Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 lis 2011, 17:40

Gruszka pisze:Robię krótkie trasy a w zimie to nawet do 40"C się nie nagrzewa, ale za to długo go rozgrzewam na parkingu żeby szybek nie skrobać a na koniec to chcę to mieć nawet w benzyniaku :lol:
Są duże lepsze i skuteczniejsze wynalazki jak taki podgrzewacz na swiece żarowe ,moc takiego podgrzewacza na trzy swiece to zaledwie ok.0,45 KW ;-) czyli cieniutko :-P ,poza tym grzeje dopiero po odpaleniu sinika ;-) Nie wymyślono na razie nic lepszego w kwesti szybkiego podgrzania silnika ,jak mokre webasto ,podgrzewające płyn chłodniczy ,a zarazem silnik ,moc 5 KW i mozna go sobie odpalać pilotem ,albo programowac .Trzeba wydać kilka stówek ,ale warto.... skuteczność i szybkośc z jaką podgrzewają silnik jest warta tej ceny , o czym przekonuję się od zeszłej zimy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 04 lis 2011, 17:58

Mariusz wiem że najlepszym zabiegiem byłoby wstawienie webasto ale ceny powalają. Jak dobrze pamiętam to nawet kiedyś wystawiałeś webasto na sprzedaż. Chyba spróbuję z tym króćcem od A4 dobre chociaż małe grzanie płynu a przy okazji zamienię plastik na metal króćca. Tylko pytanie czy żeby podłączyć świecę tak aby załączała się i wyłączała z automatu to dużo rzeźby jest? :roll:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lis 2011, 23:14

a czytałeś ten temat do początku? piszą chłopaki co i jak?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lis 2011, 13:13

Gruszka pisze:Mariusz wiem że najlepszym zabiegiem byłoby wstawienie webasto ale ceny powalają. Jak dobrze pamiętam to nawet kiedyś wystawiałeś webasto na sprzedaż.
Taaa...miałem ,ale się wszystko rozeszło :-P
Gruszka pisze:Chyba spróbuję z tym króćcem od A4 dobre chociaż małe grzanie płynu a przy okazji zamienię plastik na metal króćca.
Ano zgadza się ,lepszy rydz niż nic
Gruszka pisze:Tylko pytanie czy żeby podłączyć świecę tak aby załączała się i wyłączała z automatu to dużo rzeźby jest? :roll:
Jak byś miał ori tdi to nie wielki problem bo robi to komp ,potrzebne tylko dwa przekazniki ,bezpiecznik i przewody do świec ,bo cała reszta jest już zazwyczaj w instalacji .I tak jak gibaj, pisze
gibaj pisze:czytałeś ten temat do początku? piszą chłopaki co i jak?
poczytaj od początku ,ktoś zakładał od podstaw tyle że w tdi gdzie komp jest już do tego przystosowany...u ciebie trzeba by było wyrzezbić układ z jakimś czujnikiem temp.który by wyłączył swiece po osiągnieciu odpowiedniej temperatury ,właczać mozna normalnie włącznikiem i tak jest najlepiej ...

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 06 lis 2011, 13:37

Od biedy można użyć fabryczny czujnik temperatury płynu, tylko trzeba by zrobić jakiś układ sterujący przekaźnikiem, który włączałby i wyłączał grzanie świec. Taki ministerownik na jakimś mikrokontrolerze. Napisać właściwy program i już. Mogłoby to mieć spore możliwości. Fakt, że jest z tym trochę zabawy, ale mogłoby nawet przewyższyć ori.

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 08 lis 2011, 20:59

dziś sprawdziłem i nie mam napięcia na świecach a masa jest ,jaki jest bezpiecznik lub
przekaźnik od tych świec

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 lis 2011, 21:19

bendzi40 pisze:dziś sprawdziłem i nie mam napięcia na świecach a masa jest ,jaki jest bezpiecznik lub
przekaźnik od tych świec
ECU :mrgreen:

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 08 lis 2011, 21:34

nie pamiętam numeru ale to ma 30A i jest pod kierownicą ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 lis 2011, 21:36

poczytaj dokładnie wszystko masz w tym temacie

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 09 lis 2011, 21:23

u mnie świece na podgrzewaczu sprawdziłem i nic żadna nie iskrzy ,masa na podgrz. jest może być to jakiś bezpiecznik czy świece wypalone?

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 10 lis 2011, 16:07

Wykręć i sprawdź podłączając bezpośrednio do akumulatora. Będziesz miał 100% pewności, ja teraz mam. Roboty nie jest dużo, bo dostęp dobry, tylko trzeba uważać aby ich nie "ukręcić".

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 11 lis 2011, 00:05

jesli podlaczysz pod aku bedzie widać dymek leci lub poprostu jak dotkniesz tej swieczki poczujesz ciepło ;p

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 11 lis 2011, 13:54

tyle to wiem ale dzięki ,jutro posprawdzam

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 22 lis 2011, 08:26

Witam

z racji, że zrobiło się już zimno postanowiłem przywrócić do życia podgrzewacz płynu. Podgrzewacz był zamontowany fabrycznie, więc moje czynności skupiły się na wymianie świec, sprawdzeniu przekaźników 213, 214 i bezpiecznika 80A pod kierownicą. Niestety podgrzewacz nie zadziałał nawet po odpięciu czujnika temperatury. Po prześledzeniu tematu dotarłem do alternatora i ku mojemu zdziwieniu podobnie jak kolega peyo32 zobaczyłem :shock: pusty otwór przy oznaczeniu zacisku "W". Czy to jest normalne, czy ktoś grzebał przy altku? Może kolega peyo32 powie jak uporał się z problemem?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 22 lis 2011, 10:26

Ciekawi mnie jaki napięcie jest na tym zacisku po odpaleniu auta, bo jeżeli jest tam normalne napięcie ~14.4 volta to wystarczyło by gdzie kolwiek wpiąć ten przewód w instalacji. Ale jeżeli zacisk "W" pokazuje obciążenie (nie wiem w jakich wartościach) i tylko alternator ma taką właściwość, że informuje ECU o obciążeniu, to w instalacji będzie ciężko się doszukać odpowiadającego mu miejsca.
jakop13, skoro masz ori podgrzewacz, a nie masz wyjścia W, to prawdopodobnie ktoś zmieniał alternator i nie widział problemu, że jeden przewód został nie podpięty :-/ Jeszcze powiedz ile amper jest napisane na Twoim altku. Bo powinno być albo 90A, albo 120A, może masz 70A i stąd ten problem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga