[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
[B4 1Z] Prośba analizy logów
Zrobilem logi wtedy kiedy brak mu mocy.Od 3200obr powraca wszystko do normy.Podczas robienia logow wyskakiwal mi blad blad 553 (przeplywomierz)ciagle mi on wyskakuje dopoki nie przygazuje do 3200obr/min,wtedy sie usuwa ale po zgaszeniu auta znowu jest to samo.
Zmieniłem w tym kierunku:
-przeplywomierz oryginalny Pierburga (taki jak siedzial wczesniej)
-podmieniłem ECU (taki sam numer jak siedzi teraz)
-wyczyscilem kolektor ssacy oraz EGR
Lecz dalej objaw braku mocy sie powtarza.
Sprawdzilem tez napiecie na wtyczce od przeplywomierza i wszystko jest ok.
Tylko na 6 pinie we wtyczce od przeplywomierza jak nie ma mocy jest 1,57V (niby ma byc ok 1,20V)jak przygazuje do 3200obr/min wtedy dopiero jest ok 1,20V.
Moze ktos wie o co chodzi w tym wszystkim?Prosilbym o pomoc.
Dzis przed robieniem logow odlaczylem kostke od pompy wtryskowej aby sprawdzic czy kable sa ok i zczytywalem bledy w ECU (wiec mozliwe ze dla tego sie pojawily po usunieciu juz nie wrocily oprocz 553 przeplywomierz):
-01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
-00513 - Shareware Version. To Decode all DTCs
03-10 - Please Register/Activate - Intermittent
-00553 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-00 - Please Register/Activate
-00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Załaczam komplet logow jak auto ma moc jak tez niema mocy.
oto log 003 statyczny wtedy kiedy nie ma mocy (z przygazowaniem do 3200obr/min,kiedy wraca wszystko do normy):
oto logi zrobione wtedy kiedy nie ma mocy:
Logi statyczne BS grupy:000,003,004.
Logi statyczne grupy:000,001,003,004,007,011.
Logi dynamiczne grupy:000,003,008,011.
oto logi zrobione wtedy kiedy ma moc:
Logi statyczne BS:001,002,003,004,005,006,007,008,009,010,011,012,013:
Logi statyczne MB:001,002,003,004,005,006,007,008,009,010,011,012,013:
Logi dynamiczne grupy:001,002,003,004,005,006,007,008,009,010,011,012,013:
Za pomoc serdecznie dziekuje!Pozdrawiam! :roll:
Zmieniłem w tym kierunku:
-przeplywomierz oryginalny Pierburga (taki jak siedzial wczesniej)
-podmieniłem ECU (taki sam numer jak siedzi teraz)
-wyczyscilem kolektor ssacy oraz EGR
Lecz dalej objaw braku mocy sie powtarza.
Sprawdzilem tez napiecie na wtyczce od przeplywomierza i wszystko jest ok.
Tylko na 6 pinie we wtyczce od przeplywomierza jak nie ma mocy jest 1,57V (niby ma byc ok 1,20V)jak przygazuje do 3200obr/min wtedy dopiero jest ok 1,20V.
Moze ktos wie o co chodzi w tym wszystkim?Prosilbym o pomoc.
Dzis przed robieniem logow odlaczylem kostke od pompy wtryskowej aby sprawdzic czy kable sa ok i zczytywalem bledy w ECU (wiec mozliwe ze dla tego sie pojawily po usunieciu juz nie wrocily oprocz 553 przeplywomierz):
-01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
-00513 - Shareware Version. To Decode all DTCs
03-10 - Please Register/Activate - Intermittent
-00553 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-00 - Please Register/Activate
-00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Załaczam komplet logow jak auto ma moc jak tez niema mocy.
oto log 003 statyczny wtedy kiedy nie ma mocy (z przygazowaniem do 3200obr/min,kiedy wraca wszystko do normy):
oto logi zrobione wtedy kiedy nie ma mocy:
Logi statyczne BS grupy:000,003,004.
Logi statyczne grupy:000,001,003,004,007,011.
Logi dynamiczne grupy:000,003,008,011.
oto logi zrobione wtedy kiedy ma moc:
Logi statyczne BS:001,002,003,004,005,006,007,008,009,010,011,012,013:
Logi statyczne MB:001,002,003,004,005,006,007,008,009,010,011,012,013:
Logi dynamiczne grupy:001,002,003,004,005,006,007,008,009,010,011,012,013:
Za pomoc serdecznie dziekuje!Pozdrawiam! :roll:
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, 14:44 przez ibizablue, łącznie zmieniany 8 razy.
brakuje logow statycznie (000) i BS (000,003 ...)
moim skromnym zdaniem, cos z cisnieniem doladowania, moze przytkany katalizator jezeli jeszcze jest , byc moze jakas dziurka w wezykach, przeplywka nic nie mierzy praktycznie, tylko cos przy 3000 odzywa troche. Najlepiej podmienic na probe i sprawdzic kabelki i wtyczke od przeplywomierza (blad 00553)
moim skromnym zdaniem, cos z cisnieniem doladowania, moze przytkany katalizator jezeli jeszcze jest , byc moze jakas dziurka w wezykach, przeplywka nic nie mierzy praktycznie, tylko cos przy 3000 odzywa troche. Najlepiej podmienic na probe i sprawdzic kabelki i wtyczke od przeplywomierza (blad 00553)
Chcialem zrobic grupe 000 i BS(000,003,...) lecz moj vag nie jest chyba pelnej wersji i nie moglem wejsc w te opcje Jutro zamienie przeplywomierz bo kolega ma taki sam i sprawdze kable.I sprobuje zrobic te brakujace logi.Katalizator jeszcze mam.Moze byc zatkany katalizator i pokazywac blad przeplywomierza?Dzieki za odpowiedz!
Te logi to na 4 biegu robiles ?ibizablue pisze:Zrobilem grupy BS i dalsze brakujace.Moze wam to wiecej powie.Dzieki wielkie za odpowiedz!
- termosta padł - do wymiany
- sprawdz dokladnie wtyczke od przeplywomierza
- wywal katalizator
Poki co nic nie wymieniaj - zawsze zdąrzysz to zrobic.
Pozdrawiam
Logi robilem na 3 biegu od 1500br/min gaz do deski.
Wiec tak:
Sprawdzilem kostke jak tez kable od przeplywomierza jest wszystko ok,kable sprawdzalem miernikiem czy nie sa przerwane od wtyczki do wtyczki komputera i sa ok.Przeplywomierz wstawilem od kolegi taki sam Pierburga i wyskakuje ciagle blad (00553 Mass Air Flow Sensor G70 , 27-10 Implausible Signal Intermittent).A pozniej jak podpielem sie kompem to wyskoczyl mi blad (00553 Mass Air Flow Sensor G70 , 27-00 Implausible Signal)
Wykrecilem czujnik polozenia walu i go wyczyscilem ale dalej to samo.
To co zauwazylem kasujac ten blad ze jesli jest na zaplonie stacyjka to skasuje blad i jak przekrece znowu to nie ma tego bledu.Az odpale auto <osohozi>
A jak na zapalonym aucie kasuje to ciagle mi wyskakuje dalej ten blad.
Co to moze byc?
Wiec tak:
Sprawdzilem kostke jak tez kable od przeplywomierza jest wszystko ok,kable sprawdzalem miernikiem czy nie sa przerwane od wtyczki do wtyczki komputera i sa ok.Przeplywomierz wstawilem od kolegi taki sam Pierburga i wyskakuje ciagle blad (00553 Mass Air Flow Sensor G70 , 27-10 Implausible Signal Intermittent).A pozniej jak podpielem sie kompem to wyskoczyl mi blad (00553 Mass Air Flow Sensor G70 , 27-00 Implausible Signal)
Wykrecilem czujnik polozenia walu i go wyczyscilem ale dalej to samo.
To co zauwazylem kasujac ten blad ze jesli jest na zaplonie stacyjka to skasuje blad i jak przekrece znowu to nie ma tego bledu.Az odpale auto <osohozi>
A jak na zapalonym aucie kasuje to ciagle mi wyskakuje dalej ten blad.
Co to moze byc?
ja bym jeszcze na początek sprawdził wszystkie przewody idące do przepływki:
napięcie zasilania +5V końcówka 1
N.C. końcówka 2 (Not Connected czyli nie podłączona)
napięcie zasilania +12V końcówka 3
0V (ON) końcówka 4
masa GND (0V) końcówka 5
napięcie wyjściowe, końcówka 6 (0 - 5 V)
a więc podłącz "-" miernika (woltomierza) do masy i sprawdź napięcia na poszczególnych pinach przepływki, po przekręceniu kluczyka na 4 powinno być ok 0-0.3V a na 6 po odpaleniu silnika napięcie powinno się zmieniać od ok 1.2V do ok 4V po dodaniu gazu i zwiększaniu obrotów, u Ciebie podejrzewam że jest coś nie tak z instalacją a dokładniej z przewodem 4 przy przepływomierzu i jak zacznie łączyć to przepływka zaczyna wskazywać ale sprawdź wszystkie 5 przewodów a najlepiej kup przewód 5x0.5 i podłącz przepływkę do ECU, jeśli chodzi o uszkodzenie ECU to jest to bardzo mało prawdopodobne chociaż też możliwe
napięcie zasilania +5V końcówka 1
N.C. końcówka 2 (Not Connected czyli nie podłączona)
napięcie zasilania +12V końcówka 3
0V (ON) końcówka 4
masa GND (0V) końcówka 5
napięcie wyjściowe, końcówka 6 (0 - 5 V)
a więc podłącz "-" miernika (woltomierza) do masy i sprawdź napięcia na poszczególnych pinach przepływki, po przekręceniu kluczyka na 4 powinno być ok 0-0.3V a na 6 po odpaleniu silnika napięcie powinno się zmieniać od ok 1.2V do ok 4V po dodaniu gazu i zwiększaniu obrotów, u Ciebie podejrzewam że jest coś nie tak z instalacją a dokładniej z przewodem 4 przy przepływomierzu i jak zacznie łączyć to przepływka zaczyna wskazywać ale sprawdź wszystkie 5 przewodów a najlepiej kup przewód 5x0.5 i podłącz przepływkę do ECU, jeśli chodzi o uszkodzenie ECU to jest to bardzo mało prawdopodobne chociaż też możliwe