[B4] Dziwny dźwięk sprzęgła.
Siłownik odpowietrzałem przy składaniu silnika ze skrzynią w tamtym roku.
Tarcza sprzęgła się kończy jest już dosyć chuda. Sprzegło się jeszcze nie ślizga ale pedał zaczyna brać coraz wyżej, niedługo zabraknie skoku. Łatwo jest też już to sprzęgło przypalić.
Mierzyłem ją i ma grubość 8,0 mm, więc nowa powinna mieć więcej, nie wiem o ile.
I potrzebna jest mi grubość nowej okładziny, gdyż chcę ją dać do nabicia nowych okładziń. Można to gdzieś odczytać?
Przy zakupie czy w katalogach producenci nie podają tego wymiaru.
Tarcza sprzęgła się kończy jest już dosyć chuda. Sprzegło się jeszcze nie ślizga ale pedał zaczyna brać coraz wyżej, niedługo zabraknie skoku. Łatwo jest też już to sprzęgło przypalić.
Mierzyłem ją i ma grubość 8,0 mm, więc nowa powinna mieć więcej, nie wiem o ile.
I potrzebna jest mi grubość nowej okładziny, gdyż chcę ją dać do nabicia nowych okładziń. Można to gdzieś odczytać?
Przy zakupie czy w katalogach producenci nie podają tego wymiaru.
Koszt niewielki bo taka opercaja kosztuje zaledwie 80 zł. Znajomy który sprzedaje części podsunął mi pomysł że po co mam wydawać 500 zł na nową tarczę jak mogę nabić tylko nowe okładziny.
Firma to: "Witizen - Sprzedaż i regeneracja hamulców i sprzęgieł - Stefanowski Z."
Prosperuje w Gdyni, na ul. Chylońska 48 a
woj. pomorskie
Tel.: 0 58 663 44 88
Zapewne takich firm jest więcej w całej Polsce.
Zajmują się regeneracją sprzęgieł i hamulców.
Nabijają nowe okładziny na tarcze sprzęgła, remonty tłumików drgan skrętnych, nakładają na stare klocki jak są jakieś nietypowe czy już wyszły z produkcji lub są kosmicznie drogie, hamulcowe okładziny.
Jest też opcja że zamiast zwykłych okładzin, zakałd nabija spieki ceramiczne (5 na stronę)i wówczas mamy sportową tarczę sprzęgła ale koszt jak mi wyliczał to ok 450 zł, prawie tyle co za nową zwykłą tarczę. Do takiej tarczy trzeba mieć dwumasę w idealnym stanie.
Co to da operacja regeneracji?
To samo jak by kupić nową tarczę sprzęgła z grubymi okładzinami ciernymi i w dodatku mam pewność że sama tarcza nie rozwali się tak jak te niby nowe.
Problem w tym że trzeba znać grubość nowej tarczy.
Jak by kto miał nową tarczę pod reką to wystarczy zmierzyć i podać na forum.
Firma to: "Witizen - Sprzedaż i regeneracja hamulców i sprzęgieł - Stefanowski Z."
Prosperuje w Gdyni, na ul. Chylońska 48 a
woj. pomorskie
Tel.: 0 58 663 44 88
Zapewne takich firm jest więcej w całej Polsce.
Zajmują się regeneracją sprzęgieł i hamulców.
Nabijają nowe okładziny na tarcze sprzęgła, remonty tłumików drgan skrętnych, nakładają na stare klocki jak są jakieś nietypowe czy już wyszły z produkcji lub są kosmicznie drogie, hamulcowe okładziny.
Jest też opcja że zamiast zwykłych okładzin, zakałd nabija spieki ceramiczne (5 na stronę)i wówczas mamy sportową tarczę sprzęgła ale koszt jak mi wyliczał to ok 450 zł, prawie tyle co za nową zwykłą tarczę. Do takiej tarczy trzeba mieć dwumasę w idealnym stanie.
Co to da operacja regeneracji?
To samo jak by kupić nową tarczę sprzęgła z grubymi okładzinami ciernymi i w dodatku mam pewność że sama tarcza nie rozwali się tak jak te niby nowe.
Problem w tym że trzeba znać grubość nowej tarczy.
Jak by kto miał nową tarczę pod reką to wystarczy zmierzyć i podać na forum.
Dodam tylko że w Warszawie regeneracją sprzęgieł specjalizuje się Radzikowski.Koszt duuużo mniejszy niż w przypadku zakupu nowego sprzęgła.Miałem okazję jeździć kiedyś Coupetką ze sprzęgłem które on regenerował i nic a nic się nie działo złego.Sam na dniach będę zawoził swoje sprzęgło do regeneracji.
[B4 ABT LPG] sprzęgło się zacina
Witam, jak w temacie czasami po wciśnięciu sprzęgła pedał zostaje i muszę złapać palcami nogi od spodu pedał i pociągnąć to odskakuje na miejsce. Czasami tylko do połowy zostaje w podłodze a czasami całkowicie. Co to może być? Tam jest linka czy hydrauliczne? Szukałem coś na ten temat ale takiego problemu nigdzie nie znalazłem opisanego.
pozdr
pozdr
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Pompa sprzegla do wymiany bo puszcza cisnienie, poprostu stracila szczelnosc. Odkrec polke pod nogami kierowcy i sprawdz czy cieknie przy pompie plyn. Druga opcja to wysprzeglik przy skrzyni.
Jak bedziesz kupowal pompe to nie kupuj uzywki lepiej zamiennik ja kupilem uzywke i po 2 miesiacach znowu padla.
Jak bedziesz kupowal pompe to nie kupuj uzywki lepiej zamiennik ja kupilem uzywke i po 2 miesiacach znowu padla.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pęknięta sprężyna w pompce sprzęgła .Możesz bawić się w rozbieranie ale efekt może być taki że się narobisz i nic nie zrobisz .Co do używek to róznie bywa ,używka używce nie równa.Ja bym kupił nową ale jakiejś firmy ,byle nie "no name".Życzę cierpliwości przy odpowietrzaniu minimum pół godziny zabawy <ok>covalsky pisze:Witam, jak w temacie czasami po wciśnięciu sprzęgła pedał zostaje i muszę złapać palcami nogi od spodu pedał i pociągnąć to odskakuje na miejsce. Czasami tylko do połowy zostaje w podłodze a czasami całkowicie. Co to może być?
Czytałem już wcześniej stronę tego Radzikowskiego. Robi naprawdę ciekawe sprzęgła, wzmacniane dociski i tarcze.luk448 pisze:Dodam tylko że w Warszawie regeneracją sprzęgieł specjalizuje się Radzikowski.Koszt duuużo mniejszy niż w przypadku zakupu nowego sprzęgła.Miałem okazję jeździć kiedyś Coupetką ze sprzęgłem które on regenerował i nic a nic się nie działo złego.Sam na dniach będę zawoził swoje sprzęgło do regeneracji.
Zapytaj ich skąd wiedzą jaką ma być grubość tarczy no i zmierz swoje sprzęgło po regeneracji, będzie wiarygodna informacja.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Witam, zajrzałem do tej pompki i nie widać wycieków i ubytków płynu. Znalazłem temat z podobnym problemem i tam była pompka uszkodzona ale u innego użytkownika wysprzęglik. Nie jestem do końca pewien więc podam jeszcze 1 objaw który zauważyłem: jak wcisnę sprzęgło tak do połowy i się zatnie jak pisałem w poście początkowym, że czasami w połowie mi zawiśnie, to po chwili pedał opada sam do podłogi tak jakby go zasysało w tej pompce - przecież tam nie małej siły trzeba żeby do podłogi wcisnąć od połowy, a on tak się zasysa jakby i potrafi się znaleźć przy samej podłodze, że jest problem ze złapaniem go palcami stopy co może być niebezpieczne w jeździe po mieście. W tym momencie pomimo że jest w podłodze to nie jest rozłączone, dopiero jak ręką złapałem, odskoczyło i wcisnąłem na nowo to rozłącza dobrze. Jak wcisnę i dłużej przytrzymam to od razu zostaje w podłodze. Czy możecie potwierdzić czy to raczej na 100% pompka czy może wysprzęglik bo muszę byc pewien przed zakupem. i jeszcze jedno pyatanie - czy te pompki są coś warte (nie za bardzo mnie stać obecnie na jakąś droższą)
http://www.allegro.pl/item1022519478_pompa_sprzegla_audi_80_90_cabriolet_coupe_ss.html
http://www.allegro.pl/item1029334544_nowa_pompka_sprzegla_audi_80_90.html
http://www.allegro.pl/item1033055485_wysprzeglnik_audi_80_b3_b4_100_c2_c3_c4_a6_c4_v8.html
http://www.allegro.pl/item1031883140_pompka_wysprzeglik_sprzegla_audi_80_b3_2_0_b.html
Ta ostatnia to używka więc chyba nie warto co? A co myślicie o tej wcześniejszej za 80 zł (jasnej) te ciemne to jakieś takie badziewne na oko.
dzięki pozdrawiam
http://www.allegro.pl/item1022519478_pompa_sprzegla_audi_80_90_cabriolet_coupe_ss.html
http://www.allegro.pl/item1029334544_nowa_pompka_sprzegla_audi_80_90.html
http://www.allegro.pl/item1033055485_wysprzeglnik_audi_80_b3_b4_100_c2_c3_c4_a6_c4_v8.html
http://www.allegro.pl/item1031883140_pompka_wysprzeglik_sprzegla_audi_80_b3_2_0_b.html
Ta ostatnia to używka więc chyba nie warto co? A co myślicie o tej wcześniejszej za 80 zł (jasnej) te ciemne to jakieś takie badziewne na oko.
dzięki pozdrawiam
Kolego powiem ci tak wszystkie te objawy wskazują raczej na pompkę sprzęgła jeśli nie chcesz wyrzucić kasy w błoto wyjmij swoja i rozbierz tak wielkich cudów w niej nie ma i jeśli masz chwilę cierpliwości i np sprężyna nie będzie pęknięta to na pewno uszczelniacze do wymiany zestaw naprawczy tych gumek kosztuje ok11 zł ja sobie naprawiłem i wszystko gra. nr autofren
d1161 rep. pompa sprz. (431798045A) ." (tylko nie pozrywaj gumek przy wkładaniu.)
d1161 rep. pompa sprz. (431798045A) ." (tylko nie pozrywaj gumek przy wkładaniu.)