Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 gru 2016, 10:24

duczus pisze:nie widać tutaj żeby coś drastycznie cieło

http://vaglog.pl/log-003_gtcE2U.html
Zgadza się ,wskazanie z przepływki są jak najbardziej prawidlowe
duczus pisze: widać w grupie 11 co dodałem wcześniej jak drastycznie spadnie w granicy 4 tys obr doładowanie i widać to i wtedy było coś przycięte .
Jak coś dziwnego dzieje się z doladowaniem ,to robimy loga 011 z odpiętym węzykiem z gruszki WG ...zwykle przyczyną jest niesprawny n75 ,albo nie zaślepiony EGR .Cięgło gruszki ustawia się raz i kręcenie nim obrót w tą ,czy w tamtą nie ma sensu

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 26 gru 2016, 11:50

też tak myślę egr zaślepiony proszę panie mariuszu napisać z czego logi jakie logi zrobić filmik ew nagrać co się dzieje od a do z i postaram się zrobić do 30 min :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 gru 2016, 12:20

duczus pisze:proszę panie mariuszu napisać z czego logi jakie logi zrobić
Skoro przepływka już sprawdzona i wiadomo ze pokazuje prawidłowo ,to pozostaje zrobić loga 011 i 008 z odpiętym węzykiem z gruszki WG

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 26 gru 2016, 14:36

tutaj daję logi z gruszką 8 i 11 razem, grupa 4 i 7 razem
http://vaglog.pl/log-008_011_Hmg5wL.html
http://vaglog.pl/log-004_007_c647nR.html


a tutaj bez gruszki tylko 8 i 11

http://vaglog.pl/log-008_011_wqWEjY2.html


i bez gruszki widać jak doładowanie nagle spada :P dlaczego ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 gru 2016, 14:53

duczus pisze:i bez gruszki widać jak doładowanie nagle spada :P dlaczego ?
Jak to dlaczego ?... to akurat najzupełniej normalne ,bo wpada w tryb awaryjny z przeładowania ,widać to w 11 sek. po stałej wartosci wysterowania n75.To ze masz tuningowany sterownik ,nie znaczy że nie powinien "odcinać" powyżej zadanego ciśnienia . Co do wartosci limitera dymu w 008 przy ok.4 tys to się nie wypowiem ,bo nigdy nie robilem logów powyżej 4 tys obr .W ori programie ta wartość powinna być minimalnie wyższa od wartości w rubryce przed nią .W tuningowym zwykle są równe przynajmniej do ok.4 tys obr ...jak powinno być powyżej 4 tys nie wiem ,bo nigdy podczas logów nie widziałem potrzeby kręcić wyżej niż 4 tys obr .Musiał byś porównać swoje logi 008 z kimś kto ma ten sam program w ECU i robił logi powyżej 4 tys obr.

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 26 gru 2016, 15:51

to porównaj bo to różnie mam raz się przytnie 3.5 tys raz około 4 i tak różnie więc jest to dosyć nie wygodne .

i przy zapiętej gruszce też widać że coś się dzieje ? tak

i co teraz mi pan powie dalej nie wyjaśnione .

ps. tego programu raczej nikt nie ma bo jest zrobiony pod wałek sdi pompę afn&10 oryginał nic nie zmieniane wtryski 216 i turbo t2 więc ciężko coś wyszukać i doładowanie 1.4 bara
i co pan poradzi panie mariuszu ? niby się ludzie znają a nikt tego nie rozwiązał ze mną włącznie . ja się poddałem nawet wtryski wymienione były problem dalej taki sam .

radziek1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 sty 2017, 16:32
Lokalizacja: Lubuskie

[B4 1.9 1Z] Prośba o sprawdzenie loga

Post autor: radziek1978 » 04 sty 2017, 17:22


MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 sty 2017, 17:50

Doładowanie ok

radziek1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 sty 2017, 16:32
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: radziek1978 » 04 sty 2017, 18:04

Dzięki

Jahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 29 lis 2012, 17:28

Post autor: Jahu » 15 lut 2017, 11:46

Witam, wrzucam logi statyczne mojej niuni 1z na Boschu, '93 r. (czipowana jeśli to ma znaczenie, ale nie wiem przez kogo i w jaki sposób. Taką kupiłem).

1.Kąt wtrysku do korekty prawda? (latem pokazywał mi vag wartość 40, a teraz 46. Nie wiem czy rozgrzanie silnika ma na to wpływ? wtedy był mniej rozgrzany).

2. Dawka paliwa za duża? Z boku wypisałem zalecane wartości z pierwszych postów tego tematu.

3. Temperatura płynu chłodniczego- to jest temp. w st.C? Z tego co wiem to tak było dopiero na pierburgu. Zatem jak przeliczyć? Zależy mi na zdiagnozowaniu tego czujnika, bo podejrzewam, że przekłamuje, gdyś świece grzeją powyżej 5 st.C, więc moze zaniża wskazania?
Czujnikowi temp płynu na deske też nie ufam. Pokazuje na rozgrzanym silniku okolice 80 st. Termostat mam oryginalny, ale ostatnio go wygotowałem, ładnie działał (niestety nie zmierzyłem przy jakiej temperaturze się otworzył), wiec założyłem z powrotem. Do G62 dochodzi napięcie 5V, więc z tej strony jest ok.

4. Inne bolączki to dość mocna reakcja na pedał gazu podczas jazdy tzn. przy wciskaniu pedału czuć szarpnięcie i po ściągnięciu nogi z gazu znów jest szarpnięcie.

5. Falują obroty. Jak odpalę samochód po nocy to obroty utrzymują się na poziomie 1100 obr/min przez jakiś czas. Po rozgrzaniu silnika spadają do normalnego poziomu ok 900 chyba. Ale jak po odpaleniu kawałek pojadę, choćby za bramę, to obroty spadają od razu do normalnego poziomu i falują tzn. odbijają się powiedzmy od 900 do 1000 i tak ciągle, aż silnik nie złapie temp.

Błędy:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
17-10 - Control Difference - Intermittent

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
06-10 - Signal to High - Intermittent

oprócz tego w sierpniu 2016 zczytałem i wykasowałem takie błędy:

00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
17-10 - Control Difference - Intermittent

Czyli jak widać powraca G71, doszedł G62, ale nie pojawił się już od sierpnia G68- czym mógł być spowodowany i dlaczego go nie wyrzuciło znowu?

dzięki za wszelkie cenne rady, pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 lut 2017, 23:57

519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71 -
522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62 -
281 Czujnik prędkości własnej pojazdu - G68 - r

Kąt wtrysku sprawdzamy i regulujemy na silniku rozgrzanym do 90-ciu stopni , tak samo i dawka paliwa.


Falowanie może być spowodowane też wysoką dawka paliwa, Na rozgrzanym silniku Ustaw w Basic Settings 15 jednostek , co będzie odpowiadało 3 mg i bedzie dobrze .



Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 lut 2017, 10:01

Najprawdopodobniej wszystkie problemy wynikają z błednych ,"skaczących "wskazań z czujnika temp. G62 .Dawka paliwa jest ustalana na podstawie jego wskazań ,więc jak fiksuje odczyt tempertaury z G62 ,o czym świadczy powtarzający się bład ,to i dawka bedzie skakać ...a że masz 2 razy większą dawkę ,bo poniżej 2 mg ,to wile nie brakuje i wystarczy że na chwilę wartosć spadnie ponizęj 1 mg ,a poniżej 1 mg mamy już pewne "falowanie" obrotów .U Ciebie 1 mg to wartość 005 ,przy wartosci 004 i niższych będą falowały obroty .Sprawdzanie napięć we wtyczce któregokolwiek z czujników nie ma żadnego sensu ,bo nic tak nie sprawdzisz .Lepiej sprawdż stan stykow we wtyczce i samym czyjniku ,pod gumową osłoną szczególnie ...jak styki nie budzą wątpliwosci to kup nowy czujnik, bo kosztuje grosze i szkoda czasu na zabawę w sprawdzanie czy stary czujnik trzyma parametry .O odczycie temp.w stopniach,czy innych paramtrów w "normalnych " jednostkach ,przy tym sterowniku można zapomnieć ,taka "uroda" tego starego sterownika ,trzeba wartosci przeliczać ,gdzieś na forum jest temat jak się to przelicza.Bład czujnika ciśnienia jest związany z doładowaniem ,zwykle wynika z przeładowania ,przy tym auto zwykle łapie "odcinkę " wchodząc w tryb awaryjny .Czulnik doladowania ,czyli mapsensor ,jest w tym aucie na prawym nadkolu schowany pod blachą -wspornikiem n18 i n75 .Sam czujnik praktyczni się nie psuje ,ale dochodzi do niego wężyk z cisnieniem i jak węzyk jest nieszczelny , sterownik też może łapać bład ,nie "widząc " ciśnienia doladowania

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 lut 2017, 11:01

MUNIOR pisze:trzeba wartosci przeliczać ,gdzieś na forum jest temat jak się to przelicza
DaMaGe pisze:wartość 50 w logach odpowiada temperaturze płynu 100,0`C
wartość 55 w logach odpowiada temperaturze płynu 96,7`C
wartość 60 w logach odpowiada temperaturze płynu 93,3`C
wartość 65 w logach odpowiada temperaturze płynu 90,0`C
wartość 70 w logach odpowiada temperaturze płynu 86,7`C
wartość 75 w logach odpowiada temperaturze płynu 83,3`C
wartość 80 w logach odpowiada temperaturze płynu 80,0`C
wartość 85 w logach odpowiada temperaturze płynu 76,7`C
wartość 90 w logach odpowiada temperaturze płynu 73,3`C
wartość 95 w logach odpowiada temperaturze płynu 70,0`C
wartość 100 w logach odpowiada temperaturze płynu 66,7`C
wartość 150 w logach odpowiada temperaturze płynu 33,3`C
wartość 200 w logach odpowiada temperaturze płynu 0,0`C
Niebieski czujnik EPS mozna kupić jako zamiennik , powinien w miarę idealnie pokazywać temperature dla ECU,

Ostatnio mialem tez taki przypadek , Że na liczniku 75 stopni było , auto było zgaszone na jakieś 5 minut i po kilku minutach gdy trzeba było uruchomic silnik to grzał świece jeszcze.

Jahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 29 lis 2012, 17:28

Post autor: Jahu » 21 lut 2017, 08:53

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, w weekend pewnie zabiorę się za pompę i poprawię dawkę oraz kąt wtrysku. Co do czujnika to mam świeżutki pomiar z rana na zimnym silniku (zgaszony). Na zewnątrz około 7 st. C. (świece oczywiście długo grzały)


0 0 0 0 116 117 226 64 75 255

pozycja 7 temp płynu 226 czyli według powyższej rozpiski grubo poniżej 0 st. C! (w sumie to 8 bit więc wartość 226 jest maksymalną jeśli się nie mylę) Więc wymieniam dziada :)
Znacie przelicznik dla pozostałych temperatur? Bo gdyby zastosować ten sam, to temp. powietrza miałbym 90 st, a paliwa 83 st. A te czujniki raczej są dobre, bo miałbym jakieś dziwne objawy w pracy pojazdu, gdyby były walnięte??
Jeśli temp. powietrza to ten sam czujnik odpowiedzialny za wył. klimatyzacji (pod filtrem kabinowym) to on działa przynajmniej w okolicach tych 5 st, bo rzeczywiście uniemożliwia właczenie klimy poniżej tej temp.
Pozdro!

P.S Jeszcze dodam, że odczytałem teraz tylko błąd G71, więc przy okazji sprawdzę szczelność wężyków/ wymienię na na nowe.

dzimi1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 17 paź 2013, 19:20

Post autor: dzimi1 » 26 lut 2017, 14:17

Panowi mogę prosić o analizę log stat. z góry przepraszam gdyż w niektórych grupach mam po 2, 3 próby - dopiero się uczę:-)

http://vaglog.pl/log-000_91FIC.html
http://vaglog.pl/log-001_Wps6h.html
http://vaglog.pl/log-003_6Io6RP0.html
http://vaglog.pl/log-004_ur57Q9.html

Zastanawiam się czy korygować kąt i dawkę gdyż czasami ciężko pali z rana.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl