Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

[B4 1Z] Prośba analizy logów

Post autor: ibizablue » 08 lis 2009, 09:24

Zrobilem logi wtedy kiedy brak mu mocy.Od 3200obr powraca wszystko do normy.Podczas robienia logow wyskakiwal mi blad blad 553 (przeplywomierz)ciagle mi on wyskakuje dopoki nie przygazuje do 3200obr/min,wtedy sie usuwa ale po zgaszeniu auta znowu jest to samo.

Zmieniłem w tym kierunku:
-przeplywomierz oryginalny Pierburga (taki jak siedzial wczesniej)
-podmieniłem ECU (taki sam numer jak siedzi teraz)
-wyczyscilem kolektor ssacy oraz EGR

Lecz dalej objaw braku mocy sie powtarza.

Sprawdzilem tez napiecie na wtyczce od przeplywomierza i wszystko jest ok.
Tylko na 6 pinie we wtyczce od przeplywomierza jak nie ma mocy jest 1,57V (niby ma byc ok 1,20V)jak przygazuje do 3200obr/min wtedy dopiero jest ok 1,20V.
Moze ktos wie o co chodzi w tym wszystkim?Prosilbym o pomoc.

Dzis przed robieniem logow odlaczylem kostke od pompy wtryskowej aby sprawdzic czy kable sa ok i zczytywalem bledy w ECU (wiec mozliwe ze dla tego sie pojawily po usunieciu juz nie wrocily oprocz 553 przeplywomierz):

-01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

-00513 - Shareware Version. To Decode all DTCs

03-10 - Please Register/Activate - Intermittent

-00553 - Shareware Version. To Decode all DTCs

31-00 - Please Register/Activate

-00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent


Załaczam komplet logow jak auto ma moc jak tez niema mocy.

oto log 003 statyczny wtedy kiedy nie ma mocy (z przygazowaniem do 3200obr/min,kiedy wraca wszystko do normy):

Obrazek

oto logi zrobione wtedy kiedy nie ma mocy:

Logi statyczne BS grupy:000,003,004.

Obrazek Obrazek Obrazek

Logi statyczne grupy:000,001,003,004,007,011.

ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Logi dynamiczne grupy:000,003,008,011.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

oto logi zrobione wtedy kiedy ma moc:

Logi statyczne BS:001,002,003,004,005,006,007,008,009,010,011,012,013:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Logi statyczne MB:001,002,003,004,005,006,007,008,009,010,011,012,013:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Logi dynamiczne grupy:001,002,003,004,005,006,007,008,009,010,011,012,013:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Za pomoc serdecznie dziekuje!Pozdrawiam! :roll:
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, 14:44 przez ibizablue, łącznie zmieniany 8 razy.

jmorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lis 2007, 18:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: jmorek » 08 lis 2009, 13:23

brakuje logow statycznie (000) i BS (000,003 ...)
moim skromnym zdaniem, cos z cisnieniem doladowania, moze przytkany katalizator jezeli jeszcze jest , byc moze jakas dziurka w wezykach, przeplywka nic nie mierzy praktycznie, tylko cos przy 3000 odzywa troche. Najlepiej podmienic na probe i sprawdzic kabelki i wtyczke od przeplywomierza (blad 00553)

Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: ibizablue » 08 lis 2009, 13:39

Chcialem zrobic grupe 000 i BS(000,003,...) lecz moj vag nie jest chyba pelnej wersji i nie moglem wejsc w te opcje :-/ Jutro zamienie przeplywomierz bo kolega ma taki sam i sprawdze kable.I sprobuje zrobic te brakujace logi.Katalizator jeszcze mam.Moze byc zatkany katalizator i pokazywac blad przeplywomierza?Dzieki za odpowiedz!

jmorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 10 lis 2007, 18:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: jmorek » 08 lis 2009, 14:38

zatkany katalizator nie bedzie pokazywac bledu przeplywomierza, ale przytkany zaburza dynamike spalin.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 08 lis 2009, 16:09

przeplywka padla wymien i bedzie git

Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: ibizablue » 08 lis 2009, 16:24

Zrobilem grupy BS i dalsze brakujace.Moze wam to wiecej powie.Dzieki wielkie za odpowiedz!

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 09 lis 2009, 10:37

ibizablue pisze:Zrobilem grupy BS i dalsze brakujace.Moze wam to wiecej powie.Dzieki wielkie za odpowiedz!
Te logi to na 4 biegu robiles ?

- termosta padł - do wymiany
- sprawdz dokladnie wtyczke od przeplywomierza
- wywal katalizator

Poki co nic nie wymieniaj - zawsze zdąrzysz to zrobic. ;-)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: ibizablue » 09 lis 2009, 15:44

Logi robilem na 3 biegu od 1500br/min gaz do deski.

Wiec tak:
Sprawdzilem kostke jak tez kable od przeplywomierza jest wszystko ok,kable sprawdzalem miernikiem czy nie sa przerwane od wtyczki do wtyczki komputera i sa ok.Przeplywomierz wstawilem od kolegi taki sam Pierburga i wyskakuje ciagle blad (00553 Mass Air Flow Sensor G70 , 27-10 Implausible Signal Intermittent).A pozniej jak podpielem sie kompem to wyskoczyl mi blad (00553 Mass Air Flow Sensor G70 , 27-00 Implausible Signal)
Wykrecilem czujnik polozenia walu i go wyczyscilem ale dalej to samo.
To co zauwazylem kasujac ten blad ze jesli jest na zaplonie stacyjka to skasuje blad i jak przekrece znowu to nie ma tego bledu.Az odpale auto <osohozi>
A jak na zapalonym aucie kasuje to ciagle mi wyskakuje dalej ten blad.
Co to moze byc?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 10 lis 2009, 10:39

Podmien przeplywke od kolegi i zrob logi dynamiczne - 003,008,010 i 011

Awatar użytkownika
pączuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:21
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: pączuś » 12 lis 2009, 22:17

kurcze chłopaki, tak czytam ten wątek i narobiłam sobie ochoty, żeby kupić taki sprzęcik i diagnozować moje autko :mrgreen:
fajna sprawa, będę śledzić Wasze poczynania z tą diagnostyką, bo mnie to wciągać zaczyna

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 13 lis 2009, 11:48

Chaos jaki panuje w tym wątku powinien dac do myslenia adminowi...

Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: ibizablue » 13 lis 2009, 15:27

Wlasnie sprawdzilem przeplywke.Druga taka sama sprawna wstawilem do swojego auta i dalej wystepuja te objawy.A moja wstawilem do drugiego autka i smiga ok.Czyli przeplywka jest 100% sprawna.
Czy orientujecie sie moze co moze byc przyczyna tego bledu i tych objawow?
Czy to wina moze byc ECU?

stanley8@
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Nowy Sacz/Malopolska

Post autor: stanley8@ » 15 lis 2009, 17:42

koledzy mam pytanie; zakupilem zestaw od viakena na usb i za zadne skarby nie moge polaczyc compa z fejsem brak sterownikow! sciagalem ze strony viakena ale jakos nie chca chodzic to wszystko! moze robie cos nie tak!! Bardzo prosze o jakies wskazowki!!!

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 lis 2009, 11:27

ja bym jeszcze na początek sprawdził wszystkie przewody idące do przepływki:

napięcie zasilania +5V końcówka 1
N.C. końcówka 2 (Not Connected czyli nie podłączona)
napięcie zasilania +12V końcówka 3
0V (ON) końcówka 4
masa GND (0V) końcówka 5
napięcie wyjściowe, końcówka 6 (0 - 5 V)

a więc podłącz "-" miernika (woltomierza) do masy i sprawdź napięcia na poszczególnych pinach przepływki, po przekręceniu kluczyka na 4 powinno być ok 0-0.3V a na 6 po odpaleniu silnika napięcie powinno się zmieniać od ok 1.2V do ok 4V po dodaniu gazu i zwiększaniu obrotów, u Ciebie podejrzewam że jest coś nie tak z instalacją a dokładniej z przewodem 4 przy przepływomierzu i jak zacznie łączyć to przepływka zaczyna wskazywać ale sprawdź wszystkie 5 przewodów a najlepiej kup przewód 5x0.5 i podłącz przepływkę do ECU, jeśli chodzi o uszkodzenie ECU to jest to bardzo mało prawdopodobne chociaż też możliwe

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 16 lis 2009, 11:33

Przychylam sie do wypowiedzi Łukasza.
IMO - sam przeplywomierz jest dobry widac to w logach. Przez krótką chwile mierzy prawidlowo.
Swiruje elektryka w wiązce.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl