[80 B4 TDI] wszystko wymienione a dalej puka...
witam szanownych kolegow.Podziele sie swoimi przezyciami mam nadzieje ze komus to bedzie przydatne. Borykalem sie z tluczacym zawieszeniem ponad pol roku do dnia dzisiejszego. Wymienilem kompletnie wszystko a stukanie jak bylo tak i po zostalo.
Ale do rzeczy problem w sumie byl banalny poluzowaly sie sruby ktore trzymaja przy maglownicy drazki kierownicze i nanich byl luz po ich dokreceniu zero stukow cisza niesamowita. Mowa tu o srubach ktore sa w polozeniu pionowym Jesli jakies szczegoly beda potrzebne to pisac (omowie co i jak)
dodam jeszcze ze odglos gluchego stukania jak u wielu wypowiadajacych sie byl slyszalny po obu stronach
Ale do rzeczy problem w sumie byl banalny poluzowaly sie sruby ktore trzymaja przy maglownicy drazki kierownicze i nanich byl luz po ich dokreceniu zero stukow cisza niesamowita. Mowa tu o srubach ktore sa w polozeniu pionowym Jesli jakies szczegoly beda potrzebne to pisac (omowie co i jak)
dodam jeszcze ze odglos gluchego stukania jak u wielu wypowiadajacych sie byl slyszalny po obu stronach
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
Ostatnio zmieniony 12 paź 2008, 21:21 przez MARCIN 80B4, łącznie zmieniany 1 raz.
aby te sruby dokrecic trzeba od spodu nakretki poluzowac tak zwana kontre a nastepnie z gory dokrecis na maxa srube i nastepnie ponownie zakontrowac i sie cieszyc z cichej jazdy naszymi niuniami. mam wielka nadzieje ze wiekszosci pomoglem.
w zalaczniku zaznaczylem o ktore sruby chodzi
[ Dodano: 2008-10-12, 21:23 ]
w zalaczniku zaznaczylem o ktore sruby chodzi
[ Dodano: 2008-10-12, 21:23 ]
kolego a sprawdzales to sam czy z kims bo ja sprawdzajac sam to tez napoczatku stwierdzilem ze so fest dokrecone a mimo to byl luzMARCIN 80B4 pisze:myster, o które śruby chodzi te które zaznaczyłem :?:
[url=http://images28.fotosik.pl/284/f54bbae801e5fddbm.jpg]Obrazek[/URL]
u mnie są dokręcone
[url=http://images34.fotosik.pl/379/fb40699226354529m.jpg]Obrazek[/URL]
kolego luz na łożysku górnym najlepiej sprawdzić łapiąc za kło i ruszając nim najpierw na boki pużniej góra dół oczywiście na podniesionym kole jeśli wszystko jest ok. to włożyć dezke pomiędzy koło a podłoze i gwałtownie szarpać do góryvoxx 113 pisze:sprawdz też mocowanie amora u góry czesto tam jest luz którego trudno dostrzec najlepiej na podniesionym kole i kręcic w prawo i lewo
[ Dodano: 2008-10-12, 21:56 ]
a co do łozyska w piaście to napewno sprawdzisz czy ma luz robiąc to co pisałem wyżej jedna zasada łożysko nie musi szumieś ani nie musi mieć luzu żeby miało być do wymiany poprostu brak smaru powoduje iż przy skręcie nie raz coś puknie stawiam na 3 przypadki 1.łozysko koła 2.łozysko-guma amortyzatora 3. przegób wewnęczny fakt że to jest wydatek nie mały ale jeśli chcesz się pozbyć stuku to niestety trzeba się z tym liczyć :lol:
sam kolego wyczailem posadzilem siostre za kiera i kazalem jej machac najlepiej jak sa to bardzo energiczne ruchy i tak powoli doszlem do przyczyny, sprawdzajac wszystko pokoleji...IC69 pisze:myster, a kto Ci to wyczaił i jakim sposobem?myster pisze:ja sprawdzajac sam to tez napoczatku stwierdzilem ze so fest dokrecone a mimo to byl luz
a może coś wiecej? kolumna to masz na myśli element który idzie od przekładni do kierownicy?kiero pisze: niestety padlo na kolumne kierownicza
nęci mnie też ta sprawa z tymi śrubami od drążków... jak ruszam szybko kierownicą to słysze stuki ale mechanik powiedział że to na jabłku gdzieś pod kierownicą więc mam olać... ale może nie koniecznie? może to właśnie te śruby? mam do wymiany osłone na przekładni wiec zrobie to za jednym zamachem...