Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S PM] Coś złego z chłodzeniem:(

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
boro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 28 kwie 2007, 00:38

[80 B3 1.8S PM] Coś złego z chłodzeniem:(

Post autor: boro » 28 kwie 2007, 00:47

Witam!!!
Od pewnego czasu zauważyłem w swojej pszczolce problem z chlodzeniem. Auto dosc szybko sie nagrzewa i nie byloby w tym moze nic niepokojacego,gdyby nie fakt,że w końcu dochodzi do 100.Dzieje się tak szczególnie na postoju i wtedy wentylator włącza się nawet co 3 minuty.I znowu może nie byłoby w tym nic niepokojącego,gdyby nie fakt,że działo się tak nawet w lutym kiedy temperatury na dworze nie przekraczaly 10 stopni.
Mialem wymieniana głowice i uszczelke pod nia. Mechanik sugerowal mi przestawienie zapłonu. Inny z kolei twierdzil,ze w tych autach to normalne i w lecie potrafia nawet dochodzic temperatury do 110 stopni. Pomocy!!! Lato stulecia coraz blizej i wraz z nim czuje nieuchronnie zblizajaca sie zaglade mojego silnika.

Aha auto jezdzi na gazie.

Dzieki... Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2007, 09:48 przez boro, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 kwie 2007, 06:05

możliwe że termostat sie nie otwiera do końca i dlatego sie tak grzeje sprawdź go

boro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 28 kwie 2007, 00:38

Post autor: boro » 28 kwie 2007, 09:39

Zapomnialem napisac: zaczalem wlasnie od wymiany termostatu: mialem VERNETA teraz mam WACHLERA i dalej to samo. Mechanik sugerowal mi tez ostatnio calkowite pozbycie sie termostatu...Jakie moglyby byc tego skutki, poza dluzszym nagrzewaniem sie silnika? I czy rzeczywiscie mogloby to pomoc?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 kwie 2007, 12:07

No ja to termostatu raczej bym nie wywalał, bo podczas trasy może sie nie dogrzewać autko. A pompa wodna w jakim jest stanie. Może padła?? Po za tym słyszałem że autka w gazie grzeją sie znacznie mocniej niż na benzynie, ale nie wiem czy to prawda.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
bono84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 03 kwie 2007, 23:38
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: bono84 » 28 kwie 2007, 15:25

Zobacz czy styłu głowicy nie uszkodził się taki kruciec plastikowy, bo jak się on przegrzeje to tamtędy może wyciekać płyn. Ja tak miałem i też tak się grzał.

boro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 28 kwie 2007, 00:38

Post autor: boro » 29 kwie 2007, 00:17

Ktory dokladnie kruciec - ten od strony kabiny? Bo jest jeszcze jeden pod filtrem powietrza tylko nie wiem czy dokladnie wchodzi do glowicy czy tez czasem nie do ktoregos z kolektorow.I wlasnie ten krociec mam zgnity podobno - choc wyciekow plynu nie widze... A czy moze byc chlodnica przytkana? Bo auto dzisiaj w temp ok 26 stopni na trasie trzymalo temp ok. 95 stopni ale po chwilowym postoju temp skakala do 100 stopni, wlaczal sie wentylator na ok 2 min, troche schlodzi i nastepnie po minucie znowu zalaczal sie na ok 2 min. Moze ten objaw na cos by wskazywal?

OREŁ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: SCI/KR

Post autor: OREŁ » 30 kwie 2007, 17:29

boro pisze:Ktory dokladnie kruciec - ten od strony kabiny? Bo jest jeszcze jeden pod filtrem powietrza tylko nie wiem czy dokladnie wchodzi do glowicy czy tez czasem nie do ktoregos z kolektorow.I wlasnie ten krociec mam zgnity podobno - choc wyciekow plynu nie widze... A czy moze byc chlodnica przytkana? Bo auto dzisiaj w temp ok 26 stopni na trasie trzymalo temp ok. 95 stopni ale po chwilowym postoju temp skakala do 100 stopni, wlaczal sie wentylator na ok 2 min, troche schlodzi i nastepnie po minucie znowu zalaczal sie na ok 2 min. Moze ten objaw na cos by wskazywal?
Ja tego nie kumam, przeciez wentylator w aucie jest własnie od tego zeby się włączał jak auto dostaje temp. i co z tego ze 2 min pochodzi potem się zgasi potem znowu przeciez on jest od chłodzenia cieczy w chłodnicy co bys chciał żeby było 85 stopni w słońcu (35 stopni) w korku i żeby wentylator ani drgnął?Ja bym z tym nic nie robił bo winien może być wskaźnik na desce bo to elektroniczna część. Pisałem juz o tym na forum i o tym tez ze szukam informacji, jak wszystko znajdę co chcę to niedługo wszystko się wyjaśni i wrzuce z opisem na forum co zrobiłem i co sie działo i jak to naprawiłem. Ja juz przegrzebałem cały układ w dłóż i wszerz i nie ma tam wielkiej filozofii.
Sprawdź:
1) W chwili włączania sie wentylatora czy chłodnica jest ciepła (gorąca) cała czy tylko góra?
2) Czy rury od układu chłodzącego górna i dolna jest ciepła

Tak na marginesie nie słuchaj mechanika bo pierdoły gada jak mozna termostat wyrzucić z samochodu pacan przeciez silnik bedzie nie dogrzany = wieksze spalanie paliwa. Przeciez termostat otwiera duzy obieg płynu przy temp otwarcia i zamyka przy niższej niz otwarcie i zdaza się to nawet podczas jazdy, a jak go nie ma to co tym bedzie regulowało?
Po drugie broń boże sciskać termostat recznie na sprężynie bo znajduje sie tam wosk czy parafina (tak się dowiedziałem jaką rolę spełnia niewiem) i podobno potem to juz tylko do śmieci.

ezis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 13 kwie 2007, 14:21
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: ezis » 01 maja 2007, 09:24

Może pytanie jest dziwne, ale czy sprawdzałeś poziom płynu. Inny problem to przytkane kanały wewnątrz silnika, możesz przepłukać układ chłodzenia. Słyszałem o takim przypadku po wymianie głowicy. Fachowiec nie zachował czystości i do kanałów powpadało trochę badziewia i je przytkało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga