Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 ABK] wymiana linki hamulca ręcznego

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[Audi B4 ABK] wymiana linki hamulca ręcznego

Post autor: rafio83 » 13 mar 2009, 22:02

Witam

Czy ktoś może opisać jak w łatwy i szybki sposób wymienic linkę od ręcznego?
Jeżeli jeszcze miałby ktoś zdjęcia jak to zrobic to już był by pełny profesjonalizm :lol:

Dziękuje i pozdrawiam

romulus697
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: romulus697 » 13 mar 2009, 22:33

jak masz chamulec tylny bębnowy tojest trochę pracy gdyż trzeba szczęki zdemontowac żeby podłączyc linkę. auto z tarczami z tyłu ma linki na wierzchu przy zacisku. linki z przodu są spięte pod karoserią tylko trzeba zdemontowac osłonę termiczną nad tłumikiem

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 14 mar 2009, 06:30

Hamulce mam tarczowe. Nie wiem tylko jak przełożenie linki do kabiny i podpiecie do uchwytu recznego, nie ma problemu z tym???

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 14 mar 2009, 06:54

<ok> Nie ma żadnego problemu gdyż linki są mocowane do dźwigni pod spodem auta musisz tylko zdemontować osłonę tłumika i masz dojście do mocowan i regulacji.

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 14 mar 2009, 09:21

Dzięki bardzo za pomoc!!!!!! :-)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 14 mar 2009, 11:32

Proszę bardzo.
Tak na narginwsie to nie nadużywaj znaków interpunkcyjnych bo jest to niezgodne z regulaminem.

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 18 cze 2010, 16:38

Witam

Powracam do tematu, może mi ktos opisać po kroku jak to zrobić? Jak by były fotki to juz będzie pełnia szczęścia. :-D

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 29 cze 2010, 03:59

rafio83 pisze:Witam

Powracam do tematu, może mi ktoś opisać po kroku jak to zrobić? Jak by były fotki to już będzie pełnia szczęścia. :-D
To naprawdę nie jest trudne, na początku miałem problem z lokalizacja naciągu linek i szukałem w kabinie, ale okazało sie ze trzeba pod samochód wejść :)
A całość wymiany wygląda krok po kroku tak:

1 - bierzemy podnośnik, podnosimy i zdejmujemy kolo tylne, klucz 17tka i zabezpieczamy czymś żeby nie spadł nam na głowę samochód (chociażby zdjęte kolo z podłożoną grubszą solidna deska pod belkę tylna) samochód zostawiamy na biegu z podpartymi kołami, żeby sie nie stoczył z podnośnika

2 - jak już samochód zabezpieczony, wchodzimy pod samochód widać tłumik środkowy jest na gumie podwieszony do podwozia i od tego miejsca w kierunku silnika nad tłumikiem jest blacha przykręcona 4rema nakrętkami blaszanymi, odkręcamy je, klucz 10tka (z blachy sa te nakrętki, wiec delikatne, podlać najpierw jakimś WD40, tak samo jak kolejne śruby i nakrętki)

3 - obracamy blachę o 180 stopni, która jest w kształcie litery U, aż spadnie
(można zdjąć tłumik z tego środkowego zaczepu gumowego jeśli komuś mało miejsca,
wtedy nieco opadnie w dol tłumik i większy dostęp do końcówek linek, ale to niekonieczne)

4 - widać po spodem końcówki linki i poprzeczna blachę na której są zamocowane, przez środek blachy przechodzi pręt zakończony nakrętkę, która służy do regulacji naciągu linek ręcznego, nią ustalamy pozycje wychylenia raczki ręcznego, należy ja poluzować na tyle żeby można bylo ściągnąć końcówkę linki z oczkiem jak w igle do szycia

Obrazek

5 - po zdjęciu oczka, zdejmujemy metalowa sprężystą blaszkę mocującą kołnierz linki, wystarczy ja zsunąć w dol, jest w kształcie litery U

Obrazek

6 - odkręcamy 2 nakrętki klucz 10tka, trzymające blachę, która trzyma linkę nieco dalej na wysokości łączenia tłumika środkowego z końcowym na podwoziu

Obrazek

7 - odkręcamy jedna śrubę, klucz 13tka trzymającą gumową łapę w której jest linka
(występuje w oryginalnej lince, jak była już wymieniana, może jej nie będzie)

Obrazek

8 - wysuwamy linkę z obejmy stalowej kolejnej przy kole tylnym już

9 - przyciskając czymś np śrubokrętem, dźwigienkę zacisku tylnego uwalniamy drugą końcówkę linki

Obrazek

10 - tutaj przy tarczy jest również metalowy kołnierz linki i taka sama blaszka mocująca, wysuwamy ja porostu

W ten sposób, mamy zdjętą linkę, mocowanie w odwrotnej kolejności.


Pozdrawiam i milej wymiany :) Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 cze 2010, 22:14 przez TDI80, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 29 cze 2010, 14:58

dzięki juz zrobione,sprawa banalinie prosta tylko troszkę lipa bez kanału ale dałem rade. :)

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 29 cze 2010, 16:15

rafio83 pisze:dzięki juz zrobione,sprawa banalinie prosta tylko troszkę lipa bez kanału ale dałem rade. :)
W kazdym razie masz pełny opis ze zdjeciami nawet mam nadzieje, ze pomogłem, a jak nie to bedzie dla potomności :)

ps. a u Ciebie byla na lince taka guma na stale z linka, przykrecana do podlogi, masz ja na zdjeciu? Czy przy nowej lince ja miales?

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 29 cze 2010, 16:59

Nie. Ani w starej ani w nowej nie miałem tej gumy :-)

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 29 cze 2010, 17:59

rafio83 pisze:Nie. Ani w starej ani w nowej nie miałem tej gumy :-)
To może ta guma występowała tylko w wersji AVANT, a ty masz SEDANA, dlatego jej nie ma?

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 29 cze 2010, 18:49

Tak ja mam sedana, być może nie wiem : :?:

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Roznica w lince hamulcowej prawa lewa?

Post autor: TDI80 » 30 cze 2010, 19:07

Tak mam jeszcze pytanie do wszystkich, czy jest różnica w długości i oznaczeniu w lince hamulca postojowego prawej i lewej w B4 avant, tylne hamulce tarczowe z ABS, rok 1995, czy też obie są dokładnie identyczne?
Jakie zamienniki, jakich firm o jakim symbolu i długości stosowaliście zamiast linki oryginalnej
o oznaczeniu 8A0609702A jak na widocznym zdjęciu w opisie montażu linki powyżej?

ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

[Audi B4 ABK] wymiana linki hamulca ręcznego

Post autor: ferrador » 02 lis 2010, 20:32

Podłączę się do tematu i zadam pytanko. Mam AAz-eta i zabrałem się za regenerację tylnych zacisków. Problem napotkałem już na samym początku, przy demontażu LINKI ręcznego. Otóż, jak u kolego TDI80 na zdjęciu numer 2 są "blaszki", nie bez trudu je wyjąłem, ale dało rady. Potem utknąłem. Wyjęcie-wysunięcie linki z kołnierza! Tu po godzinie i kilkunastu różnych narzędziach odpuściłem. Zacisnąłem "francuzem" gumiaka, poluzowałem nakrętkę trzymającą dźwignię ręcznego, odkręcilem blaszkę spod spodu przykręconą na imbusa i wykręciłem cały zacisc z przewodu hamulcowego, zostawiając linkę na kołnierzu. Może wie ktoś jak ją odczepić, żeby nie rozkręcać pierwszej nakrętki zabezpieczającej? Dodam że kosztowało mnie to zerwanie owego malego, okrągłego plastiku, który jest chyba ogranicznikiem naciągu "dzwigni" ręcznego? Pozdrawiam i dzięki za info.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga