Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Problem z cieknacym króćcem

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

[B4 1.9 1Z] Problem z cieknacym króćcem

Post autor: klife » 17 wrz 2014, 16:34

Króciec od wody, trójnik, najpierw puszczalo gdzies wode na laczniu z silnikiem, poprawilem na szybko na silikon przed wyjazdem wakacyjnym ale g..no dalo, wymienilem na inny ori i tak samo, kupilem ori oring i nie cieknie w tamtym miejscu ale:
Wycieka z gornej sruby mocujacej króciec, mial ktos taka przypadlosc? puszcza gdzies w dziurze w bloku i wywala sruba?

Nie wina króćca bo mialem dwa ori i to samo i nie widze sensu kupowac zamiennika:/

Obrazek Obrazek

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 17 wrz 2014, 17:41

Ja myślę, że jest małe pęknięcie. Wymiana na nowy ori jest jedynym lekarstwem. Nie polecam używki.

Awatar użytkownika
bbbalbina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 22 wrz 2012, 22:15

Post autor: bbbalbina » 18 wrz 2014, 09:35

krótki pisze:Ja myślę, że jest małe pęknięcie. Wymiana na nowy ori jest jedynym lekarstwem. Nie polecam używki.
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem zanim odpiszesz..

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 18 wrz 2014, 10:52

Hmmm... a sprawdzałeś czy głowica przy tych gwintowanych otworach nie jest pęknięta? Może jest tam pęknięcie, które idzie od otworu wodnego do otworu na śrubę? Wyczyść dokładnie, zerknij i daj znać.

Jeśli okaże się, że masz pęknięcie, to dorażnym środkiem może być zakup uszczelki w płynie - nie wiem czy to nie to samo co silikon, ale są specjalne do tego celu produkty, np. w nowych autach (np. Subaru) zamiast standardowej uszczelki stosuje się właśnie taką wyciskaną jak silikon do uszczelnienia 2 połówek silnika typu Boxter.
Nałóż na śrubę (konkretnie na jej gwint) nie za dużo, wręcz ledwo co. Tylko aby w gwincie ta uszczelka siedziała. Posamruj też króciec wokół otworów na śruby (od strony głowicy) i zamontuj.

Przykręć z wyczuciem. Pamiętaj że kruciec to plastik, a uszczelka jednak nieco odstaje od niego - więc nie ściskaj na hama, Takie delikatne z wyczuciem dokręcenie śrub w zupełności będzie wystarczające.


Ew. zamiast tej uszczelki użyj po prostu silikonu - tylko pamiętaj delikatnie z ilością - bo jak faktyucznie masz pęknięcie to żeby ci się silikon nie dostał układu chłodzenia.

Pozdro i powodzenia

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 18 wrz 2014, 13:58

Ja bym polecił oddać głowicę do sprawdzenia/naprawy. Trudno większe koszta. Ale przynajmniej dowiesz się gdzie jest pęknięcie i czy jest możliwe zaspawanie. Kiedyś oddawałem skrzynię biegów do spawania alu i powiem szczerze, że jak trafisz na dobry zakład to zrobią Ci to profesjonalnie. Przynajmniej będziesz wiedział czym jeździsz i że doraźne sposoby łatania,klejenia nie w dadzą się we znaki w najmniej nieoczekiwanym momencie np. wyjazdu na wakacje ;-) . Minus tego rozwiązania to koszt (szlif głowicy i nowa uszczelka). No chyba, że ktoś odważny Ci to pospawa w samochodzie bez zrzucania głowicy. Powodzenia! ;-)

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 18 wrz 2014, 19:45

bbbalbina pisze:
krótki pisze:Ja myślę, że jest małe pęknięcie. Wymiana na nowy ori jest jedynym lekarstwem. Nie polecam używki.
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem zanim odpiszesz..
Poczekam na finał tej historii. Proponuję i tak naprostsze rozwiązanie, nie wierzę aby głowica pękła w tym miejscu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 wrz 2014, 20:49

krótki pisze:Poczekam na finał tej historii. Proponuję i tak naprostsze rozwiązanie, nie wierzę aby głowica pękła w tym miejscu.
Bo nie pękła 8-) płyn ewidentnie wyłazi przez króciec ,też to przerabiałem ,tyle że u mnie po wymianie na ori ,ale używke ,problem znikł

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 18 wrz 2014, 21:02

Witam, u siebie mam podobna sytuacje, po wklejeniu na silikon zaczęło cieknąc przez otwór mocujący, chyba jedynie zostaje wkleić go jeszcze nie żałując silikonu, ja za pierwszym razem dałem tylko w koło uszczelki i to może był błąd...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 wrz 2014, 21:12

colorumia pisze: u siebie mam podobna sytuacje, po wklejeniu na silikon zaczęło cieknąc przez otwór mocujący, chyba jedynie zostaje wkleić go jeszcze nie żałując silikonu, ja za pierwszym razem dałem tylko w koło uszczelki i to może był błąd...
Żaden silkon nie jest tam potrzebny ,wystarczy dobry króciec i nowy oring

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 18 wrz 2014, 21:13

Problem polega na użyciu zbyt dużej siły podczas dokręcania krućca co skutkuje trwałym odkształceniem tworzywa. Po takiej operacji nie ma szans by oring utrzymał szczelność. Pamiętajmy że tam panuje ciśnienie ok 1 bar. A to nie jest mało. Sposób na to jest prosty. Nowy oring i masa uszczelniająca w skromnej ilości na całą powierzchnię krućca. Powinno dać radę. U mnie już tak 2 lata działa.

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 19 wrz 2014, 16:52

MUNIOR pisze:
colorumia pisze: u siebie mam podobna sytuacje, po wklejeniu na silikon zaczęło cieknąc przez otwór mocujący, chyba jedynie zostaje wkleić go jeszcze nie żałując silikonu, ja za pierwszym razem dałem tylko w koło uszczelki i to może był błąd...
Żaden silkon nie jest tam potrzebny ,wystarczy dobry króciec i nowy oring
Wreszcie jakiś głos rozsądku.

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 19 wrz 2014, 22:56

Pisalem w pierwszym poscie o drugim ori kroccu i tej samej sytuacji, silikon tez na grubo.

Chyba ze rzeczywiscie oba krocce sa odksztalcone :/

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 20 wrz 2014, 06:35

Popieram kolegów powyżej, przerabiałem temat i dopiero trzeci króciec jeździ do tej pory.

1. nie dawać silikonu, wystarczy jak pisał Munior dobry oring, bo przez silikon może znowu lać;
2. nie dokręcać na maksa, lubi pękać w miejscu gdzie przechodzą śruby, minimalnie a jednak już cieknie.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 wrz 2014, 15:22

Patrząc w sklepie na nowe oringi , to są takie cienkie , że nie ma co ich nawet montować.
Gdy u mnie była wstawiana druga głowica i kolektor dolotowy, zmieniłem oringi na krućcach i odmie na znacznie grubsze niż te w sklepach, nie wiem czy to były metryczne czy calowe, ale były na stanie więc założyłem nowe grubsze oringi i nie mam problemu z cieknącym płynem.
Archiwizator allego nie działa, więc wleje link z allegro:

O-ring metryczny

O-ring calowy

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 15 paź 2014, 20:29

Witam, tak jak wcześniej pisałem po pierwszej nie udanej próbie nadszedł czas na podejście numer dwa który zakończył się sukcesem.
Po pierwsze trzeba dać coś na uszczelnienie tego miejsca połączenia króćca z głowica bo w moim przypadku występowały znaczne wżery w głowicy i oring by tego nie uszczelnił ( tak jak kolega wyżej pisał nie jest za gruby )
Zakupiłem nowy króciec Mayle 16PLN + pasta uszczelniająca. Dodam jeszcze ze dołożyłem podkładkę żeby lepiej docisnęła czujnik niebieski na moje miał za duzy luz i mogło by cienac przez niego.
Widać ze MEYLE nie za dobrze to wykonało.
Efekt końcowy zadowalający nie cieknie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl