Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Technika Jazdy

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 05 maja 2007, 10:56

kolczyx pisze:
KorNoLio pisze:Sprzęgło w końcowej fazie hamowania.

A co do skrzyń bez synchronizacji to jeżdżę na co dzień takim Starem 200 ze skrzynia bez synchronizacji i wszystkie biegi wkładam bez zgrzytów w górę i w dół. Jada ze sprzęgłem na 2 razy. Przy schodzeniu w dół lekka przygazówka na luzie i puszczonym sprzęgle. Przejechałem tak już ponad 40 tys. km sprzęgło i skrzynia cała :-D
o widze ze mial bym z kim sobie pogadac na temat Duzych pojazdów bo ja jezdze w pracy na codzien Jelczem M11 i dokladnie taka sama technike jazdy stosuje jezdzac moim autobusem :-D
Bo inaczej się tam nie da jechać niestety taka stara konstrukcja, no cóż. Kiedyś możemy pogadać czemu nie. Ale ja niestety 3 w Lublinie nie jeżdżę tylko 14.

kolczyx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 598
Rejestracja: 19 lut 2007, 10:49
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: kolczyx » 05 maja 2007, 11:01

no ja ostatni smigam na 155 ale autobusem bo trajtki na tej linni sa zawieszone do konca remontu na Pl Bychawskim :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 05 maja 2007, 11:07

Kiedyś może sie spotkamy albo na którymś spocie to pogadamy.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 05 maja 2007, 16:49

No to Kolczyx na następnego spota przyjedź autobusem :-P . Albo do bałtowa można by pojechać jednym wozem :mrgreen:

kolczyx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 598
Rejestracja: 19 lut 2007, 10:49
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: kolczyx » 05 maja 2007, 17:13

o tak mi nie dadza ale wynajac morzna zawsze :mrgreen:

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 05 maja 2007, 18:52

PABLO pisze:No to Kolczyx na następnego spota przyjedź autobusem :-P . Albo do bałtowa można by pojechać jednym wozem :mrgreen:
hehe dobry pomysł!!!! kolczyx, a co do twojego jelcza - to niezle sie prezentuje!!!

Awatar użytkownika
bono84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 03 kwie 2007, 23:38
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: bono84 » 05 maja 2007, 22:55

Jelczem na spota fajna sprawa :lol:

kolczyx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 598
Rejestracja: 19 lut 2007, 10:49
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: kolczyx » 06 maja 2007, 08:15

teraz juz mam innego jelcza ale narazie nie mam jego fotek ale jest ladniejszy od tego bylego bo mam teraz takiego po remoncie w Krakowie ale jak mu zrobie fotki to wam pokaze i nawet jest radio w srotku Kenwooda :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 06 maja 2007, 14:35

kolczyx pisze:teraz juz mam innego jelcza ale narazie nie mam jego fotek ale jest ladniejszy od tego bylego bo mam teraz takiego po remoncie w Krakowie ale jak mu zrobie fotki to wam pokaze i nawet jest radio w srotku Kenwooda :mrgreen:
Oooo to nie źle, ja wam mojego Stara nie pokaże bo lipa :-P Jak znajdę fotki bo nie wiem gdzie są to pokaże wam Mana TGA którym też jeździłem, i bardzo mi się podobał.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 maja 2007, 16:24

Kurka, Panowie, przypominam że to jest dział techniczny...
chcecie plotkować to idzie na offtopic albo ShoutBox

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 06 maja 2007, 20:55

To wracając do tematu techniki jazdy moja jest troche inna . W zależności od sytuacji na drodze , okliczności , natężenia ruchu ( jak przedmówcy ) hamuje silnikiem , lub zrzucam na luz i się swobodnie turlam do skrzyżowania redukując prędkość używając jedynie hamulca . Następnie odpowiedni bieg dostosowany do prędkości i jedziemy dalej :lol: . W ten sposób troche kilometrów przejechałem bez żadnych usterek sprzęgła czy skrzyni .

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 06 maja 2007, 21:01

twoja technika jest zła z punktu widzenia ekonomii, lepiej "doturlać" się na biegu ponieważ wtedy nie zużywasz ani grama benzyny

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2007, 21:06

Skuciok, Jak to jest że hamując silnikiem zużywa sie mneij paliwa niż lecąc na luzie i wtdy hamując :?: Strasznie mnie to intresuje i chciałem wiedzieć dokładnie jak to jest.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 06 maja 2007, 22:42

temu się mniej paliwa zużywa bo silnik na podtrzymanie swojego ruchu (wolne obroty), zużywa paliwo... zużywa go w granicach 0.5 - 2 l/godzinę, czyli jak jedziesz na luzie do skrzyżowania to spalasz paliwo....
a jak masz zapięty bieg to wtryskiwacz(e) całkowicie odcina dopływ benzyny, nie zużywasz nic bo ruch silnika jest podtrzymany pędem pojazdu...,
jak masz jakiegoś znajomego co ma Audi z silnikiem ABT to odkręć filtr powietrza i popatrz jak to działa jak przygazujesz to się paliwko sypie jak schodzi potem z obrotów to nic nie leci... jak spadnie do obrotów biegu jałowego to znowu leci... tak samo dzieje się podczas jazdy...
dodatkowo tracisz moment hamujący silnika i przez to bardziej zużywasz hamulce poprzez zwiększenie siły potrzebnej do zatrzymania....
najbardziej oszczędna jazda (nieosiągalna na drodze publicznej) wyglądałaby tak... najwyższy bieg (albo przedostatni) i tak jazda z gazem prawie do dechy (80-95% uchylenia przepustnicy)(przyspieszanie) w granicach 2500-4000 obr... potem jazda rozpędem na najwyższym biegu... i takimi skokami do przodu... dzieje się tak dlatego że dopiero obciążony silnik pracuje w obszarze najlepszego jednostkowego zużycia paliwa...
czyli spala najmniej gramów paliwa na wyprodukowanie kilowatogodziny energii ;-)

teraz chyba wszystko jasne ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2007, 22:54

No to teraz jest to juz dla mnie jasne. Wychodzi na to że mulenie samochodu jest rownież nie ekonomiczne.

Odnośnie tego co kolega napisał mam tylko jeszcze jedno pytanie. Otóż kolega dawał tutaj przykład na silnikach benzynowych. Czy w dieslach jest też tak samo :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl