Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Dziwny dźwięk sprzęgła.

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 23 kwie 2010, 17:33

Jeśli sprzęgło masz na wykończeniu, to przy dynamicznym przyspieszaniu obroty silnika będą szybciej wzrastać w stosunku do prędkości. Tak najłatwiej czuć ślizganie się sprzęgła. Innymi słowy, silnik będzie dużo szybciej wchodził na obroty, ale nie będzie miało to przełożenia na przyspieszenie auta, dodatkowo będzie ono wolniej jechało.

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

Post autor: cielakoer » 23 kwie 2010, 17:49

hmmm.
Jak ruszam dynamicznie to przyspiesza dobrze, nie czuje żeby auto było jakoś przymulone.Tylko się ślizga właśnie przy ruszeniu z piskiem opon.
To moge jeszcze troche na nim pojeźdźić czy coś innego sie od tego może popsuć i lepiej je wymienić?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 23 kwie 2010, 18:15

śmigaj aż do momentu jak pisze przedmówca jak bedzie ci się ślizgać podczas normalnego ruszania to już lipa do wymiany

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

Post autor: cielakoer » 23 kwie 2010, 19:21

no ok, więc narazie tego nie ruszam.
A jakich firm polecacie sprzęgła ??

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 23 kwie 2010, 19:32

luka, sachs ten ostatni troszke się popsuł ostatnio najlepiej komplet czyli łożysko tarcza sprzęgła i docisk ciesz się że nie masz A4 tam sprzęgło 2 tyś kosztuje bo jest koło dwumasowe

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 23 kwie 2010, 19:34

Czasami od palenia gum sprzęgło staje się nie stabilne i się ślizga, ale po jakimś czasie może się ułożyć i będzie jeszcze hulało kilka tysięcy w miarę normalnie. Jeździj na nim do końca :)

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 23 kwie 2010, 22:00

to faktycznie moze byc to ze sprzegło sie slizga , sprubuj najdojechac do kraweznika i na niego wjechac jesli auto niebedzie miało siły wjechac na niego to znaczy ze sprzegło sie slizga , a co do zgrzytu na 3 biegu to ja tak miałem z 2 biegiem i sprzeglo mi sie wlasnie konczylo ostatnie jego podrygi wygladały tak ze puzniej juz na kazdym biegu zgrzytało, i brało juz przy samej gorze(sprzegło)

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 24 kwie 2010, 14:28

Jest też inny sposób na sprawdzenie sprzęgła:

- zatrzymaj się.
- zaciągnij ręczny na max.
- wrzuć 3 bieg
- próbuj ruszyć dodając gazu i powoli puszczać sprzęgło

Na dobrym sprzęgle auto powinno prawie natychmiast zgasnąć udławiając się, na zajechanym sprzęgle obroty pójdą w górę, a silnik nie zgaśnie szybko.

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

Post autor: cielakoer » 25 kwie 2010, 19:37

No sprawdziłem ruszanie z 3 biegu ale zgasł od razu więc chyba jeszcze pojeżdzi.
A to zamulanie zamiast ruszenia z piskiem opon to moze być objaw, początek kończącego sprzęgła?

Mończyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 15 lut 2010, 14:34
Lokalizacja: Garwolin
Kontakt:

Post autor: Mończyk » 25 kwie 2010, 23:10

Mi się kończy sprzęgło a gume pali aż miło ;) ostatnio to 5 metrów do przodu było:) oczywiście start z ręcznego :)

p.s- jakoś moje zimówki chyba smierdzą bo potem wietrzyłem auto przez 2godziny ;p

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 kwie 2010, 21:21

Robota sprzęgła w audi to koszmar .Dziś to przerabiałem i normalnie masakra .Odkręcić trzeba w zasadzie wszystko od skrzyni bo coś ciągle za coś zachacza i nie można jej wyciągnąć .Założenie jej z powrotem to również koszmar , jak nie popuścimy silnika z poduszek żeby go odchylić tyłem w dół ,to praktycznie za chiny nie wejdzie .Pomogło dopiero złapanie jej za flanszę z obu stron od strony komory silnika dwoma wygiętymi prętami i ciągnięcie do góry przy jednoczesnym lekkim unoszeniu i dopychaniu z tyłu .Siedzi już na miejscu ale na poskręcanie wszystkiego zbrakło mi sił :-( Normalnie padam na pysk

OMENATOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:18
Lokalizacja: Lębork

Post autor: OMENATOR » 29 kwie 2010, 16:28

Podajcie jaka jest gruość nowej tarczy sprzęgła.

Czy na nowej tarczy pedał sprzęgła bierze u was przy podłodze?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 kwie 2010, 23:03

Ja kilka dni temu wymieniałem kompletne sprzegło i powiem wam że to co wyjąłem z auta czyli fabryczny LUK z przed kilkunastu lat z fabrycznymi znakami audi vw pomimo że był do wymiany wyglądał porzadniej niż nowy LUK . Róznice widoczne gołym okiem :mniejsze sprężyny tłumika drgań skrętnych w tarczy,i cała konstrukcja tarczy jakaś taka delikatna .Normalnie strach jeżdzić :-/

[ Dodano: 2010-04-29, 23:04 ]
OMENATOR pisze:Czy na nowej tarczy pedał sprzęgła bierze u was przy podłodze?
u mnie po wymianie bierze tak jak brało .Może masz zapowietrzony siłownik sprzegła?

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 30 kwie 2010, 11:24

MUNIOR pisze:Ja kilka dni temu wymieniałem kompletne sprzegło i powiem wam że to co wyjąłem z auta czyli fabryczny LUK z przed kilkunastu lat z fabrycznymi znakami audi vw pomimo że był do wymiany wyglądał porzadniej niż nowy LUK . Róznice widoczne gołym okiem :mniejsze sprężyny tłumika drgań skrętnych w tarczy,i cała konstrukcja tarczy jakaś taka delikatna .Normalnie strach jeżdzić :-/
To jest fakt, jakość towaru strasznie spadła, drastycznie wręcz. Mój nowy sachs urwał się po 2 tygodniach jazdy, po czym założyłem starą tarczę, też sachsa ori audi, którą wyjąłem na rzecz nowej i jeżdżę na niej do dzisiaj bez problemu. Minęło prawie pół roku od tamtego czasu.

Co do sprzęgła przy podłodze. Na skrzyni masz odpowietrznik. Odpowietrzasz jak hamulce. ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 kwie 2010, 20:07

Adaś Lee pisze:Odpowietrzasz jak hamulce.
No nie do końca ;-) Jest mała róznica . Trzeba odciągnąć pedał sprzęgła ręcznie bo zostaje w podłodze po pompowaniu i dokręceniu odpowietrznika <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga