Są duże lepsze i skuteczniejsze wynalazki jak taki podgrzewacz na swiece żarowe ,moc takiego podgrzewacza na trzy swiece to zaledwie ok.0,45 KWGruszka pisze:Robię krótkie trasy a w zimie to nawet do 40"C się nie nagrzewa, ale za to długo go rozgrzewam na parkingu żeby szybek nie skrobać a na koniec to chcę to mieć nawet w benzyniaku :lol:
[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
-
MUNIOR
- Forum Audi 80

- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mariusz wiem że najlepszym zabiegiem byłoby wstawienie webasto ale ceny powalają. Jak dobrze pamiętam to nawet kiedyś wystawiałeś webasto na sprzedaż. Chyba spróbuję z tym króćcem od A4 dobre chociaż małe grzanie płynu a przy okazji zamienię plastik na metal króćca. Tylko pytanie czy żeby podłączyć świecę tak aby załączała się i wyłączała z automatu to dużo rzeźby jest? :roll:
-
MUNIOR
- Forum Audi 80

- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Taaa...miałem ,ale się wszystko rozeszłoGruszka pisze:Mariusz wiem że najlepszym zabiegiem byłoby wstawienie webasto ale ceny powalają. Jak dobrze pamiętam to nawet kiedyś wystawiałeś webasto na sprzedaż.
Ano zgadza się ,lepszy rydz niż nicGruszka pisze:Chyba spróbuję z tym króćcem od A4 dobre chociaż małe grzanie płynu a przy okazji zamienię plastik na metal króćca.
Jak byś miał ori tdi to nie wielki problem bo robi to komp ,potrzebne tylko dwa przekazniki ,bezpiecznik i przewody do świec ,bo cała reszta jest już zazwyczaj w instalacji .I tak jak gibaj, piszeGruszka pisze:Tylko pytanie czy żeby podłączyć świecę tak aby załączała się i wyłączała z automatu to dużo rzeźby jest? :roll:
poczytaj od początku ,ktoś zakładał od podstaw tyle że w tdi gdzie komp jest już do tego przystosowany...u ciebie trzeba by było wyrzezbić układ z jakimś czujnikiem temp.który by wyłączył swiece po osiągnieciu odpowiedniej temperatury ,właczać mozna normalnie włącznikiem i tak jest najlepiej ...gibaj pisze:czytałeś ten temat do początku? piszą chłopaki co i jak?
Od biedy można użyć fabryczny czujnik temperatury płynu, tylko trzeba by zrobić jakiś układ sterujący przekaźnikiem, który włączałby i wyłączał grzanie świec. Taki ministerownik na jakimś mikrokontrolerze. Napisać właściwy program i już. Mogłoby to mieć spore możliwości. Fakt, że jest z tym trochę zabawy, ale mogłoby nawet przewyższyć ori.
Witam
z racji, że zrobiło się już zimno postanowiłem przywrócić do życia podgrzewacz płynu. Podgrzewacz był zamontowany fabrycznie, więc moje czynności skupiły się na wymianie świec, sprawdzeniu przekaźników 213, 214 i bezpiecznika 80A pod kierownicą. Niestety podgrzewacz nie zadziałał nawet po odpięciu czujnika temperatury. Po prześledzeniu tematu dotarłem do alternatora i ku mojemu zdziwieniu podobnie jak kolega peyo32 zobaczyłem :shock: pusty otwór przy oznaczeniu zacisku "W". Czy to jest normalne, czy ktoś grzebał przy altku? Może kolega peyo32 powie jak uporał się z problemem?
pozdrawiam
z racji, że zrobiło się już zimno postanowiłem przywrócić do życia podgrzewacz płynu. Podgrzewacz był zamontowany fabrycznie, więc moje czynności skupiły się na wymianie świec, sprawdzeniu przekaźników 213, 214 i bezpiecznika 80A pod kierownicą. Niestety podgrzewacz nie zadziałał nawet po odpięciu czujnika temperatury. Po prześledzeniu tematu dotarłem do alternatora i ku mojemu zdziwieniu podobnie jak kolega peyo32 zobaczyłem :shock: pusty otwór przy oznaczeniu zacisku "W". Czy to jest normalne, czy ktoś grzebał przy altku? Może kolega peyo32 powie jak uporał się z problemem?
pozdrawiam
- misiekdzwon
- Forum Audi 80

- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Ciekawi mnie jaki napięcie jest na tym zacisku po odpaleniu auta, bo jeżeli jest tam normalne napięcie ~14.4 volta to wystarczyło by gdzie kolwiek wpiąć ten przewód w instalacji. Ale jeżeli zacisk "W" pokazuje obciążenie (nie wiem w jakich wartościach) i tylko alternator ma taką właściwość, że informuje ECU o obciążeniu, to w instalacji będzie ciężko się doszukać odpowiadającego mu miejsca.
jakop13, skoro masz ori podgrzewacz, a nie masz wyjścia W, to prawdopodobnie ktoś zmieniał alternator i nie widział problemu, że jeden przewód został nie podpięty
Jeszcze powiedz ile amper jest napisane na Twoim altku. Bo powinno być albo 90A, albo 120A, może masz 70A i stąd ten problem
jakop13, skoro masz ori podgrzewacz, a nie masz wyjścia W, to prawdopodobnie ktoś zmieniał alternator i nie widział problemu, że jeden przewód został nie podpięty











