Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 wrz 2010, 08:10

AB4 pisze:MUNIOR gdzie wyrwałeś takie tanie webasto?
No nie wiesz ;-) :?: Allegro <ok> Niektórzy nie są pazerni (mało ich ale czasem się trafi) i sprzedają za małę pieniądze ,dokładnie to wyrwałem za 200zł kompletne z tłumikiem i pompką paliwa ,czujnikiem temperatury bo działało automatycznie jako dogrzewacz włączając sie poniżej 5 stopni ,webasto mokre ,analogowy hydronic D3WZ ,moc 3200Wat ,zużycie paliwa 0,4 litra na godzinę ,są też żadziej spotykane większe D5WZ i te mają moc 5000 Wat no i palą 0,7 l ,musiałem tylko pompkę ganiającą płyn dokupić za 50 zeta i zdalne sterowanie za 90zeta bo szarpnałem się na czterokanałowe ,coby sobie jeszcze centralny zamek podpiąć .Jak chcesz to widzę takie same za 300zł na aukcji ,gość od zeszłego roku nie może sprzedać ,prawie go od niego kupiłem ale znalazłem o 100zł tańsze ;-) Polecam bo działa pięknie,no i tylko mokre bo suchym silnika nie podgrzejesz ;-) acha i tylko hydronic bo wiem na pewno że są analogowe i odpalają po podaniu plusa z aku ,pozostałe to cyfrówki odpalane po sieci CAN czyli ze sterownika auta ,cyfrówki są w zasadzie nie do odpalenia "na stole"

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 16 wrz 2010, 10:41

nie chce mi się czytać tego tematu, ale swego czasu intensywnie walczyłem na forum forda aby wiedza o piecu była w jednym miejscu
tutaj pod tym linkiem jest cała skarbnica wiedzy o D3WZ i d5...
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=29566

wklejam bo może się komuś przyda.

wątek wygląda na koszmarnie długi ale wiedza skończyła się po 30% później już tylko powtarzanie problemów...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 wrz 2010, 13:36

subratri pisze:wątek wygląda na koszmarnie długi ale wiedza skończyła się po 30% później już tylko powtarzanie problemów...
Nie wiele się tam można dowiedzieć ,ale widzę że w końcu odsyłają do elektrody i słusznie bo tylko tam można dowiedzieć się czegoś konkretnego ;-)

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 16 wrz 2010, 18:20

Kolego MUNIOR, jeżeli masz wiedzę na temat montażu webasta do 8dziesiątki to proponowałbym założyć temat w dziale "warsztat" i tam opisać krok po kroku jak zamontować postojowe ogrzewanie. Chodzi mi o to żeby nie robił się mętlik w tym temacie i żeby nie mówić tutaj o podgrzewaczu elektrycznym i webaście na raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 wrz 2010, 19:49

misiekdzwon pisze:Kolego MUNIOR, jeżeli masz wiedzę na temat montażu webasta do 8dziesiątki to proponowałbym założyć temat w dziale "warsztat"
No chętnie ,ale to wymaga sporo czasu ,a tego nie mam :-|
misiekdzwon pisze:Chodzi mi o to żeby nie robił się mętlik w tym temacie i żeby nie mówić tutaj o podgrzewaczu elektrycznym i webaście na raz.
No i kolega ma rację ,porządek musi być ,jakby ktoś miał jakieś pytania dotyczące montażu webasto do naszych audic to pisać na pw .W tym temacie już nie śmiecimy ;-)

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 16 wrz 2010, 21:55

no z tego co wiem jest tam wszystko ale... to tak tylko coby pomóc.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 17 wrz 2010, 11:31

MUNIOR pisze:
AB4 pisze:MUNIOR gdzie wyrwałeś takie tanie webasto?
No nie wiesz ;-) :?: Allegro <ok> Niektórzy nie są pazerni (mało ich ale czasem się trafi) i sprzedają za małę pieniądze ,dokładnie to wyrwałem za 200zł kompletne z tłumikiem i pompką paliwa ,czujnikiem temperatury bo działało automatycznie jako dogrzewacz włączając sie poniżej 5 stopni ,webasto mokre ,analogowy hydronic D3WZ ,moc 3200Wat ,zużycie paliwa 0,4 litra na godzinę ,są też żadziej spotykane większe D5WZ i te mają moc 5000 Wat no i palą 0,7 l ,musiałem tylko pompkę ganiającą płyn dokupić za 50 zeta i zdalne sterowanie za 90zeta bo szarpnałem się na czterokanałowe ,coby sobie jeszcze centralny zamek podpiąć .Jak chcesz to widzę takie same za 300zł na aukcji ,gość od zeszłego roku nie może sprzedać ,prawie go od niego kupiłem ale znalazłem o 100zł tańsze ;-) Polecam bo działa pięknie,no i tylko mokre bo suchym silnika nie podgrzejesz ;-) acha i tylko hydronic bo wiem na pewno że są analogowe i odpalają po podaniu plusa z aku ,pozostałe to cyfrówki odpalane po sieci CAN czyli ze sterownika auta ,cyfrówki są w zasadzie nie do odpalenia "na stole"
Kolego mozesz podesłać link do aukcji, bo chyba byłbym zainteresowany

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 17 wrz 2010, 16:09


Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 28 wrz 2010, 21:24

Znalazłby się jakiś życzliwy kolega, który wstawiłby tu zdjęcie oryginalnie zamontowanego podgrzewacza płynu chłodniczego, chciałbym dokładnie to obejrzeć i zobaczyć skąd podgrzewacz bierze masę.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 wrz 2010, 21:44

zupens pisze:skąd podgrzewacz bierze masę.
Przy uchu w głowicy jest nagwintowany otwór o średnicy 6mm na taką śrubę ,wyglada na to że u ciebie nie ma ,bo ci o tym pisałem .Podłacz masę gdziekolwiek to bez znaczenia

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 28 wrz 2010, 21:54

Dzieki MUNIOR, mimo wszystko chciałbym zerknąć na zdjęcie więc jeśli ktoś posiada to poproszę.

A powiedz mi Munior jak podgrzewacz bedzie sie stykał z serwem i do tego bedzie miał doprowadzoną masę przykładowo od aku to bedzie jakiś błąd??? ja niestety fabrycznie podgrzewacza nie miałem i u mnie wąż z nagrzewnicy idzie za serwem a nie jak u niektorych przed patrząc frontem do silnika.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 wrz 2010, 10:40

zupens pisze:u mnie wąż z nagrzewnicy idzie za serwem a nie jak u niektorych przed patrząc frontem do silnika.
:shock: dziwne ,i wygląda na jakąś rzeżbe ,bo w kilku autach które widziałem było normalnie , a co do masy to nie ma znaczenia czy się styka gdziekolwiek czy nie ,byle by była dobrze przewodem doprowadzona bo prąd jaki płynie przy trzech włączonych świecach jest ok. 40 Amper

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 29 wrz 2010, 17:16

no sam to przecież cały czas rezam, zobacz Munior że auta,które nie maja oryginalnie zamontowanego podgrzewacza między innymi moje ma węże z nagrzewnicy poprowadzone praktycznie przy samej ścianie grodziowej (zdjęcie nr 1), natomiast te z podgrzewaczem mają wąż zasilający nagrzewnicę przy scianie grodziowej a wychodzący z nagrzewnicy jest zdecydowanie bardziej wysunięty w kierunku np. chłodnicy (zdjęcie nr 2). Zamontowałem podgrzewacz a teraz planuje zrobić jego sterowanie manualnie poprzez przełącznik z diodą kontrolna w kabinie. Użyję tylko 2 świec wieć prąd nie przekroczy 30 A i interesuje mnie tylko to, czy podgrzewacz podczas styku z servem (czyli dodatkową masą) nie bedzie mi oskrzył. przewody bedą dobrane odpowiednio. Plus wraz z masą pociągnę z aku a na plusie oprócz przełącznika dam jeszcze bezpiecznik 30A. Mam nadzieje że mnie dobrze zrozumiałeś :) zdjęcia już znalazłem więc dziekuję.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 wrz 2010, 22:12

Faktycznie na zdjęciach widac że bez podgrzewacza jest ciut inaczej ,a że wszystkie które widziałem miały podgrzewacz to jakoś nie mogłem sobie wyobrazić jak może być inaczej ,a faktycznie gumowy wąż w silniku bez podgrzewacza idzie bliżej serwa .Co do iskrzenia to nic ci nie będzie iskrzyć o ile masa podgrzewacza będzie miała dobry styk .Nie musisz prowadzić masy z aku ,w zupełności wystarczy z głowicy silnika ,jak w ori wersji z podgrzewaczem .Bezpiecznik zawsze powinien być z zapasem i obawiam się a nawet jestem pewien że 30 A będzie za mały ,zauważ że w ori instalacji jest 80A do 3 świec ,więc analogicznie do dwóch powinien być co najmniej 50-60A

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 02 paź 2010, 14:30

pany który to bezpiecznik od podgrzewacza?(zaznaczyłem strzałką)bo mam 2szt. 80A? czy on będzie działał jak mam 2świeczki spalone?pewnie nie ale pytam bo jestem ciekaw

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga