Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B4 2.0 ABK] Poduszki silnika - diagnoza

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG

Czy pusty odgłos pukania jednej z poduszek pod silnikiem jest normalny?

Tak
0
Brak głosów
Nie
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 0

mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Zawiercie

[B4 2.0 ABK] Poduszki silnika - diagnoza

Post autor: mikolajmm » 05 lip 2018, 09:22

TL;DR:
czy jak się opukuje (zdemontowaną) poduszkę silnika (te dwie duże, bezpośrednio przy nim) to normalne jest, że jedna z nich daje odgłos jakby była pusta w środku?

Long story:
Ostatnio zmieniałem poduszki silnika (na jakieś używki, przyznam się, że nie pamiętam czy ori, a fotek nie zrobiłem ... Chyba jedna była ori, druga nie miała znaczków audi)
Razem z tym prawą poduszkę pod skrzynią biegów (LEMFÖRDER)

Jest odczuwalnie ciszej, nie telepie autem przy dodaniu/puszczeniu gazu.

Organoleptycznie sprawdzenie "nowych" poduszek silnika:
- stan gumy: dobry, brak pęknięć itp
- sztywność: stawia spory opór przy próbie wygięcia
- odgłosy: przy opukiwaniu poduszek (metalowych denek), jedna tłumiła w zasadzie pukanie - jakby pukać w gumę z metalem (:D), druga dawała wyraźnie głuchy odgłos - jakby była pusta w środku, coś w tym stylu
- waga: nie ważyłem wagą (a szkoda), w rękach jedna była cięższa od drugiej

Po wymianie, sprawdziłem sobie stare poduszki:
- stan gumy: zły, liczne pęknięcia na wierzchu
- sztywność: średnia, da się wyginać, uwidaczniają się powyższe pęknięcia w gumie
- odgłosy: przy opukiwaniu poduszek (metalowych denek), obydwie dają odgłos opukiwania czegoś pustego w środku
- waga: nie ważyłem wagą (a szkoda), w rękach obie wydają się ważyć tyle samo

Teraz pytanie, czy różnica w odgłosach przy opukiwaniu poduszek jest normalna, czy obie mają dawać taki sam dźwięk?
Może ktoś ma dostęp do sprawnych ori i jest się w stanie wypowiedzieć?

Przy opukiwaniu zamontowanych "nowych" poduszek mam wrażenie, że wciąż daje się rozróżnić takie głuche pukanie od tłumienia. Ten odgłos pustego występuje na prawej poduszce.

Dopytuję, bo o ile ogólnie wymiana pomogła, to zastanawiam się, czy może być jeszcze lepiej i czy da się zniwelować pozostałe drgania czy to na biegu jałowym, czy to w jeździe.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2019, 07:33 przez mikolajmm, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11616
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lip 2018, 15:35

mikolajmm, naprawa auta na podstawie takiej ankiety to trochę jak rzut monetą ;-) ale skoro uważasz że ma to sens to ok,
WRC is for boys.
Group B was for men.

mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 19 wrz 2018, 22:24

Jestem ciekawy, może moje domysły są błędne - co może wykazać ankieta.
Może się okaże, że wszystkie sprawne poduchy można dość jednoznacznie odróżnić od niesprawnych.
Niestety mam zbyt małą próbę, żeby potwierdzić czy też zanegować moją teorię ;p (4 poduszki) nie mniej opisane różnice dały podstawy do jej sprawdzenia.

Jeżeli znasz inne metody diagnozy (najlepiej jednoznacznej) poduszek pod silnikiem to chętnie je poznam ;)

[ Dodano: 2018-09-19, 22:24 ]
Update:

Ze spostrzeżeń:

Miałem kilka ori poduszek w rękach, generalnie wyglądały jak mocno zużyte, popękane itp. Chlupać w nich nic nie chlupało (bo już nie miało nawet co).

pukając po nich, słychać było pusty odgłos - tak jak się domyślałem, oznacza on brak płynu.
Nie miałem okazji ich zważyć.

Ostatnio skusiłem się na lewą poduchę Febi (Po dłuższej wymianie maili z ich przedstawicielem, który całkiem rzeczowo podszedł do sprawy. Niestety nie mógł udostępnić wyników testów porównawczych z ori, ale zapewniał, że są bardzo zbliżone. Z Meyle nie odpisali. Z Corteco napisali tylko jednego maila, że poduchy są hydrauliczne)

Nowa lewa poducha febi waży 1209 gram, ma oznaczenie (i musi mieć, tak mówił ich przedstawiciel) "f 11484 8620". nic w niej nie chlupie, stukając czuć, że jest w środku po prostu pełna. Daje spory opór próbując wyginać w rękach.

Po zamontowaniu, odczuwalna poprawa, mniej drży, mniej silnik hałasuje (poprzednia poducha miała tylko numer OE i nic więcej, więc może gumowaty topran)

W rękach mam jeszcze prawą febi (1128gram, tu już pełna nazwa, czy wręcz logo: "febi 07175 8620" (jak wymienię dam znać. aktualnie mam oryginał, ale bez płynu - pusty dźwięk przy stukaniu w poduchę)

Po zakończeniu operacji z poduchami postaram się zmoderować jeden konkretny post. Mam fotki, mogę zapytać czy mogę wymianę maili opublikować.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 20 wrz 2018, 14:24

mikolajmm pisze:Po zakończeniu operacji z poduchami postaram się zmoderować jeden konkretny post. Mam fotki, mogę zapytać czy mogę wymianę maili opublikować.
Miło by było, poduszki oryginalne nowe w ASO to kosmiczny koszt, a używanych może zacząć brakować za jakiś czas. Może dzięki Twoim spostrzeżeniom i doświadczeniom udałoby się jednoznacznie określić czy obecne nowe poduszki zamienniki z nienajniższej półki są warte fatygi. Może to będzie najlepsza opcja, bo ludzie potrafili się rozczarowywać kupując nawet te z wyższej półki cenowej.
Osobiście kupiłem poduszki zarówno silnika jak i skrzyni używane, gdyż miałem do wyboru niedrogie oryginały i jestem bardzo zadowolony. Wcześniej było po jednym wymęczonym oryginale i Toprany, w środku działa się masakra, auto było bardzo głośne w porównaniu z tym, co teraz jest, a to dygotanie karoserii nawet na postoju tylko dodawało niemiłych wrażeń. Jak porównałem skrzyniową Toprana a oryginał to nawet badając ręką była bardzo duża różnica w twardości gumy.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 20 wrz 2018, 14:27

Szczęściarz ;)

Ja miałem do kupienia ze 6 sztuk u jednego handlarza, no i jakiś żart, popękane i jak mówię, jak stuknąć to słychać było, że to jakieś pustawe w środku.

Generalnie zapraszam wszystkich do współpracy w tym "eksperymencie" ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11616
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 wrz 2018, 18:01

Nie wiem co wy tu chcecie eksperymentować ale do abk nie ma problemu z poduchami nawet zamiennikami, Sam mam wymienione dwie i nie widzę żadnego problemu. A mam je już ze 2-3 lata.
WRC is for boys.
Group B was for men.

mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 20 wrz 2018, 19:28

Co eksperymentować, co chwila czytam na forum legendy, że tylko oryginał, używka w dobrym stanie (taaa, już ich od paru ładnych lat nie produkują i bardzo z tym krucho), bo wszystko inne jest do bani.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11616
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 wrz 2018, 19:40

mikolajmm, kolego chyba źle czytałeś albo bez zrozumienia, bo to o czym piszesz dotyczy tdi i tam jest faktycznie z tym problem ale nie np. abk czy abt.
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 20 wrz 2018, 22:05

PieterB pisze:mikolajmm, kolego chyba źle czytałeś albo bez zrozumienia, bo to o czym piszesz dotyczy tdi i tam jest faktycznie z tym problem ale nie np. abk czy abt.
Tak, ponoć nawet te po 70-100 zł dają radę w benzynowych, ale skoro TD, TDI nie toleruje zamienników, znaczy się zamontować możesz, ale potem auto ma delirium jak to ładnie określił sprzedawca moich poduch, to o ileż wtedy się pogarsza montując zamiennik w takim ABT/ABK/ACE? Czy ktoś robił porównania? A numery części do benzynowego jak i diesla są te same.
PieterB pisze:Nie wiem co wy tu chcecie eksperymentować ale do abk nie ma problemu z poduchami nawet zamiennikami, Sam mam wymienione dwie i nie widzę żadnego problemu. A mam je już ze 2-3 lata.
Jaka marka, gdzie i za ile kupiłeś? Czy nie ma drgań karoserii na biegu jałowym?

Sam zdecydowałem się na oryginały, bo postawiłem komfort jazdy jako jeden z najważniejszych celów w tym aucie, nie chciałem tego psuć jakimiś nieznanej jakości częściami i zwyczajnie w zamienniki nie chciało mi się bawić.

[ Dodano: 2018-09-20, 22:05 ]
PieterB, też właśnie zauważyłem, że niektórzy piszą jakoby jedyne słuszne to oryginały, choćby używane w dobrym stanie i jakoś mimo braku doświadczenia z tym w TDI - trudno mi się z tym nie zgodzić.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8160
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 wrz 2018, 05:55

Sprawny silnik Bp nie ma prawa mocno drgać wiec i poduszki w zamienniku nie jest przeszkodą.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11616
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 wrz 2018, 06:02

h/k, wieszcz co nie pamiętam jaką marka niestety. Wziąłem jakie mieli na sklepie, a koszt to chyba coś ok 100 zl.
Wiem że pod skrzynią dawałem swaga.


Jarewa, okok
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5255
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 wrz 2018, 07:32

W dieslu dają radę tylko ori poduchy , zamienniki wymiękają ,
mam w garażu na półce corteco komplet , zmieniłem jak znalazłem ładne ori używki.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 19 paź 2018, 08:23

Założyłem, drugą febi, trochę pojeździłem - acz silnik mi teraz niedomaga ;p

Ze spostrzeżeń: na niskich obrotach (tak do 1,5k) zaczęło bardziej buczeć, w rezonansy wpadać.
Powyżej tego zrobiło się jeszcze nieco spokojniej, ciszej.

Nie była to jakaś niesamowita zmiana, nie mniej, z perspektywy aktualnego problemu z silnikiem, podejrzewam, że po prostu przez wyścigane części (nie mam konkretniej diagnozy, podejrzane są panewki) silnik nie pracował tak jak przewidział producent i generował ponadprogramowe drgania i z tego powodu poduszki nie były w stanie tego wytłumić.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 17 paź 2019, 07:23

Jakiś czas temu zawziąłem się jednak znów za poduszki i wczoraj w końcu zamontowałem niedawno kupione oryginalne używane. Kupiłem je za tak śmieszne pieniądze, że nie warto było bawić się w żadne zamienniki szczególnie, że już je wymieniałem raz na używane zamienniki (a myślałem, że to oryginał) i było lepiej, a czasem ciut za głośno jakby były wrażliwe na temperatury, ale cały czas nie idealnie więc zaryzykowałem z demontowanymi oryginałami.

Efekt jest piorunujący. Brak przytępionego dudnienia przy zwiększaniu obrotów, jedynie mocno przyciszone mruczenie. Na biegu jałowym jałowym łatwo zapomnieć o pracującym silniku. Wreszcie można naprawdę odpocząć w trakcie jazdy w porównaniu z tym co było.
Nie wiedziałem, że te auta potrafią być aż tak wygodne. <niedowiarek>
Jarewa pisze:Sprawny silnik Bp nie ma prawa mocno drgać wiec i poduszki w zamienniku nie jest przeszkodą
Może w przypadku dobrego zamiennika takie zjawiska są minimalne, mi po prostu po drugim komplecie i mając OEM za dobrą cenę odechciało się eksperymentowania z zamiennikami.


Mam dwie pary hydropodstaw i ważą:
- 8A0199179E - 1001 i 930g
- 8A0199382A - 972 i 1063g

Wszystkie mają znaki VW/AUDI na gumie, trzy z nich chlupoczą i są dość miękkie poza czwartą najcięższą - nie wiem z czego to wynika. Ja założyłem 1007 i 972 gramowe.

Mam jeszcze jedną poduszkę z C4 2.5 TDI, ale nie ważyłem, bo jest elektryczna i ma ciut grubszą podstawę, ale na pierwszy rzut oka wygląda, że do B4 też powinna pasować.

Poduszki skrzyni też mam oryginały - także mają bardzo duży wpływ na komfort jazdy.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 03 gru 2019, 04:48

Też od samego początku byłem przekonany tylko wyłącznie do oryginalnych poduszek i powiem tak, oryginał od jakiegokolwiek zamiennika odróżnimy z zamkniętymi oczami.

Co do silników benzynowych i tłumienia drgań przez zamienniki - powiedzmy że to daje radę, no bo skoro jest to gumowe to musi dawać radę w jakiś sposób.
Sam miałem dwa zamienniki poduch, po lewej złamana plastikowa topran a po prawej jak się później okazało też topran tyle że tym razem z gumy i jakoś tragedii nie było po założeniu oryginalnej lewej no po prostu na tyle przeciętnie że można było wmawiać wszystkim że "to stare auto i one tak mają i to jest normalne"
Mimo to poszukałem jeszcze prawej fabrycznej, znalazłem BOGE

Wiecie jaki był efekt jak pierwszy raz odpaliłem ten silnik na 4 fabrycznych poduszkach?
Szczery opad szczeny i niewyraźnie wyszeptane "oooowmordę"

W momencie odpalania nie ma takiego silnego szarpnięcia całą budą aż wszystkie plastiki za każdym razem wydawały z siebie trzask
Na wolnych obrotach kompletnie nic nie drży, jedyne co przypomina o pracy silnika we wnętrzu to obrotomierz.
Powyżej 40km/h do 3 tysięcy obrotów jedzie się jak bez silnika
Basowe jednostajne buczenie przy 1100 obrotów jest praktycznie niesłyszalne
h/k pisze:Może w przypadku dobrego zamiennika takie zjawiska są minimalne, mi po prostu po drugim komplecie i mając OEM za dobrą cenę odechciało się eksperymentowania z zamiennikami.
Interesowałem się zamiennikami poszukując oryginałów, każdy zamiennik tak samo twardszy od oryginału.

Co do hydropodstawy, którą nawet toprany mają(przynajmniej mój miał ten po prawej), pełna poduszka z hydropodstawą po popukaniu brzmi jak lita guma, z częściowo wylaną chlupie, a taka co brzmi jak balon czyli tak sprężyście z echem jest pusta.

Powtórzę to co było powtarzane już w różnych wątkach odnośnie poduszek: Lepszy wylany oryginał niż nowy zamiennik, chyba że trafimy na oryginał w pudełku zmiennika z zeszlifowanymi numerami i logo

Nie bez powodu producent w silnikach benzynowych stosował te same poduchy co w dieslach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce