[80 B3] Przeróbka przednich lamp - światła dzienne LED
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
[80 B3] Przeróbka przednich lamp - światła dzienne LED
Wiem, że temat świateł dziennych był wielokrotnie poruszany, ale mój pomysł na światła do jazdy dziennej jest nieco inny. Od razu nadmieniam, iż teraz tylko teoretyzuję i chcę poznać waszą opinię. Może nawet ktoś będzie miał jakiś inny pomysł.
Wszystkie uwagi naprawdę mile widziane.
Już dawno myślałem, żeby wstawić do swojej niuńki światła dzienne (led), jednak nie za bardzo mi się one widzą wstawione w zderzak. Moim zdaniem nie pasuje to wizualnie.
No ale przejdę do konkretów . Myślałem, żeby skrócić w reflektorze odbłyśnik (od dołu mniej więcej na 14-16mm) i wstawić tam homologowaną lampę led (coś jakby lampa w lampie :mrgreen: ).
Jednak tutaj jest problematyka od strony homologacji, a właściwie jej utracenia w przypadku przeróbek reflektorów.
Wszystkie uwagi naprawdę mile widziane.
Już dawno myślałem, żeby wstawić do swojej niuńki światła dzienne (led), jednak nie za bardzo mi się one widzą wstawione w zderzak. Moim zdaniem nie pasuje to wizualnie.
No ale przejdę do konkretów . Myślałem, żeby skrócić w reflektorze odbłyśnik (od dołu mniej więcej na 14-16mm) i wstawić tam homologowaną lampę led (coś jakby lampa w lampie :mrgreen: ).
Jednak tutaj jest problematyka od strony homologacji, a właściwie jej utracenia w przypadku przeróbek reflektorów.
A w tym miejscu widza Ci się te diody? Po co w ogóle zakładać te światła do "jazdy dziennej". A co do homologacji to jak zakładasz coś takiego toPatrique pisze:Już dawno myślałem, żeby wstawić do swojej niuńki światła dzienne (led), jednak nie za bardzo mi się one widzą wstawione w zderzak. Moim zdaniem nie pasuje to wizualnie.
automatycznie tracisz homologacje.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2011, 09:36 przez chybo101, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
odpuść sobie te rozeznanie, stracisz homologacje lampy a po drugie zmieni się jej jakość świecenia w nocy, przecież na dole jest też odbłyśnik i to ci tworzy całą lampe, nikt nie zrobił sobie od tak lampy tylko była sprawdzana jak na tamte lata produkcji auta by dobrze to świeciło a ogólnie nie przytniesz tego idealnie by tak to spasować i tylko zniszczysz sobie lampe, lepiej gdzieś indziej sobie wstaw te światła jeśli ci zależy
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
szkoda ze nie kazdy tak rozumuje i tworzy jakies cuda i wynalazkidiablo228 pisze:nikt nie zrobił sobie od tak lampy tylko była sprawdzana jak na tamte lata produkcji auta by dobrze to świeciło
a co chcesz tym zaoszczedzic ze wrzucisz dzienne swiatla, ze zarnika nie wypalisz w zarowce?
zyjemy wpolsce a tu stwierdzono ze bedzie lepiej calo rocznie jezdzic na swiatlach, a okazalo sie ze kierowcy widza juz tylko punkty swietlne a nie dostrzegaja przechodzniow, wiec jest wiecej potracen
W B4 jest łatwiej zamontować swiatła do jazdy dziennej bo są kratki w zderzaku ale znowu jest tam jak do holowania auta a w B3 albo pod zderzakiem albo gdzies w zderzak zamontować sobie ;-)a co do oszczędności jeśli ma sie ksenon zamontowany czy lepsze i droższe żarówki to można sie pobawić, tym bardziej nasz pakąk kierownicy sobie odpocznie troche.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja tylko teoretyzuję. Po to utworzyłem taki temat, żeby każdy mógł zaopiniować. Czy ja powiedziałem, że jutro będę to rezac?Szara80tkaTdi pisze:szkoda ze nie kazdy tak rozumuje i tworzy jakies cuda i wynalazki
Co chce tym zaoszczędzić? Prąd? :-o
I dlatego uważam, że jazda na światłach w dzień nie odgrywa większej roli. Jedynie przyczynia się do strat na energii i większego spalania. No ale skoro trzeba, to można przecież legalnie jeździć na LED`ach.Szara80tkaTdi pisze:okazalo sie ze kierowcy widza juz tylko punkty swietlne a nie dostrzegaja przechodzniow, wiec jest wiecej potracen
Ale i tak stwierdzam teraz, że przerabianie zwykłej lampy to jest zły pomysł.
Czytałem gdzieś o przeróbce lampy pod bi-ksenon (z oczywiście odpowiednim szkłem reflektora. Czy w takim przypadku można by do takiej lampy dodać jeszcze homologowane diody? Bo przecież w takiej lampie, praktycznie jedynym elementem wpływającym na jakość światła jest soczewka. Czy dobrze wnioskuje? Czy już lepiej w ogóle sobie odpuścić i rezac przedni zderzak pod te lampy ?
[ Dodano: 2011-01-08, 15:40 ]
Teraz mi się przypomniało kolega konrad81 przerabial swoje lampy w B3.
Wydaje mi się, że to już jest konkretna przeróbka . Choć nie ukrywam, że mi się to naprawdę podoba. Więc, cóż by zmieniło dodanie świateł dziennych <ok> . Tylko kwestia jest taka, żebym nie miał przypadkiem auta z ładnymi lampami, ale bez dowodu .
https://audi80.pl/typ-89-quattro-por ... t45102.htm
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
I to takie zdanie mi chodziło <ok> . Czyli temat przerabiania lamp zamknięty :mrgreen:chybo101 pisze:Cala lampa w nie zmienionej postaci ma homologacje
To teraz takie inne pytanie, gdzie by najlepiej wsadzić ledy? <czapa> :?:
Najlepiej żeby było ładnie i zgodnie z prawem. Mam na myśli montaż w ori zderzaku z b3 (bez halogenów). 8-)