Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8s;Kat;B3 1989] Gdzie kupić czujnik silniczka krokowego

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
stativ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 24 sie 2010, 16:25

[1.8s;Kat;B3 1989] Gdzie kupić czujnik silniczka krokowego

Post autor: stativ » 21 wrz 2010, 18:30

Słuchajcie to jest jakaś paranoja pytam po sklepach o czujnik na silniczku krokowym odpowiadający za wysokie obroty a oni nie wiedzą o co mi chodzi, mówie o dolegliwościach mojego auta a oni mi doradzają żebym cały silnik krokowy wymienił albo przepustnicę jedno z jakieś 500zł i drugie w podobnej cenie. Bagatela tylko 1000zł noo ale... najmądrzejsze zdanie od nich to kupić gdzieś używane za ok 200-300zł. Śmiech na sali. Poradźcie gdzie mogę to kupić, albo ktoś z was ma z rozbiórki auta. W ogóle jak szukam w internecie czujnik silnika krokowego to też nic nie wyskakuję. Możecie powiedzieć dokładnie o co powinienem pytać, żeby Ci w sklepie zrozumieli co do nich gadam bo czujnik silniczka krokowego nic im nie mówi, i mówią mi do usrania że cały silnik krokowy muszę wymienić.

Help już drugi tydzień mi auto stoi. Jak jeździ to tylko w jedną stronę bo jak gaszę go to przez 3-5h nie mogę go odpalić później MASAKRA.
Czy wy też tak mieliście, że pomimo wchodzenia na wysokie obroty to po zgaszeniu nie chciał palić przez ok.5h? To wina tylko tego czujniczka ???
Audi 80 1.8s

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 21 wrz 2010, 18:47

stativ pisze:czujnik silnika krokowego
A co to jest? Nie dziwie sie ze nie wiedzą. Możesz kolego sprecyzować o jaką czesc ci chodzi, moze akieś foto?
cztery pierścienie

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 21 wrz 2010, 19:33

Na allegro są nastawniki przepustnicy za 100, jeden nawet chyba za 50, nowe. Na nastawniku chyba nie ma żadnego czujnika. Jak chodzi o ten włącznik na nim to nie wiem czy da sie dostać osobno. Co do palenia to wątpie żeby to była tego wina.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3095
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 21 wrz 2010, 20:13

Czujnik położenia wału za takie objawy odpowiada. Z czasem będzie jeszcze gorzej aż wcale nie odpalisz auta.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 wrz 2010, 20:24

GerB3 pisze:Czujnik położenia wału za takie objawy odpowiada. Z czasem będzie jeszcze gorzej aż wcale nie odpalisz auta.
Niby wszystko ok.

Ale tak myśle i myśle :roll: ABT jest podobny do PM i jakoś u mnie nie ma takiego czujnika wiec i w PM też nie będzie.

A koledze może chodziło o holtrona ( w kopułce zapłonowej).
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2010, 20:33 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3095
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 21 wrz 2010, 20:31


stativ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 24 sie 2010, 16:25

Post autor: stativ » 22 wrz 2010, 17:18

percevalle pisze:
stativ pisze:czujnik silnika krokowego
A co to jest? Nie dziwie sie ze nie wiedzą. Możesz kolego sprecyzować o jaką czesc ci chodzi, moze akieś foto?
Podaję link https://audi80.pl/18skatb3-1989r-wys ... t45801.htm do tematu gdzie dostałęm od tutejszych forumowiczów taką informację :
-czujnik na silniczku krokowym,
-czujnik sterowania krokowcem (nawet Patrique podał zdjęcie któe zgadza się też z moim autem)
Więc teraz to już nie wiem jak mam pytać i oco żeby mnie zrozumieli w sklepie
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, 17:30 przez stativ, łącznie zmieniany 5 razy.
Audi 80 1.8s

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 22 wrz 2010, 17:23

Na tym zdjęciu ów "czujnik sterowania krokowcem" jest w rzeczywistości czujnikiem temperatury płynu chłodzącego do ECU, nie dziwota że Cie w sklepie nie zrozumieli;-)
A czujnik na krokowcu w rzeczywistości nazywa się wyłącznikiem biegu jałowego, i nie wiem czy będzie dostępny osobno.

Proponuję ściągnąć instrukcje np "reguluję i naprawiam" z downloadu tam jest naprawdę dużo przydatnych rzeczy. Np jak sprawdzić rzeczone czujniki/wyłączniki.

stativ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 24 sie 2010, 16:25

Post autor: stativ » 22 wrz 2010, 17:35

No to w takim razie co może być przyczyną obecnego stanu rzeczy? O co pytać i jak wykluczać co jest ok a co nie?
Książke swoją drogą zaraz ściągne
Audi 80 1.8s

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3095
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 22 wrz 2010, 17:37

Z tym ze ten czujnik tylko pośrednio za odpalanie dając jeden z sygnałów co do składu mieszanki, bardziej odpowiada za późniejsze utrzymywanie obrotów. Jak kupiłem auto miałem ten sam objaw co Ty i absolutnie nie był to ten czujnik tylko czujnik halla który podałem Ci w linku. Nawet stan świec, przewodów itd. nie daje takich objawów jak to że przez tyle godzin nie możesz odpalić auta.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 22 wrz 2010, 17:41

Musisz sprawdzać po kolei, zacznij od owego czujnika płynu, czujnik temperatury zasysanego powietrza, czujnik Halla, działanie wyłącznika biegu jałowego, lewe powietrze, przewody podciśnienia, wtrysk. Podstawa do większości to miernik. Najpierw diagnoza, potem ewentualna wymiana.

stativ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 24 sie 2010, 16:25

Post autor: stativ » 22 wrz 2010, 17:55

jaco80 pisze:Na allegro są nastawniki przepustnicy za 100, jeden nawet chyba za 50, nowe. Na nastawniku chyba nie ma żadnego czujnika. Jak chodzi o ten włącznik na nim to nie wiem czy da sie dostać osobno. Co do palenia to wątpie żeby to była tego wina.
możesz podać jakies linki

i czy to będzie na 100% czujnik halla

W życiu jeszcze w takie rzeczy się nie bawiłem jak meirzenie :P Więc jakim miernikiem to mierzyć i w jaki sposób.
Niestety czasy są takie że nie ufam mechanikom a tym bardziej nie mam pieniędzy na ich błędne diagnozy albo wręcz wyłudzenia. W drugim aucie peugeot'cie wywaliłem 1700zł za rzekomą usterkę u mechanika, i nie zniknęła dopiero ja ją sam znalazłem wspierając się forum. I wcale nie musiał być to koszt 1700zł. A z tymi dziadami trudno coś wygrać nawet jak się ma faktury. Bo ja wszystko fakturuje na firmę, ale jak mówię kilka ciężkich miesięcy mam. Sprawę gościowi założyłem ale wątpię w to że ją wygram, bo jest popier...... prawo w tym kraju nic nie regulujące do końca. Więc nic dziwnego ze burd.. jest w tym kraju.
Audi 80 1.8s

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 22 wrz 2010, 18:20

Również nie chadzam do mechaników, raz mnie oszukano na 1300, wystarczy. Co do miernika wystarczy multimetr elektroniczny za kilkanaście złotych. Mierzysz głównie oporność/napięcie. Szczegóły masz w książce. A co do usterki nikt Ci na odległość nie da 100% Musisz sam pomierzyć.

tu masz link:
http://allegro.pl/silnik-krokowy-audi-8 ... 49656.html
sprawdź na ile pinów masz wtyczkę są 2 wersje. I nie kupuj w ciemno tylko sprawdź najpierw.
Grammar nazi.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3095
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 22 wrz 2010, 18:33

A jaki wpływ ma silnik krokowy na samą procedurę odpalanie silnika, zwłaszcza po kilkugodzinnym postoju? Marginalny, wręcz żaden. Podstawa to stan instalacji zapłonowej i ewentualnie czujnik temperatury do ECU, ale w małym stopniu. Po co chcesz wymieniać krokowy który na pewno nie powoduje takich objawów. Podpowiem Ci tylko że mnie wchodził na 2000obr, dostawał totalnego zamulenie i odpalał za X-tym razem dopiero kiedy ciągnąłem go na lince.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 22 wrz 2010, 18:46

Ja nie twierdzę że ma wpływ, tylko podałem linki bo się kolega pytał;-)
Grammar nazi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga