[All] Włókno weglowe - wykonywanie elementów
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
[All] Włókno weglowe - wykonywanie elementów
Witam!
Temat dotyczy prawdziwego carbonu żadnych oklein i innych pseudo rozwiązań.
Męczy mnie temat pokrywy/maski z karbonu...
Jakiś czas temu znajomy próbował wciągnąć mnie do branży tworzyw sztucznych.
Wykonują poszycia,ale głównie robią baseny.
Wspomniany gość będąc w Holandii wykonywał już całe poszycia do "samochodów"(tylko z nazwy bo mają konstrukcje rurową i silnik V8 i...i tyle zabawki na tor) z carbonu.
Generalnie dojście do materiału ciężkie bo ciężkie już mam.Drogi jak...drogi jest
Ale w rożnej gramaturze od cienkiego o delikatnym gęstym splocie aż po konkret gruby z wielkiej kraty jak na samolotach.
Trzeba najpierw zrobić formę co jest dość pracochłonne i kosztuje,sam materiał też drogi.
Do tematu przymierzam się od marca ale ze względów czasowo-finansowych odkładam w czasie.
Moje pytanie brzmi:Co sądzicie o masce z prawdziwego carbonu?
Czy ktoś z was wywalił by ok.1500zł na taką pokrywę(wykonanie samej pokrywy,bez wklejania zawiasów i zamka-bądz zapinek na maskę.)
Oczywiście mnie ta pierwsza pokrywa(zrobienie formy,jakieś frycowe czyli błędy do poprawki)będzie kosztować dużo więcej
Temat dotyczy prawdziwego carbonu żadnych oklein i innych pseudo rozwiązań.
Męczy mnie temat pokrywy/maski z karbonu...
Jakiś czas temu znajomy próbował wciągnąć mnie do branży tworzyw sztucznych.
Wykonują poszycia,ale głównie robią baseny.
Wspomniany gość będąc w Holandii wykonywał już całe poszycia do "samochodów"(tylko z nazwy bo mają konstrukcje rurową i silnik V8 i...i tyle zabawki na tor) z carbonu.
Generalnie dojście do materiału ciężkie bo ciężkie już mam.Drogi jak...drogi jest
Ale w rożnej gramaturze od cienkiego o delikatnym gęstym splocie aż po konkret gruby z wielkiej kraty jak na samolotach.
Trzeba najpierw zrobić formę co jest dość pracochłonne i kosztuje,sam materiał też drogi.
Do tematu przymierzam się od marca ale ze względów czasowo-finansowych odkładam w czasie.
Moje pytanie brzmi:Co sądzicie o masce z prawdziwego carbonu?
Czy ktoś z was wywalił by ok.1500zł na taką pokrywę(wykonanie samej pokrywy,bez wklejania zawiasów i zamka-bądz zapinek na maskę.)
Oczywiście mnie ta pierwsza pokrywa(zrobienie formy,jakieś frycowe czyli błędy do poprawki)będzie kosztować dużo więcej
Ostatnio zmieniony 28 paź 2012, 15:26 przez luk_OP_Q89, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolega w Ząbkowicach otwiera zakład i będzie robił odlewy z laminatu i Carbonu do sportu.Z tego co wiem ja coś kolo 300 form wiec w jego ofercie znajdą się elementy do Audi.Musze się zapytać ile takie coś będzie kosztowało.
JEST: Audi A3 1.9 Tdi Ambition
BYŁO: Subaru Impreza RX 2.0
BYŁO:..:nie ma Impossible Mission jak jedziesz Audi Competition:..
BYŁO: Audi 80 B4 2.0 ABK
BYŁO: Subaru Impreza RX 2.0
BYŁO:..:nie ma Impossible Mission jak jedziesz Audi Competition:..
BYŁO: Audi 80 B4 2.0 ABK
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
luk_OP_Q89, taka maszka by fajnie wyglądała, ale po pierwsze to nie na seryjnej b3 tylko ze zderakiem np.: coupe lub s2, a po drugie to cena kosmiczna. Osobiście mi sie taka maska podoba i to nawet bardzo :-> na twojim miejscu bym sobie odpuścił za taką cene, ale możesz pogadać z EDD'em on też robi, tylko że listwy ale jak sie dogadasz to może ci zrobi mache .
Z tego, co ja zrozumiałem to Łukasza (mogę po imieniu zamiast nicka, bo masz ciężki do zapamiętania? ) interesuje bardziej produkcja pod handel, aniżeli maska do własnej audicy... Co do pomysłu, to wśród posiadaczy B3/B4 raczej wydaje mi się, że nie znalazłbyś wielu kupców. Oczywiście kilka osób byłoby chętnych, ale ogólnie koszt w porównaniu do wartości auta byłby dla wielu chyba zbyt duży. Jeżeli jednak produkowałbyś również maski do nowszych modeli, a w szczególności do bmw 3 i 5, to myślę, że znalazłbyś spory rynek zbytuPrzemo95 pisze:ale jak sie dogadasz to może ci zrobi mache .
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Handel mnie nie interesuje,brałem pod uwagę parę sztuk.
Mam czerwone 90q i jakoś chodzi mi ten pomysł po głowie.
Maska+zapinki przed zimą na pewno 4 halogeny na przód...
Z laminatu mogę zrobić za grosze ale nie w tym rzecz.
Przemo95, a po kiego grzyba mi ten zderzak ala S2?Wszyscy to pakują w wielkim podnieceniu.Ja nie chce robić "udawanego" S2
Mam czerwone 90q i jakoś chodzi mi ten pomysł po głowie.
Maska+zapinki przed zimą na pewno 4 halogeny na przód...
Z laminatu mogę zrobić za grosze ale nie w tym rzecz.
Przemo95, a po kiego grzyba mi ten zderzak ala S2?Wszyscy to pakują w wielkim podnieceniu.Ja nie chce robić "udawanego" S2
Moim zdaniem będzie ci ciężko znaleźć kupców, jeśli to ma być do 80tek. Jeśli zrobisz jakas dobra cene to maske do B3 sam moge łyknąć <ok>
AlosKnownAs marwins
Tato ten samochód jest zepsuty?
-Nie synku to diesel.
SOLD!
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68
Tato ten samochód jest zepsuty?
-Nie synku to diesel.
SOLD!
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
labek, wiesz ja nie myślałem o tym z chęci zysku tylko jeśli się zdecyduję to chcę aby mi się część kosztów zwróciła(zrobienie formy kosztuje).Carbon jest drogi do tego trzeba czynnik wiążący i sporo pracy za 300-400zł to sobie można z tworzyw zrobić(też lekki),mogę mieć z takich materiałów że po elemencie 1.5 milimetrowej grubości można skakać.I taka będzie dolna osłona silnika :mrgreen: ale maska albo carbon albo wcale.
Jakoś tak mi się uroiła moja 90tka z 4 halogenami z przodu maska carbon,czerwone fartuchy już są tak delikatnie w rally stylu.Poza tym jeszcze nie widziałem 80tki z carbonową maską.No może poza 700konnym czerwonym S2 które pare lat temu wymiatało w wyścigach na 1/4 mili.
P.S.labek, a po co ci maska do B3?Masz A4 i z tego co pamiętam to myślałeś o B2 quattro...
Jakoś tak mi się uroiła moja 90tka z 4 halogenami z przodu maska carbon,czerwone fartuchy już są tak delikatnie w rally stylu.Poza tym jeszcze nie widziałem 80tki z carbonową maską.No może poza 700konnym czerwonym S2 które pare lat temu wymiatało w wyścigach na 1/4 mili.
P.S.labek, a po co ci maska do B3?Masz A4 i z tego co pamiętam to myślałeś o B2 quattro...
Wiesz jakie są realia z dostaniem B2 więc może zawita kiedyś poprostu b3 <ok>luk_OP_Q89 pisze:labek
P.S.labek, a po co ci maska do B3?Masz A4 i z tego co pamiętam to myślałeś o B2 quattro...
4 po to żeby zapierd*lać w nocy po lesie, a maska z carbonu żeby przód był lżejszy... Chyba proste.shellah pisze:a po kiego grzyba ci 4 halogeny :?: :roll:
2 nie wystarczają
a tak serio chciałbyś tą maskę bo auto będzie czysto-sportowe czy tak aby :?: niby waga mniejsza ale co da te 15kg
AlosKnownAs marwins
Tato ten samochód jest zepsuty?
-Nie synku to diesel.
SOLD!
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68
Tato ten samochód jest zepsuty?
-Nie synku to diesel.
SOLD!
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
shellah, zdemontuj maskę i ponoś trochę :mrgreen: waga zdecydowanie większa niż 15kg. poza tym carbonowa wygląda w pyte 4 halogeny żeby dobrze snop światła rozłożyć,bo zimą to ja wolę upalać quattro na śniegu na krętych odcinkach niż siedzieć w knajpie czy cokolwiek innego(taki już zboczeniec jestem) a jak zapier...pełnym bokiem to musisz mieć dwa zewnętrzne halogeny ustawine na boki a dwa wewnętrzne na wprost.Zdarza się że drogę i kierunek jazdy oglądasz przez boczną szybę to światełko jest potrzebne...raczej lubię wiedzieć gdzie lecę na zapiętej kontrze.W nocy dlatego że wtedy nikt się nie rzuca i nie dzwoni po wymoderowano
FranoF1,mam w planie surowy carbon lekko natryśnięty klarem.Wiem że bywają problemy z utopieniem całej struktury w klarze aby uzyskać szkło.To już kwestia lakiernika.Na wloty albo tniesz otwór montażowy albo rzezba w trakcie formowania do zrobienia.Tylko wlot nie może być bezpośrednio na materiał filtra żeby nie wciągał wilgoci,deszczu itp.Jakaś komora wstępna(powietrze wpada w dół a potem w górę-dam szkic jak będzie tak daleko). Z ciekawostek powiem że może być biały carbon wcześniej nie wiedziałem że taki jest a jest.Czasowo na pewno w tym roku,ale kiedy dokładnie nie wiem bo ostatnio brakuje mi doby.Może logistycznie będzie łatwiej bo wczoraj gadałem w sprawie roboty i może będę (mistrz serwisu czy kierownik jak kto woli) znowu pracował w branży,a dostęp do konkret warsztatu odblokuje mi parę pomysłów które czekają i czekają...
Proszę nie używać obraźliwych określeń.
FranoF1,mam w planie surowy carbon lekko natryśnięty klarem.Wiem że bywają problemy z utopieniem całej struktury w klarze aby uzyskać szkło.To już kwestia lakiernika.Na wloty albo tniesz otwór montażowy albo rzezba w trakcie formowania do zrobienia.Tylko wlot nie może być bezpośrednio na materiał filtra żeby nie wciągał wilgoci,deszczu itp.Jakaś komora wstępna(powietrze wpada w dół a potem w górę-dam szkic jak będzie tak daleko). Z ciekawostek powiem że może być biały carbon wcześniej nie wiedziałem że taki jest a jest.Czasowo na pewno w tym roku,ale kiedy dokładnie nie wiem bo ostatnio brakuje mi doby.Może logistycznie będzie łatwiej bo wczoraj gadałem w sprawie roboty i może będę (mistrz serwisu czy kierownik jak kto woli) znowu pracował w branży,a dostęp do konkret warsztatu odblokuje mi parę pomysłów które czekają i czekają...
ano mało wiesz jak już Frano pisał Przejedz zakręt na maxa na granicy a potem wrzuć 15kg...i lecisz...dobry kierowca sportowy czuje po aucie czy za dużo zjadł na śniadanie...(żart ale nie do końca) osiągi to nie 0-100km/h ale przyczepność,bezwładność czyli szybkość reakcji,balans czyli rozłożenie mas.Generalnie można zrobić dużo szybsze auto bez jednego kunia na plus ;-)Lepszy zawias i heble wywalona kanapa i pare gratów i jest fura co lepiej zap...niż takie same z mocą +20kuni.No chyba że ktoś lubi proste,jak bym lubił to bym został maszynistą...wolę zakręty :mrgreen:shellah pisze:te 15kg lżejszy a nawet mniej-znikome szanse na lepsze osiągi
Proszę nie używać obraźliwych określeń.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2009, 08:44 przez luk_OP_Q89, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga