[All] Ceramizer Auto-Repair
Widzę , że jestem jednym z pierwszych testerów ceramizera firmy Xeramiks . W marcu 07 zakupiłem miernik ciśnienia oraz preparat , a teraz troche danych : zawsze robiłem po 3 pomiary na tym samym cylindrze kręcąć 20 obrotów
23.03.2007 - przebieg 271550 wlany preparat
1. cylinder 13,7 ; 14,0 ; 14,2
2. cylinder 14,3 ; 14,3 ; 14,0
3. cylinder 13,9 ; 13,9 ; 13,9
4. cylinder 13,4 ; 13,5 ; 13,6
12.04.2007 - przebieg 272096
1. cylinder 14,3 ; 14,3 ; 14,2
2. cylinder 14,3 ; 14,3 ; 14,3
3. cylinder 13,8 ; 14,0 ; 14,1
4. cylinder 14,3 ; 14,4 ; 14,3
11.07.2007 - przebieg 277574
1. cylinder 13,5 ; 13,5 ; 13,7
2. cylinder 13,8 ; 13,8 ; 13,8
3. cylinder 13,8 ; 13,9 ; 14,0
4. cylinder 14,3 ; 14,1 ; 14,2
25.08.2007 - przebieg 280673
1. cylinder 14,2 ; 14,2 ; 14,2
2. cylinder 13,7 ; 13,7 ; 13,7
3. cylinder 14,2 ; 14,0 ; 14,2
4. cylinder 14,3 ; 14,3 ; 14,5
Zastanawiałem się , czy zamieścić wyniki mojego eksperymentu ( pomiary nie były robione miernikiem o określonej klasie tylko wskaźnikiem kupionym na allegro ) ale ponieważ były wykonane tym samym przyżądem więc zamieściłem . Może komuś pomoże podjąć decyzje . Zmniejszenia spalania nie widzę , po zalaniu łatwiejszy rozruch i krutsze klekotanie zaworów . Brak aktualnego pomiaru ciśnienia , postaram się uzupełnić .
23.03.2007 - przebieg 271550 wlany preparat
1. cylinder 13,7 ; 14,0 ; 14,2
2. cylinder 14,3 ; 14,3 ; 14,0
3. cylinder 13,9 ; 13,9 ; 13,9
4. cylinder 13,4 ; 13,5 ; 13,6
12.04.2007 - przebieg 272096
1. cylinder 14,3 ; 14,3 ; 14,2
2. cylinder 14,3 ; 14,3 ; 14,3
3. cylinder 13,8 ; 14,0 ; 14,1
4. cylinder 14,3 ; 14,4 ; 14,3
11.07.2007 - przebieg 277574
1. cylinder 13,5 ; 13,5 ; 13,7
2. cylinder 13,8 ; 13,8 ; 13,8
3. cylinder 13,8 ; 13,9 ; 14,0
4. cylinder 14,3 ; 14,1 ; 14,2
25.08.2007 - przebieg 280673
1. cylinder 14,2 ; 14,2 ; 14,2
2. cylinder 13,7 ; 13,7 ; 13,7
3. cylinder 14,2 ; 14,0 ; 14,2
4. cylinder 14,3 ; 14,3 ; 14,5
Zastanawiałem się , czy zamieścić wyniki mojego eksperymentu ( pomiary nie były robione miernikiem o określonej klasie tylko wskaźnikiem kupionym na allegro ) ale ponieważ były wykonane tym samym przyżądem więc zamieściłem . Może komuś pomoże podjąć decyzje . Zmniejszenia spalania nie widzę , po zalaniu łatwiejszy rozruch i krutsze klekotanie zaworów . Brak aktualnego pomiaru ciśnienia , postaram się uzupełnić .
Ostatnio zmieniony 20 sty 2008, 22:50 przez marko, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zrobiłem obiecane pomiary i doznałem lekkiego szoku :
1 cylinder 13,0
2 cylinder 12,6
więcej pomiarów nie robiłem ze względu na znacznie wolniejsze kręcenie rozrusznika niż latem ( spadek pojemności akumulatora) . Obawiam się , że pomiar ciśnienia może zostać wypaczony przy słabszym akumulatorze , dlatego kolejne podejście zrobie dopiero na wiosne .
1 cylinder 13,0
2 cylinder 12,6
więcej pomiarów nie robiłem ze względu na znacznie wolniejsze kręcenie rozrusznika niż latem ( spadek pojemności akumulatora) . Obawiam się , że pomiar ciśnienia może zostać wypaczony przy słabszym akumulatorze , dlatego kolejne podejście zrobie dopiero na wiosne .
Przejechane na ceramizerze około 2260km, pomiar zrobiony tym samym przyrządem na rozgrzanym silniku po przejechaniu ok 25km. I tak:
1- 12,4
2- 12,9
3- 13
4- 12
5- 12
Pomiar jest opatrzony napewno jakimś błędem, na niektórych cylindrach ciśnienie nieznacznie spadło ale na 4 jak było 9,1 teraz jest 12. Więc nie wiem jak to do końca interpretować, czyżby ceramizer naprawdę działał :roll: :?:
Fotke wykresu umieszczę trochę później.
1- 12,4
2- 12,9
3- 13
4- 12
5- 12
Pomiar jest opatrzony napewno jakimś błędem, na niektórych cylindrach ciśnienie nieznacznie spadło ale na 4 jak było 9,1 teraz jest 12. Więc nie wiem jak to do końca interpretować, czyżby ceramizer naprawdę działał :roll: :?:
Fotke wykresu umieszczę trochę później.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Myślę, że to jest tak, jeśli ciśnienie sprężania czyli stopień przylegania pierścieni do ścian cylindra i jego gładkość jest bliskie maksimum to pomiar ciśnienia nie wykazuje żadnych wyraźnych wzrostów, a różnice in plus i minus spowodowane są drobnymi błędami pomiaru czy innym ułożeniem się pierścieni. W momencie kiedy przed zastosowaniem ceramizera ciśnienie było wyraźnie niższe z powodu mniejszej szczelności to ceramizer spowodował "nadbudowanie" mikropowłoki i poprawienie szczelności co owocuje wzrostem ciśnienia. To taka moja teoria .