Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ
gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 20 sty 2011, 17:17

fredi99vv pisze:Panowie napisze tylko że (mam podgrzewacz działający :idea: ) i jakoś nie pamietam :idea: żeby kiedykolwiek w zimie temperatura silnika doszła do 90st. nawet jak sie zaryłem w zaspie :!: (wskażnik temperatury ustawiany do temp. z VAG-a no i fakt chłodnica ma rok) wiec radze posprawdzać wskazniki względem VAG-a :idea:
to fakt :-/ też mam działający podgrzewacz i temp. jest 75-86 (oczywiście mówimy tu o mrozach -15 i wyżej) nawet po przejechaniu 24km do pracy to 90 nie ma :-/ grzeje w kabinie super ale ciężko złapać te 90 :roll:

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 20 sty 2011, 20:03

gibaj pisze:to fakt :-/ też mam działający podgrzewacz i temp. jest 75-86 (oczywiście mówimy tu o mrozach -15 i wyżej) nawet po przejechaniu 24km do pracy to 90 nie ma :-/ grzeje w kabinie super ale ciężko złapać te 90 :roll:
Z tego co ja sie dowiadywalem to jest normalne zjawisko tylko ze w naszych audiczkach jest tak skonstruowany licznik ze pokazuje rzeczywista temperature na silniku w nowszych modelach ten problem poprawili jak w audi A4 passat B5 itp zeby wskazowka stala rowno na 90 ale na vagu pokozuje 85-89 sprawdzalem to na kilku autach:) ja u siebie kiedys rozbieralem licznik i wskazowke od wskaznika temperatury sciagnelem i przesunelem lekko w prawo i stoi prosto na 90 <ok> :)

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 20 sty 2011, 23:12

Wskazówki nie trzeba sciagać :idea: zeby dokonać korekty wskazań :idea:

:arrow: Na tylnej ściance wskażnika jest okienko i tam wkładasz mały srubokręcik którym regulujesz wychylenie wskazóki :idea:

Awatar użytkownika
seba2303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 20 paź 2008, 00:29
Lokalizacja: poznan

podgrzewacz

Post autor: seba2303 » 01 cze 2011, 17:26

pytanie mam o ile moze wam przekłamywac wskaznik temperatury?

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 01 cze 2011, 20:17

chyba standard to 10 stopni - tak coś mi sie wydaje- dobrze gadam/>??

smutny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 25 paź 2011, 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: smutny » 03 lis 2011, 11:26

Witam
Jak sprawdzić te świece czy grzeją ?
Może kabel z plusa akumulatora i na świece ? jak zaiskrzy to działa? :-/

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 lis 2011, 11:28

<bylo> tak dokładnie :mrgreen:

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 03 lis 2011, 14:39

smutny pisze: Może kabel z plusa akumulatora i na świece ? jak zaiskrzy to działa? :-/
w większości przypadków ten sposób działa - ale nie zawsze to jest reguła - 100% pewność będzie tylko wykręceniu świecy :-? :-/

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 03 lis 2011, 15:19

Wykrec bedziesz pewny, w dodatku zobaczysz co sie dzieje z świecą po 1-2min czy nadal gdzeje. Ja miałem tak ze zaczynała grzać i po 10sek już nie grzała. Jak bedziesz ja próbował dłużej to zatop ją w cieczy i nie trzymaj za świece bo cała mocno się nagrzewa (kilkaset stopni).

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 03 lis 2011, 19:18

Witam, troszkę poczytałem ten temat i teraz mam do Was pytanie, czy podgrzewacz od A4 ten z tyłu głowicy podejdzie do B4 2.0 (benzyna)?
LINK http://allegro.pl/podgrzewacz-plynu-grz ... 01093.html

Czy da się to w ogóle zrezać w benzyniaku :?: Chciałbym na zimę zamontować taki podgrzewacz z manualnym sterowaniem albo kombinować po czujnikach temperatury blokowej, sterowniki i przekaźniki ale kwestią jest jak schematy diesla zamienić na benzynę :?: Pomoże ktoś ogarnąć temat :?: Z góry wielkie dzięki za wskazówki <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 lis 2011, 21:39

Gruszka pisze:Czy da się to w ogóle zrezać w benzyniaku :?: Chciałbym na zimę zamontować taki podgrzewacz z manualnym sterowaniem albo kombinować po czujnikach temperatury blokowej, sterowniki i przekaźniki ale kwestią jest jak schematy diesla zamienić na benzynę :?:
A co tu zmieniać :?: Elektryka rządzi się takimi samymi prawami ,czy to diesel czy benzyna .Tu nic nie musisz zmieniać .Montujesz podgrzewacz i o ile będzie pasował ,robisz ręczne uruchamianie i tyle .Przekażnik ,odpowiednio grube przewody po stronie zasilania i wyjscia przekażnika ,jakiś włącznik w zasięgu reki i tyle .Jak masz trochę pojęcia to można zrobić żeby właczało i wyłączało sie samoczynnie .Tylko pamietaj że prąd pobierany przez jedną świecę ( a jest ich trzy )to ok 12 amper ...ale zastanawiam się po kiego ci to w benzyniaku ,który raczej nagrzewa się exresowo w porównaniu do naszych TDI -ków :-P

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 04 lis 2011, 07:13

Robię krótkie trasy a w zimie to nawet do 40"C się nie nagrzewa, ale za to długo go rozgrzewam na parkingu żeby szybek nie skrobać a na koniec to chcę to mieć nawet w benzyniaku :lol:

[ Dodano: 2011-11-04, 07:20 ]
Sami przecież piszecie że ma to za zadanie nagrzać płyn chłodniczy szybciej niż przy normalnym pyrkaniu a w zimie o to chodzi, im szybciej masz ciepły płyn tym szybciej masz ciepłe powietrze z nadmuchu i tu jest szansa że rano przy -20 nie zamarzniesz i nie będziesz musiał skrobać szybek. A jak dla mnie to żadna różnica czy diesel czy benzyna tylko myślałem tu o sterowaniu przez ecu żeby nie robić rzeźby i żeby w miarę to normalnie i fabrycznie wyglądało. <ok>

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 04 lis 2011, 07:31

powiedz jaki odcinek przemierzasz tym autem?

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 04 lis 2011, 08:03

Jak robisz krótkie odcinki to weź pod uwagę aspekt, że alternator musi Ci doładować baterię po zabiegu ze świecami. Jeżeli masz garaż to możesz sobie zrezać podgrzewacz z zewnętrznym źródłem zasilania i wtedy możesz sobie podgrzewać podłączając w garażu i jedziesz i jak zapalasz to masz ciepły.

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 04 lis 2011, 16:51

Witam, trasy jakie pokonuję to max 12 km. Samochód nocuje pod chmurką więc muszę rano wcześniej odpalać i czekać aż choć trochę się nagrzeje żeby nie jechać od razu po odpaleniu bo wiadomo jak to wpływa na silnik. Gdybym miał garaż to nie potrzebowałbym podgrzewacza. Alternator zmieniony na 90 więc trochę lepiej ładuje od ori 70- ki. Po za tym również chodzi o te nieszczęsne podróbki króćca z tyły bloku i gdyby podszedł ten z A4 to może skończyły by się awarie z tym plastikowym króćcem który trzeba zmieniać co jakiś czas.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga