[B4] Dziwny dźwięk sprzęgła.
Jeśli sprzęgło masz na wykończeniu, to przy dynamicznym przyspieszaniu obroty silnika będą szybciej wzrastać w stosunku do prędkości. Tak najłatwiej czuć ślizganie się sprzęgła. Innymi słowy, silnik będzie dużo szybciej wchodził na obroty, ale nie będzie miało to przełożenia na przyspieszenie auta, dodatkowo będzie ono wolniej jechało.
to faktycznie moze byc to ze sprzegło sie slizga , sprubuj najdojechac do kraweznika i na niego wjechac jesli auto niebedzie miało siły wjechac na niego to znaczy ze sprzegło sie slizga , a co do zgrzytu na 3 biegu to ja tak miałem z 2 biegiem i sprzeglo mi sie wlasnie konczylo ostatnie jego podrygi wygladały tak ze puzniej juz na kazdym biegu zgrzytało, i brało juz przy samej gorze(sprzegło)
Jest też inny sposób na sprawdzenie sprzęgła:
- zatrzymaj się.
- zaciągnij ręczny na max.
- wrzuć 3 bieg
- próbuj ruszyć dodając gazu i powoli puszczać sprzęgło
Na dobrym sprzęgle auto powinno prawie natychmiast zgasnąć udławiając się, na zajechanym sprzęgle obroty pójdą w górę, a silnik nie zgaśnie szybko.
- zatrzymaj się.
- zaciągnij ręczny na max.
- wrzuć 3 bieg
- próbuj ruszyć dodając gazu i powoli puszczać sprzęgło
Na dobrym sprzęgle auto powinno prawie natychmiast zgasnąć udławiając się, na zajechanym sprzęgle obroty pójdą w górę, a silnik nie zgaśnie szybko.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Robota sprzęgła w audi to koszmar .Dziś to przerabiałem i normalnie masakra .Odkręcić trzeba w zasadzie wszystko od skrzyni bo coś ciągle za coś zachacza i nie można jej wyciągnąć .Założenie jej z powrotem to również koszmar , jak nie popuścimy silnika z poduszek żeby go odchylić tyłem w dół ,to praktycznie za chiny nie wejdzie .Pomogło dopiero złapanie jej za flanszę z obu stron od strony komory silnika dwoma wygiętymi prętami i ciągnięcie do góry przy jednoczesnym lekkim unoszeniu i dopychaniu z tyłu .Siedzi już na miejscu ale na poskręcanie wszystkiego zbrakło mi sił Normalnie padam na pysk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja kilka dni temu wymieniałem kompletne sprzegło i powiem wam że to co wyjąłem z auta czyli fabryczny LUK z przed kilkunastu lat z fabrycznymi znakami audi vw pomimo że był do wymiany wyglądał porzadniej niż nowy LUK . Róznice widoczne gołym okiem :mniejsze sprężyny tłumika drgań skrętnych w tarczy,i cała konstrukcja tarczy jakaś taka delikatna .Normalnie strach jeżdzić
[ Dodano: 2010-04-29, 23:04 ]
[ Dodano: 2010-04-29, 23:04 ]
u mnie po wymianie bierze tak jak brało .Może masz zapowietrzony siłownik sprzegła?OMENATOR pisze:Czy na nowej tarczy pedał sprzęgła bierze u was przy podłodze?
To jest fakt, jakość towaru strasznie spadła, drastycznie wręcz. Mój nowy sachs urwał się po 2 tygodniach jazdy, po czym założyłem starą tarczę, też sachsa ori audi, którą wyjąłem na rzecz nowej i jeżdżę na niej do dzisiaj bez problemu. Minęło prawie pół roku od tamtego czasu.MUNIOR pisze:Ja kilka dni temu wymieniałem kompletne sprzegło i powiem wam że to co wyjąłem z auta czyli fabryczny LUK z przed kilkunastu lat z fabrycznymi znakami audi vw pomimo że był do wymiany wyglądał porzadniej niż nowy LUK . Róznice widoczne gołym okiem :mniejsze sprężyny tłumika drgań skrętnych w tarczy,i cała konstrukcja tarczy jakaś taka delikatna .Normalnie strach jeżdzić
Co do sprzęgła przy podłodze. Na skrzyni masz odpowietrznik. Odpowietrzasz jak hamulce.