Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ciekawostka - jaki model audi80 najlepszy na tor ?

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Ciekawostka - jaki model audi80 najlepszy na tor ?

Post autor: Pio80tr » 10 paź 2011, 21:08

Witam,

Proszę o udział w quize... proszę o podpowiedzi

Które waszym zdaniem Audi 80, 90 lub Coupe osiągnęłoby najlepsze czasy na torze samochodowym? Powiedzmy Tor Poznań :)

Zakładamy oczywiście, że auto będzie prowadził zawsze ten sam kierowca, tor suchy.

Acha pytam o auta z następującego zakresu:
Audi 80 B2, B3, B4
Audi 90 B2, B3
Audi Coupe B2, B3, B4

Silnik dowolny, napęd ośka lub quattro

Auta w seryjnym podstawowym wyposażeniu tzn. nie odelrzone i na zwykłych gumach. Tak jak fabryka wyklepała.

Ps. RS2, S2 wykluczam jako zbyt oczywiste no i poza zasięgiem cenowym.

Najlepiej parę odpowiedzi z krótkim uzasadnieniem. Wiem, wiem audice to generalnie nie auta wyścigowe ale z góry dziękuje za spełninie mojej dziwacznej prośby.

ps. dane techniczne u kolegów na stronie http://www.audiklub.org/dane.html
Ostatnio zmieniony 11 paź 2011, 10:55 przez Pio80tr, łącznie zmieniany 1 raz.
100.000km w 80-tkach:)
ABT na 5W40

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 paź 2011, 07:13

ciężki wybór, myślę, że 90 7A sprawne wykręciłoby najlepszy czas, z tym ,że po 10 okrążeniach na torze Poznań silnik by się zatarł...

a dlaczego? Bo ma najlepszy przebieg momentu do ściganka na torze no i lżejsza buda ... Czy ośka czy quattro? Hmm, myślę, że jak ktoś potrafiłby quattro wykorzystać to wtedy quattro byłoby szybsze, ale to trzeba jechać na krawędzi, aby w zakrętach z quattro korzystać.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

deejay.ftb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1568
Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
Imię: Zbyszek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: WWL

Post autor: deejay.ftb » 11 paź 2011, 08:24

niewykluczone ze cos pokroju B2 GTE z moturem DZ lub PV (R4/1781ccm/katalogowo 110-112BHP) nie zostaloby daleko z tylu, o ile w ogole.
z powodu? masy wyjsciowej, wynoszacej ledwie ale ponizej 1000kg (dla oski) i motura R4 ktory jako krotszy i lzejszy ma szanse powodowac mniejsza podsterownosc.

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 11 paź 2011, 08:38

Przyznam się, że myslałem w podobnym kierunku,

Audi Coupe w budzie B3 z silnikiem 7A ewentualnie ze względu na lepszą dostępność NG.

Czyli jak najlżesze auto, nawet właśnie nie quattro tylko ośka. Bo quattro wazy 100kg więcej i trzeba mieć umiejętności aby z tego skorzystać.

Zmartwiłeś mnie jedynie z tą trwałością silnika na 10 kółek :cry: rzeczywiście jest tak źle?
100.000km w 80-tkach:)
ABT na 5W40

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 paź 2011, 09:03

no bo żeby polatać po torze z takimi przeciążeniami bocznymi i nie bać się że olej odpłynie spod smoka to trzeba zainwestować w suchą miskę olejową. 10.000 zł.

właśnie to mnie powstrrzymuje przed wybraniem się na tor S2jką...
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

300zx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 04 maja 2011, 20:29

Post autor: 300zx » 11 paź 2011, 13:38

Nie jestem w tej materii ekspertem tylko tak sobie głośno myślę... Jakoś Pucharowe Picanto (seryjny silnik i miska) latają po Poznaniu (i nie tylko) od dawna i nie mają takich problemów. Przeciążenia i predkości są zapewnie mniejsze, ale to chyba nie robi aż takiej różnicy. Auta te mają customowy bilstein i seryjne opony przystosowane do sportu (zszorstkowane), więc całkiem przyczepne te auto jest. Ponoć bardziej w zakrętach trzyma niż seryjne Porsche 911 Carrera (997).

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 paź 2011, 13:43

nie porównuj silników poprzecznych do ustawionych wzdłużnie, to raz a dwa - konstrukcja miski.... wszystkie 20v czy to turbo czy nie, cierpią z tego powodu.

znam kilka przypadków, dzięki którym użytkownicy na takich tora pożegnali się z panewkami.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 11 paź 2011, 14:04

Leo pisze:nie porównuj silników poprzecznych do ustawionych wzdłużnie, to raz a dwa - konstrukcja miski.... wszystkie 20v czy to turbo czy nie, cierpią z tego powodu.

znam kilka przypadków, dzięki którym użytkownicy na takich tora pożegnali się z panewkami.
A czy silnika 10v czyli np. NG będzie nękał ten sam problem?

Czytałem że ludzie dolewją czasami 0,5l oleju ponad miarę aby w jakimś tam stopniu zabezpieczeć się przed problemem.
100.000km w 80-tkach:)
ABT na 5W40

300zx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 04 maja 2011, 20:29

Post autor: 300zx » 11 paź 2011, 14:06

Dzięki, za info ;) Jak już wspomniałem ekspertem nie jestem.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 paź 2011, 14:47

Pio80tr pisze:
Leo pisze:nie porównuj silników poprzecznych do ustawionych wzdłużnie, to raz a dwa - konstrukcja miski.... wszystkie 20v czy to turbo czy nie, cierpią z tego powodu.

znam kilka przypadków, dzięki którym użytkownicy na takich tora pożegnali się z panewkami.
A czy silnika 10v czyli np. NG będzie nękał ten sam problem?

Czytałem że ludzie dolewją czasami 0,5l oleju ponad miarę aby w jakimś tam stopniu zabezpieczeć się przed problemem.
tak, to się stosuje. Ale to półśrodek, bo to można zastosować tylko, jak się ma zewnętrzną odmę i dzięki temu nie zalejesz silnika olejem z odmy jak nią wyrzuci. A jak wyrzuci odmą to za chwilę masz mniej oleju w silniku i to samo.
10v też będzie na to wrażliwy.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 11 paź 2011, 15:05

Leo a taka mała modyfikacja, która pozwoliłaby olej z odmy wpuścić z powrotem odmą do silnika miałaby w ogóle racje bytu?? Tak tylko myślę bo u kolegi w 7A właśnie dużo oleju szło na ziemie na dużych przechyłach :-/
Banditt:D

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 paź 2011, 15:21

ależ oczywiście, że jest, sam mam tak zrobione ;)
ale z innych względów niż zużycie silnika ;)

powrót z catch can'a wpinasz do wyjścia odpowietrzenia skrzyni korbowej, poniżej miejsca gdzie wchodzi bagnet do sprawdzania oleju.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 11 paź 2011, 15:28

Chyba w BMW jest taki myk że jest pompa, która pompuje olej do smoka z drugie końca miski.
Części samochodowe online - Motostacja

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 11 paź 2011, 16:06

aldi pisze:Chyba w BMW jest taki myk że jest pompa, która pompuje olej do smoka z drugie końca miski.
Tak ale tylko w wersjach M z tego co pamietam.
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

deejay.ftb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1568
Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
Imię: Zbyszek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: WWL

Post autor: deejay.ftb » 11 paź 2011, 16:07

owszem, co prawda nie wiem jak bylo wczesniej i na ile jest to rozpowszechnione, ja pierwszy raz przeczytalem o tym w opisie silnika Z3 M Roadster.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga