[b4, b3] montaż jednego/dwuch silników na chłodnicy - kiedy
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
[b4, b3] montaż jednego/dwuch silników na chłodnicy - kiedy
Panowie czy ktoś wie ale ma pewnie info jaka był zasada stosowania dwóch elektrycznych wiatraków na chłodnicy a kiedy stosowano jeden który paskiem napędzał drugi wiatrak. Mi zawsze się wydawało że dwubiegowe wentylatory były przy klimie a tak był jeden, mam rację czy nie?
Ostatnio zmieniony 13 lip 2017, 22:33 przez Pieterb, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Z tego co kojarzę to czy przy klimie czy bez w B4 i mocniejszych silnikach B3 były dwa biegi. Nawet te elektryczne z paskiem na drugi wentylator mają dwa biegi tylko że opornica jest wbudowana w silnik wentylatora (wentylator ma 3 wyjścia: masa I bieg i II bieg). W ABK na pewno tak było bo tam jest ten wolniejszy bieg potrzebny do przewietrzania komory silnika.
B3 ze słabszymi silnikami (1.6-1.8) był jeden bieg i jeden wiatrak.
Jeszcze spojrzę w schematy jak dokładnie z tym jest.
[ Dodano: 2017-07-13, 21:45 ]
Poprawka w ABT i ABM też jest jeden bieg.
B3 ze słabszymi silnikami (1.6-1.8) był jeden bieg i jeden wiatrak.
Jeszcze spojrzę w schematy jak dokładnie z tym jest.
[ Dodano: 2017-07-13, 21:45 ]
Poprawka w ABT i ABM też jest jeden bieg.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Przy klimie to tylko dwa osobne elektryczne inaczej nie stosowali bo wymiary się nie zgadzały chłodnicy i obudowy.
W twoim pytaniu głównie chodzi ci o zwykły silnik jeden 2 biegowy z wiatrakiem napędzany paskiem drugi wiatrak i jeden wiatrak 2 biegowy - to stosowali zależne od wyposażenia i od kraju zbytu. Z hakiem stosowali właśnie z tym paskiem ale też i na ciepłe kraje jak i ten 2 biegowy.
Maćku nie wszystkie ABK miały wietrzenie silnika.
A i automatyczna skrzynia dwa osobne jak w klimie.
W twoim pytaniu głównie chodzi ci o zwykły silnik jeden 2 biegowy z wiatrakiem napędzany paskiem drugi wiatrak i jeden wiatrak 2 biegowy - to stosowali zależne od wyposażenia i od kraju zbytu. Z hakiem stosowali właśnie z tym paskiem ale też i na ciepłe kraje jak i ten 2 biegowy.
Maćku nie wszystkie ABK miały wietrzenie silnika.
A i automatyczna skrzynia dwa osobne jak w klimie.