Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[b-4 2,0 ABK] Wymiana sprzęgła.

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
japan
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 44
Rejestracja: 25 sty 2007, 17:26
Lokalizacja: Wa-wa

[b-4 2,0 ABK] Wymiana sprzęgła.

Post autor: japan » 20 lis 2008, 21:53

Witam, muszę wymienić uszczelniacz wału od strony skrzyni i sprzęgło. Czy muszę wjmować całą skrzynię czy wystarczy ją odsunąć? PZD

Awatar użytkownika
Danio BB
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 160
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 20 lis 2008, 23:33

Wyjmij ją. I tak musisz wszystko porozkręcać.
Audi 80... było jest i będzie.

WOJTEK26
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4048
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 lis 2008, 08:42

Najlepiej jest wyjąc skrzynie, bedziesz miał swobode. Sprzegło do ABk jest niestety bardzo drogie.
https://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Skoda Octavia 3FL TSI + chip

japan
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 44
Rejestracja: 25 sty 2007, 17:26
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: japan » 21 lis 2008, 21:21

<osohozi> wiem, że drogie Sachs najtaniej za 600 zł znalazłem.

Awatar użytkownika
tomek1982
100% klubowicza
100% klubowicza
Posty: 1528
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 21 lis 2008, 23:40

Panowie polecam sklep w Warszawie na ul. młodzieńczej blisko ul.Radzymińskiej skręcając z ul.Radzymińskiej w Młodzieńcząbedzie sklep po lewej stronie w podwórku częsci do wszyatkich marek ja osobiscie do audi kupuje tam wszystko sprzęgło komplet sachs nie pamietam ale cośnie całe 600zł
podaje nr tel do tego sklepu 678 29 39 Młodzieńcza 35 ,,KTD''

Awatar użytkownika
widmo
Stary Klubowicz
Stary Klubowicz
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 22 lis 2008, 14:18

japan pisze:Witam, muszę wymienić uszczelniacz wału od strony skrzyni i sprzęgło. Czy muszę wjmować całą skrzynię czy wystarczy ją odsunąć? PZD
Trzeba wyjąć. chyba ze potrafisz "złamać" rękę w kilku miejscach ... ;-)
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

vwcorjacek
99% Klubowicza
99% Klubowicza
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 07 gru 2008, 17:46

szybciej wujmiesz silnik, u mnie komplet nowiutkiego sachsa 530 zł... docisk,tarcza,łożysko
Audi 80 B2 Quattro MC+
VW Corrado 4X4

Awatar użytkownika
widmo
Stary Klubowicz
Stary Klubowicz
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 07 gru 2008, 19:15

vwcorjacek pisze:szybciej wujmiesz silnik
tylko po co wyciagać silnik skoro będzie wymieniane sprzęgło ?
nie powiedziałbym, że szybciej wyjmiesz silnik niż skrzynke.
Odpinanie kabli i osprzętu, spuszczanie płynu ... jak dla mnie robota na odwrót
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

vwcorjacek
99% Klubowicza
99% Klubowicza
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 08 gru 2008, 20:22

robilem sprzęglo wielokrotnie,raz tylko wyjelem do tego skrzynie.wiecej tego napewno niezrobie,przynajmniej nie w b4.
Audi 80 B2 Quattro MC+
VW Corrado 4X4

Awatar użytkownika
maciex
Audi 80 Mastach
Audi 80 Mastach
Posty: 109
Rejestracja: 08 wrz 2008, 11:30
Lokalizacja: Konin

Post autor: maciex » 14 gru 2008, 21:20

Komplet Lukasa niemieckie sprzegiełko (nowe)kupiłem za 580 zł

Awatar użytkownika
monkahead
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 07 lut 2011, 11:27

Ostatnio zaparkowalem na dosyc mocnym wzniesieniu okolo 45 stopni, przod auta byl w gorze, wrzucilem jedynke, nie zaciagalem recznego, po zwolnieniu sprzegla auto zaczelo 'w podskokach' :-D zsuwac sie na dol. Czy oznacza to koniec sprzegla? Czy mozliwe ze to wina samego wysprzeglika, bo ostatnio przy wymianie sondy lambda zauwazylem ze jest tam spory wyciek oleju i moim zdaniem to wlasnie cieknie z simmeringu wysprzeglika.
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
widmo
Stary Klubowicz
Stary Klubowicz
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 07 lut 2011, 23:10

monkahead pisze:Ostatnio zaparkowalem na dosyc mocnym wzniesieniu okolo 45 stopni, przod auta byl w gorze, wrzucilem jedynke, nie zaciagalem recznego, po zwolnieniu sprzegla auto zaczelo 'w podskokach' :-D zsuwac sie na dol. Czy oznacza to koniec sprzegla? Czy mozliwe ze to wina samego wysprzeglika, bo ostatnio przy wymianie sondy lambda zauwazylem ze jest tam spory wyciek oleju i moim zdaniem to wlasnie cieknie z simmeringu wysprzeglika.
Gdy miałem jeszcze A80 i miałem zmienione sprzęgło na nowe kompletne LUK tez miałem efekt staczania ze sporego wzniesienia, jednak u mnie były tylko 1 lub 2 "podskoki" i auto zatrzymywało sie.
Możliwe że sprzęgło się juz kończy lub poprostu silnik ma niską kompresję i dlatego ci "podskakuje" z górki.

Wysprzęglik odpowiada tylko za sterowaniem sprzegła,
slizganie lub zuzycie sprzegła moze być spowodowanem wyciekiem z wysprzeglika gdy tarcza sprzęgła zostanie zalana płynem hamulcowym z wysprzęglika.

Zużyta okładzina tarczy sprzęgła lub słabe słoneczko docisku sprzęgła też może powodować staczanie samochodu.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
monkahead
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 08 lut 2011, 07:55

widmo, dzieki za info. Rozmawialem z kumplami z pracy i podobno to nie musi byc objaw zuzytego sprzegla, po prostu duze wzniesienie + brak recznego robi swoje. Auto generalnie dobrze jezdzi, przyspiesza, sprzeglo nie lapie za wysoko, wiec chyba jest OK. Kumpel w Golfie II na 'konczacym' sie sprzegle zrobil jeszcze 100 000km :-) i dalej na nim smiga.
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Black Deamon
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 21
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:21
Lokalizacja: Wasilków/Podlaskie

Post autor: Black Deamon » 16 lut 2011, 21:03

Gdyby samochód miał sie staczać z górki z powodu zużytego sprzęgła, nigdzie byś nie wyjechał ;-)
Duże wzniesienie na włączonym biegu, poprostu przełamuje kompresję w cylindrze i obraca wałem korbowym, w efekcie auto się stacza skokami ( opory sprężania dają taki kangórkowaty efekt ).
Nic nienormalnego.
Zrób to sam, wiesz, że zrobiłeś.

Awatar użytkownika
monkahead
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 17 lut 2011, 08:00

Black Deamon, Twoje wytlumaczenie jest bardzo logiczne, dziekuje.
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”