Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 19 gru 2009, 14:24

MUNIOR pisze:Jak kolega dojdzie przede mną o co chodzi to niech da znać bo mam dokładnie to samo
ja nie wiem czy tam czegoś szukać może tak poprostu było ;-) auto mam trzecią zimę i dwie poprzednie było ze mną w Szwecji i jakoś te podgrzewacze działaja nadal. a co ciekawe wymieniałem już świece żarowe w silniku a te jak wiadomo chodzą tylko chwile a jednak się zjarały i to cztery :-/ Może Twoje już się wysłużyły :-P
Ale nie zaprzeczam ,że możemy mieć coś nie teges :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 gru 2009, 15:29

marko009 pisze:Może Twoje już się wysłużyły
Moje były spalone wszystkie 3 sztuki i pomyslałem sobie że zapewne dlatego że coś się zrąbało i grzały cały czas a nie z przerwami .
marko009 pisze:ja nie wiem czy tam czegoś szukać może tak poprostu było ;-) auto mam trzecią zimę i dwie poprzednie było ze mną w Szwecji i jakoś te podgrzewacze działaja nadal.
O ile dobrze zrozumiałem to u ciebie grzeją cały czas bez przerw ?i drugi rok działają ?Trochę to dziwne bo przy ciągłym działaniu przez kilkanaście minut powinny się popalić ,pomijając fakt że prądu te 3 sztuki żrą ponad 30 amper .No w każdym bądż razie kolega który testował jak to działa pisze że mają grzać po kilka sekund i przerwa .I to by było logiczne ,bo ciągłe grzanie przez kilkadziesiąt minut (a w zimie na pewno tyle by grzały zanim by płyn osiągnął by odp.temp. przy której przestają grzać )na 100%by je załatwiło po tym czasie

Kamilek0909
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 lis 2009, 17:17
Lokalizacja: Zamość/Lubelskie

Post autor: Kamilek0909 » 19 gru 2009, 17:17

Kolego MUNIOR jednak mam takie grzanie nawet działa dzisiaj rano sprawdzałem czy to grzeje 3świece w aluminowym czymś grzeje po jakiś 15 sekundach od włonczenia śilnika tylko zastanawia mniej fakt że ta temperatura na postoju tak wariuje po włonczeniu ogrzewania :-/ nie wiem co to moze być czy termostat czy pompa no sam nie wiem? masz jakiś pomysł na to??

[ Dodano: 2009-12-19, 18:55 ]
mam jeszcze jedno pytanie koledzy jak mogę szybko odpowietrzyć układ chłodzący bo jakoś słabo mi grzeje temp. idzie do 70 stopni i dalej nic ??a w środku jak by wiatr hulał zimo jak nie wiem co pomoże mi ktoś w golfie wiedziałem jak to zrobić lecz w audi nie za bardzo czy odkręcenie korka da coś czy jakiś wężyk muszę poluzować i zakręcić czy jak?? proszę o dokładny opis jeśli możecie :)

krzychu6008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: krzychu6008 » 19 gru 2009, 21:25

witaj Kamilek0909 w Audi B4 z silnikiem 1.9 TDI nie powinno być problemu z odpowietrzeniem układu chłodzącego nawet po wymianie płynu gdyż przytrzymując silnik na podwyższonych obrotach samoczynnie się odpowietrzy.Jak masz problemy z ogrzewaniem to w komorze silnikowej na wężach od nagrzewnicy jest odpowietrznik,musisz go poluzować i przytrzymać silnik na podwyższonych obrotach aż do momentu pojawienia się płynu i wtedy zakręcasz - po problemie powinno grzać. Chyba że masz zatkaną nagrzewnicę to czeka Cię płukanie układu albo wymiana nagrzewnicy.

Kamilek0909
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 lis 2009, 17:17
Lokalizacja: Zamość/Lubelskie

Post autor: Kamilek0909 » 19 gru 2009, 22:59

Cos spróbuje jutro z tym porobić dzięki za rade:)mam nadzieje ze pomoże

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 gru 2009, 23:35

witaj Kamilek0909 w Audi B4 z silnikiem 1.9 TDI nie powinno być problemu z odpowietrzeniem układu chłodzącego nawet po wymianie płynu gdyż przytrzymując silnik na podwyższonych obrotach samoczynnie się odpowietrzy.Jak masz problemy z ogrzewaniem to w komorze silnikowej na wężach od nagrzewnicy jest odpowietrznik,musisz go poluzować i przytrzymać silnik na podwyższonych obrotach aż do momentu pojawienia się płynu i wtedy zakręcasz - po problemie powinno grzać. Chyba że masz zatkaną nagrzewnicę to czeka Cię płukanie układu albo wymiana nagrzewnicy.
No i kolega już odpowiedział ,ja dodam tylko że ja nigdy nie odpowietrzałem układu ponieważ zawsze odpowietrzał się sam.Prawidłowe działanie termostatu łatwo sprawdzić .Dolny wąż chłodnicy powinien być zimny do temp.otwarcia termostatu czyli ok.87stopni .Jeżeli robi się ciepły przed osiagnięciem temp.87 stopni to otwiera się zbyt wcześnie i trzeba go wymienić .Co do ogrzewania to jezeli oba przewody nagrzewnicy mają podobną temp.co mozna sprawdzić dotykając ręką to nagrzewnica działa prawidłowo ,przyczyną słabego grzania w srodku może być klapa sterująca powietrzem z nagrzewnicy a dokładniej to jej niedziałający napęd linką ,wystarczy ze pancerz linki straci punkt zaczepienia i linka chodzi sobie z pancerzem nie ruszając klapy.Jest jeszcze opcja że się gąbka uszczelniająca klapę poodklejała ze starosci.Możesz zobaczyć to po wyciągnięciu filtra kabinowego i wentylatora

Kamilek0909
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 lis 2009, 17:17
Lokalizacja: Zamość/Lubelskie

Post autor: Kamilek0909 » 20 gru 2009, 14:04

kolego zeby dobrac sie do teej klapy trzeba ściągnąć schowek i cio dalej?? bo nad schowkiem mam poduche i tam to wszystko znajde podpowiesz mi zebym mocniej nie popsuł jak już mam ale najpierw sprawdze czy jakijs linki nie po przestawiałem może i faktycznie bo puszczałem kable ostatnio dio wzmacniacza i moze cos przeszkadza:)

Jeszcze podpytam ten filtr kabinowy to on razem działa z klima ?? bo w lecie mi waliło jakim grzybem ale nie bardzo mocno tylko troszke??

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 20 gru 2009, 15:49

MUNIOR pisze:O ile dobrze zrozumiałem to u ciebie grzeją cały czas bez przerw


bez przerwy ale nie cały czas,nie wiem jak długo to trwa minute czy pięć może więcej sprawdzę jutro
MUNIOR pisze:i drugi rok działają ?


nie drugi a trzecią zimę u mnie i jest tak samo ;-)
MUNIOR pisze:Trochę to dziwne bo przy ciągłym działaniu przez kilkanaście minut powinny się popalić
Nie koniecznie są przecież cały czas chłodzone płynem.Weżmy dla przykładu zwykłą grzałke do wody.W cieczy chodzi i podgrzewa długo a wyjmijmy ją na zewnątrz i kilka sekund póżniej jest spalona.Wydaje mi się .że te świece dzałają tak samo
Dziś rano zauważyłem że załączyły się po ok. 15sek od odpalenia na jakieś 10sek i 10sek przerwy i znów 10 pracy i zaczym podłączyłem probówke to już grzały ciągle.Czekałem 5min i odłączyłem bo musiałem jechać więc cały czas chodziły.Sprawdzałem i trzy są sprawne :lol:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 gru 2009, 19:59

.

[ Dodano: 2009-12-21, 20:29 ]
Kamilek0909 pisze:kolego zeby dobrac sie do teej klapy trzeba ściągnąć schowek i cio dalej?? bo nad schowkiem mam poduche
Oj ja bym sobie odpuścił jak masz poduchę .Zajrzyj tam od strony filtra kabinowego znajduje się on w podszybiu od strony pasażera ,dostęp od komory silnika
Kamilek0909 pisze:Jeszcze podpytam ten filtr kabinowy to on razem działa z klima ??
jak wcisniesz rec czyli obieg z wnetrza to nie
Kamilek0909 pisze:o w lecie mi waliło jakim grzybem ale nie bardzo mocno tylko troszke??
odgrzybić trzeba. Filtr kabinowy nie ma nic do tego

[ Dodano: 2009-12-21, 20:36 ]
marko009 pisze:Nie koniecznie są przecież cały czas chłodzone płynem
No fakt o tym nie pomyslałem .Dzieki za pomoc .Musze to u siebie naprawić bo jak grzebałem to spaliłem bezpiecznik a tu nie dość że mróz to i czasu brak normalnie brak warunków na robienie czegokolwiek przy aucie .Oj garaż ogrzewany chyba bedzie trzeba postawić

krzychu6008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: krzychu6008 » 22 gru 2009, 08:17

Koledzy odbiegliśmy znacznie od tematu i posty zmierzają w innym kierunku, chciałbym powrócić do podgrzewacza płynu chłodzącego. po sprawdzeniu i przeanalizowaniu wszystkich połączeń elektrycznych sądzę że jak długo grzeją świece i ile ich w danym momencie grzeje decyduje komputer. Mam prośbę do kolegów u których ten podgrzewacz funkcjonuje sprawnie o podanie numerów komputera i datę jego produkcji jeżeli jest to możliwe.Dziękuję

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 22 gru 2009, 08:47

krzychu6008 pisze:numerów komputera i datę jego produkcji
jeżeli chodzi o nr komputerów to dużo trza by wymieniać,ale według daty to już (niektóre modele b4) miały podgrzewacz od 02/94 a od 07/94 już wszystkie ;-) szukaj sterownika z datą powyżej 07/94 może być też z mk3,passat b4,itp;.

krzychu6008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: krzychu6008 » 22 gru 2009, 10:38

dzięki endriu210 za wyczrepującą odpowiedź,ja mam z 03/94 i nie mam wyjścia ze sterownika.Muszę wymienić sterownik czy wgrać nowe oprogramowanie do tego który mam obecnie?

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 23 gru 2009, 09:05

nie wiem czy jest sens bawić sie w zmianę programu samo oprogramowanie to nie wszystko) ;-) te sterowniki juz tak potaniały że nie warto kombinować .

Kamilek0909
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 lis 2009, 17:17
Lokalizacja: Zamość/Lubelskie

Post autor: Kamilek0909 » 24 gru 2009, 11:42

Koledzy pisałem w czesniej o tym słabym nadmuchu goracym powietrzu wyminiłem termostat i w szystko wruciło do normy dziki za pomoc pozdrawiam serdecznie i życze wszystkim wesołych świąt

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 25 gru 2009, 14:33

pisaliście wcześniej że za podgrzewacz jest odpowiedzialny przekaźnik 213 i 214 mam podgrzewacz ale tych przekaźników nie mam wogóle aha i jedna świeca jest dobra tylko czy jak założę wszystkie 3 to zadziała?nie ma nawet wolnego miejsca na te przekaźniki mój zetorek jest na Pierburgu i jeszcze jadno mam tam 2 wielkie bezpieczniki 80A

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga