[B4 All] Ustawianie rezerwy paliwa
Witam
Trochę odgrzeje kotleta
Wydaje mi się, że spuszczanie paliwa do zera nie ma większego sensu. Jak było wspomniane wcześniej pompa nie jest w stanie wyciągnąć paliwa do końca a więc w baku zawsze zostanie jakiś 1l paliwa (może więcej/mniej, nie wiem, strzelam). Tyle że po licho mi ten litr jak i tak na nim nie pojadę (pompa go nie zassie).
W związku z powyższym wlewając do puściutkiego baku 4l paliwa tak naprawdę mamy 3l rezerwy (zakładając, że pompa zawsze zostawi 1l paliwa) no a licznik skalujemy na 4l nie?
Kolega krzysiek198919 ma wg mnie rację. Pompie nic się nie stanie jak raz wyjeździmy paliwo do zatrzymania silnika (pod warunkiem, że od razu wyłączymy zapłon i nie będziemy go męczyć), przecież nie robimy tego raz w miesiącu.
Zalewamy 4l, skalujemy wskaźnik i mamy wtedy rzeczywistą rezerwę 4l, które możemy wyjeździć. Bo przecież chodzi nam o paliwo do wyjeżdżenia, a nie bezużyteczne w baku.
Tak więc za punkt odniesienia należy brać minimalny poziom paliwa w baku kiedy pompa jeszcze ciągnie a nie dno baku.
Trochę odgrzeje kotleta
Wydaje mi się, że spuszczanie paliwa do zera nie ma większego sensu. Jak było wspomniane wcześniej pompa nie jest w stanie wyciągnąć paliwa do końca a więc w baku zawsze zostanie jakiś 1l paliwa (może więcej/mniej, nie wiem, strzelam). Tyle że po licho mi ten litr jak i tak na nim nie pojadę (pompa go nie zassie).
W związku z powyższym wlewając do puściutkiego baku 4l paliwa tak naprawdę mamy 3l rezerwy (zakładając, że pompa zawsze zostawi 1l paliwa) no a licznik skalujemy na 4l nie?
Kolega krzysiek198919 ma wg mnie rację. Pompie nic się nie stanie jak raz wyjeździmy paliwo do zatrzymania silnika (pod warunkiem, że od razu wyłączymy zapłon i nie będziemy go męczyć), przecież nie robimy tego raz w miesiącu.
Zalewamy 4l, skalujemy wskaźnik i mamy wtedy rzeczywistą rezerwę 4l, które możemy wyjeździć. Bo przecież chodzi nam o paliwo do wyjeżdżenia, a nie bezużyteczne w baku.
Tak więc za punkt odniesienia należy brać minimalny poziom paliwa w baku kiedy pompa jeszcze ciągnie a nie dno baku.
Solskier pisze:No i tu pojawia się właśnie problem :roll:WOJTEK26 pisze:Zgadza sie ale ja mam tylko AC i tam nie ma potencjometru niestety
no właśnie ((( ja posiadam tylko AC i owego potencjometra nie posiadam a rezewwa pojawia mi się jak już poziom paliwa spadnie delikatnie poniżej połowy za każdym razej jak skręce w lewo ((
pomocy !!
- Darek 80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
- Lokalizacja: Bełchatów
Mam takie pytanie odnośnie wskazań ilości paliwa.U mnie dzieje się coś takiego,że raz wskazówka od paliwa leży całkowicie na zero a po paru minutach lub dłużej pokazuje połowę baku i nie ma tutaj,nie zauważyłem jakiś zależności.Zazwyczaj jednak wskaźnik źle pokazuje i teraz pytanie,czy owa kalibracja coś tutaj pomoże?,czy po prostu przyczyna jest gdzieś indziej?,może po stronie elektrycznej?,bo wskaźnik chyba raczej jest dobry.
[ Dodano: 2009-03-23, 18:01 ]
Jeszcze jedno,nie wiem czy to ma związek,ale wskaźnik od temperatury też czasami lubi wariować,najczęściej pokazuje dobrze,ale też nieraz potrafi temperatura spaść o połowę lub nieraz wcale się nie podnieść .Może w tym przypadku winę ponosi czujnik temperatury na desce,termostat jest ok.
[ Dodano: 2009-03-23, 18:01 ]
Jeszcze jedno,nie wiem czy to ma związek,ale wskaźnik od temperatury też czasami lubi wariować,najczęściej pokazuje dobrze,ale też nieraz potrafi temperatura spaść o połowę lub nieraz wcale się nie podnieść .Może w tym przypadku winę ponosi czujnik temperatury na desce,termostat jest ok.
- Darek 80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
- Lokalizacja: Bełchatów
PMX pisze:Skutkowałoby to także wariacjami wskazówki paliwa. AC bierze do pomiaru rezerwy ten sam sygnał co wskaźnik.matrock pisze:hehehe, dobre )) a może coś z opornością na pływaku mam nie tak bo jak tylko przekroczyłem połowe zbiornika to przy skrecie w lewo zaczyna sie choinka na w AC ))
a i właśnie tak mi się dzieje, przy lewo skręcie wskazówka nienaturalnie przesuwa sie w lewo i wtedy właśnie AC świruje.....
U mnie prze wskazówce zblizającej się do rezerwy
i ostrym skręcie w lewo (naprawde ostry) nic mi AC nie sygnalizuje o niskim poziomie paliwa.
dopiero gdy auto stoi pochylone na prawy bok (pasażera) pod kątem około 30 stopni to wtedy mi mignie rezerwa na chwile warunkiem tego jest poziom paliwa na początku czerwonego pola.
w innych przypadkach AC i BC sygnalizuje mi tak mniej wiecej na 40-50km do tankowania
i ostrym skręcie w lewo (naprawde ostry) nic mi AC nie sygnalizuje o niskim poziomie paliwa.
dopiero gdy auto stoi pochylone na prawy bok (pasażera) pod kątem około 30 stopni to wtedy mi mignie rezerwa na chwile warunkiem tego jest poziom paliwa na początku czerwonego pola.
w innych przypadkach AC i BC sygnalizuje mi tak mniej wiecej na 40-50km do tankowania
Też ustawiłem sobie rezerwę ale zrobiłem to troszkę bardziej na ostro
Poprostu wypaliłem bak do końca tak że auto zgasło ( piszą na forum że to niewskazane - robisz na własną odpowiedzialność ) - potem ustawiłem jak miałem zero w baku na pierwszej kropce i potem wlałem 4 litry i zrobiłem foto
Gdyby nie ten temat to bym nie wiedział że w naszych audikach regulacja jest taka prosta
--
--
Odp.na post poniżej :
Nie miałem problemu z odpalaniem - pompa troszkę miała na początku inny dźwięk bo była zapowietrzona ale wszystko bez problemu
Koledzy piszą że niewskazane jest wypalanie baku do zera więc uwaga !
Poprostu wypaliłem bak do końca tak że auto zgasło ( piszą na forum że to niewskazane - robisz na własną odpowiedzialność ) - potem ustawiłem jak miałem zero w baku na pierwszej kropce i potem wlałem 4 litry i zrobiłem foto
Gdyby nie ten temat to bym nie wiedział że w naszych audikach regulacja jest taka prosta
--
--
Odp.na post poniżej :
Nie miałem problemu z odpalaniem - pompa troszkę miała na początku inny dźwięk bo była zapowietrzona ale wszystko bez problemu
Koledzy piszą że niewskazane jest wypalanie baku do zera więc uwaga !
Ostatnio zmieniony 08 gru 2013, 21:51 przez ziemor, łącznie zmieniany 5 razy.
A jak wyjarales cala benzyne to nie miales pozniej problemu z odpaleniem auta? Bo ja mam:
https://audi80.pl/b4-v6-all-wymiana- ... htm#314358
I jeszcze jedno pytanie moze glupie ale trudno :oops: mam chyba zegary MC i za cholere nie widze tutaj zadnej kontrolki rezerwy, mialem prawie pusty bak i nic sie nigdzie nie swieci.
https://audi80.pl/b4-v6-all-wymiana- ... htm#314358
I jeszcze jedno pytanie moze glupie ale trudno :oops: mam chyba zegary MC i za cholere nie widze tutaj zadnej kontrolki rezerwy, mialem prawie pusty bak i nic sie nigdzie nie swieci.