Post
autor: MUNIOR » 16 lut 2017, 10:01
Najprawdopodobniej wszystkie problemy wynikają z błednych ,"skaczących "wskazań z czujnika temp. G62 .Dawka paliwa jest ustalana na podstawie jego wskazań ,więc jak fiksuje odczyt tempertaury z G62 ,o czym świadczy powtarzający się bład ,to i dawka bedzie skakać ...a że masz 2 razy większą dawkę ,bo poniżej 2 mg ,to wile nie brakuje i wystarczy że na chwilę wartosć spadnie ponizęj 1 mg ,a poniżej 1 mg mamy już pewne "falowanie" obrotów .U Ciebie 1 mg to wartość 005 ,przy wartosci 004 i niższych będą falowały obroty .Sprawdzanie napięć we wtyczce któregokolwiek z czujników nie ma żadnego sensu ,bo nic tak nie sprawdzisz .Lepiej sprawdż stan stykow we wtyczce i samym czyjniku ,pod gumową osłoną szczególnie ...jak styki nie budzą wątpliwosci to kup nowy czujnik, bo kosztuje grosze i szkoda czasu na zabawę w sprawdzanie czy stary czujnik trzyma parametry .O odczycie temp.w stopniach,czy innych paramtrów w "normalnych " jednostkach ,przy tym sterowniku można zapomnieć ,taka "uroda" tego starego sterownika ,trzeba wartosci przeliczać ,gdzieś na forum jest temat jak się to przelicza.Bład czujnika ciśnienia jest związany z doładowaniem ,zwykle wynika z przeładowania ,przy tym auto zwykle łapie "odcinkę " wchodząc w tryb awaryjny .Czulnik doladowania ,czyli mapsensor ,jest w tym aucie na prawym nadkolu schowany pod blachą -wspornikiem n18 i n75 .Sam czujnik praktyczni się nie psuje ,ale dochodzi do niego wężyk z cisnieniem i jak węzyk jest nieszczelny , sterownik też może łapać bład ,nie "widząc " ciśnienia doladowania