Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[80 B3] tarcze hamulcowe przód - czy trudno samemu wymienić?

Trunks099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2007, 20:31
Lokalizacja: Chorzów

[80 B3] tarcze hamulcowe przód - czy trudno samemu wymienić?

Post autor: Trunks099 » 10 mar 2008, 20:44

Witam wszystkich serdecznie. Chciałbym zabrać się za wymianę przednich tarcz hamulcowym oraz klocków. Jeszcze nigdy tego nie robiłem. Proszę o praktyczne porady, za które z góry serdecznie dziękuję.

omen-25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 maja 2007, 21:55
Lokalizacja: gniezno

Post autor: omen-25 » 10 mar 2008, 21:05

Więc tak ściągasz koło odkręcasz zacisk (dwie sruby od strony natkola) ściągasz tarcze wymieniasz klocki i składasz. Tak jest w b4 i podejrzewam że w b3 będzie podobnie pozdro

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 10 mar 2008, 21:13

witam nie ma z tym problemow potrzebny lewarek klucz do kol i klucz 17
trzeba podnisc samochod odkrecic kolo z tylu za zaciskiem sa dwie sruby, po odkreceniu mozna zdjac caly zacisk i swobodnie wymienic tarcze co do klockow nalezy wcisnac tloczek do konca jakims drazkiem wlozyc klocki na koncu wszystko skrecic wcisnac pedal hamulca, jazda probna i cieszyc sie z nowych hamulcy powodzenia

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 mar 2008, 00:08

Popieram oraz przesmaruj zaciski oraz tłoczek. Często się o tym zapomina i później wychodzą dziwne różne rzeczy...jak mało skuteczne hamulce lub nie odbijający zacisk.

Trunks099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2007, 20:31
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Trunks099 » 11 mar 2008, 10:39

Serdecznie dziękuję za porady. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 mar 2008, 11:00

Dodam od siebie, żebyś nie zapomniał dokładnie wyczyścić też nowych tarcz ze smaru/oleju zabezpieczającego benzyną ekstrakcyjną lub podobnym środkiem. Bo jak nie oczyścisz tarcz to przy hamowaniu możesz się zdziwić :-) .

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 11 mar 2008, 20:44

Nie ma potrzeby czyszczenia i tak sie się wszystko wypali pod wpływem temperatury i będzie ok.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 mar 2008, 21:16

AUDI_A6 pisze:Nie ma potrzeby czyszczenia i tak sie się wszystko wypali pod wpływem temperatury
Albo pożaru na skutek wypadku bo zabrakło hamulców!
Nie no sorry za ten sarkazm.
Każdy szanujący się mechanior i instrukcja mówi wyraźnie: dokładnie oczyścić tarcze przed montażem i nie dopuścić do ponownego zatłuszczenia w czasie montażu. Poza tym ten spalony smar/olej może utworzyć mikrowarstwę spieków, która może powodować pisk w czasie hamowania.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 11 mar 2008, 21:51

Od lat robię takie rzeczy - jak narazie bez problemów. Jestem mechanikiem, ale być może mało się szanuje ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 mar 2008, 22:36

AUDI_A6 pisze:Od lat robię takie rzeczy - jak narazie bez problemów. Jestem mechanikiem, ale być może mało się szanuje ;-)
Spoko, a sprawdzałeś długość drogi hamowania po założeniu takich nieoczyszczonych tarcz? Zrób to kiedyś przy okazji to się przekonasz co to znaczy nieoczyszczona tarcza. Mam nadzieję, że przynajmniej swoim klientom oddajesz autko z już "wypalonymi" tarczami ;-) .

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 11 mar 2008, 22:56

Wiadomo próbna jazda przed oddaniem klientowi samochodu zawsze jest, ale tarcze dostatecznie się nie wypalą. Ale sam wiesz że, zaraz po założeniu i tak nie ma idealnego hamowania klocki i tarcza muszą się do siebie zgrać. Wiec za ten czas zanim wszystko się dotrze, tarcze się oczyszczają i wycierają. Ja wychodzę z takiej teorii ;-) być może zła, no cóż nie każdy jest idealny :->

Trunks099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2007, 20:31
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Trunks099 » 12 mar 2008, 19:39

Mam jeszcze jedno małe pytanie, dotyczące wymiany przednich tarcz hamulcowych. Czy po odkręceniu dwóch śrub mocujących siłownik i zdjęciu tego siłownika, tarczę można już zdjąć z piasty, czy też tarcza jest jeszcze przytwierdzona jakąś śrubą do piasty koła, którą należy odkręcić? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 12 mar 2008, 20:05

Nie ma wiecej zadnej sruby, tarcza powinna juz zejsc bez niczego. Czasem moze byc zapieczona, wtedy trzeba delikatnie mlotkiem obstukac i prubowac sciagac

[ Dodano: 2008-03-12, 20:08 ]
tarcze trzymaja jedynie szpilki (sruby) felgi

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 mar 2008, 20:21

Ale moment, co masz na myśli pisząc
Trunks099 pisze:Czy po odkręceniu dwóch śrub mocujących siłownik i zdjęciu tego siłownika
? Czy piszesz o odkręceniu samego zacisku, czy zacisku z jarzmem? Co prawda tarczę trzymają tylko szpilki felgi (jak to już opisał bartek18150, ) ale jeśli odkręcisz tylko zacisk pozostawiając jarzmo, to tarczy nie zdejmiesz bo jarzmo obejmuje ją na tyle głęboko, że nie da rady jej zdjąć z piasty. Przynajmniej mi się to jeszcze nie udało :-) .

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 12 mar 2008, 20:29

Danek, Chodzilo mu chyba o dwie sruby od strony nadkole mocujace caly zacisk, jak je odkreci to tarcze powinien bez problememu sciagnac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl