jest deliktnie żrący,obi wzery i cieknieltomas83 pisze:poprostu ma tendencje do cieknięcia z łączeń metalowo-gumowych
[80 B4 2.0 ABK] płyny ustrojowe
Zgadam się z Kolegami, że ten płyn lubi przeciekać w miejscach gdzie najmniej sie tego spodziewamy, niestety juz to przerabiałem u siebieMichałek pisze:jest deliktnie żrący,obi wzery i cieknie
Dlatego też zmienie na DYNAGEL, Ojciec ma w swoim aucie i nic sie nie dzieje, żadnych wycieków i problemów.
Podsumowując
- olej : Castrol 15W40 H.M.
- płyn chłodzący : DYNAGEL
- płyn hamulcowy : DOT4
A co z płynem do wspomagania ? jaki płyn polecacie i czy wymiena się go wogule?
Słyszałem opinie że ten olej ma podobny skład jak olej do skrzyni automatycznych (ma prawie te same właściwości). W skrzyniach automatycznych olej wymienia sie chyba co 300 000 km. W skrzyni jest on chyba bardziej "przemielony" niz we wspomaganiu. Co o tym sądzcie ?
Jeżeli chodzi o olej w skrzyni automatycznej to jak go wymieniasz co 300000 km to on musi być wymielony. Po prostu zera ci się pomyliły. Wymienia się go co 30 000 km i nie koniecznie musi być czysty( zależy czy coś sie dzieje w skrzyni czy nie)ale najlepiej widać to po zdjęciu miski na magnesie.
A do wspomagania zalewasz olej DEXTRON II a jakiej firmy to tylko od ciebie zależy. To samo sie tyczy skrzyni automatycznej jeżeli jest skrzynia 3 biegowa to DEXTRON II a jak czterobiegowa ( B4) to najlepiej DEXTRON III .
A do wspomagania zalewasz olej DEXTRON II a jakiej firmy to tylko od ciebie zależy. To samo sie tyczy skrzyni automatycznej jeżeli jest skrzynia 3 biegowa to DEXTRON II a jak czterobiegowa ( B4) to najlepiej DEXTRON III .
wspomaganie
Może lektura tych tematów będzie pomocna...
viewtopic.php?t=1482&highlight=wspomaganie
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [B4 2.6 ABC] olej do wspomagania kierownicy ile?jaki?
viewtopic.php?t=4038&highlight=wspomaganie
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B3 1,8S] Czarny płyn do wspomagania
Pozdr. Adam
viewtopic.php?t=1482&highlight=wspomaganie
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [B4 2.6 ABC] olej do wspomagania kierownicy ile?jaki?
viewtopic.php?t=4038&highlight=wspomaganie
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B3 1,8S] Czarny płyn do wspomagania
Pozdr. Adam
jezeli chodzi o olej to elfa jest podobno dobry
http://www.elf.com.pl/produkty/przeklad ... aganie.htm
http://www.elf.com.pl/produkty/przeklad ... aganie.htm
U mnie wygląda to tak:
Olej- Lotos mineralny+ Motor-Life
Płyn- Najtańszy z oferowanych na rynku , czyli idziemy do np. OBI - 32 zł-- 5 litrów. Na zwykłe borygo, petrygo silnik też się nie pogniewa.
Płyn hamulcowy-- nie dotykam, bo w starych autach lepiej nie zaburzać układu dopóki dobrze pracuje.
Skrzynia- nie dotykać jak nie cieknie+ Motor Life zapobiegawczo, most identycznie.
Płenta: to nie są nowe samochody , żeby je napasać najnowszymi specyfikami.
Olej- Lotos mineralny+ Motor-Life
Płyn- Najtańszy z oferowanych na rynku , czyli idziemy do np. OBI - 32 zł-- 5 litrów. Na zwykłe borygo, petrygo silnik też się nie pogniewa.
Płyn hamulcowy-- nie dotykam, bo w starych autach lepiej nie zaburzać układu dopóki dobrze pracuje.
Skrzynia- nie dotykać jak nie cieknie+ Motor Life zapobiegawczo, most identycznie.
Płenta: to nie są nowe samochody , żeby je napasać najnowszymi specyfikami.
"...Płyn hamulcowy-- nie dotykam, bo w starych autach lepiej nie zaburzać układu dopóki dobrze pracuje...."
I to wielki błąd....Polecam lekturę tego tematu
viewtopic.php?t=3518
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4 1.9TD AAZ] zapadający się pedał hamulca
Pozdr. Adam
I to wielki błąd....Polecam lekturę tego tematu
viewtopic.php?t=3518
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4 1.9TD AAZ] zapadający się pedał hamulca
Pozdr. Adam
Gdybym ja był producentem płynu hamulcowego to zalecałbym wymianę co tydzień. Czysta propaganda. Tak samo jak wyszedł nowy olej castrola ( jakiś tam jakiś) i nagle widzimy reklamę- castrol edge czy jakoś tak -polecam Leszek Kuzaj???????? No rzeczywiście połowa Polaków pobiegła i zaufała Kuzajowi. Tylko pojawia się teraz pytanie co ten Kuzaj wie o oleju. A no okazuje się, że nic nie wie. Jego zadaniem jest dojechać jak najszybciej do mety i dlatego trenuje sprawność fizyczną i psychiczną. Nawet auto go nizbyt interesuje. A o oleju w jego silniku może wypowiedzieć się tylko cały sztab ludzi, którzy przygotowują mu samochody. I to ma być autorytet???? Czysty marketing, który skończyłem. Wykorzystali postać medialną związaną nijak z olejem. Na marginesie to podejrzewam, że w rajdach są oleje o jakich się nam nie śniło :roll:
Znam auta z przebiegiem 200.000 km wykazujace corocznie na stanowisku diagnostycznym prawie idealne hamulce bez wymiany płynu. Płyn rzeczywiście traci swoje właściwości, czyli by osiągnąć blokadę kół samochodu trzeba z roku na rok zwiększyć siłę nacisku pedału hamulcowego. Ale czy to robi różnicę przy samochodzie wyposażonym w ABS??????? Tam siłę hamowania rozdziela na poszczególne koła pompa. A co do twardości pedału to osobiscie wolę go czuć, a nie wciskać jak gaz. Więc moim zdaniem im twardszy tym lepiej. No i nie bez przesady ,żeby nie odłączać serva :mrgreen:
Takie jest moje zdanie, ale jak ktoś lubi wymieniać co rok, kręcić te odpowietrzniki i krzyczeć do drugiej osoby w kabinie " JUŻ, NIE, JESZCZE RAZ, PUŚCIŁEŚ, NO" To jego sprawa.
A łańcuszka z "JAWABY" kolego ZSERTY jeszcze nie wymieniłem. Widzę, że w Twoim sklepie cały czas trwa promocja :mrgreen:
Pozdrawiam
[ Dodano: 2007-09-19, 01:06 ]
A kolega Michałek mieszka w szczyrku?? To całkiem ładne "pagórki" . Tam płyn rzeczywiście możnaby wymienić co cztery latka. No chyba, że cały czas hamujesz silnikiem, ale to niemożliwe. Tam prędzej można zagotować płyn hamulcowy, ale wtedy zapewne pognął się tarcze i spalą klocki :mrgreen:
Znam auta z przebiegiem 200.000 km wykazujace corocznie na stanowisku diagnostycznym prawie idealne hamulce bez wymiany płynu. Płyn rzeczywiście traci swoje właściwości, czyli by osiągnąć blokadę kół samochodu trzeba z roku na rok zwiększyć siłę nacisku pedału hamulcowego. Ale czy to robi różnicę przy samochodzie wyposażonym w ABS??????? Tam siłę hamowania rozdziela na poszczególne koła pompa. A co do twardości pedału to osobiscie wolę go czuć, a nie wciskać jak gaz. Więc moim zdaniem im twardszy tym lepiej. No i nie bez przesady ,żeby nie odłączać serva :mrgreen:
Takie jest moje zdanie, ale jak ktoś lubi wymieniać co rok, kręcić te odpowietrzniki i krzyczeć do drugiej osoby w kabinie " JUŻ, NIE, JESZCZE RAZ, PUŚCIŁEŚ, NO" To jego sprawa.
A łańcuszka z "JAWABY" kolego ZSERTY jeszcze nie wymieniłem. Widzę, że w Twoim sklepie cały czas trwa promocja :mrgreen:
Pozdrawiam
[ Dodano: 2007-09-19, 01:06 ]
A kolega Michałek mieszka w szczyrku?? To całkiem ładne "pagórki" . Tam płyn rzeczywiście możnaby wymienić co cztery latka. No chyba, że cały czas hamujesz silnikiem, ale to niemożliwe. Tam prędzej można zagotować płyn hamulcowy, ale wtedy zapewne pognął się tarcze i spalą klocki :mrgreen: