Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Ustawianie rezerwy paliwa

Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 10 mar 2009, 11:22

Witam
Trochę odgrzeje kotleta ;)
Wydaje mi się, że spuszczanie paliwa do zera nie ma większego sensu. Jak było wspomniane wcześniej pompa nie jest w stanie wyciągnąć paliwa do końca a więc w baku zawsze zostanie jakiś 1l paliwa (może więcej/mniej, nie wiem, strzelam). Tyle że po licho mi ten litr jak i tak na nim nie pojadę (pompa go nie zassie).
W związku z powyższym wlewając do puściutkiego baku 4l paliwa tak naprawdę mamy 3l rezerwy (zakładając, że pompa zawsze zostawi 1l paliwa) no a licznik skalujemy na 4l nie?

Kolega krzysiek198919 ma wg mnie rację. Pompie nic się nie stanie jak raz wyjeździmy paliwo do zatrzymania silnika (pod warunkiem, że od razu wyłączymy zapłon i nie będziemy go męczyć), przecież nie robimy tego raz w miesiącu.

Zalewamy 4l, skalujemy wskaźnik i mamy wtedy rzeczywistą rezerwę 4l, które możemy wyjeździć. Bo przecież chodzi nam o paliwo do wyjeżdżenia, a nie bezużyteczne w baku.

Tak więc za punkt odniesienia należy brać minimalny poziom paliwa w baku kiedy pompa jeszcze ciągnie a nie dno baku.

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 20 mar 2009, 10:37

Solskier pisze:
WOJTEK26 pisze:Zgadza sie ale ja mam tylko AC i tam nie ma potencjometru niestety
No i tu pojawia się właśnie problem :roll:



no właśnie :(((( ja posiadam tylko AC i owego potencjometra nie posiadam a rezewwa pojawia mi się jak już poziom paliwa spadnie delikatnie poniżej połowy za każdym razej jak skręce w lewo :(((


pomocy !!

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 20 mar 2009, 10:50

Też od niedawna mam AC (bez BC), rezerwa pokazuje się idealnie kiedy wskazówka dochodzi do 1. czerwonej kreski.

Sprawdźcie ustawienia selektora w module AC czy ustawiony jest na benzyne.

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 20 mar 2009, 11:13

jst ustawiony na dieselka i na jezyk angielski i nic innego tam nie znalazlem co bym mogl przestawic aby wszystko dzialalo oki
:((

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 20 mar 2009, 12:04

Spróbuj ustawić na benzyne, nie zaszkodzi... Wiem że to dziwne ale ostatnio spotkałem się na forum z taką podpowiedzią i o dziwo zaczęło działać.

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 20 mar 2009, 12:14

hehehe, dobre :))) a może coś z opornością na pływaku mam nie tak bo jak tylko przekroczyłem połowe zbiornika to przy skrecie w lewo zaczyna sie choinka na w AC :)))

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 21 mar 2009, 14:24

matrock pisze:hehehe, dobre :))) a może coś z opornością na pływaku mam nie tak bo jak tylko przekroczyłem połowe zbiornika to przy skrecie w lewo zaczyna sie choinka na w AC :)))
Skutkowałoby to także wariacjami wskazówki paliwa. AC bierze do pomiaru rezerwy ten sam sygnał co wskaźnik.

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 23 mar 2009, 16:47

Mam takie pytanie odnośnie wskazań ilości paliwa.U mnie dzieje się coś takiego,że raz wskazówka od paliwa leży całkowicie na zero a po paru minutach lub dłużej pokazuje połowę baku i nie ma tutaj,nie zauważyłem jakiś zależności.Zazwyczaj jednak wskaźnik źle pokazuje i teraz pytanie,czy owa kalibracja coś tutaj pomoże?,czy po prostu przyczyna jest gdzieś indziej?,może po stronie elektrycznej?,bo wskaźnik chyba raczej jest dobry.

[ Dodano: 2009-03-23, 18:01 ]
Jeszcze jedno,nie wiem czy to ma związek,ale wskaźnik od temperatury też czasami lubi wariować,najczęściej pokazuje dobrze,ale też nieraz potrafi temperatura spaść o połowę lub nieraz wcale się nie podnieść :-/ .Może w tym przypadku winę ponosi czujnik temperatury na desce,termostat jest ok.

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 23 mar 2009, 18:40

Darek 80b3, temat wałkowany na forum wiele razy, sprawdź/wymień/sprawdź czy kntaktuje stabilizator napięcia w liczniku

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 23 mar 2009, 22:55

Darek 80b3 najprawdopodobniej zimne luty przelutuj regulator napięcia, znajduje się za wskaźnikiem paliwa taka czarna kostka z trzema pinami przykręcona śrubką.

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 23 mar 2009, 23:56

Dzięki panowie,problem w tym, że owa kostka była już przelutowana i nic nie pomogło :-/

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 27 mar 2009, 08:10

PMX pisze:
matrock pisze:hehehe, dobre :))) a może coś z opornością na pływaku mam nie tak bo jak tylko przekroczyłem połowe zbiornika to przy skrecie w lewo zaczyna sie choinka na w AC :)))
Skutkowałoby to także wariacjami wskazówki paliwa. AC bierze do pomiaru rezerwy ten sam sygnał co wskaźnik.


a i właśnie tak mi się dzieje, przy lewo skręcie wskazówka nienaturalnie przesuwa sie w lewo i wtedy właśnie AC świruje.....

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 01 kwie 2009, 17:16

U mnie prze wskazówce zblizającej się do rezerwy
i ostrym skręcie w lewo (naprawde ostry) nic mi AC nie sygnalizuje o niskim poziomie paliwa.
dopiero gdy auto stoi pochylone na prawy bok (pasażera) pod kątem około 30 stopni to wtedy mi mignie rezerwa na chwile warunkiem tego jest poziom paliwa na początku czerwonego pola.
w innych przypadkach AC i BC sygnalizuje mi tak mniej wiecej na 40-50km do tankowania

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 17 maja 2009, 17:39

Też ustawiłem sobie rezerwę ale zrobiłem to troszkę bardziej na ostro
Poprostu wypaliłem bak do końca tak że auto zgasło ( piszą na forum że to niewskazane - robisz na własną odpowiedzialność ) - potem ustawiłem jak miałem zero w baku na pierwszej kropce i potem wlałem 4 litry i zrobiłem foto
Gdyby nie ten temat to bym nie wiedział że w naszych audikach regulacja jest taka prosta

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek
--
--
Odp.na post poniżej :
Nie miałem problemu z odpalaniem - pompa troszkę miała na początku inny dźwięk bo była zapowietrzona ale wszystko bez problemu
Koledzy piszą że niewskazane jest wypalanie baku do zera więc uwaga !
Ostatnio zmieniony 08 gru 2013, 21:51 przez ziemor, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 25 maja 2009, 00:31

A jak wyjarales cala benzyne to nie miales pozniej problemu z odpaleniem auta? Bo ja mam:

https://audi80.pl/b4-v6-all-wymiana- ... htm#314358

I jeszcze jedno pytanie moze glupie ale trudno :oops: mam chyba zegary MC i za cholere nie widze tutaj zadnej kontrolki rezerwy, mialem prawie pusty bak i nic sie nigdzie nie swieci.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl