trzeba wykonać kilka ruchów i po sprawie.
Robię to co lubię by robić to co kocham :D
Megane CC
Ducato 14
GalaxyGhia 2,8 (magazyn rzeczy niepotrzebnych) Pakiet ProjectZwo - sprzedam
Fiesta XR2i 1,6 90r
pełna seria w budowie
Audi 80 cabrio - w "lepszych rencach"

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 19 kwie 2016, 08:07

Odgrzeję kotleta ;) Panowie, czy tłoczki w takim stanie jeszcze do czegoś się nadają, moge je ponownie założyć?
Obrazek Obrazek

Jak i czym najlepiej wyczyścić je w środku?

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 19 kwie 2016, 20:38

Ten po lewej na pierwszej fotce trochę już styrany ;-)

i po co chcesz je czyścić w środku skoro zaraz będą takie same? <ok>

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 20 kwie 2016, 09:54

BorysTDI, styrany, fakt :) ale na razie zakładam te ;) gdyby się coś lało będa nowe :)
i po co chcesz je czyścić w środku skoro zaraz będą takie same? <ok>
Doszedłem do tego samego pytania i nic ine ruszam.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 20 kwie 2016, 18:03

Daj znać czy będzie ciekło. U mnie kiedyś tłoczek wyglądał siedemnaście razy gorzej i nie przeciekał, tylko się zapiekł i jazda tylko na 3-ce.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga