Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 TDI] wszystko wymienione a dalej puka...

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 12 paź 2008, 18:05

mogą być dwie rzeczy łożysko lub przegób środkowy

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 12 paź 2008, 18:20

zastanawia mnie czy łozysko powinno chuczec jezeli jest juz zmeczone jeszcze jedno przy hamowaniu czuje jak lekko pociagnie kierownica

[ Dodano: 2008-10-12, 18:24 ]
jeszcze jedno jak wykryc luz łozyska samemu przy pomocy podnosnika?

voxx 113
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:51
Lokalizacja: Ostre

Post autor: voxx 113 » 12 paź 2008, 20:09

sprawdz też mocowanie amora u góry czesto tam jest luz którego trudno dostrzec najlepiej na podniesionym kole i kręcic w prawo i lewo

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 12 paź 2008, 20:17

witam szanownych kolegow.Podziele sie swoimi przezyciami mam nadzieje ze komus to bedzie przydatne. Borykalem sie z tluczacym zawieszeniem ponad pol roku do dnia dzisiejszego. Wymienilem kompletnie wszystko a stukanie jak bylo tak i po zostalo.
Ale do rzeczy problem w sumie byl banalny poluzowaly sie sruby ktore trzymaja przy maglownicy drazki kierownicze i nanich byl luz po ich dokreceniu zero stukow cisza niesamowita. Mowa tu o srubach ktore sa w polozeniu pionowym :) Jesli jakies szczegoly beda potrzebne to pisac (omowie co i jak)

dodam jeszcze ze odglos gluchego stukania jak u wielu wypowiadajacych sie byl slyszalny po obu stronach :)

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 12 paź 2008, 21:04

myster pisze:Jesli jakies szczegoly beda potrzebne to pisac (omowie co i jak)
myster, Ty nie pytaj tylko pisz od razu, bo połowę forum meczą te "kartofle" ;-)

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 12 paź 2008, 21:15

myster, o które śruby chodzi te które zaznaczyłem :?:

Obrazek
u mnie są dokręcone :-(
Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 paź 2008, 21:21 przez MARCIN 80B4, łącznie zmieniany 1 raz.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 12 paź 2008, 21:20

aby te sruby dokrecic trzeba od spodu nakretki poluzowac tak zwana kontre a nastepnie z gory dokrecis na maxa srube i nastepnie ponownie zakontrowac i sie cieszyc z cichej jazdy naszymi niuniami. mam wielka nadzieje ze wiekszosci pomoglem.
w zalaczniku zaznaczylem o ktore sruby chodzi :)

[ Dodano: 2008-10-12, 21:23 ]
MARCIN 80B4 pisze:myster, o które śruby chodzi te które zaznaczyłem :?:

[url=http://images28.fotosik.pl/284/f54bbae801e5fddbm.jpg]Obrazek[/URL]
u mnie są dokręcone :-(
[url=http://images34.fotosik.pl/379/fb40699226354529m.jpg]Obrazek[/URL]
kolego a sprawdzales to sam czy z kims bo ja sprawdzajac sam to tez napoczatku stwierdzilem ze so fest dokrecone a mimo to byl luz :-(

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 12 paź 2008, 21:51

voxx 113 pisze:sprawdz też mocowanie amora u góry czesto tam jest luz którego trudno dostrzec najlepiej na podniesionym kole i kręcic w prawo i lewo
kolego luz na łożysku górnym najlepiej sprawdzić łapiąc za kło i ruszając nim najpierw na boki pużniej góra dół oczywiście na podniesionym kole jeśli wszystko jest ok. to włożyć dezke pomiędzy koło a podłoze i gwałtownie szarpać do góry

[ Dodano: 2008-10-12, 21:56 ]
a co do łozyska w piaście to napewno sprawdzisz czy ma luz robiąc to co pisałem wyżej jedna zasada łożysko nie musi szumieś ani nie musi mieć luzu żeby miało być do wymiany poprostu brak smaru powoduje iż przy skręcie nie raz coś puknie stawiam na 3 przypadki 1.łozysko koła 2.łozysko-guma amortyzatora 3. przegób wewnęczny fakt że to jest wydatek nie mały ale jeśli chcesz się pozbyć stuku to niestety trzeba się z tym liczyć :lol:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 12 paź 2008, 21:58

myster pisze:ja sprawdzajac sam to tez napoczatku stwierdzilem ze so fest dokrecone a mimo to byl luz :-(
myster, a kto Ci to wyczaił i jakim sposobem?

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 12 paź 2008, 22:08

IC69 pisze:
myster pisze:ja sprawdzajac sam to tez napoczatku stwierdzilem ze so fest dokrecone a mimo to byl luz :-(
myster, a kto Ci to wyczaił i jakim sposobem?
sam kolego wyczailem posadzilem siostre za kiera i kazalem jej machac najlepiej jak sa to bardzo energiczne ruchy i tak powoli doszlem do przyczyny, sprawdzajac wszystko pokoleji...

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 12 paź 2008, 23:38

myster pisze:posadzilem siostre za kiera i kazalem jej machac
No to leże :-( ja nie mam siostry :mrgreen:
Dzięki kolego za wskazówki <piwo>

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 13 paź 2008, 09:59

IC69 pisze:
myster pisze:posadzilem siostre za kiera i kazalem jej machac
No to leże :-( ja nie mam siostry :mrgreen:
Dzięki kolego za wskazówki <piwo>
heh nie musi byc koniecznie siostra :mrgreen:

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 13 paź 2008, 22:15

kiero pisze: niestety padlo na kolumne kierownicza
a może coś wiecej? kolumna to masz na myśli element który idzie od przekładni do kierownicy?

nęci mnie też ta sprawa z tymi śrubami od drążków... jak ruszam szybko kierownicą to słysze stuki ale mechanik powiedział że to na jabłku gdzieś pod kierownicą więc mam olać... ale może nie koniecznie? może to właśnie te śruby? mam do wymiany osłone na przekładni wiec zrobie to za jednym zamachem...

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 13 paź 2008, 22:22

kolego nie możesz tego olać ponieważ mechanik pierdzielił głupoty. niestety kolumna kierownicza w audi nie posiada tak zwanego jabłka i na tym nie może być luzu :mrgreen: ale luz może być na drążkach które do kolumny dochodzą (na tulejkach gumowych

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 13 paź 2008, 23:33

willi pisze:luz może być na drążkach które do kolumny dochodzą (na tulejkach gumowych
mówisz o tulejkach w które wchodzą dwie wcześniej omawiane śruby?

P.S zaznaczam że byłem na szarpakach i nikt nie wyczuł żadnego luzu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga