Dokręciłeś wahacze jak auto stało na kołach oczywiście.Powodem drgan mogą być nie wyważone koła krzywa tarcza hamulcowa tu szczególnie bije przy hamowaniu uszkodzona opona,przeguby wewnętrzne tak miał kolega w B3 nie szło jechać tak drgało wszystkodjandres pisze:koledzy zapomnialem dopowiedziec ze te wibracje kierownicy pojawiaja sie kiedy puszczam gaz a kiedy dodaje gazu wibracje sa mniej wyczuwalne i co z tym zrobic .
[B4 2.0E] Drgania w czasie jazdy - co jeszcze sprawdzić
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
kolego golgij51 a co ??? wachacze dokreca sie na opuszczonym samochodzie ja dokrecalem tzn w taki sposob ze zalozylem je i wbilem sworzen wachacza i dopiero dokrecalem wachaczegoldi j51 pisze:Dokręciłeś wahacze jak auto stało na kołach oczywiście.Powodem drgan mogą być nie wyważone koła krzywa tarcza hamulcowa tu szczególnie bije przy hamowaniu uszkodzona opona,przeguby wewnętrzne tak miał kolega w B3 nie szło jechać tak drgało wszystkodjandres pisze:koledzy zapomnialem dopowiedziec ze te wibracje kierownicy pojawiaja sie kiedy puszczam gaz a kiedy dodaje gazu wibracje sa mniej wyczuwalne i co z tym zrobic .
Czytałem wszystkie powyższe posty i coś mi się przypomniało. Miałem kiedyś fordzika fiestę. Objawy były takie jak wyżej opisane. Przy małych prędkościach wszystko OK. Powyżej 90 km/h wyczuwalne drgania na kierownicy które zlewały się przy ponad 120. Przejrzałem wszystko. Nic nie znalazłem. W tym czasie koła były wyważane kilkakrotnie. I pewnego dnia pojechałem na wymianę opon. Zdjęli letnie, założyli zimowe i na auto. Już były przykręcone i nagle mechanik mówi. "Wiesz pan co? Może to koło z zapasu założymy na prawy przód bo tamta felga ma bicie" Nikt się tym wcześniej nie przejmował. Zakładali jak leci. Oczywiście zgodziłem się. I co ? Jak ręką odjął. Jeśli mieliście podobnych wyważaczy to i problem może być ten sam. Pozdrawiam
koledzy jak macie takie drgania a już wymieniliście prawie wszystko to trzeba zobaczyć średnicę osadzenia felgi na kołnierzu piasty i zobaczyć czy nie ma luzu jak jest to założyć pierścienie centrujące i powinno ustać tak było u mnie bo miałem założone felgi nie oryginalne więc zacznijcie od sprawdzenia średnic POWODZENIA
U mnie też drga kierownica w takim przedziale prędkości, samodzielnie szukałem i
"na oko" było wszystko oki , ale los skierował mnie do pracy do zakładu w którym była
stacja diagnostyczna :mrgreen:
Jakież wielkie było moje zdziwienie jak zobaczyłem opłakany stan
sworzni wahacza i tulei gumowo-metalowych (tuleje wymieniałem 1.5 roku temu) .
Dzisiaj jadę wymieniać i jestem w 100% pewien ,że po wymianie drgania znikną.
"na oko" było wszystko oki , ale los skierował mnie do pracy do zakładu w którym była
stacja diagnostyczna :mrgreen:
Jakież wielkie było moje zdziwienie jak zobaczyłem opłakany stan
sworzni wahacza i tulei gumowo-metalowych (tuleje wymieniałem 1.5 roku temu) .
Dzisiaj jadę wymieniać i jestem w 100% pewien ,że po wymianie drgania znikną.
ja również mam problem z wibrująca kierownicą, drgania zaczynają się na poziomie 80km/h
co dziwne wibracje ujawniły się dzisiejszego dnia po ustawieniu zbieżności i pochylenia kół przednich. Wcześniej ani nie szarpło tylko ściągało ciut jak to zwykle bywa, teraz autko leci idealnie prosto ale wibruje. Ponadto dodam że tarcze mam nowiutkie wraz z klockami, nowe sworznie i końcówki drążków opony tez są nowe i wcześniej nie wibrowały.
co dziwne wibracje ujawniły się dzisiejszego dnia po ustawieniu zbieżności i pochylenia kół przednich. Wcześniej ani nie szarpło tylko ściągało ciut jak to zwykle bywa, teraz autko leci idealnie prosto ale wibruje. Ponadto dodam że tarcze mam nowiutkie wraz z klockami, nowe sworznie i końcówki drążków opony tez są nowe i wcześniej nie wibrowały.
Po długiej nieobecności witam Wszystkich.
Chciałbym odświeżyć temat gdyż też mam problem z drganiem podczas jazdy.
Na sam początek przedstawię co jest w tym temacie zrobione:
- wymienione końcówki drążka ( prawa była zużyta )
- wymienione tuleje wahacza ( jedna była zerwana - wymienione wszystkie )
- tarcze hamulcowe wymienione
- przeguby zew i wew wymienione na nowe
- koła wyważone ( stan idealny, opony nie są przyhamowane )
- felgi oryginalne ( stan idealny)
- świece zapłonowe wymienione
- przewody WN wymienione
- kopułka plus palec wymienione
- cewka zapłonowa wymieniona w ubiegłym roku na BERU - nowa
- zbieżność ok ( stwierdzona w serwisie VW )
- autem nigdzie nie najechałem, w nic nie wpadłem
- problem jest na bazie i benzynie
Dziwne że te drgania powstają przy prędkości pow 50km/h i po przejechaniu kilku kilometrów. Wcześniej takiego problemu nie miałem dopiero gdy zrobiłem przegląd okresowy i stwierdzono że muszę wymienić tuleje wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Więc to zrobiłem a tu ZONK zaczęło się drganie.
Już nie wiem gdzie szukać problemu , może w skrzyni biegów, może w dole silnika.
Metodą prób i błędów mogę wymieniać i wymieniać
Chciałbym odświeżyć temat gdyż też mam problem z drganiem podczas jazdy.
Na sam początek przedstawię co jest w tym temacie zrobione:
- wymienione końcówki drążka ( prawa była zużyta )
- wymienione tuleje wahacza ( jedna była zerwana - wymienione wszystkie )
- tarcze hamulcowe wymienione
- przeguby zew i wew wymienione na nowe
- koła wyważone ( stan idealny, opony nie są przyhamowane )
- felgi oryginalne ( stan idealny)
- świece zapłonowe wymienione
- przewody WN wymienione
- kopułka plus palec wymienione
- cewka zapłonowa wymieniona w ubiegłym roku na BERU - nowa
- zbieżność ok ( stwierdzona w serwisie VW )
- autem nigdzie nie najechałem, w nic nie wpadłem
- problem jest na bazie i benzynie
Dziwne że te drgania powstają przy prędkości pow 50km/h i po przejechaniu kilku kilometrów. Wcześniej takiego problemu nie miałem dopiero gdy zrobiłem przegląd okresowy i stwierdzono że muszę wymienić tuleje wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Więc to zrobiłem a tu ZONK zaczęło się drganie.
Już nie wiem gdzie szukać problemu , może w skrzyni biegów, może w dole silnika.
Metodą prób i błędów mogę wymieniać i wymieniać
Witam panowie
Mam problem w 1,6 b4 avant. (Siostry)
Problemy zaczynają się juz od małych prędkości, kierownica drga dość poważnie, a na dodatek auto zjeżdża w lewo. Przy skręcaniu słychać coś takiego jakby wpadło acoś pod kierownicę i ,,chrupało,, cichy dźwięk. Również przy skrecaniu na postoju odzywa się przekładnia która robi taki pusty dźwięk.
Koła wyważone, jedno koło biło prawe z przodu, jednak to chyba nie możliwe, żeby opony miały taki wpływ na prowadzenie już przy 40 km.h.
Dodaj, że niedługo pewnie padnie wspomaganie, bo kierownica działa juz dość topornie, jednak czy to miałoby jakiś wpływ ?
Mam problem w 1,6 b4 avant. (Siostry)
Problemy zaczynają się juz od małych prędkości, kierownica drga dość poważnie, a na dodatek auto zjeżdża w lewo. Przy skręcaniu słychać coś takiego jakby wpadło acoś pod kierownicę i ,,chrupało,, cichy dźwięk. Również przy skrecaniu na postoju odzywa się przekładnia która robi taki pusty dźwięk.
Koła wyważone, jedno koło biło prawe z przodu, jednak to chyba nie możliwe, żeby opony miały taki wpływ na prowadzenie już przy 40 km.h.
Dodaj, że niedługo pewnie padnie wspomaganie, bo kierownica działa juz dość topornie, jednak czy to miałoby jakiś wpływ ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
z mojego doświadczenia Ci powiem że maja największe znaczeniajmuhha pisze:Koła wyważone, jedno koło biło prawe z przodu, jednak to chyba nie możliwe, żeby opony miały taki wpływ na prowadzenie już przy 40 km.h.
Dodatkowo sprawdzić przeguby wewnętrzne i zewnętrzne po obu stronach i półosie. No i oczywiście luzów w zawieszeniu ma nie być.