Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
cavaco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2009, 15:05

Post autor: cavaco » 18 wrz 2009, 19:54

Dobra udało się- nie puka i się nie odkręca(ciekawe na ile :P )

Sprawa była dziwna:
- wykręciłem wszystko i poskładałem od nowa, wyszło że wkład amortyzatora obijał się o metalową podstawę
- dałem podkładkę
- nie puka

(heh w między czasie wymieniłem wszystkie elementy zawieszenia) - życie
Pozdrawiam dzięki za pomoc :-D

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 02 paź 2009, 13:04

Witam jaką metalową podstawę? MCpersona? a dolałeś oleju trochę ? mi też puka :-( Ale ja nie dolewałem oleju przed włożeniem wkładu do McPersona

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 02 paź 2009, 21:20

Oj cały 4ro pak mi zszedł zanim ten temat przeczytałem :-D
Po pierwszym tygodniu użytkowania B4 (ABK) zaobserwowałem dwa zjawiska związane najprawdopodobniej z zawieszeniem:

1) Przy ruszaniu z miejsca na skręconych kołach czy to w lewo czy w prawo pojawia się głuchy stuk,dokładnie stuknie raz jakby sprężyna przeskakiwała.Podczas jazdy objaw ten występuje przy mocniejszym dociśnięciu gazu np w zakręcie przy małej prędkości.Objaw jest taki jakby stuknięcie pojawiało się przy naprężeniu całego silnika (któraś poducha??)

2) Ruszamy od 0 i jedziemy ,wszystko przebiega bezproblemowo do prędkości 90km/h wtedy zaczyna szarpać kierownicą ale tylko do 100 po czym ustaje.Strasznie drażniące to jest bo dzisiaj jechałem po takiej drodze że nieszlo jechać inaczej jak własnie ten zakres prędkości :-/ Jest dokładnie tak jak opisuje do 90 nic się nie dzieje po czym zaczyna się trzepaczka i po 100 ustaje.Przy hamowaniu jest to samo i wtedy to dopiero jest wkurzające :-? Jutro sobie wywarze koła i zobacze czy coś się zmieni.Jeśli nie zmieni to czego szukać na pierwszy ogień??

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 03 paź 2009, 00:16

GSF pisze: Jutro sobie wywarze koła i zobacze czy coś się zmieni.Jeśli nie zmieni to czego szukać na pierwszy ogień??
tarcze hamulcowe albo opony cos nie teges, np moga byc zdarte nierowno np przez dlugie hamowanie na zblokowanych kolach.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 04 paź 2009, 12:24

Tarcze hamulcowe mogą być pokrzywione...

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 04 paź 2009, 19:53

GSF pisze:Ruszamy od 0 i jedziemy ,wszystko przebiega bezproblemowo do prędkości 90km/h wtedy zaczyna szarpać kierownicą ale tylko do 100 po czym ustaje.
Miałem podobnie, ale od 70-80 km/h-pomogło wyważenie kół.

Awatar użytkownika
Tomiko9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 624
Rejestracja: 20 lip 2009, 17:57
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: Tomiko9 » 05 paź 2009, 10:23

A na moje trzęsienia kierownicą po wyżej 90 km-ów/h (nie pod czas hamowania,tylko normalnej jazdy) szczególnie jak dam na luz to wiem,że by pomogły dwie tulejki na prawym wachaczu (bo tylko one nie były już 2 latka mieniane),a skoro były dokręcane (jak pamiętam) w górze,a nie jak już autko stało na kołach to wiem,że już poszły sobie,dlatego bardzo cenię sobie nasz klub PKA za ogół cennych informacji <ok>
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 05 paź 2009, 10:39

GSF pisze:2) Ruszamy od 0 i jedziemy ,wszystko przebiega bezproblemowo do prędkości 90km/h wtedy zaczyna szarpać kierownicą ale tylko do 100 po czym ustaje.Strasznie drażniące to jest bo dzisiaj jechałem po takiej drodze że nieszlo jechać inaczej jak własnie ten zakres prędkości Jest dokładnie tak jak opisuje do 90 nic się nie dzieje po czym zaczyna się trzepaczka i po 100 ustaje.Przy hamowaniu jest to samo i wtedy to dopiero jest wkurzające Jutro sobie wywarze koła i zobacze czy coś się zmieni.Jeśli nie zmieni to czego szukać na pierwszy ogień??
U mnie było podobnie z tym szarpaniem kierownicy, ale szarpało tak powyżej 80 do 100km/h potem wszystko ustawało, podczas hamowania dodatkowo kierownica okropnie drgała ciężko było ją utrzymać jedną ręką. Najpierw wyważyłem koła trochę to pomogło, później okazało się, że do wymiany są jeszcze klocki hamulcowe z przodu, po ich wymianie jest już wszystko ok kierownicą nie szarpie wcale. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tomiko9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 624
Rejestracja: 20 lip 2009, 17:57
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: Tomiko9 » 05 paź 2009, 10:50

No własnie Tomku-skoro pod czas hamowania drgała,to znaczy,że coś nie tak z elementami (tarcze i klocki przeważnie),u mnie są tarcze już 3 letnie (z przodu),a wyglądają jak nówki,bo klocusie sie równiutko ścierają,badziewia BRECKi wytrzymały juz 2 lata,i jeszcze jakieś 3mm od blachy mają grubości,tylko te nieszczęsne gumy,które młotkiem jest mordęga z wachacza zbić :-/
Ostatnio zmieniony 06 paź 2009, 11:15 przez Tomiko9, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 05 paź 2009, 14:54

Tomiko9 pisze:tylko te nieszczęsne gumy,które młotkiem jest mordęga w wachacza zbić :-/
Prasa Tomku ratuje ;-)

Awatar użytkownika
Woyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 05 mar 2008, 11:54
Lokalizacja: Roźwienica

Post autor: Woyto » 15 paź 2009, 20:07

Kolega pisze........

1) Przy ruszaniu z miejsca na skręconych kołach czy to w lewo czy w prawo pojawia się głuchy stuk,dokładnie stuknie raz jakby sprężyna przeskakiwała.Podczas jazdy objaw ten występuje przy mocniejszym dociśnięciu gazu np w zakręcie przy małej prędkości.Objaw jest taki jakby stuknięcie pojawiało się przy naprężeniu całego silnika (któraś poducha??)

Przyczyn może być wiele tak jak koledzy piszą ale ja stawiam właśnie na luz poduchy nad McPersonem.....miałem obiawy stukania przy nagłym dodaniu lub ujęciu gazu i okazało się że wybite łożysko w gumie nad McP-m...było praktycznie wyrwane....
Pozdrawiam i życzę cierpliwości.

A odnośnie Lemfordera to wymieniłem w lutym całe zawieszenie i wszystkie tulejki na wahaczach i już mają luzy .......nie dziwne??.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 16 paź 2009, 10:38

Woyto pisze:A odnośnie Lemfordera to wymieniłem w lutym całe zawieszenie i wszystkie tulejki na wahaczach i już mają luzy .......nie dziwne??.
U mnie tuleje na wahaczach wytrzymują max. 20 tys. km
Wszystko zależy od stanu dróg po których się poruszamy.

Awatar użytkownika
marcin6666n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 cze 2009, 16:25
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: marcin6666n » 16 paź 2009, 14:36

Witam.

Ja mam taki problemik bo autko dziwnie się zachowuje na dołkach.
Mianowicie jak złapie nierówności to zaczyna sam skręcać, i latać po drodze.
da się z tym jeździć ale trzeba uważać.

Podniosłem go i zauważyłem dziwny luz poziomy i pionowy chyba przez brak górnego mocowania amorka i chyba wybitą poduszkę .
czy to może być powodem gubienia toru jazdy?

Zamieszczam fotki Obrazek Obrazek

link do wideo 3gp : http://www.speedyshare.com/415693216.html

I mam pytanko do czego służy przekaźnik 215 bo nie mam w nim bezpiecznika.
Silnik 2.3 NG
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomiko9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 624
Rejestracja: 20 lip 2009, 17:57
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: Tomiko9 » 16 paź 2009, 15:04

Kolego marcin6666n,z elektryką to u mnie gorzej,ale chyba ma być pusty,tak też jest i u mnie,co do poduchy (łożyska amorka),to ona musi być! ;-) więc zakładaj jak najszybciej nową poduchę (koszt ok 24zeta jedna) i dobrze dokręć najpierw pod nakrętką 22 płaskim śrubokrentem ,,tą podkładkę'',potem w nakrętkę 22 imbus i kluczem dokręć ;-) i nie zapomnij o ustawieniu zbieżności (przednia oś) na końcu ;-)
Powodzenia!

Awatar użytkownika
marcin6666n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 cze 2009, 16:25
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: marcin6666n » 17 paź 2009, 17:48

To ta poduchę z łozyskiem mam umieścić pod spodem tak?
I wtedy luzu pionowego nie powinno być ma się rozumieć?
Ostatnio zmieniony 18 paź 2009, 20:16 przez marcin6666n, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl