[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
Wyskoczyły mi dziś przy testach na postoju 3 błędy:
Silnik:
671 - włącznik dla GRA-E45
nieznane ustawienie przełączników - BŁĄD SPORADYCZNY
(to jak rozumiem jest złe położenie pstryczka tempomatu?)
ABS:
1278 - Przekaźnik odcinający EDS-J263
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
(nie mam pojęcia co to znaczy...)
Airbag:
1025 - uszkodzenie sterowania kontrolki uszkodzenia
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
(to jak rozumiem jest sfajczona żaróweczka poduszki powietrznej w zegarach?)
Wszystkie powyższe dane są z programu Polski VAG (dlatego opisy są po Polsku )
Silnik:
671 - włącznik dla GRA-E45
nieznane ustawienie przełączników - BŁĄD SPORADYCZNY
(to jak rozumiem jest złe położenie pstryczka tempomatu?)
ABS:
1278 - Przekaźnik odcinający EDS-J263
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
(nie mam pojęcia co to znaczy...)
Airbag:
1025 - uszkodzenie sterowania kontrolki uszkodzenia
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
(to jak rozumiem jest sfajczona żaróweczka poduszki powietrznej w zegarach?)
Wszystkie powyższe dane są z programu Polski VAG (dlatego opisy są po Polsku )
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Basic Settings B4 ABK
Witam. Mam B4 z roku 1991 i sterownik z końcówką 022. Mam zwykły kabelek z allegro na USB OBD2 z przejściówką na OBD1. Mam pytanie odnośnie pracy z Vagiem. Do czego służy opcja Basic Settings? Pokazują mi się wtedy 4 okna jak w blokach pomiarowych i jest w nich napisane na czerwono : Not awailable, Error, none. W ten tryb przechodzę z normalnych bloków pomiarowych.
Mam jeszcze jedno pytanko. Na forum się dowiedziałem że Vag na wolnych obrotach powinien wskazywać 12-15% "załadowania" silnika. Mi waha się w zakresie 19-21%. Czy wystarczy że zmniejszę naciąg sprężyny przepływomierza? I nie ukrywam, że przydały by sie też instrukcje żeby nie uziemić sobie przepływomierza. Dziękuję za pomoc.
Mam jeszcze jedno pytanko. Na forum się dowiedziałem że Vag na wolnych obrotach powinien wskazywać 12-15% "załadowania" silnika. Mi waha się w zakresie 19-21%. Czy wystarczy że zmniejszę naciąg sprężyny przepływomierza? I nie ukrywam, że przydały by sie też instrukcje żeby nie uziemić sobie przepływomierza. Dziękuję za pomoc.
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
chłopaki kupiłem jak większość Viakena Vaga Usb http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=246 no i jak już wcześniej pisałem za nic nie mogę się połączyć z moim autem.
wszystko w kompie zainstalowane i wyskakuje komunikat że ok fejs działa(zresztą normalnie działa w Golfie brata) ale że nie widzi auta :cry: próbowałem mostkować linie KL i nic,zmieniać prędkość i nic,w końcu przeczytałem na stronie że napięcie w 16 pinie wtyczki powinno wynosić powyżej 12V więc sprawdziłem miernikiem na włączonym zapłonie i u mnie jest poniżej a dokładnie 11.75V :-| co to oznacza?co mam źle zrobione że nie łączy mi.
Mam fejsa już ponad 2 miechy i leży bezużyteczny :cry:
wszystko w kompie zainstalowane i wyskakuje komunikat że ok fejs działa(zresztą normalnie działa w Golfie brata) ale że nie widzi auta :cry: próbowałem mostkować linie KL i nic,zmieniać prędkość i nic,w końcu przeczytałem na stronie że napięcie w 16 pinie wtyczki powinno wynosić powyżej 12V więc sprawdziłem miernikiem na włączonym zapłonie i u mnie jest poniżej a dokładnie 11.75V :-| co to oznacza?co mam źle zrobione że nie łączy mi.
Mam fejsa już ponad 2 miechy i leży bezużyteczny :cry:
Chłopaki mam problem ostatnio coś auto trzyma mi 1000-1100 wolnych obrotow i zaczoł przy okazji jeść troche za duzo wahy.
Po podpieciu do kompa pokaząło mi to czyli czujnik potencjometru od przepływomierza i czujnik temperatury powietrza. Pytanie do was czy te czujniki mogą byc odpowiadzialne za takie obroty?? oraz czujnik od temperatury to jest jeden z tych 2 na kroćciu co idzie do bloku??Chassis Type: 8C - Audi 80 B4
Scan: 01,02,03,08,15,26
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 037 906 022 EE
Component: DIGIFANT 1.6 1046PMC 11
2 Faults Found:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
34-10 - No Malfunction Detected - Intermittent
00552 - Shareware Version. To Decode all DTCs
34-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To czujnik temperatury zasysanego powietrza... Wiec znajduję się w przepływomierzu. Może ktoś odłączył przepływomierz i odpalił samochód i przez to wyskoczyły te błędy.Trooky pisze: oraz czujnik od temperatury to jest jeden z tych 2 na kroćciu co idzie do bloku??
W download w centrum masz opisane jakie wartości w blokach pomiarowych powinny być dla silnika ABK, porównaj je ze swoimi odczytami.
kubik pisze:01243 - kolektora dolotowego zaworu przełączającego (N156).
Może ktoś już się z tym spotkał.
-01243 Cewka zmiany przewodu rurowego
Trzeba będzie popatrzeć czy nie łapie mi gdzieś tam lewego powietrza.
Więcej nie znalazłem :-o....jeżeli ktos by kiedyś szukał cewki zmiany przewodu rurowego (01243) znajduję się ona przy kolektorze ssącym, podaje napięcie na sondę lambda, to jest często przyczyną bardzo dużego spalania, ale to bardzo dużego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków